春節の中国人海外旅行客にWeChat Payの特典
春節の中国人海外旅行客にWeChat Payの特典
AsiaNet 72319 (0315)
【広州(中国)2018年2月14日PR Newswire=共同通信JBN】
*中国のモバイル決済プロバイダーが国際的に有名な商店と協力して、今年の春節期間中、中国人海外旅行客にさらに便利なショッピング体験を提供
中国で最も人気が高いソーシャルアプリWeChatのモバイル決済部門WeChat Payは、中国の旧正月(春節)を祝い、国際的に有名な商店と協力して一連のプロモーションを開始した。中国人観光客には祝日期間中、加盟店で買い物をする際WeChat Payを通じて、中国や東アジア社会の重要な祝日に贈られる伝統的なお年玉「紅包」を受け取るチャンスが与えられる。それによって、海外旅行中の彼らは中国の伝統的祝祭の楽しい雰囲気を体験できる。WeChat Payが提供するクロスボーダー決済ソリューションは、中国人海外旅行客が商店の支払いを中国元で行うことを可能にする一方、商店は販売代金を現地通貨で受け取り、両替のトラブルをなくしたり、慣れない小銭の紙幣や硬貨を用意したりする負担から解放される。WeChat Payはプロモーションの展開によって、国際商店が中国人観光客を引き付ける役に立ち、8億人のユーザーと商店をつなぐ役目を果たす。
▽国際市場に拡大するWeChat Pay
Chinese Tourism Academy(中国旅游研究院)の「Outbound Travel Trends Report for the 2018 Spring Festival (2018年春節アウトバウンド旅行トレンド報告)」によると、今年の春節期間中、中国人海外観光客は記録的な650万人に達する見通しである。海外旅行する中国人が増えるに伴い、WeChatはますます多くの国際商店と提携して世界展開を拡大し、彼らが中国紙幣を処理し現地通貨に両替する煩わしさもなくサービスの質向上に集中することを可能にする。
WeChat Pay の2018年春節プロモーションはオーストラリア、米国、欧州諸国、アジア各国・地域(香港、日本、マカオ、韓国、台湾、タイ、シンガアポール)を対象にしている。春節期間中これらの国・地域を旅行するWeChatユーザーは、どの加盟店でも500元(約75米ドル)以上の買い物をすれば、QRコードをスキャンして紅包を受け取り、ランダムのディスカウントに加え50元(約7.5米ドル)分のクーポンを得ることができる。紅包がWeChat Payユーザーに提供するのは、自宅から遠く離れた場所にいても中国恒例の重要な祝日を楽しむ機会である。
▽スマート決済からスマートライフスタイルまで、WeChat Payのスマートライフスタイル・コンセプトは世界のユーザーに恩恵
国際市場進出の投資を増大しているWeChat Payは近年、さまざまな方法で国際商店に対するサポートを強化しながら、その高度な決済ソリューションを世界各国・地域に加えて香港、タイ、日本にもたらした。
WeChatは毎月9億8000万人のアクティブユーザーを擁する中国の人気ソーシャルアプリで、このうち8億人はWeChat Payのユーザーでもある。大規模なユーザーベースに支えられて、WeChat Payが推奨するスマートリビング・コンセプトは、それを通じて海外諸国が中国と交流し、理解を深めるものになってきた。現在、WeChat Payのクロスボーダー事業は世界25カ国・地域のオペレーションをサポートし、13種類の通貨の取引を処理している。
WeChat Payチームは、WeChat Payが一貫してクロスボーダー事業に投資して企業顧客サービスの力量を強化、ますます多くの国際商店と手を組んで、世界のユーザーにさらに便利なモバイル決済型スマートリビングの体験を提供することを目指すと説明している。
ソース:WeChat
WeChat Pay to Launch Promotions for Chinese Outbound Tourists During Chinese Lunar New Year
PR72319
GUANGZHOU, China, Feb. 14, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-The China-based mobile payment provider partners with internationally renowned
merchants to deliver a more convenient shopping experience to Chinese outbound
tourists during this year's Spring Festival-
WeChat Pay, the mobile payment unit of China's most popular social app, WeChat,
has launched a series of promotions in cooperation with internationally
renowned merchants in celebration of the Chinese Lunar New Year, also known as
the Spring Festival. Chinese tourists will be given an opportunity to receive a
red packet, a traditional monetary gift which is given during important
holidays in China and other East Asian societies, via WeChat Pay when they shop
at participating merchants during the holiday, allowing them to experience the
cheerful atmosphere of the traditional Chinese festival while they are
travelling abroad. The cross-border payment solution offered by WeChat Pay
allows Chinese outbound tourists to make the payment to the merchants in
Chinese yuan, while enabling the merchants to receive the payment in local
currency, saving them the trouble of exchanging currencies and saddling the
shopper with a small-denomination banknotes and coins in an unfamiliar
currency. With the roll-out of the promotions, WeChat Pay will help
international merchants draw Chinese travelers into their shops and serve as a
link between its 800 million users and the merchants.
WeChat Pay expands into international markets
According to the Outbound Travel Trends Report for the 2018 Spring Festival
issued by the Chinese Tourism Academy, the number of Chinese outbound tourists
is expected to reach a record 6.5 million during this year's holiday. With more
and more Chinese travelling abroad, WeChat has continued to expand its
footprint globally by partnering with an increasing number of international
merchants, allowing them to focus on enhancing the quality of services without
the hassle of dealing with the handling and exchange of Chinese banknotes into
local currency.
WeChat Pay's promotions for the 2018 Spring Festival covers Australia, the US,
a number of countries across Europe, as well as several countries and regions
in Asia (Hong Kong, Japan, Macao, South Korea, Taiwan, Thailand and Singapore).
WeChat users who are traveling in any of these countries or regions during the
Spring Festival can receive a red packet by scanning the QR code at any of the
participating merchants when they shop there and be entitled to a coupon worth
50 yuan (approx. US$7.5) once their spending reaches 500 yuan (approx. US$75),
in addition to receiving random discounts. The red packet offering gives WeChat
Pay users an opportunity to enjoy China's most important annual holiday even
when they are far away from home.
From smart payment to smart lifestyle, WeChat Pay's smart lifestyle concept
benefits global users
WeChat Pay, with increasing investment in expansion into international markets
over the past few years, has brought its sophisticated payment solution to Hong
Kong, Thailand and Japan, in addition to other countries and regions around the
globe while increasing support for international merchants in multiple ways.
WeChat is a popular Chinese social app with 980 million active users monthly,
of which over 800 million are also WeChat Pay users. Backed by the massive user
base, the smart living concept advocated by WeChat Pay has become one of the
links through which the rest of the world interacts with and develops an
understanding of China. Currently, WeChat Pay's cross-border business supports
operation across 25 countries and regions worldwide as well as the ability to
handle transactions in 13 different currencies.
The WeChat Pay team explained that WeChat Pay plans to constantly invest in its
cross-border business and enhance its competence in serving business customers,
with the aim of delivering a more convenient mobile payment-driven smart living
experience to global users by establishing partnerships with an ever-growing
number of international merchants.
SOURCE: WeChat
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