◎スポンサーに東芝、トヨタ EPLリーグのアジア放映で

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☆共JBN 外0851(産業、放送) (04・8・24)
【産業担当デスク殿】16377
◎スポンサーに東芝、トヨタ EPLリーグのアジア放映で

 【シンガポール24日新華社=共同JBN】アジア最大のスポーツ放送会社ESPN・
STARスポーツは、アジアで最も知られたブランドであるタイガー、東芝、トヨタ、ノ
キアと、最も人気のあるTVスポーツ、サッカーのイングランドプレミアリーグ(EPL
)の放映スポンサー契約を結んだ。
 スポンサー契約で、4ブランドは複数レベルの一体化された特典の組み合わせを通じ、
EPL20004−2005年シーズンと結びつく。これにはESPN・STARスポー
ツで放送される試合の生中継と再放送ほぼすべてのオンエアとオンライン権利や、マーケ
ティングとオンライン・ベネフィットが含まれる。
 同社のグレッグ・ヘイズ上級副社長(広告販売・マルチメディアベンチャー担当)は「
EPLの放送スポンサーとして、タイガー、東芝、ノキアの復帰とトヨタの新規参入を喜
んでいる。わが社はEPLの放送とプログラム製作を強化するため多額の投資をしてきた
。これは創造的な各種広告ソリューションやアジア全域への放映地域強化と相まって、4
社ブランドがマーケティング戦略を強化する素晴らしいプラットフォームを提供する。E
SPN・STARスポーツとのこれら放送スポンサーは、ブランドに付加価値を付けるわ
が社の能力に対するこれら企業の信頼を示すものである。わが社のスポンサー企業は明ら
かに、EPLとの関係に利益があると見ており、われわれはこれら企業に、大きな可能性
を活かして収入を提供することを非常に喜んでいる」と語った。
 アジア・パシフィック・ブリュワリーズのクリス・キッズ・グループマーケティング部
長は「タイガー・ビールは、EPLの公式放送スポンサーとして復帰することに興奮して
いる。タイガー・ビールは、地域、全国、国際というすべてのレベルでサッカーを支援す
る長い伝統を持っている。EPLはアジアに大きな支持者がおり、東南アジア数カ国の施
設と連携するタイガー・ビールにとって、この放送スポンサーにより、わが社の顧客は世
界一流のサッカーリーグの競技を視聴、体験する機会を持つことができる」と語った。
 東芝シンガポールの小坂明生社長は「世界で最も素晴らしいサッカー競技の4シーズン
連続のスポンサーになることを喜んでいる。わが社は国際的なブランド企業として、これ
がブランドをさらに強化する素晴らしい機会になると見ており、ESPN・STARスポ
ーツはまさにそのためのプラットフォームを提供してくれる」と語った。
 トヨタモーター・アジアパシフィックの高柳繁シニアバイスプレジデントは「最も支持
者の多いサッカー競技の1つを、アジアにある多くのサッカーフファンに提供する事業に
参加することを喜んでいる。このスポンサーになることで、わが社は広範な自動車を通じ
て活気と爽快感を提供し続けながら、視聴者とともにもう1つの素晴らしい、楽しい生活
の側面を探求することができる」と語った。
 ノキア・アジアパシフィックのパシ・イェルヴェンパー・モバイルフォン取締役(マー
ケティング担当)は「EPLは、アジアにおけるノキア製品消費者でもあるサッカーファ
ンとの密接な関係を強化する素晴らしいプラットフォームである。EPLとは2年目にな
るスポンサーになることで、JavaxやHTMLなどSMS・TVを超える技術の全面
的な利点を生かして通信するという、楽しみとインタラクティブなやり方で地域の様々な
視聴者に素晴らしいテクノテインメントの世界をもたらす機会になる」と語った。
 EPLの今シーズンは8月14日キックオフされており、ESPN・STARスポーツ
からライブ独占で、アジア全域の2億1000万世帯で聴取されている。ESPN・ST
ARスポーツは初めて、EPLのカバーを倍増する。それぞれ競技がある週にこれまでの
5試合から10試合に倍増され、それもほとんどすべて生中継される。その他、試合予想
、ハイライト、ニュースと情報、試合前後の分析などを含めて、一連の番組もある。スポ
ーツ番組視聴者は、これまでの165試合に対して、各シーズンに380試合まで観るこ
とができる。ESPN・STARスポーツによるリーグのカバーはまた新しい番組も用意
され、サッカーの楽しみを全く新しいレベルにする視聴者の参加型の番組も含まれている

 EPLは、アジア全域で最も広く配信されているスポーツ番組である。2003−20
04年シーズンでは、アジアでケーブルを持つ10人中8人が毎週、EPLの劇的場面や
興奮を視聴している。アジアではかなりの部分を占める家庭外の視聴者は、ピープルメー
ター(機械式個人視聴者調査、PM)の調査から漏れているが、ある調査によると、64
%が毎週、家庭以外の場所でEPLを観ているという。ESPN・STARスポーツで放
映されるEPLの試合は、ケーブル上の番組のトップを続け、その他すべてのケーブル・
チャンネルで最高視聴率の番組より10倍の視聴率を誇っている(PMによる)。
 ESPN・STARスポーツは世界大手のケーブル・衛星放送会社であるEPSNとS
TAR両社折半出資の合弁企業である。アジアで完成されたスポーツ番組プロバイダーで
あり、ESPNの1億2800万世帯、STARスポーツの5400万世帯(以上200
4年1月時点)にスポーツ番組を提供している。同社は11のネットワーク、すなわちE
SPNアジア、ESPNインド、ESPN台湾、ESPNフィリピン、MBC−ESPN
(韓国)、ESPNシンガポール、STARスポーツ・アジア、STARスポーツ・イン
ド、STARスポーツ台湾、STARスポーツ・シンガポール、STARスポーツS・E
・Aがある。同社は毎日24時間、世界一流のライブ・スポーツと主な地域スポーツ競技
を視聴者に送信している。
 ESPN・STARスポーツのイベント管理グループは放映以外の地上では、KLワー
ルド5'sフットサル、サンミゲル・アジア9ボールツアーを含めて、アジアの一流のス
ポーツ行事を管理、主催している。オンラインではespnstar.com,espnstar.com.cn and e
spnstar.com.tw などが、数百万のユーザーと双方向関係を持ち、深層のスポーツニュー
ス、競技結果、競技情報などを提供している。各種ネットワークでESPNとSTARス
ポーツ両社が緊密に統合しているこの多数言語のオンライン・プラットフォームは、それ
ぞれの市場におけるトップのスポーツ送信先としてのサイトを確立している。
(了)

▽問い合わせ先
Stephenie Vasko, ESPN STAR Sports Tel: (65) 6488 6126 Email:
vaskos@espnstar.com
Cheryl Sim, ESPN STAR Sports Tel: (65) 6488 6123 Email simc@espnstar.com


ESPN STAR Sports Scores With EPL Broadcast Sponsorships

SINGAPORE, Aug. 24 - /Xinhua-PRN=KYODO JBN/ --

Tiger, Toshiba, Toyota and Nokia Seal Sponsorship Agreements for Asia's Most
Popular TV Sport

SINGAPORE, 24 August /Xinhua-PRNewswire/ -- ESPN STAR Sports, Asia's number
one sports broadcaster has concluded broadcast sponsorship deals with four of
Asia's most recognizable brands - Tiger, Toshiba, Toyota and Nokia - for Asia's
most popular TV sport, the English Premier League (EPL).

The sponsorship agreement will see all four brands enjoying regional
association with the 2004/2005 English Premier League season through a
combination of multi-level integrated benefits. This includes on-air and online
entitlements around all 'live' matches and repeats on ESPN and STAR Sports as
well as marketing and online benefits.

Says Greg Hayes, Senior Vice-President, Advertising Sales and Multi-Media
Ventures, "We are delighted to see the return of Tiger, Toshiba and Nokia and
welcome Toyota on board as broadcast sponsors of the English Premier League. We
have invested a great deal to enhance and strengthen our EPL coverage and
programming. This, along with our creative advertising solutions and extensive
reach across Asia, provides an excellent platform for such brands to take their
marketing strategies further. These broadcast sponsorships with ESPN STAR
Sports signal their confidence in our ability to add value to their brands. Our
sponsors clearly see the benefits of an association with the League and we are
very pleased to offer them an avenue to leverage its enormous potential."

Chris Kidd, Director Group Marketing, Asia Pacific Breweries, "Tiger Beer
is thrilled to be back as the official broadcast sponsor of the English Premier
League. Tiger Beer has a long tradition of supporting football at all levels:
local, national and international. The EPL has a huge following in Asia and for
Tiger Beer, this broadcast sponsorship, as well as our tie-up with Arsenal in
several South East Asian countries, will allow our customers the chance to
watch and experience the number one league in the world."

Akio Ozaka, Managing Director, Toshiba Singapore, "We are excited to be
part of the world's most thrilling soccer tournament for the fourth season
running. As an international brand, we see this as a wonderful opportunity to
enhance our brand further and ESPN STAR Sports gives us the platform to do just
that."

Shigeru Takayanagi, Senior Vice-President, Toyota Motor Asia Pacific, "We
are delighted to take part in delivering one of the most followed sports events
to the many soccer fans in Asia. This sponsorship allows us to explore with
viewers, another exciting and enjoyable aspect of life even as we continue to
deliver vibrancy and exhilaration, through our wide range of vehicles."

Pasi Jarvenpaa, Director, Mobile Phones Marketing, Nokia Asia Pacific, "The
English Premier League is a wonderful platform to strengthen our affinity with
soccer enthusiasts who are also Nokia consumers in Asia. With this
sponsorship-our second year on the EPL-we have the opportunity to communicate
the full benefits of technology beyond SMS TV such as Java and xHTML to
bringing the exciting world of technotainment to diverse audiences to the
region in a fun and interactive say."

The English Premier League season, which kicked off on August 14, is seen
in 210 million homes across Asia live and exclusive on ESPN and STAR Sports.
For the first time, ESPN STAR Sports will double its coverage of the League.
Ten matches will be shown each competition week instead of five, most of them
'live'. The rest are on a quick turnaround and accompanied by a line-up of
programming which covers predictions, highlights, news and information, as well
as pre and post-game analysis. Sports viewers can expect up to 380 matches each
season compared to the previous 165. ESPN STAR Sports' coverage of the League
also includes new programmes that will engage and involve viewer participation,
taking soccer entertainment to a whole new level.

The English Premier League is the most widely distributed sports
programming across Asia. In the 2003/2004 season alone, 8 out of 10 people with
cable in Asia tuned in weekly to watch the drama and excitement of the EPL.
While Asia's sizeable out of home audience remains unmeasured by in-home
Peoplemeter measurements, research indicates that 64% watch the EPL outside
their homes every week. EPL Matches on ESPN STAR Sports continue to be the top
programme on cable, rating 10 times better than the best programme on all other
cable channels. (Peoplemeter)

ESPN STAR Sports is a 50:50 joint venture between two of the world's
leading cable and satellite broadcasters, ESPN Inc. and STAR. We are Asia's
complete sports provider reaching over 128 million households for ESPN and over
54 million households for STAR Sports (as of January 2004). We have 11 networks
- ESPN Asia, ESPN India, ESPN Taiwan, ESPN Philippines, MBC-ESPN (Korea), ESPN
Singapore, STAR Sports Asia, STAR Sports India, STAR Sports Taiwan, STAR Sports
Singapore and STAR Sports S.E.A. We bring the world's premier live sports and
leading regional events to viewers 24 hours a day. On the ground, the ESPN STAR
Sports Event Management Group manages and promotes premier sporting events
around Asia, including the KL World 5's and the San Miguel Asian 9Ball Tour.
On-line, espnstar.com, espnstar.com.cn and espnstar.com.tw interact with
millions of users providing them with in-depth sports news, results and
competitions. This multilingual, online platform which is closely integrated
with ESPN and STAR Sports on air networks, has established the sites as the
number one on-line sports destination in their respective markets.

For further information, please contact:
Stephenie Vasko
ESPN STAR Sports
Tel: (65) 6488 6126
Email: vaskos@espnstar.com

Cheryl Sim
ESPN STAR Sports
Tel: (65) 6488 6123
Email simc@espnstar.com

SOURCE: ESPN STAR Sports