Shopbopが秋物に合わせブランド・リファインメント

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Shopbopが秋物に合わせブランド・リファインメント

AsiaNet 69926 (1342)

【ニューヨーク2017年9月7日PR Newswire=共同通信JBN】世界の女性に新たなスタイルの発見とインスピレーションを提供する世界的オンライン小売りサイトShopbopはサイト全体および顧客との接点すべてで新たなルック・アンド・フィールを採用した包括的なブランド・リファインメントを行う。

Photo: http://mma.prnewswire.com/media/551392/Shopbop_Brand_Launch.jpg

Shopbopはブランド全体のリフレッシュで新たな時代に入ろうとしており、胸ときめく現代的なイノベーションのラインアップを提示する。Shopbopはウィスコンシン州マジソンでレンガとモルタル作りの1軒のブティックとして2000年に創立され、それから今日の世界的なスタイルのリソースへと、グローバルブランドとしてだけでなく有数のファッションリーダーとして成長した。9月7日(木)に始まるブランド・リファインメントは以下の通り。

▽ブランドと体験のアップデート

*新規ロゴ

*ブランド・カラーパレットのリファインメント

*フロントページおよび製品ページデザインのリフレッシュ

*ロイヤルティープログラム

*ナビゲーションおよび検索ツールの改善

*製品レコメンドを一新

*パッケージング・アップデート

*チェックアウト改善

*国際決済オプションの追加

▽Shopbop最高経営責任者(CEO)ダーシー・ペニック氏談:

「Shopbopを最新バージョンで紹介できることを喜んでいる。われわれは当社がブランドとして何かをジックリと見つめ、顧客サービスの向上と未来に向けた当社ブランドのポジショニングのため、ルック・アンド・フィールを作り直す決断をした」。

Shopbopは今回のブランド・リファインメントに合わせ、2017年秋物キャンペーン「Make Shopbop Yours」(あなたのShopbop)で、サシャ・キチギナ、ライン・ブレムス、メロディ・ヴァクセレール、アン・ミラなどのイットモデルを起用する。同キャンペーンは秋物シーズンに新たな目を向けるものになり、消費者に主要トレンドを紹介しながら、各自の好みのものを勧める。個人のスタイルを前面に打ち出し、「make cozy yours」(あなたの快適さ)、「make color yours」(あなたの色)、「make outerwear yours」(あなたのアウターウエア)、そして最終的には「make Fall yours」(あなたの秋)といったキャンペーンの言葉で顧客を誘う。

「Make Shopbop Yours」(あなたのShopbop)キャンペーンでは電子メール、ソーシャルメディア、ホームページなどすべてのデジタルメディアおよびタクシー車上広告、街頭ポスターといった屋外広告で、ユニークな写真コンテンツを使う。同キャンペーンはデスクトップ、タブレット、モバイルでサポートされ、最新の秋物製品、スタイルガイド、魅力的な画像が満載されている。秋のシーズン色であるマリーゴールドから、ロマンチックなベルベットやレース、さらに主張するアウターウエアまで、秋物のハイライトを生き生きと表現する。

▽SHOPBOPブランド・リファインメント

*Shopbopロゴ

アップデートされたShopbopロゴは同ブランドの美的センスと精神を完全に表現したものになる。

*Shopbopカラーパレットおよびフォントのアップデート

アップデートされたカラーパレットは黒、白、さらにシグネチャーカラー(Shopbopヘリテージ・ブランドカラー)であるオレンジのリフレシュ版からなり、さらに補助的な色としてピーチ、ピンク、クールグレーを使う。フォントはより大胆なスタイルを採用し、今回のリファインメントと歩調を合わせる。

*ブランドと体験のアップデート

Shopbopの新たなルック・アンド・フィールは新レイアウトと製品プレゼンテーションページから構成されるホームページで展開され、顧客への特集アイテム、ブランド、トレンドを一層注目させる強化された写真、照明が際立っている。顧客のショッピング体験のための技術的アップデートとしてはトップナビゲーション、検索ツール、製品レコメンド、メールのレイアウト、チェックアウト・ページの強化を含み、顧客が発見からチェックアウトまでシームレスな環境を作った。

*ロイヤルティー

Shopbopは世界的なロイヤルティープログラムを2017年9月7日から顧客のオプトインでスタートし、10月からはフルプログラムでロールアウトする。このプログラムに参加するための最低利用金額などは設定されておらず、顧客は新製品やセールの事前招待、誕生日割引などの特典を受けられ、特別イベントやその他への招待もある。

▽SHOPBOPについて

Shopbopはスタイルのインスピレーションと発見のための世界的オンライン小売りサイトで、1000人以上のベテランおよび新進のデザイナーが厳選した既製服やアクセサリーを幅広く揃えて世界の女性に提供している。Shopbopは毎日、新製品、優れた編集コンテンツ、スタイルガイドなどを発表し、世界クラスの顧客サービス、速く無料の世界配送を提供し、米国とカナダでは無料返品に応じている。ShopbopはAmazon.com Inc.企業グループの一員である。

▽問い合わせ先

Sean Morrissey

+1 212-274-2050

seanwm@shopbop.com

Logo: http://mma.prnewswire.com/media/551408/Shopbop_Logo.jpg

ソース:Shopbop

Shopbop Launches Brand Refinement

PR69926

NEW YORK, Sept. 7, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Shopbop, the global online retail destination for style discovery and

inspiration for women worldwide, debuts an all-encompassing brand refinement

through a new look and feel celebrated site wide and across all customer touch

points.

Photo: http://mma.prnewswire.com/media/551392/Shopbop_Brand_Launch.jpg

Shopbop ushers in a new era with a brand-wide refresh, presenting an exciting

range of modern innovations. From a single brick-and-mortar boutique founded in

2000 in Madison, Wisconsin, to the worldwide style resource it is today,

Shopbop has grown as both a global brand and leading fashion authority. The

brand refinement, launching on Thursday, September 7th, consists of the

following:

Brand and Experience Updates:

    - Reimagined logo

    - Refined brand color palette

    - Refreshed front page and product page design

    - Loyalty program

    - Revamped navigation and search utilities

    - Product recommendation innovations

    - Packaging updates

    - Checkout improvements

    - Added international payment options

Shopbop CEO, Darcy Penick:

    I am thrilled to introduce Shopbop in its newest iteration. After taking a

    close look at who we are as a brand, we made a decision to reimagine our

    look and feel to better service our customer, and best position our brand

    for the future.   

Shopbop celebrates the brand refinement with the simultaneous launch of the new

Fall 2017 campaign, 'Make Shopbop Yours' featuring It-models Sasha Kichinga,

Line Brems, Melodei Valexaire and Anne Mila. The campaign celebrates a fresh

take on the season by encouraging consumers to embrace key trends, but on their

own terms. Individual style is at the forefront, with campaign language urging

customers to 'make cozy yours', 'make color yours', 'make outerwear yours' and

ultimately - 'make Fall yours'

The Make Shopbop Yours campaign will launch with unique photo content, spanning

all digital channels – email, social media and homepage – as well as outdoor

media including taxi tops and street posters. Hosted across desktop, tablet and

mobile, the campaign features the latest fall product, styling guidance and

stunning imagery. From the season's star color, marigold, to romantic velvets

and lace, to statement making outerwear, fall's fashion highlights are brought

to life.

SHOPBOP BRAND REFINEMENT:

Shopbop Logo:  

The updated Shopbop logo perfectly captures the refined aesthetic and spirit of

the brand.  

Updated Shopbop Color Palette & Typography:

The updated color palette consists of black, white, and a refreshed signature

orange (the Shopbop heritage brand color), as well as a supporting tone of

peach, pink and cool gray. Bolder font styles are introduced in alignment with

the refinement.

Brand and Experience Updates:

Shopbop's new look and feel extends from the homepage-which consists of

reimagined layouts and presentation-to product pages, which feature enhanced

photography, lighting and styling to better spotlight featured items, brands,

and trends for our customer. Technical updates to the customer shopping

experience include enhancements to the top navigation, search utilities,

product recommendation, email layout and checkout page, allowing for a more

seamless discovery-to-checkout environment.

Loyalty:

Shopbop launches a global loyalty program with customer opt in beginning

September 7th and a full program rollout in October 2017. With no minimum spend

to participate in the program, customers will receive benefits including early

access to new product and sales, birthday discounts, as well as invites to

special events and more.

ABOUT SHOPBOP:

Shopbop is the global online retail destination for style inspiration and

discovery, offering women all over the world a comprehensive hand-picked

selection of ready-to-wear and accessories from over 1,000 established and

emerging designers. Debuting new arrivals, compelling editorial content and

styling guidance daily, Shopbop provides world class customer service, fast,

free global shipping worldwide and free returns in the U.S. and Canada. Shopbop

is part of the Amazon.com Inc. group of companies.

Contact: Sean Morrissey, +1 212-274-2050, seanwm@shopbop.com

Logo: http://mma.prnewswire.com/media/551408/Shopbop_Logo.jpg

Source: Shopbop

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