サザビーズ・インターナショナル・リアルティブランドが日本経済新聞社との独占的提携を発表

Sotheby's International Realty Affiliates LLC

サザビーズ・インターナショナル・リアルティブランドが日本経済新聞社との独占的提携を発表

AsiaNet 70492(1586)

【マディソン(米ニュージャージー州)2017年10月10日PR Newswire=共同通信JBN】

*日本国外の不動産リストを紹介する初めての高級居住用不動産ブランド

サザビーズ・インターナショナル・リアルティ・アフィリエーツLLC(Sotheby's International Realty Affiliates LLC、http://www.sir.com/ )は、日本で最も影響力のあるニュース発行体である日本経済新聞社との2017年末までの独占的提携をこのほど発表した。居住用高級不動産ブランドである同社は提携により、月間2900万人超の読者がアクセスする日経のデジタルプラットフォームを通じて、日本のバイヤーの関心を引き起こすことが可能になる。(R)サザビーズ・インターナショナル・リアルティ(R)ブランドは、日本国外の不動産リストを日経の読者に紹介する初めての不動産ブランドであり、日本の消費者に約70の国・地域の居住用不動産案内へのアクセスを提供する。

Logo: http://mma.prnewswire.com/media/570139/SOTHEBY_S_INTERNATIONAL_REALTY_LOGO.jpg

▽日本の富

日本は世界で最大かつ最強の経済を抱えている。

*日本は円高により、世界の総資産ランキングで2位に復帰した。トップは米国。(注1)

*日本は、避難先通貨である円の上昇で、すべてのアジア諸国の中で超富裕層資産の最大の伸びを記録した。円はドルに対しても上伸した。(注2)

▽日本の不動産バイヤー

*日本を起点とする不動産検索の93.5%が国際的に検索を行っている(注3)。サザビーズ・インターナショナル・リアルティブランドは、日本国外の不動産を日経の読者に紹介する最初の不動産ブランドであり、事実上未開拓の世界市場への前例のないアクセスを提供している。

*日本の消費者が検索しているトップ3の国際都市はニューヨーク、ロンドン、マリブである。(注4)

▽提携の詳細な内容

サザビーズ・インターナショナル・リアルティの日経との提携は以下を含む:

*不動産検索:サザビーズ・インターナショナル・リアルティの不動産リストと高解像度ビデオ映像は翻訳され、日経の不動産リスト・サイトの専用ページに同時配信される

*ネイティブ広告:サザビーズ・インターナショナル・リアルティはカスタムブランドの編集内容を作成し、それは日経の不動産リスト・サイトで翻訳され、宣伝される

*ブランド広告:サザビーズ・インターナショナル・リアルティブランドは、日経電子版(nikkei.com)および不動産リストのページ全体でバナー広告ユニットを運営する

▽発言集

「日経は、世界最大の発行部数を持つ日刊経済紙であり(注5)、高い教育水準の豊かな日本の消費者という読者に配達されている。日経のプレゼンスは、世界で最もエキサイティングな不動産を高品質の不動産インテンダーである読者に紹介するという当社の戦略をさらに推進する。当社は、日経を通じて日本以外の不動産を宣伝する最初の不動産ブランドとして、アジア太平洋地域での大幅な拡大をサポートする必要のある驚異的なチャンスを速やかに実現した」

「サザビーズ・インターナショナル・リアルティブランドは、アジア太平洋地域の不動産インテンダーへのリーチにおいて比類のない存在である。日経との提携に加え、当ブランドは、いずれもアジアの消費者向けに前例のないアクセスを提供しているJuwai、MyFun、WeChatとの既存のパートナーシップを持っている。これらの主要な地域プレイヤーとともにわれわれに与えられた機会は、サザビーズ・インターナショナル・リアルティブランドの強さと力の証である」(サザビーズ・インターナショナル・リアルティ・アフィリエーツLLCのチーフ・マーケティング・オフィサーであるケビン・トンプソン氏)

サザビーズ・インターナショナル・リアルティのネットワークは現在、世界約68カ国・地域の900超のオフィスに所在する約2万1000の独立系セールス・アソシエートを有している。同ブランドは2016年に、世界的な売上高で950億米ドルと世界最高記録を達成した。サザビーズ・インターナショナル・リアルティの不動産リストは、sothebysrealty.com(http://www.sothebysrealty.com/en/home.aspx )のグローバルウェブサイトで取引されている。紹介の機会とこのソースからの広範なエクスポージャーに加えて、同ブランドの仲介会社と顧客は、サザビーズ・オークションハウスと世界中のサザビーズ・インターナショナル・リアルティのマーケティングプログラムとの提携から利益を得ている。各オフィスは独立して経営、運営されている。

▽サザビーズ・インターナショナル・リアルティ・アフィリエーツLLCについて

サザビーズ・インターナショナル・リアルティのネットワークは、独立した不動産仲介会社に対し、高級不動産に特化した強力なマーケティング・リファーラル制度を提供するため1976年に創設された。このネットワークは、世界中の一流のお客様と一流の不動産会社をつなぐことを目的としている。サザビーズ・インターナショナル・リアルティ・アフィリエーツLLCは、Realogy Holdings Corp(NYSE: RLGY)の系列会社である。同社は不動産フランチャイズのグローバルリーダーとして、不動産仲介やリロケーション、転居先での生活のサポートなど様々なサービスを提供している。2004年2月、Realogyはオークションハウスを運営するサザビーズと長期にわたる戦略的提携の契約を締結した。この契約により、サザビーズ・インターナショナル・リアルティのブランド名の使用が許諾され、全面的なフランチャイズ制度が構築された。フランチャイズ提携は、厳しい資格審査に合格した不動産会社や個人のみに供されている。サザビーズ・インターナショナル・リアルティ・アフィリエーツLLCは、業務やマーケティング、人材募集、トレーニング、事業展開などのリソースを用いてフランチャイズ提携企業を支援している。フランチャイズ提携企業は、1744年に創業したサザビーズ・オークションハウスとのつながりからもメリットを得ている。詳細については、www.sothebysrealty.com を参照。

▽問い合わせ先  

Lindsey Scharf

Director, Public Relations & Communications

Sotheby's International Realty Affiliates LLC

175 Park Avenue

Madison, NJ 07940

+1-(973)-407-5596

Lindsey.Scharf@sothebysrealty.com

(注1)クレディスイス, Global Wealth Report 2016

(注2)Wealth X, World Ultra Wealth Report 2017

(注3)Mansion Global, website statistics, 2017年8月11日-2017年9月11日

(注4)PropGo, listing service data, 2017

(注5)日本経済新聞社, The Nikkei MEDIA DATA 2017

ソース:Sotheby's International Realty Affiliates LLC

Sotheby's International Realty Brand Announces Exclusive Alliance with Influential Japan News Publication, the Nikkei

PR70492

MADISON, New Jersey, Oct. 10, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    -- First Luxury Residential Real Estate Brand to Showcase Property

                   Listings Outside of Japan

Sotheby's International Realty Affiliates LLC (http://www.sir.com/) has

announced an exclusive alliance with the Nikkei, the most influential news

publication in Japan, through the end of 2017.  The alliance enables the luxury

residential real estate brand to generate Japanese buyer interest through the

Nikkei's digital platform which reaches over 29 million monthly readers.  The

Sotheby's International Realty(R) brand is the first real estate brand to

present property listings outside of Japan to readers of the Nikkei, giving

Japanese consumers access to residential real estate offerings in nearly 70

countries and territories.

Logo:

http://mma.prnewswire.com/media/570139/SOTHEBY_S_INTERNATIONAL_REALTY_LOGO.jpg

Japanese Wealth

Japan has one of the largest and strongest economies in the world.

    - The yen appreciation moved Japan back into second place in 2016 in the

      global rankings of aggregate wealth, only behind the United States. (i)

    - Japan recorded the largest rise in UHNW wealth of all the Asian

      countries, boosted by the strength of the safe-haven Japanese yen, which

      even appreciated against the dollar. (ii)

Japanese Real Estate Buyers

    - 93.5% of all property searches originating in Japan are searching

      internationally (iii).  By being the first real estate brand to showcase

      properties from outside of Japan to readers of the Nikkei, the Sotheby's

      International Realty brand is offering unprecedented access to a

      virtually untapped global market.

    - Top three international cities consumers in Japan are searching for: New

      York, London and Malibu. (iv)

Details of the Alliance

The Sotheby's International Realty brand alliance with the Nikkei includes the

following components:

    - Property Search - Sotheby's International Realty property listings and

      high-definition videography will be translated and syndicated to a

      dedicated page on the Nikkei property listing site

    - Native Advertising - Sotheby's International Realty will create custom

      branded editorial content that will be translated and promoted on the

      Nikkei property listing site

    - Brand Advertising - the Sotheby's International Realty brand will run

      banner ad units across the Nikkei's online edition (nikkei.com) and

      property listing pages

Quotes

"The Nikkei is the most widely circulated daily business publication in the

world (v) and reaches an audience of highly-educated affluent Japanese

consumers. A presence on the Nikkei furthers our strategy to showcase the most

exciting properties in the world to an audience of highly-qualified real estate

intenders. As the first real estate brand to promote properties outside of

Japan through the Nikkei, we quickly realized what an amazing opportunity we

had to support our substantial expansion in the Asia Pacific region."

"The Sotheby's International Realty brand is unrivaled in its reach to real

estate intenders in the Asia Pacific region.  In addition to our alliance with

the Nikkei, the brand also has existing partnerships with Juwai, MyFun and

WeChat, all of which offer unprecedented access to Asian consumers.  The

opportunities afforded to us with these key regional players is a testament to

the strength and power of the Sotheby's International Realty brand."

-- Kevin Thompson, chief marketing officer, Sotheby's International Realty

Affiliates LLC

The Sotheby's International Realty network currently has approximately 21,000

affiliated independent sales associates located in over 900 offices in 68

countries and territories worldwide.  In 2016, the brand achieved a record

global sales volume of $95 billion USD.  Sotheby's International Realty

listings are marketed on the sothebysrealty.com

(http://www.sothebysrealty.com/en/home.aspx ) global website. In addition to

the referral opportunities and widened exposure generated from this source, the

brand's brokers and clients benefit from an association with the Sotheby's

auction house and worldwide Sotheby's International Realty marketing programs.  

Each office is independently owned and operated.

About Sotheby's International Realty Affiliates LLC

Founded in 1976 to provide independent brokerages with a powerful marketing and

referral program for luxury listings, the Sotheby's International Realty

network was designed to connect the finest independent real estate companies to

the most prestigious clientele in the world. Sotheby's International Realty

Affiliates LLC is a subsidiary of Realogy Holdings Corp. (NYSE: RLGY), a global

leader in real estate franchising and provider of real estate brokerage,

relocation and settlement services. In February 2004, Realogy entered into a

long-term strategic alliance with Sotheby's, the operator of the auction house.

The agreement provided for the licensing of the Sotheby's International Realty

name and the development of a full franchise system. Affiliations in the system

are granted only to brokerages and individuals meeting strict qualifications.

Sotheby's International Realty Affiliates LLC supports its affiliates with a

host of operational, marketing, recruiting, educational and business

development resources. Franchise affiliates also benefit from an association

with the venerable Sotheby's auction house, established in 1744. For more

information, visit www.sothebysrealty.com.

CONTACT

Lindsey Scharf

Director, Public Relations & Communications

Sotheby's International Realty Affiliates LLC

175 Park Avenue

Madison, NJ 07940

+1-(973)-407-5596

Lindsey.Scharf@sothebysrealty.com

i Credit Suisse, Global Wealth Report 2016

ii Wealth X, World Ultra Wealth Report 2017

iii Mansion Global, website statistics, August 11, 2017-September 11, 2017

iv PropGo, listing service data, 2017

v Nikkei, The Nikkei MEDIA DATA 2017

Source: Sotheby's International Realty Affiliates LLC

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