米国市場の観光促進に、3600万豪ドル規模の新「クロコダイル・ダンディー」投入

Tourism Australia

米国市場の観光促進に、3600万豪ドル規模の新「クロコダイル・ダンディー」投入

AsiaNet 72156

【シドニー2018年2月19日PR Newswire】オーストラリア政府観光局は、全米一の視聴率テレビ中継である5日開幕のスーパーボウル(ビッグゲーム)で、米国市場に向け3600万豪ドル規模の新たなマーケティング活動を開始した。

マルチメディア・リリース全文はhttps://www.prnasia.com/mnr/tourismaustralia_201802.shtml  を参照。

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オーストラリアの著名人たちが登場した本キャンペーンには、カンタス航空、アメリカン航空、ワイン・オーストラリアが後援し、30年以上前のポール・ホーガンの「Come Say G'Day」の広告キャンペーン以来、オーストラリア政府観光局が米国市場向けに展開した観光促進キャンペーンとしては最大規模のものであった。登場した著名人達は、オーストラリア俳優のクリス・ヘムズワースとリアム・ヘムワーズの兄弟、ヒュー・ジャックマン、ポール・ホーガン、マーゴット・ロビー、ルビー・ローズ、ラッセル・クロウ、米国人俳優のダニー・マクブライド。

オーストラリアのスティーブン・チョーボー貿易・観光・投資大臣は、2018年は米国市場を「積極的な目標」にしていくのに好機である、と述べ、さらに続けて、以下のように続けて述べている。

「オーストラリアにとって、米国は重要な市場である。約78万人の米国人観光客が、年間37億豪ドルを支出している。有利な為替レートに加え、航空輸送力があるため航空運賃に競争力もあり、オーストラリアが米国市場へ観光促進していくためには適切なタイミングである。」

「オーストラリアは米国人の間で好感度と認知度では評価が高いものの、実際の予約では競争相手に後れをとっている。新キャンペーンは、この傾向を転換していくものになるだろう」。

「これまでにオーストラリア政府観光局が米国市場向けに実施した中で最大規模のキャンペーンであり、これにより2020年までに米国人観光客の年間支出が60億豪ドルに増えると信じている」。

「オーストラリア人スターが自国のために集結し、このキャンペーンを支援していることは素晴らしい。クリス・ヘムズワース、マーゴット・ロビー、ヒュー・ジャックマンといったオーストラリア人スターは米国での影響力も強く、彼らの人気がオーストラリアを紹介しオーストラリアへの訪問を呼びかけていく力になるだろう」。

スーパーボウル(ビッグゲーム)を視聴する1億人以上の米国人に向けて新CMが公開され、新キャンペーンは公式に幕開けした。

新キャンペーンは、最初、新作「クロコダイル・ダンディー」の60秒間の映画予告で、その後に素晴らしいオーストラリア観光の紹介へと巧妙に切り替わる。

この"新作"映画「Dundee:The Son of a Legend Returns Home」は、2018年1月中旬、伝統的なスタジオ・プロモーション・キャンペーン形式で、短編の覆面広告として披露された。

ソーシャルメディアを通してリリースされ、クリップでは映画の2人の主人公が紹介された。ダニー・マクブライドが演じるブライアン・ダンディー役は、ミック・ダンディーの息子で、長期にわたって行方不明だった設定。そして、その親友・ウォリー・ジュニア役を演じているのが、クリス・ヘムズワース。

そして、共演者のキャストには、ヒュー・ジャックマン、マーゴット・ロビー、ラッセル・クロウ、リアム・ヘムズワース、アイラ・フィッシャー、ルーク・ブレーシー、ジェシカ・マーボイと、ハリウッドの大物とオーストラリア出身タレントが、印象的に名を連ねて紹介された。

このようなPRとソーシャルメディアの慎重な調和により、米国人ファンがスーパーボウル(ビッグゲーム)中に新作映画の予告宣伝を視聴するようにしていった。そうして、クロコダイル・ダンディー役ポール・ホーガンも出演し支援する、オーストラリア政府観光局の新キャンペーンは公開された。

オーストラリア政府観光局の本局局長ジョン・オサリバンは、この新キャンペーンでのクロコダイル・ダンディーのプロモーション力は、1986年に第1作目の映画が封切りされた時と同様の素晴らしい勢いがあった、と述べた。

そして、「映画クロコダイル・ダンディーが1980年代に米国でオーストラリアを有名にした。この作品が、オーストラリア大陸の自然美とオーストラリア人のフレンドリーな国民性を米国人に見せ、米国人のオーストラリア像の形成に役立った。われわれの調査によると、米国人の多くはクロコダイル・ダンディーの主人公ミックを今でも依然としてオーストラリア人の生活を表したキャラクターだと心温かく思っている」と述べた。

さらに、「クリス・ヘムズワースとダニー・マクブライド、そして彼らと共に出演する多くの有名なオーストラリア人スターは、真のスターの力で、オーストラリアに米国人の関心を再びとらえさせてくれた。スーパーボウル(ビッグゲーム)は1億人以上の米国人、さらに全世界で何億人にも視聴されている、米国では最大に影響ある広告の場である。巨大な関心を旅行予約に換えていく20社以上のビジネス・パートナーと、30年振りに最大規模の新キャンペーンを開始するにあたり、この広告の場は完璧であった。」と述べた。

オーストラリア政府観光局グローバル・ツーリズム・アンバサダーであるオーストラリア人俳優クリス・ヘムズワースは、この新キャンペーンに参画したことは大変に光栄であり非常に楽しい、と述べた。「クロコダイル・ダンディーとポール・ホーガンは30数年前に米国人の心を魅了し、希望旅行先の候補にオーストラリアが入るという素晴らしい仕事をした。今回のオーストラリア政府観光局の新キャンペーンに寄せた想いが、前回と同様の成功を収めると思いたい」と述べた。

この新キャンペーンには、「Why Australia(なぜオーストラリア)」という名の愉快なオンラインビデオ・シリーズもあり、米国トークショー形式による、ダニー・マクブライド、クリス・ヘムズワース、カーティス・ストーン、マット・ライト、ジェシカ・マーボイの雑談が収録されている。4名の有名なオーストラリア人たちが、オーストラリアの食べ物とワイン、自然と野生生物、水中や海岸体験、文化と遺産、スポーツやイベントについて、個人的な考えとユニークな洞察を披露している。

また、オーストラリア政府観光局は、米国人のオーストラリアへの関心を旅行予約に換えていく目的で、個々の必要に応じた旅行日程と心が弾むような観光情報を公式サイトAustralia.comにて発信している。このサイトは、オーストラリア旅行の予約促進を目的とした20社からのパートナーとの専門キャンペーン「マーケットプレース」により、支援されている。

カンタスグループのアラン・ジョイス最高経営責任者は、米国市場のオーストラリア観光をさらに促進していく革新的キャンペーンをよろこんで支援していく、と述べた。

そして、「当社の乗客の皆様のオーストラリア体験は、オーストラリアの最高の食べ物とワイン、おもてなしにより、ラウンジに足を踏み入れ搭乗された瞬間から始まる」と述べた。

さらに、「カンタスは60年以上の間、他のどの航空会社よりも多くのフライトを米国とオーストラリア間で運航している。さらに多くの米国人に、われわれの美しい国が提供するすべてを体験していただく手助けをして、気軽にオーストラリアへ来ていただくことができることをお見せしていきたい」と述べた。

「オーストラリアには比類のない品質のワインを醸造している65のユニークなワイン地域と、数千もの世界クラスのブドウ畑がある。より多くの米国人がオーストラリアを訪問し、ワイン地域の美と洗練を発見し上質なオーストラリア・ワインを楽しんでもらうため、このキャンペーンを支持していくことに興奮している」と、ワイン・オーストラリアのアンドレアス・クラーク最高経営責任者は述べた。

このキャンペーンでは、高い価値のある米国人旅行者に最も強く共鳴されるよう、オーストラリアの全州から入念に選ばれた場所やプロダクト、体験が登場している。

この新キャンペーンについては、www.australia.comおよびwww.australia.com/dundeeを参照。

Links:

Teaser One(https://www.youtube.com/watch?v=PCS657nOY8I

Teaser Two(https://www.youtube.com/watch?v=pk0BKD68rjs

Teaser Three(https://www.youtube.com/watch?v=XM8GyfxRzA8

Cast Intro Trailer(https://www.youtube.com/watch?v=E7ZTh9Rd0aA&feature=youtu.be

Big Game Trailer(https://www.youtube.com/watch?v=XltvwqBZIPc

(日本語リリース:クライアント提供)

Crocodile Dundee Inspires New A$36M American Tourism Push

PR72156

SYDNEY, Feb. 5, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Today's Super Bowl (the Big Game), the most watched television broadcast in the

United States, kicked off a new A$36 million marketing push by Tourism

Australia, aimed at supercharging the value of American tourism Down Under.

To view the full multimedia release, click here:

https://www.prnasia.com/mnr/tourismaustralia_201802.shtml

Supported by Qantas, American Airlines and Wine Australia and featuring

appearances from some of Australia's biggest celebrities, the campaign is the

largest Tourism Australia has run in the United States since Paul Hogan's

famous 'Come Say G'Day' ads more than 30 years ago. Celebrities featured

include Chris and Liam Hemsworth, Hugh Jackman, Paul Hogan, Margot Robbie, Ruby

Rose and Russell Crowe as well as American actor Danny McBride.

Australia's Minister for Trade, Tourism and Investment, the Hon Steven Ciobo MP

said 2018 presented the perfect opportunity to 'aggressively target' the US

market.

"The United States is a critical market for Australia, with close to 780,000

American visitors spending A$3.7 billion per year. A favourable exchange rate

and strong aviation capacity leading to highly competitive airfares makes this

the right time to increase our investment in the United States.

"Whilst Australia ranks highly among Americans in terms of desirability and

awareness of our tourism offerings, we lag behind our competitors when it comes

to actual bookings. This new campaign will address this conversion challenge.

"This is the single largest investment Tourism Australia has ever made in the

US market and one we believe will grow annual spend by American visitors to A$6

billion by the year 2020.

"It's amazing to have Australia's stars come together for their country and

support this campaign. Aussie icons like Chris Hemsworth, Margot Robbie and

Hugh Jackman are huge in the US, their popularity will help showcase Australia

and get the message out to visit Australia," he said.

The campaign was officially kick started with a new broadcast ad, unveiled to a

TV audience of more than 100 million Americans during the Big Game.

Initially giving the appearance of an official film trailer for a new Crocodile

Dundee movie, the 60 second ad then cleverly switched into an incredible

showcase for Australian tourism.

The 'new' 2018 movie, Dundee: The Son of a Legend Returns Home, was first

flagged in mid-January, with a series of short teaser films taking the form of

a traditional studio promotional campaign.

Released through social media, the clips introduced the film's two main

characters: Danny McBride playing Brian Dundee, the long-lost son of Mick

Dundee, and Chris Hemsworth as his sidekick, Wally Jr.

A special cameo film featured the rest of the cast with an impressive roll-call

of Hollywood heavyweights and homegrown talent, including Hugh Jackman, Margot

Robbie, Russell Crowe, Ruby Rose, Liam Hemsworth, Isla Fisher, Luke Bracey and

Jessica Mauboy.

The carefully orchestrated PR and social media campaign encouraged fans to tune

in and watch the the 'official movie trailer' during the Big Game where, helped

by a cameo appearance by Paul 'Crocodile Dundee' Hogan, Tourism Australia's new

campaign was ultimately revealed.

Tourism Australia Managing Director John O'Sullivan said the promotional power

of the Crocodile Dundee franchise today was as a strong as when the original

movie was released in 1986.

"Crocodile Dundee put Australia on the map for Americans in the '80s. The film

helped shape their view of Australia, showing them our country's natural beauty

and Australians' friendly and welcoming nature. And it remains relevant today,

with our research showing that Mick 'Crocodile' Dundee is still a character

Americans believe warmly represents the Australian way of life.

"Chris and Danny, along with the cameo appearances in the teasers from so many

well-known Australian stars, has given us real star power to capture America's

attention again. The Big Game has the largest reach of any advertising platform

in the US, with more than 100 million Americans tuning in and many more

millions globally. It's the perfect platform to begin rolling out our biggest

tourism push in the US in over 30 years, with more than 20 commercial partners

primed to start converting the huge interest we've generated into bookings," he

said.

Tourism Australia's global tourism ambassador Chris Hemsworth said that being

involved in the new campaign was a huge honour and had also been a lot of fun.

"Crocodile Dundee and Hoges did an outstanding job thirty odd years ago of

captivating American audiences and putting Australia onto their travel wish

lists. I'd like to think the inspiration the film has provided for this new

Tourism Australia campaign will ultimately translate into similar success," he

said.

The campaign also includes a series of light-hearted online videos called Why

Australia where Danny McBride chats 'US talk show' style with Chris Hemsworth,

Curtis Stone, Matt Wright and Jessica Mauboy. Filmed on set, the four

well-known Australians provide personal perspectives and unique insights on

Australia's food and wine, nature and wildlife, aquatic and coastal

experiences, culture and heritage and sport and events.

To convert interest into bookings, Tourism Australia has also published

tailored travel itineraries and inspiring destination information on

Australia.com supported with a dedicated campaign 'marketplace' which includes

airfare and tailored holiday offers from 20 campaign partners, all aimed at

encouraging Americans to book a trip Down Under.

Qantas Group CEO, Alan Joyce, said that the national carrier was excited to

support this innovative campaign that encourages more Americans to travel to

Australia.

"For our customers their experience of Australia begins the moment they step

into our lounges and on-board where, we showcase the best local food, wine and

hospitality.

"Qantas offers more flights between the U.S. and Australia than any other

airline and we've been doing it for more than sixty years. We look forward to

helping more Americans experience all that our beautiful country has to offer

and showing just how easy it is to get here," Mr Joyce said.

"Australia is home to 65 unique wine regions and thousands of world-class

vineyards that craft wines of exceptional quality. We are thrilled to support

this campaign that encourages more people to visit Australia to discover the

beauty and sophistication of our wine regions and enjoy a glass of fine

Australian wine," Andreas Clark, CEO, Wine Australia said.

All of Australia's states and territories are featured in the campaign with

locations, products and experiences carefully chosen to resonate most strongly

with high value American travellers looking to experience Australia.

To explore all the elements of the campaign, please visit www.australia.com and

www.australia.com/dundee.

Links:

Teaser One (https://www.youtube.com/watch?v=PCS657nOY8I)

Teaser Two (https://www.youtube.com/watch?v=pk0BKD68rjs)

Teaser Three (https://www.youtube.com/watch?v=XM8GyfxRzA8)

Cast Intro Trailer

(https://www.youtube.com/watch?v=E7ZTh9Rd0aA&feature=youtu.be)

Big Game Trailer (https://www.youtube.com/watch?v=XltvwqBZIPc)

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SOURCE  Tourism Australia

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