2017年6月5日

クラリベイト・アナリティクス(Clarivate Analytics)

クラリベイト・アナリティクスがマーケットリーダーPublonsを買収

クラリベイト・アナリティクスがマーケットリーダーPublonsを買収

AsiaNet 68764

~査読を通じて研究を加速する、出版社から独立したプラットフォームを提供

【フィラデルフィア(米ペンシルベニア州)2017年6月5日PR Newswire】

クラリベイト・アナリティクス(Clarivate Analytics)は1日、Publonsおよび同社が保有する、研究者が査読を共有・議論し、評価を受け、学術研究の編集を行う業界をリードするプラットフォームの買収を発表した。この買収により、世界的に卓越した引用データベースと、世界最大の研究者向け査読データ、および評価プラットフォームが誕生する。

Photo – https://mma.prnewswire.com/media/518145/Clarivate_00154.jpg
Logo – https://mma.prnewswire.com/media/455613/clarivate_logo_for_press_release_Logo.jpg

クラリベイト・アナリティクスのジェイ・ナドラー最高経営責任者(CEO)は「クラリベイト・アナリティクスは、既存の分析・洞察・ワークフロー最適化のソリューションを強化し、顧客のイノベーション加速を支援する新たな方法を特定することに積極的に投資している。Publonsはわずか5年で世界最大かつ最も信頼できる査読者発見ツールを構築し、出版社のトップ10社中8社および15万人の査読者がこのプラットフォームを使用している。Publonsの買収は、研究者、出版社、研究資金出資者および研究機関に、客観的で出版社から独立した信頼のおけるツールを提供し、査読に関わった専門家に正当な評価を与えるというわれわれのコミットメントを反映している」と語った。

クラリベイトはアイデアから実験・査読・発表・普及・評価に至る研究のライフサイクル全般にわたり効率を高める、革新的な分析とワークフローのソリューションを開発・提供している。Publonsおよび同社のプラットフォーム・データの買収はクラリベイト・アナリティクスの多数の製品価値を高めるとともに、研究者がキャリアを設計し、出資者・出版社・研究機関にわたるエコシステムで働くことを支援する。

Publons共同創設者のアンドリュー・プレストン氏は「クラリベイト・アナリティクスのWeb of Science、EndNote、ScholarOneなどのフラッグシップ製品を含む引用ネットワークと研究者向けツールは、研究において最も広く使われているツールである。ダニエルと私は、査読が研究の中核であるという信念を持ってPublonsを設立した。科学論文の発表に対するプレッシャーが高まり、Publonsが査読に一層大きくポジティブな影響力を持つ機会と考えている。クラリベイト・アナリティクスの世界規模で偏りのない立場とPublonsの組み合わせによって、プラットフォームをより発展させ、研究コミュニティーが求めるツールとサービスを創出することが可能となる」と述べた。

資金提供者が研究環境への明白な効果と貢献の証拠をますます要求する中、クラリベイトとPublonsの連携により、不正な科学研究、研究そのものと先端研究の特定・理解を遅らせる査読の非効率性を含め、全世界1兆7000億ドルの研究市場における研究上の重要な課題に取り組む。査読はこうした課題の解決策の中核であり、研究エコシステム全般において今後の改善を推進する。

Publonsの共同創設者であるアンドリュー・プレストン氏とダニエル・ジョンストン氏ならびにPublons全社員がこの買収の一環としてクラリベイト・アナリティクスに加わる。Publonsはロンドンでのプレゼンスとニュージーランドのウェリントンの拠点を発展させ、企業家精神の文化を保持し続けると同時にその技術をクラリベイト・アナリティクスのプラットフォームと統合し、同社の社内イノベーション・エコシステムに貢献する。

▽クラリベイト・アナリティクスについて
クラリベイト・アナリティクス(Clarivate(TM)Analytics)は、世界中のクライアントに信頼の置ける知見や分析を提供することでイノベーションを加速させ、新しいアイデアのより迅速な発明・発見、保護、事業化を可能にする。トムソン・ロイターのIP & Science事業を前身とする同社は、科学・学術研究、特許分析・規制基準、医薬品・バイオテック情報、登録商標保護、ドメイン・ブランド保護、知的所有権(IP)管理に注力する一連の主要なサブスクリプションベースの事業を保有し、運営している。Clarivate(TM)Analyticsはいまや4000人以上の従業員を擁し、世界100カ国以上で事業展開する独立会社であり、Web of Science(TM)、Cortellis(TM)、Derwent(TM)、CompuMark(TM)、MarkMonitor(R)、Techstreet(TM)など有名ブランドを保有している。詳細は次を参照:http://clarivate.com

ソース:Clarivate Analytics

▽メディア問い合わせ先
Heidi Siegel
Clarivate Analytics
Director, External Relations
+1 215 823 5646 (o)
+1 215 356 4504 (m)
heidi.siegel@clarivate.com

Tom Culley
Publons
Marketing Director
+44 7 447 492985
tom@publons.com

(日本語リリース:クライアント提供)


Clarivate Analytics acquires market leader Publons, creating the definitive publisher-independent platform for accelerating research through peer review

PR68764

PHILADELPHIA, June 1, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

Clarivate Analytics today announced the acquisition of Publons and its leading
global platform for researchers to share, discuss and receive recognition for
peer review and editing of academic research. The acquisition brings together
the world’s preeminent citation database and the world’s largest
researcher-facing peer-review data and recognition platform.

Photo – https://mma.prnewswire.com/media/518145/Clarivate_00154.jpg
Logo –
https://mma.prnewswire.com/media/455613/clarivate_logo_for_press_release_Logo.jpg


"Clarivate Analytics is investing aggressively to enhance existing analytics,
insights and workflow optimization solutions, and to identify new ways to help
our customers accelerate innovation," said Jay Nadler, CEO of Clarivate
Analytics. "In just five years Publons has built the largest and most
trustworthy reviewer discovery tool in the world, with eight of the top 10
publishers and more than 150,000 reviewers using the platform. Acquiring
Publons reflects our commitment to create the definitive set of objective,
publisher-independent tools for researchers, publishers, research funders and
institutions, giving the experts involved in peer review the recognition they
deserve."

Clarivate is developing and delivering innovative analytics and workflow
solutions that increase efficiencies across the entire research lifecycle; from
idea to experiment, to peer review, to publication, dissemination and
assessment. The acquisition of Publons, its platform and data, increase the
value of multiple Clarivate Analytics products, while supporting researchers as
they manage their careers and work across the ecosystem of funders, publishers
and institutions.

"The Clarivate Analytics citation network and researcher tools, including
flagship products like Web of Science, EndNote and ScholarOne, are some of the
most widely used tools in research," said Andrew Preston, co-founder of
Publons. "Daniel and I founded Publons with the core belief that peer review is
at the heart of research. As the pressures on scientific publishing continue to
grow, we see an opportunity for Publons to have an even greater positive impact
on peer review. The global scale and impartial position of Clarivate Analytics,
combined with Publons, will allow us to further develop the platform, creating
the tools and services that the research community needs."

The combined strengths of Clarivate and Publons will address critical research
challenges in the $1.7 trillion global research market, including fraudulent
scientific research, inefficiencies in peer review that slow down research and
identifying and understanding top research as funders increasingly demand
demonstrable impact and proof of contributions to the research environment.
Peer review is at the heart of solutions to these challenges and will drive
future improvements across the research ecosystem.

Publons co-founders Andrew Preston and Daniel Johnston and all Publons
employees have joined Clarivate Analytics as part of the acquisition. Publons
will grow its Wellington, New Zealand base along with its London presence, and
continue to sustain its entrepreneurial culture while integrating its
technology with Clarivate Analytics platforms and contributing to the company’s
internal innovation ecosystem.

Clarivate Analytics
Clarivate(TM) Analytics accelerates the pace of innovation by providing trusted
insights and analytics to customers around the world, enabling them to
discover, protect and commercialize new ideas faster. Formerly the Intellectual
Property and Science business of Thomson Reuters, we own and operate a
collection of leading subscription-based businesses focused on scientific and
academic research, patent analytics and regulatory standards, pharmaceutical
and biotech intelligence, trademark protection, domain brand protection and
intellectual property management. Clarivate(TM) Analytics is now an independent
company with over 4,000 employees, operating in more than 100 countries and
owns well-known brands that include Web of Science(TM), Cortellis(TM),
Derwent(TM), CompuMark(TM), MarkMonitor(R) and Techstreet(TM), among others.
For more information, please visit http://www.clarivate.com/.

SOURCE  Clarivate Analytics

CONTACT: Media Contact: Heidi Siegel, Clarivate Analytics, Director, External
Relations, +1 215 823 5646 (o), +1 215 356 4504 (m),
heidi.siegel@clarivate.com; Tom Culley, Publons, Marketing Director, +44 7 447
492985, tom@publons.com