サンシリが6つの世界的ブランドに8000万USドルの投資 次世代生活への地球的規模の投資を見据えて
サンシリが6つの世界的ブランドに8000万USドルの投資 次世代生活への地球的規模の投資を見据えて
AsiaNet 70943
Standard International - One Night – Hostmaker – JustCo – Farmshelf – Monocle
【バンコク2017年11月9日インフォクエスト】サンシリ(Sansiri Public Company Limited)は、日本円にして91億2400万円を、6つの時代の先端を行く世界的技術とライフスタイルビジネスの企業に投資し、大胆な企業拡大と協力関係の構築、総合的資産運用管理を図ることにより、不動産開発の域を超える進出を目指している。この6つの会社は皆、新しい歳入の源をもたらす世界的マーケットの高成長企業である。これらの企業は、この複雑化したデジタル化時代において、急成長し相乗的チャンスをもたらした新しいビジネスモデルの代表格である。各企業の評価はサンシリの所有権のシェアに表われている通りで、確実にサンシリの基幹事業の利益に結び付く。この投資は、次世代の生活、そしてテクノロジーとメディアを通してどのように生き、働き、遊び、発見するかに焦点を当てたサンシリのビジョンに合致したものである。
サンシリの投資は以下の通り。
Standard International
この企業は、最高級のおもてなしの概念を根底から覆した、ブティックホテルビジネスの最も強力なブランドである。
One Night
独自の予約アプリケーションを開発し、世界中の厳選されたホテルに予約したその日に宿泊できるという、予約の常識を変えた企業。
Hostmaker
ロンドンでナンバーワンのAirbnb (エアビーアンドビー)を管理する会社。
JustCo
東南アジア最大の創造的コワーキング(事務所)スペースの会社。
Farmshelf
簡単に食べ物の栽培ができるスマートな室内農場を生み出した会社。
Monocle
影響力のあるメディアブランドで、印刷、オンライン、ラジオ、フィルム、そしておもてなしまでをカバーする会社。
セター・タウィ―シン氏(Mr. Srettha Thavisin)、 Sansiri Public Company Limited(サンシリ)の社長は、以下のように話す。「サンシリは企業成長に大志を抱き、その戦略的投資はサンシリを基幹事業から羽ばたかせ大きく発展させることでしょう。世界的に拡大して、不動産関連産業から新たな歳入を生み出す重要なチャンスを逃しません。そしてパートナーシップを活用して我らの中心である不動産ビジネスを強固なものにしていきます。」
タウィ―シン氏は続けて語る。「私たちが次に力を注ぐのは、世界的レベルのモダンな生活基盤の創造により、進化する消費者のニーズを予測しそれに応えることです。このことにより、サンシリを世界的ブランドに高め、テクノロジーとイノベーションの最前線を進み、未来に成長する相乗的な環境を作り出すことでしょう。我々には3つの大事な活動があります。それは、世界的ライフスタイルブランドに戦略的投資をすること、パートナーシップにより不動産テクノロジーを開発し、産業改革を起こすこと、そして高級なライフスタイルメディアを通して影響力と支持者を拡大すること、です。」
Standard InternationalのCEO兼マネージングパートナーのアマル・ラルヴァーニ氏(Mr. Amar Lalvani)は、「サンシリの66億1500万円の投資は、The Standard International傘下の以下の4事業1.) ホテルの運営管理 2.) Bunkhouse Group 3.) One Night application 4.) F&B businessの35%のシェアを占めています」と語る。
One Nightの社長ジミー・スー氏(Mr. Jimmy Suh)は「サンシリの投資により、我々が彼らの他の投資先に参入するのを可能にしました。」と語った。
Hostmakerの創始者兼CEOのナクル・シャルマ氏(Mr. Nakul Sharma)は、「サンシリからの投資により、我々の国際的専門性がサンシリの顧客の経験を広げ、タイの不動産市場の技術的革新的な変革をサポートすることになるでしょう。」と述べた。
JustCoの創始者兼CEOのカン・ワン・シン氏(Mr. Kang Wan Sing)は、「サンシリとのパートナーシップによって、バンコクに4か所のコワーキング・スペースを立ち上げるという、バンコクにダイレクトに参入する手助けをしてくれることになります。我々は、2018年までにアジア太平洋地域に20か所のコワーキング・スペースを立ち上げる見通しです。サンシリにとっては、我々の12,000人のメンバーにアクセスできるチャンスとなります。」と語った。
FarmshelfのCEOであるアンドリュー・シェアラ―氏(Mr. Andrew Shearer)は、「Farmshelfは、進化したアプリケーションと人工知能に基づいたテクノロジーを使って、どこに住んでどこで働いていても、人々に食べ物を栽培することを可能にします。サンシリの投資に感謝します。私たちの商品をより開発し、この新しい文化をタイにもたらします。」と語った。
Monocleのタイラー・ブリュレ氏(Mr. Tyler Brûlé)は、「我々は、Sansiri at Monocleのパートナーシップで長年の関係を維持し、メディアを超えた成長の機会を与えてきました。我々が益々注目する都市的生活様式、小売り、そして新しいサービスの概念にまさにフィットする企業であり、パートナーとなる合理性を感じています。」と語った。
メディアに関するお問い合わせは下記にお願いします。
サンシリ PLC
ジラパー ラッチャスティー(メイ)
Tel: +66 2201 3492
Email: jirapha@sansiri.com
オジルビー パブリック リレーションズ(バンコク)
パンクワン(オー)/ ナリス(クラテー)
Tel: +66 84-676-3666 / +66 87-153-9193
Email: pangkwan.lekhyananda@ogilvy.com / naris.sawatmetagul@ogilvy.com
(日本語リリース:クライアント提供)
Sansiri Invests US$80 Million in 6 International Brands in Synergy with its Vision to Globally Invest in Next Generation Living
PR70943
BANGKOK, Thailand, Nov. 9, 2017, InfoQuest=KYODO JBN
Standard International - One Night – Hostmaker – JustCo – Farmshelf – Monocle
Sansiri Public Company Limited aims beyond real estate development by investing
US$80 million (HKD 650 million/ SGD 110 million) in six leading global
technology and lifestyle businesses in a bold move to expand its holdings and
create a collaborative, multi-disciplinary portfolio. All six investments are
in high-growth sectors in global markets which offer new sources of revenue
beyond Thailand. They represent new asset light business models from the
synergy opportunities and rapid growth opportunities in this digital disruptive
era. The potential increase in each company’s valuation, as a result of
Sansiri’s share in ownership, positively benefits Sansiri’s core business. The
investments are in line with Sansiri’s vision to focus on next generation
living and how we live, work, play and discover through technology and media.
Sansiri’s investments include shares in Standard International, the most
powerful brand in the boutique hotel business that turns high-end hospitality
upside down; One Night, a spontaneous booking app that is transforming the way
people book same-day stays in handpicked hotels worldwide; Hostmaker, London’s
No1. Airbnb management company; JustCo, Southeast Asia's largest creative
co-working spaces; Farmshelf, the smart indoor farms that help you to grow food
easily; and Monocle, an influential media brand spanning print, online, radio,
film, retail, and hospitality.
Mr. Srettha Thavisin, President of Sansiri Public Company Limited, announced,
“Sansiri has high business growth ambitions and these strategic investments
will develop Sansiri beyond its core business for the first time. We are
expanding our global reach and capitalising on key opportunities to generate
new revenue from the property-related industries and we will utilize the
partnerships to strengthen our core real estate business.”
Mr. Thavisin added, “Our next chapter centres on anticipating and meeting
evolving consumer needs by creating a world-class modern living platform. This
involves taking Sansiri to the next level as a global brand, ensuring we are at
the forefront of tech and innovation, transforming ourselves for the future,
and creating a synergistic environment for our business to grow. We will focus
on three key activities, including: strategic investment in global lifestyle
brands; developing property technologies in partnership with industry
disruptors; and enhancing influence and audience through premium lifestyle
media.”
Mr. Amar Lalvani, CEO and Managing Partner of Standard International, said,
“The partnership with Sansiri will give us access to more opportunities to
develop additional technology-driven innovation and hotel properties in Asia
and throughout the world.”
Sansiri’s US$58 million (HKD 450 million/SGD 80 million) investment secures 35%
shares in four business units under The Standard International: 1.) Hotel
operations and management; 2.) Bunkhouse Group 3.) One Night application 4.)
F&B business.
Mr. Jimmy Suh, President of One Night, said, “Sansiri’s investment allows us to
tap into the resources from their other investments, which will help us to
continuously involve.”
Mr. Nakul Sharma, Founder and CEO of Hostmaker, said, “The funding from Sansiri
will lend our international expertise to help enhance Sansiri customer
experience and to support the technology and innovation transformation of the
Thai property market.”
Mr. Kang Wan Sing, Founder and CEO of JustCo, said, “The partnership with
Sansiri will help JustCo make direct inroads into Bangkok with a launch of 4
co-working spaces in Bangkok. We expect to have 20 co-working spaces across
Asia-Pacific by 2018, giving Sansiri access to our 12,000 members.”
Mr. Andrew Shearer, CEO of Farmshelf, said, “Farmshelf helps people grow food
wherever they live, work and eat using progressive application and AI-based
technology. Thanks to the funding from Sansiri, we are able to further develop
our product and bring this new culture to Thailand.”
Mr. Tyler Brûlé, Monocle, said, “We have had a long-standing relationship with
Sansiri at Monocle and given our growth beyond media, it made sense to partner
with a company that fit with our increasing focus on urbanism, retail and new
service concepts.”
For more information please visit www.sansiri.com.
Facebook: Sansirifamily Instagram: @Sansiri PLC
For media enquiries, please contact:
Sansiri PLC
Jirapha Rachasuthee (May)
Tel: +66-2201-3492
Email: jirapha@sansiri.com
Ogilvy Public Relations (Bangkok)
Pangkwan (Oh) / Naris (Kratae)
Tel: +66-84-676-3666 / +66-87-153-9193
Email: pangkwan.lekhyananda@ogilvy.com / naris.sawatmetagul@ogilvy.com
Source: Sansiri Public Company Limited
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