2017年9月13日

Borgward Group AG

Borgwardは年内にドイツ市場参入

Borgwardは年内にドイツ市場参入

AsiaNet 70032 (1389)

【フランクフルト(ドイツ)2017年9月12日PR Newswire=共同通信JBN】
*収益が1年以内に15億ユーロを上回る
*中国で約7万台を受注
*Sixt Neuwagenと提携
*IAAモーターショーでイザベラ・コンセプトのワールドプレミア

シュツットガルトに本社を置く自動車メーカーのBorgward(ボルクヴァルト)が年末までのドイツ市場参入を計画している。Borgward Group AGのウルリヒ・ワルカー最高経営責任者(CEO)は12日、フランクフルトモーターショー(IAA)で「中国、その他の国々のスタート成功を受けて、ドイツ市場に参入できることはうれしい」と語った。Borgward BX7 TS Limited Editionの第1陣は第4四半期に顧客に引き渡される見通しである。

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/554826/ISABELLA_Concept_Ext.jpg
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/554827/ISABELLA_Concept_Car.jpg

Borgward BX7 TSの限定モデル、次いでBX7およびBX5、BX6は当初、欧州ではガソリンエンジン車として導入される。その後、開発中のほかのモデルが続く。ワルカー氏は「一定した顧客需要のおかげで、当社ブランド・製品の認知度を高めるため、われわれは当初、BX7とBX5のガソリンエンジン版を市場に投入と決めた。しかし、ブレーメンで生産が開始されれば、電気自動車を主として販売するという目標は変わっていない」と述べた。2年前のIAAで、Borgwardは2年以内にドイツ市場に参入すると発表している。ワルカー氏は「われわれは約束を守った」と付け加えた。

シュツットガルトを本拠にするグループは、販売とサービスの面でも革新的な方針を打ち出している。Borgwardと自動車修理工場チェーンのA.T.U.は現在、革新的サービスの協力に関するコンセプトを点検している。さらに、ドイツの大手オンライン新車販売プラットフォームであるSixt Neuwagenは、ドイツでBorgwardのオンライン販売業者第1号になる。Borgward Group AGのマーケティング・販売・サービス担当副社長のトム・アンリカー氏は「Sixt Neuwagenとの提携は現代的な販売というBorgwardの発想に対応しており、顧客サービスと顧客の満足を重視するものである」と語った。

シュツットガルトの自動車メーカーは5000人を超える従業員を抱え、過去12カ月で15億ユーロ以上の収益を上げることなど現在まで事業目標を達成している。ワルカー氏によると、この結果は予想の範囲内である。さらに、Borgwardは中期的な利益を上げることを計画している。ワルカー氏は「高い創業コスト、新モデルの開発や中国施設の拡充などにもかかわらず、われわれはうまくやっている」と述べた。Borgwardは中国でBorgward BX7、BX5の生産を開始して以来、約7万台を受注した。Borgwardは中東、南米、欧州の市場参入、また、BX6スポーツクーペやBX7 とBX5のバリアントなどの新型車発売で、業績がさらに上向くと期待している。

BorgwardはIAAで、「イザベラ(ISABELLA)」コンセプトも披露した。Borgward Group AGの役員で最高デザイン責任者(CDO)のアンダース・ワーミング氏は「イザベラ・コンセプトは美しく伝説的なBorgwardイザベラの現代的解釈である」と語った。Borgwardイザベラ・コンセプトの顕著な特徴は、魅力的なデザイン、画期的なインテリア、運転コンセプト、デジタル・コネクティビティー、駆動系の電化などである。

しかし、イザベラ・コンセプトは未来の自動車コンセプト構想にとどまらない。1950年代の伝説的なイザベラの再生は、デザインDNAと運転テクノロジーに関するBorgward全社の将来の焦点を体現するものでもある。4ドア、4シート・コンセプトクーペのデザイン表現は、Borgwardのデザイン原則「Impression of Flow(流れる印象)」に基づいており、将来の車全体にも当てはまる。ワーミング氏は「入念に調整された車体の形状は滑らかな移行と相まって、円形の有機的形状と微妙なラインの完璧なバランスを生み出している。われわれの目的は、美とテクノロジーのスタイルシナジーを創出することだった」と語った。

Borgwardのイザベラ・コンセプトは、完璧なサイズ(車長5メートル、車高1.40メートル、車幅1.92メートル)、立体的に流れる彫刻のような形状の美しさが印象的で、冷気吸入口、空気力学的部品など技術・機能要素と円滑に結ばれている。しかしながら、これは挑戦的含意なし実現した。ワーミング氏は、そのような含意が完全電気クーペには受け入れられないと確信している。「空気力学的な卓越性と効率がこの車で中心的役割を果たし、流れる形状を決めている。われわれは、車体内外の完璧な気流が使いやすさ、アピール、存在感を広げなければならないと考えている。これは未来の電動モビリティーに向けたBorgwardのデザイン原則『Impression of Flow』に完全に合致するものである」と述べた。

クロスレファレンス:写真はAP Images(http://www.apimages.com )から入手可能。

国際的なモデル、国別に偏差のある車のデータは、欧州/ドイツでは提供されない。

▽問い合わせ先
Marco Dalan
Head of Global Communications
Telephone +49-711-365101041
E-mail: marco.dalan@borgward.com
www.borgward.com (http://www.borgward.com )

ソース:Borgward Group AG


Borgward Enters German Market This Year

PR70032

FRANKFURT, Germany, Sept. 12, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

        
    – Revenues rise above EUR1.5 billion within one year
    – Nearly 70,000 vehicle orders received in China
    – Partnership with Sixt Neuwagen
    – World premiere of the ISABELLA Concept at the IAA motor show

    The Stuttgart-based automaker Borgward plans to enter the German market by
the end of the year. "We are delighted that, following our successful start in
China and other countries, we can now enter the German market," said Ulrich
Walker, CEO of Borgward Group AG, at the International Motor Show (IAA) in
Frankfurt on Tuesday. The first units of the Borgward BX7 TS Limited Edition
are expected to be delivered to customers in the fourth quarter.  

     (Photo: http://mma.prnewswire.com/media/554826/ISABELLA_Concept_Ext.jpg )

    (Photo: http://mma.prnewswire.com/media/554827/ISABELLA_Concept_Car.jpg )


    The limited Borgward BX7 TS edition and, later, the BX7 as well as the BX5
and the BX6 will initially be introduced in Europe with gasoline-powered
engines. Later on, further models which are under development will follow. "Due
to the constant customer demand and in order to increase the visibility of our
brand and its products, we have decided to initially enter the market with a
gasoline-powered version of the BX7 and the BX5," Walker said. "However, it
remains our goal to mainly sell electric vehicles once production commences in
Bremen." At the IAA two years ago, Borgward announced that it would be entering
the German market within the next two years. "We keep our promises," Walker
added.

    The Stuttgart based Group strikes out also for an innovative direction in
terms of sales and services. Borgward and A.T.U. are currently checking a
concept for an innovative service cooperation. Furthermore, Sixt Neuwagen,
Germany`s leading platform for the online-distribution of new cars, will be the
first online distributor of Borgward in Germany. "The partnership with Sixt
Neuwagen corresponds to our idea of modern distribution that focus on customer
service and customer satisfaction," said Tom Anliker, Group Vice President
Marketing, Sales & Services of Borgward Group AG.

    The Stuttgart-based automaker has more than 5,000 employees. It has
achieved its business targets to date, including revenues of over EUR1.5
billion within the past twelve months. According to Walker, this result is
completely in line with expectations. Moreover, Borgward plans to make a profit
over the medium term. "We are doing well in spite of the high start-up costs
for, among other things, the development of new models and the expansion of our
facility in China." The company has received nearly 70,000 vehicle orders in
China since it launched the Borgward BX7 and BX5 in the country. Borgward
expects to get a further boost from its market entry in the Middle East, South
America, and Europe as well as from the launch of new models such as the BX6
sports coupe
and variants of the BX7 and the BX5.

    At the IAA, Borgward also presented its ISABELLA Concept. "The ISABELLA
Concept is a modern interpretation of the legendary and beautiful Borgward
ISABELLA," said Anders Warming, Member of the Board of Management and Chief
Design Officer of Borgward Group AG. Among the outstanding features of the
Borgward ISABELLA Concept are its fascinating design, its revolutionary
interior and operating concept, its digital connectivity, and the
electrification of the vehicle’s drive train.      

    However, the ISABELLA Concept is more than just a vision of a future
vehicle concept. The reincarnation of the legendary ISABELLA from the 1950s
also embodies the future focus of the entire Borgward company with regard to
its design DNA and drive technology. The design idiom of the four-door,
four-seat concept coupe is based on the Borgward design principle "Impression
of Flow," which will be valid for all vehicles in the future. Said Warming,
"The carefully coordinated body shape with its smooth transitions creates a
perfect balance between rounded organic shapes and precise lines. Our aim was
to create
stylistic synergies between beauty and technology."

    The Borgward ISABELLA Concept impresses with its perfect dimensions (5.00
meters long, 1.40 meters high, and 1.92 meters wide) and the beauty of its
flowing three-dimensional and sculptural shapes, which are smoothly connected
to technical and functional elements such as the cooling air inlets and the
aerodynamic components. This is done, however, without any aggressive
undertone. Warming is convinced that such an undertone would be unacceptable in
an all-electric coupe: "Aerodynamic excellence and efficiency play a key role
in this vehicle and define its flowing shapes," he said. "We are convinced that
a
vehicle body through and around which air flows in a perfect way must radiate
accessibility, appeal, and a commanding presence. This is fully in line with the
‘Impression of Flow’-our Borgward design principle for the electric mobility of
the future."

    Cross reference: Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com
)

    Data for the international model range, country-specific deviations
possible, vehicles cannot be delivered to Europe/Germany.

   

    Marco Dalan
    Head of Global Communications
    Telephone +49-711-365101041  
    E-mail: marco.dalan@borgward.com
    www.borgward.com [http://www.borgward.com ]


    

SOURCE: Borgward Group AG