2017年11月14日

ジョンソン・エンド・ジョンソン・イノベーション

ジョンソン・エンド・ジョンソン・イノベーションがDigital Beauty QuickFire Challenge始動

ジョンソン・エンド・ジョンソン・イノベーションがDigital Beauty QuickFire Challenge始動

AsiaNet 71010 (1812)

【サンフランシスコ2017年11月14日PR Newswire=共同通信JBN】
*深刻な消費者スキンケア問題に取り組む

ジョンソン・エンド・ジョンソン・イノベーション(Johnson & Johnson Innovation LLC)はジョンソン・エンド・ジョンソン・コンシューマーカンパニー(Johnson & Johnson Consumer Inc.)とともに14日、Digital Beauty QuickFire Challengeの応募受け付け開始を発表した。このチャレンジは、新興企業が世界の消費者のために、スキンケア効果向上を目指す斬新で未来志向のデジタルビューティー・ソリューションを生み出すことを奨励するものである。チャレンジの勝者(単独あるいは複数)には、商業化に向けた試作品開発の支援資金として、最高総額5万ドルが授与される。ジョンソン・エンド・ジョンソン・イノベーションはこの資金に加え、専門家ネットワークへのアクセス、利用可能なジョンソン・エンド・ジョンソン・イノベーション・JLABS(Johnson & Johnson Innovation, JLABS、JLABS)における最長1年の研修、ジョンソン・エンド・ジョンソン・コンシューマー・エクスペリエンスセンター(Johnson & Johnson Consumer Experience Center、CxC)入場機会も勝者に提供する。勝者はCxCでカスタムデザインし、無料で研究イニシアチブ1件を実行することができる。

Logo – http://mma.prnewswire.com/media/602394/Johnson_Johnson_Innovation_Logo.jpg

ジョンソン・エンド・ジョンソン・コンシューマーカンパニーのGlobal Beauty部門プレジデント、セバスチャン・ギヨン氏は「真のイノベーションは製品体験・効果を引き上げるだけでなく、スキンケア自体の定義そのものに挑戦する。次のビューティーテクの破壊者はそこにおり、このChallengeは有意義な未来志向のスキンケアソリューションを共同創造する最も有望な潜在的パートナーを見いだす役に立つだろう」と語った。

付帯条件のないインキュベーターJLABSのイニシアチブであるQuickFire Challengeは、学生、起業家、研究者、新興企業の応募を奨励することによって、画期的な科学・医療ソリューションを力づけ可能にすることを目指している。Digital Beauty QuickFire Challengeは以下のようなイノベーション3分野に注目する。

1. 洞察力創生ツール:在宅スキン評価、指導エンジン、製品選択と療法作成の個人ツールなど優れた情報に基づく消費者のスキンケア選択を可能にするツール

2. 影響追跡デバイスと付着ソリューション:汚染、UVなど皮膚影響要因の観察とスキン・バイオマーカーによって消費者のスキンヘルス管理改善を支援

3. デジタル技術・デバイス:にきび、紫外線による老化、湿疹など治療が難しい症状を持つ消費者のスキンヘルスを改善する従来の局所適用を超える効能の増強

ジョンソン・エンド・ジョンソン・コンシューマーカンパニーのGlobal Face and Sun R&D部門バイスプレジデント、ナオミ・フルジュエーレ氏は「われわれはこれを達成するため、見えないものを見えるようにして最難関のスキンケア課題に取り組む革新的デバイスとデジタル技術ソリューションを求めている。企業の壁の外にいる人々との強力なコネクテッド体験を生み出すことによって、われわれは消費者選好、ロイヤルティー、特異な個人化を構築することができる」と語った。

チャレンジ応募に関する情報と応募ガイドラインはhttps://jlabs.tv/DigitalBeauty を参照。応募締め切りは2018年1月19日。参加資格が審査され、勝者(単独あるいは複数)は2018年春に発表される。

▽ジョンソン・エンド・ジョンソン・イノベーションについて
ジョンソン・エンド・ジョンソン・イノベーション(Johnson & Johnson Innovation LLC)は世界のイノベーション各段階の加速に集中し、起業家とジョンソン・エンド・ジョンソンの世界的な医療事業とのコラボを形成する。ジョンソン・エンド・ジョンソン・イノベーションは科学者、起業家、新興企業に、ジョンソン・エンド・ジョンソンの医薬品、医療機器、コンシューマーカンパニー各社との協力を手助けする科学技術専門家へのワンストップ・アクセスを提供する。ジョンソン・エンド・ジョンソン・イノベーションは各事業の傘下で、地域イノベーションセンター、JLABS、ジョンソン・エンド・ジョンソン・イノベーションJJDC(Johnson & Johnson Innovation – JJDC, Inc)、および事業開発チームを通じてイノベーターを結びつけ、満たされていない患者ニーズに応えるイノベーション開発を加速する特別契約と新たなコラボをつくり出す。詳しい情報はwww.jnjinnovation.comを参照。

▽ジョンソン・エンド・ジョンソン・イノベーションJLABSについて
ジョンソン・エンド・ジョンソン・イノベーションJLABS(Johnson & Johnson Innovation, JLABS、JLABS)はオープンなイノベーション・エコシステムの国際ネットワークで、イノベーターが世界の患者の生命を救助・強化する健康ソリューションの創生を可能にして強化する。JLABSは、新興企業が主要な業界コネクションを取り入れ、起業家精神あふれるプログラムを実行し、資本効率が高く柔軟なプラットフォームを提供、成長を促進し研究開発を最適化する最善の環境を提供することによってこれを達成する。彼らはそこで、今日の科学的発見を明日の画期的な医療ソリューションに転換することができる。JLABSでは、優れたアイデアを評価し、成功への障害除去に情熱を傾け、イノベーターが初期的な科学的発見の可能性を解き放つことに一役買う。JLABSは付帯条件のないモデルで、それは起業家が知的所有権を維持しながら、自由に自分たちの科学を開発できることを意味する。JLABSは医薬品、医療機器、消費者、デジタル医療部門を含む広範な医療領域全体の起業家に開かれている。JLABSに関する詳しい情報はwww.jlabs.jnjinnovation.comを参照。

▽ジョンソン・エンド・ジョンソン・コンシューマーカンパニーについて
ジョンソン・エンド・ジョンソン・コンシューマーカンパニー(Johnson & Johnson Consumer Inc.)は世界最大級の消費者医療、パーソナルケア製品企業である。ジョンソン・エンド・ジョンソン・コンシューマーカンパニーはグローバル本社をニュージャージー州ニューブランズウィックに置き、ジョンソン(R)、バンドエイド(R)ブランドの接着性バンド、ニュートロジーナ(R)、タイレノール(R)、MOTRIN(R)、リステリン(R)など世界で最も信頼されている多くのブランドを製造している。ジョンソン・エンド・ジョンソン・コンシューマーカンパニーは革新的科学を活用し、消費者ニーズを想定した製品を製造する一方、消費者が健康で活力ある生活を送るのに役立つ体験も生み出している。ジョンソン・エンド・ジョンソン・コンシューマーカンパニーに関する詳しい情報はhttps://www.jnj.com/healthcare-products/consumer を参照。

ソース:Johnson & Johnson Innovation

▽問い合わせ先
Toneisha Friday (Johnson & Johnson Consumer Inc.)
+1 908-627-2720
tfriday3@its.jnj.com

Michele Beyer (Johnson & Johnson Innovation, JLABS)
+1 609-284-8213
mbeyer3@its.jnj.com


Johnson & Johnson Innovation Launches Digital Beauty QuickFire Challenge to Tackle some of the Toughest Consumer Skincare Problems

PR71010

SAN FRANCISCO, Nov. 14, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

Johnson & Johnson Innovation LLC, in collaboration with Johnson & Johnson
Consumer Inc., today announced the launch of the Digital Beauty QuickFire
Challenge. The challenge will encourage start-up companies to create the most
novel, future-forward digital beauty solutions in an effort to provide better
skincare outcomes for consumers around the world. The winner(s) of the
challenge will receive up to a total of $50,000 in funding to help advance
their product prototype toward commercialization. In addition to funding,
Johnson & Johnson Innovation will also provide the winner(s) with access to a
network of experts, residency for up to one year at an available Johnson &
Johnson Innovation, JLABS (JLABS), and admission to a Johnson & Johnson
Consumer Experience Center (CxC). At the CxC, the winner(s) will be able to
custom design and execute one free research initiative.

Logo –
http://mma.prnewswire.com/media/602394/Johnson_Johnson_Innovation_Logo.jpg

"True innovation doesn’t just elevate product experiences and outcomes—it
challenges the very definition of skin care itself," said Sebastien Guillon,
President, Global Beauty, Johnson & Johnson Consumer Inc. "The next beauty tech
disrupters are out there, and this Challenge will help us identify the most
promising potential partners in the co-creation of meaningful, future-forward
skin solutions."

The QuickFire Challenge, an initiative from JLABS—the no strings attached
incubators—seeks to empower and enable groundbreaking science and health
solutions by encouraging students, entrepreneurs, researchers, and start-up
companies to apply. The Digital Beauty QuickFire Challenge will focus on three
innovation areas:

    1. Insights-Generating Tools that empower consumers to make better
       informed skincare choices, such as at-home skin assessments, coaching
       engines, and personalization tools to simplify product selection and
       build regimen.
    2. Impact Tracking Devices and Adherence Solutions that help improve
       consumers’ skin health management by monitoring skin-impacting factors
       such as pollution, UV, and skin biomarkers.
    3. Digital Technologies or Devices that increase efficacy beyond
       traditional topical applications to progress skin health for consumers
       with hard to treat concerns such as acne, photoaging, and eczema.

"To achieve this, we are seeking innovative devices and digital technology
solutions to make the invisible visible and tackle the toughest skincare
challenges," said Naomi Furgiuele, Vice President, Global Face and Sun R&D,
Johnson & Johnson Consumer Inc. "By creating powerful connected experiences
with those outside of our company walls, we are able to build consumer
preference, loyalty, and unique personalization."

Information about entering the challenge and entry guidelines can be found
online at https://jlabs.tv/DigitalBeauty. The deadline to submit an application
is January 19, 2018. Qualifying entries will be evaluated and the winner(s)
will be selected and announced in Spring 2018.

About Johnson & Johnson Innovation   
Johnson & Johnson Innovation LLC focuses on accelerating all stages of
innovation worldwide and forming collaborations between entrepreneurs and
Johnson & Johnson’s global healthcare businesses. Johnson & Johnson Innovation
provides scientists, entrepreneurs and emerging companies with one-stop access
to science and technology experts who can facilitate collaborations across the
pharmaceutical, medical device and consumer companies of Johnson & Johnson.
Under the Johnson & Johnson Innovation umbrella of businesses, we connect with
innovators through our regional Innovation Centers, JLABS, Johnson & Johnson
Innovation – JJDC, Inc. and our Business Development teams to create customized
deals and novel collaborations that speed development of innovations to solve
unmet needs in patients. For more information please visit
www.jnjinnovation.com.

About Johnson & Johnson Innovation, JLABS   
Johnson & Johnson Innovation, JLABS (JLABS) is a global network of open
innovation ecosystems, enabling and empowering innovators to create and
accelerate the delivery of life-saving, life-enhancing health and wellness
solutions to patients around the world. JLABS achieves this by providing the
optimal environment for emerging companies to catalyze growth and optimize
their research and development by opening them to vital industry connections,
delivering entrepreneurial programs and providing a capital-efficient, flexible
platform where they can transform the scientific discoveries of today into the
breakthrough healthcare solutions of tomorrow. At JLABS we value great ideas
and are passionate about removing obstacles to success to help innovators
unleash the potential of their early scientific discoveries. JLABS is a
no-strings-attached model, which means entrepreneurs are free to develop their
science while holding on to their intellectual property. JLABS is open to
entrepreneurs across a broad healthcare spectrum including pharmaceutical,
medical device, consumer and digital health sectors. For more information about
JLABS, please visit www.jlabs.jnjinnovation.com.

About Johnson & Johnson Consumer Inc.   
Johnson & Johnson Consumer Inc. is one of the world’s largest consumer health
and personal care product companies. With its global headquarters located in
New Brunswick, NJ, Johnson & Johnson Consumer Inc. produces many of the world’s
most trusted brands: JOHNSON’S(R), BAND-AID(R) Brand Adhesive Bandages,
NEUTROGENA(R), TYLENOL(R), MOTRIN(R), and LISTERINE(R). Johnson & Johnson
Consumer Inc. embraces innovative science to create products that anticipate
consumer needs, while also creating experiences that help consumers live
healthy, vibrant lives. For more information about Johnson & Johnson Consumer
Inc., please visit https://www.jnj.com/healthcare-products/consumer.

SOURCE Johnson & Johnson Innovation

CONTACT: Toneisha Friday (Johnson & Johnson Consumer Inc.), +1 908-627-2720,
tfriday3@its.jnj.com; Michele Beyer (Johnson & Johnson Innovation, JLABS), +1
609-284-8213, mbeyer3@its.jnj.com