2017年10月11日

アバイア

アバイアのカスタマーエンゲージメント・ソリューションで台湾の銀行がオールデジタルに

アバイアのカスタマーエンゲージメント・ソリューションで台湾の銀行がオールデジタルに

AsiaNet 70519

ドバイ(アラブ首長国連邦)、2017年10月11日/PRニュースワイヤー/ —

王道銀行(O-Bank)が台湾で初のデジタルコマーシャルバンクに

アバイア(Avaya)は本日、同社のコミュニケーションテクノロジーにより王道銀行(O-Bank)が台湾で初のオールデジタル、オンラインオンリーの銀行になったことを発表しました。Avaya Breezeなどアバイアのマルチチャネル・カスタマーエンゲージメントテクノロジーを使用した王道銀行だけが、現在すべての顧客にモバイル、ビデオ、音声他のオンラインチャネルで銀行のサービスを提供しています。

     (写真: http://mma.prnewswire.com/media/562069/Avaya.jpg )

デジタルバンクの王道銀行は、顧客サービスの時間と地理的範囲の両方を拡大することができます。顧客はモバイルアプリかウェブを使って銀行と取引します。

顧客は銀行での要件を済ませるためにリアルタイムのビデオと音声を使って、パーソナライズされたサービスにより直接やりとりをすることができます。王道銀行はすでに最新技術を用いたビデオ・サービスセンターを開設しており、台湾の銀行で初めてカスタマーエンゲージメントでビデオの24時間フルメディア対応を行います。アバイアの統合プラットフォームにより、王道銀行は迅速かつ容易に内部リソースの割り当てを行い、最適でもっとも効率的なサービスを提供できるようになるので、全チャンネル、様々な業種で顧客体験のクォリティーと一貫性が改善します。

クライアントSDK(Client SDK)を使用するAvaya Breazeにより、王道銀行は様々な業務プロセスの異なるシナリオをサポートしたり、規制要件に適応させたりする柔軟性を持って、マルチチャネルの通信をモバイルアプリやウェブページに容易に統合することができるようになります。アバイアのオープンスタンダード・アーキテクチャーによって王道銀行のシステムとの統合が可能になり、展開を簡略化し、運営コストの削減に役立ちます。

」-王道銀行副社長、リン・トム
「王道銀行は台湾初のデジタル商業銀行です。我が社の成功には革新の勇気が必要ですが、最新の技術と信頼できる質の高いサービスパートナーも必要です。アバイアのソリューションは、我が社のニーズに合った特性とメリットを提供してくれるので、我が社はシンプルで反応の速いコンタクトセンター統合の枠組みを確立することができ、台湾のデジタルバンキング市場で成功を収めることができるのです」-Avaya Greater China社長、陳蔚(チェン・ウェイ)

「グローバルなデジタル時代が到来し、中国では金融業界のデジタルトランスフォーメーションが起きています。王道銀行のトランスフォーメーションは、アバイアが行ってきたことに似ています。デジタル時代のソリューションやサービスで革新しながら、通信業界における経験のレガシーを利用するのです。我が社と王道銀行の良好なパートナーシップは、アバイアの変革にとって貴重な経験をもたらし、変わらぬ信頼を大きくしました


アバイアに関する詳しくは、http://www.avaya.comをご参照ください。


ソース:アバイア


(日本語リリース:クライアント提供)


Avaya Customer Engagement Solutions Help Taiwan Bank Go All-Digital

PR70519

DUBAI, UAE, October 11, 2017/PRNewswire=KYODO JBN/ —

– O-Bank becomes Taiwan’s first, digital from Day One digital commercial bank

    Avaya announced today its communications technologies have helped O-Bank
(Wangdao) become Taiwan’s first, all-digital, online-only bank. Supported by
Avaya multi-channel Customer Engagement technologies – including Avaya Breeze –
O-Bank now solely serves customers located anywhere via mobile, video, voice
and other online banking channels.

     (Photo: http://mma.prnewswire.com/media/562069/Avaya.jpg )

    As a digital bank, O-Bank can expand both the hours of customer service and
its geographic reach. Customers conduct transactions with the bank using mobile
apps or Web access.

    Personalized service will remain a top priority, however, as customers can
engage in face-to-face interactions for their banking needs using real-time
video and voice. O-Bank already has established the video service center with
advanced technologies and is the first Taiwan bank to provide 24 hour full
media with video on customer engagement. Avaya’s unified platform enables
O-Bank to quickly and easily allocate internal resources to provide the most
appropriate and efficient service, improving the quality and consistency of the
customer experience across channels and different lines of business.

    Avaya Breeze with the Client SDK enables O-Bank to easily integrate
multi-channel communications into its mobile apps and web pages, with the
flexibility to support different scenarios for various business processes and
to accommodate regulatory requirements. Avaya’s open standard architecture
enables integration with O-Bank’s systems,  simplifies deployment and helps
reduce operating costs.

    Quotes

    "O-Bank is Taiwan’s first digital commercial bank. Our success requires the
courage to innovate, but we also need to have advanced technology and quality
service partners in which we trust. Avaya solutions provide the characteristics
and advantages that meet our needs, allowing us to establish a simple and
responsive contact center integration framework and help us succeed in the
digital banking market in Taiwan." – Lin Tom, Vice President, O-Bank

    "The global digital age has come, and China is leading the digital
transformation of the financial industry. O-Bank transformation is similar to
what we’ve been doing at Avaya – leveraging our legacy of communications
industry experience, while innovating with solutions and services for the
digital age. Our successful partnership with O-Bank has provided valuable
experience for Avaya’s transformation and added to our continued confidence."
-Chen Wei, president, Avaya Greater China

    For more information on Avaya, please visit http://www.avaya.com

    Source: Avaya