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◎「羊のうた」映画を自社製作 トーキョーポップ |
PR23890 ☆JBN 外1168(産業、映画)(06・10・16) 【産業担当デスク殿】23890 ◎「羊のうた」映画を自社製作 トーキョーポップ 【ロサンゼルス(米カリフォルニア州)13日PRN=共同JBN】自分が吸血鬼の血筋を引く最後の人間なのかもしれないことを知ってショックを受ける若者の苦悩に満ちたホラーストーリーのヒットマンガシリーズ「羊のうた」の世界映画化権を獲得したトーキョーポップは、独立映画製作に進出する第一歩としてこの作品を選んだ。現在準備中の「羊のうた」映画は、今年の第19回東京国際映画祭で待望の「スポットライト浴びる」位置に置かれている。世界最大の国際映画祭のひとつにランクされ、日本が公式に承認した唯一の国際映画祭である2006年東京国際映画祭は、10月21日から29日まで東京で開催される。 原作は漫画家の冬目景で、幻冬舎から出版された「羊のうた」は、血を欲しがる遺伝性の病気に苦しむ男の肉体的、精神的苦悩を描いている。10代の疎外感、ねじれた性的欲望、錯乱のメタファー(暗喩)である「羊のうた」は最大の心理的恐怖を与える。 トーキョーポップのステュ・レビ最高経営責任者(CEO)兼製作総指揮者がこの映画をプロデュースする。同氏は「世界で最も重要な映画祭の1つでスポットライトを浴びるのは光栄だ。『羊のうた』が委員会で最も印象が強かったのは、映画製作に『イースト・ミーツ・ウェスト』というアプローチがはっきりしていることだったと信じている。ハリウッドで脚本を書き、監督は日本人、キャストは西欧、撮影は東欧だ。明らかにこの製作はビジネスモデルから制作アプローチまで、メディア企業としてのトーキョーポップのすべてを表している」と語った。 東京国際映画祭の角川歴彦チェアマンは「広い範囲の国々との共同製作は、ハリウッドのリメークの氾濫はいうまでもないが、新しい映画のディアスポラが国や地域の境界の枠を乗り越えているので、数が増えている。アジアがこのようなかつてない輝きを浴びているときに、東京国際映画祭は引き続きこうした優れた作品の発射台としての地位を強化していく」と述べた。 トーキョーポップの人気マンガ、プリースト、ペットショップ・オブ・ホラーズはそれぞれソニー/スクリーンジェムズとフォーカス・フィーチャーズが映画化権を取得したが、「羊のうた」は同社の劇場映画製作への第一歩となる。トーキョーポップがこれまでに製作したのはテレビシリーズのストリート・フュアリー(G4)、GTO(ショータイム)、レーブマスター(カートゥーン・ネットワーク)、レーン・ザ・コンカラー(カートゥーン・ネットワーク、ショータイム)などである。 ▽トーキョーポップについて トーキョーポップは若者志向エンターテインメントの有力ブランドで、無数のプラットフォームを乗り越える革命的な芸術的ビジョンを持つマンガ制作の革新者である。 (了) ▽問い合わせ先 Susan Hale of TOKYOPOP, +1-323-692-6738, susanh@tokyopop.com Photo: NewsCom: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20061012/LATH002 AP Archive: http://photoarchive.ap.org PRN Photo Desk:photodesk@prnewswire.com |
TOKYOPOP Set to Produce First Live-Action Feature Film 'Lament of the Lamb' |
LOS ANGELES, Calif., Oct. 13 /PRN=KYODO JBN/ -- Project Takes 'In the Spotlight' Position at Tokyo International Film Festival, October 21-29, 2006 Fresh on the heels of acquiring worldwide film rights to its hit manga series, Lament of the Lamb, a gut-wrenching horror story of a young man who shockingly discovers he may be the last in a bloodline of vampires, TOKYOPOP has chosen the property to launch the company's first foray into independent film production. Currently in development, the Lament of the Lamb film venture has landed a coveted "In The Spotlight" position at this year's 19th Annual Tokyo International Film Festival. Ranked as one of the world's largest film festivals and Japan's only officially approved international film gathering, the 2006 Tokyo International Film Festival will be held in Tokyo from October 21 through October 29, 2006. ( Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20061012/LATH002 ) Created by Kei Toume and originally published in Japan by Gentosha, Lament of the Lamb follows the physical and mental torment of a man who discovers that he is cursed with a hereditary disease that makes him crave blood. A metaphor for teenage alienation, twisted sexual desire and insanity, Lament of the Lamb presents psychological horror at its best. Stu Levy, TOKYOPOP CEO & Chief Creative Officer, is producing the film. "We are honored to be spotlighted at one of the world's most significant film festivals. I believe what impressed the committee most about Lament of the Lamb was the distinctive East-meets-West approach to our production," Levy stated. "We'll script the story in Hollywood, attach a Japanese director, cast in the West, and shoot in Eastern Europe. Clearly, this production represents what TOKYOPOP as a media company is all about, from its business model to its creative approach." According to a statement from Tokyo International Film Festival Chairman, Tsuguhiko Kadokawa, "Co-productions with a wide range of countries have increased in number, not to mention a spate of Hollywood remakes, as a burgeoning cinematic diaspora transcends the confines of national and regional borders. At a time when Asia is basking in the glow of such unprecedented attention, the Tokyo International Film Festival continues to consolidate its status as a launch pad for such superb works." While TOKYOPOP'S popular manga properties, Priest and Pet Shop of Horrors, have been recently acquired for film adaptation by Sony Screen Gems and Focus Features, respectively, Lament of the Lamb signals the company's first move into theatrical feature film production. TOKYOPOP's previous production credits include the TV series' Street Fury (G4), GTO (Showtime), Rave Master (The Cartoon Network) and Reign the Conqueror (The Cartoon Network and Showtime). ABOUT TOKYOPOP TOKYOPOP is hailed as a leading youth-oriented entertainment brand and an innovator of manga creation, with a revolutionary artistic vision that transcends countless platforms. SOURCE: TOKYOPOP CONTACT: Susan Hale of TOKYOPOP, +1-323-692-6738, susanh@tokyopop.com Photo: NewsCom: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20061012/LATH002 AP Archive: http://photoarchive.ap.org PRN Photo Desk: photodesk@prnewswire.com |