2017年11月13日

MINISO Japan

名創優品「メイソウ」がベトナム市場参入を拡大 2019年までに500店舗開設を計画

名創優品「メイソウ」がベトナム市場参入を拡大 2019年までに500店舗開設を計画

AsiaNet 70963 (1792)

【ホーチミン(ベトナム)2017年11月9日PR Newswire=共同通信JBN】ベトナム統計総局によると、世界の魅力的なリテール市場リストで、ベトナムはインド、中国、マレーシア、トルコ、サウジアラビアに次いで6位にランクされている。ベトナムのリテール市場の極めて大きな可能性は多くのリテールブランドの参入を招いている。その中の日本のデザイナーブランド、名創優品「メイソウ」は今年、より多くのベトナムの人々に「高品質で手頃な」製品をもたらすため、ベトナム市場の展開拡大に着手した。

名創優品「メイソウ」は2017年10月28日、ホーチミンのGEMセンターでプロモーション会議を開催した。名創優品「メイソウ」の共同創業者兼チーフデザイナーの三宅順也氏はディレクター、ゼネラルマネジャー、ベトナム代表らとともに会議に出席した。三宅順也氏は会議で講演し、名創優品「メイソウ」が「簡便、自然、高品質」という生活理念を推進し、消費者が健全な消費コンセプトと優秀デザイン生活に向けた持続的な開発姿勢を確立するよう導き、世界の消費者が名創優品「メイソウ」の高品質で手頃な製品を享受するチャンスを得ることを希望すると述べた。

名創優品「メイソウ」はこれまで60以上の国・地域と戦略協力契約を結び、創業してからわずか4年にして世界で2000以上の店舗を開設した。名創優品「メイソウ」は2019年までに100カ国で1万店舗を開設し、世界全体の収益が150億米ドルになると見込んでいる。ベトナムには30店舗あるが、2017年末には50店舗に増える予定。名創優品「メイソウ」は2018年までに300店舗、2019年までに500店舗を開設する計画である。世界最速で成長する経済の1つとして、ベトナムのリテール業界は大きな可能性を持っている。

プロモーション会議の期間中、三宅順也氏は名創優品「メイソウ」を代表してベトナム最大の不動産グループVincomeなど、国内デベロッパー数社と戦略協力契約に調印したが、それは名創優品「メイソウ」がこの国で発展するための強固な基盤を築く。名創優品「メイソウ」は顧客重視主義にこだわり、地元市場のニーズを満たす製品の開発に尽力し、あらゆる消費者に「高品質で手頃な」というコンセプトを伝える。名創優品「メイソウ」は将来も引き続き前進して海外拡充加速に努め、「若年世代解放」の構想を実現できるようにする。

ソース:MINISO Japan


MINISO Accelerates Development in the Vietnam Market, Planning to Open 500 Stores by 2019

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HO CHI MINH CITY, Vietnam, Nov. 9, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

According to data released by Vietnam’s General Statistics Bureau, Vietnam
ranked the sixth in the list of the world’s most attractive retail markets,
behind India, China, Malaysia, Turkey and Saudi Arabia. The huge potential of
Vietnam’s retail market has attracted many retail brands to develop in,
including Japanese designer brand MINISO, which began to further develop in the
Vietnamese market this year, for bringing "high quality and affordable"
products to more Vietnamese people.

On October 28, 2017, MINISO held a promotion conference in GEM Center in Ho Chi
Minh City. Mr. Miyake Junya, the co-founder and chief designer of MINISO,
together with the directors, general managers and representatives of Vietnam
were present at the conference. Mr. Miyake Junya addressed the conference that
MINISO advocates the life philosophy of "simplicity, nature and good quality",
hoping to lead consumers to establish a healthy consumption concept and a
sustainable development attitude towards life by excellent design, so that
consumers around the world may have a chance to enjoy the high quality and
affordable products in MINISO.

So far, MINISO has reached strategic cooperation agreements with over 60
countries and regions, opening more than 2,000 stores all over the world in
merely four years since its establishment. By 2019, MINISO is expected to open
10,000 stores in 100 countries with global revenue reaching USD 15 billion.
There are 30 MINISO stores in Vietnam, and this number would increase to 50 by
the end of 2017. MINISO plans to open 300 stores in Vietnam by 2018 and 500 by
2019. As one of the fastest growing economies in the world, the retail industry
in Vietnam has great potential.

During the promotion conference, on behalf of MINISO, Mr. Miyake Junya signed
the strategic cooperation agreement with a few Vietnamese developers, including
Vincome, the largest property group in Vietnam, which is laying a solid
foundation for MINISO to develop in this country. MINISO sticks to the
customer-oriented principle and works hard to develop products that meet the
needs of the local market, conveying the concept of "high quality and
affordable" to every consumer. In the future, MINISO will keep on moving
forward, making effort to accelerate its overseas expansion so as to realize
its vision of "liberating the younger generation".

SOURCE  MINISO Japan