2017年5月12日

クラリベイト・アナリティクス(Clarivate Analytics)

Web of Scienceがリアルタイムの教員活動報告推進のためDigital Measuresと提携

Web of Scienceがリアルタイムの教員活動報告推進のためDigital Measuresと提携

AsiaNet 68520 (0697)

【フィラデルフィア2017年5月11日PR Newswire=共同通信JBN】
*通常のAPIコールによるコンテンツ統合はシームレスなアップデートと正確さの向上でサブスクライバーのデータ入力時間を節約する

多くの教育機関にとって教員の活動とプロファイルのアップデートは時間のかかるデータ入力作業である。新たに発表されたクラリベイト・アナリティクス(Clarivate Analytics)とDigital Measures(http://www.digitalmeasures.com/ )の提携により、Web of ScienceとInCitesのコンテンツはDigital Measuresの教員活動報告ソフトウエアActivity Insight(TM)(http://www.digitalmeasures.com/activity-insight/why-activity-insight.html )に統合され、教員のプロファイルをリアルタイムでアップデートできる。統合は教員活動をアップデートして適切に維持するためWeb of ScienceのコンテンツへのAPIコールを利用する。

Logo – http://photos.prnewswire.com/prnh/20170109/455613LOGO

1世紀以上にわたる世界で最も影響力のある研究の広範なカバレッジでWeb of Scienceの引用例は10億を超え、まだ増えている。この文献の量は教育管理者が管理するには難しい。

Digital Measuresのマット・バーテル最高経営責任者(CEO)兼創業者は「当社はActivity Insightの顧客のデータ入力を容易にすることを最優先事項とした。最大で最も評価の高い引用データベースの1つであるWeb of Scienceとの自動的な統合を可能にしたのは、効率化を促進し、顧客の大きな時間節約への当社のコミットメントの証拠である。教員らは顕著な働きをしており、これは彼らの業績の説明の共有を支援する重要な手段である」と語った。

この提携により、現在のWeb of Scienceのサブスクライバーは統合コンテンツの次の全リストにアクセスできる。
*Arts & Humanities Citation Index
*Science Citation Index Expanded
*Social Sciences Citation Index
*Book Citation Index
*Emerging Sources Citation Index
*Conference Proceedings Citation Index – Science/Social Sciences and Humanities Edition
*InCites

クラリベイトのResearch Analytics責任者エマニュエル・ティボー氏は「この提携により、われわれはアドレスで参照可能な研究ワークフローツールのフットプリントに拡大し続けることができ、現在と将来の顧客はWeb of Scienceのコンテンツの利用を最大化できる。相互の顧客が、信頼できるデータと指標への教員管理・評価のニーズに有効かつ効率的に対応できるように価値ある提携関係を進め続けることを喜んでいる」と述べた。

Web of ScienceからActivity Insightへコンテンツとアナリティクスを直接取り込む方法の詳細については、クラリベイトのジム・サミュエル(jim.samuel@clarivate.com )かDigital Measuresのステーシー・ベッカー(wos@digitalmeasures.com )に連絡を。

▽クラリベイト・アナリティクスについて
クラリベイト・アナリティクス(Clarivate(TM)Analytics)は、世界中の顧客に信頼の置ける知見や分析を提供することでイノベーションを加速させ、新しいアイデアのより迅速な発明・発見、保護、事業化を可能にする。トムソン・ロイターのIP & Science事業を前身とする当社は、科学・学術研究、特許分析・規制基準、医薬品・バイオテック情報、登録商標保護、ドメイン・ブランド保護、知的所有権(IP)管理に注力する一連の主要なサブスクリプションベースの事業を保有し、運営している。クラリベイト・アナリティクスはいまや4000人以上の従業員を擁し、世界100カ国以上で事業展開する独立会社であり、Web of Science(TM)、Cortellis(TM)、Thomson Innovation(TM)、Derwent World Patents Index(TM)、CompuMark(TM)、MarkMonitor(R)、Techstreet(TM)など有名ブランドを保有している。
詳細は次を参照:http://clarivate.com/

▽Digital Measuresについて
Digital Measures (http://www.digitalmeasures.com/ )は大学のためのウェブベースのデータ管理、報告、ワークフローに特化している。米国の大規模大学の60%と15カ国超の大学の25万人以上の教員が同社の教員活動報告ソリューションであるActivity Insight(TM)に頼っている。ウィスコンシン州ミルウォーキーを本拠とする同社は1999年に創設された。
詳細は次を参照:http://digitalmeasures.com

ソース:Clarivate Analytics

▽メディア問い合わせ先
Heidi Siegel
Clarivate Analytics
Director, External Relations
+1 215 823 5646 (o)
+1 215 356 4504 (m)
heidi.siegel@clarivate.com


Web of Science partners with Digital Measures to drive real-time faculty activity reporting

PR68520

PHILADELPHIA, May 11, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

— Content integration through regular API calls save subscribers data entry
time with seamless updates and improved accuracy.

For many academic institutions, keeping faculty activity and profiles up to
date is a time-consuming data entry exercise. With the newly announced
partnership between Clarivate Analytics and Digital Measures
(http://www.digitalmeasures.com/ ), Web of Science and InCites content is now
integrated into Activity Insight(TM)
(http://www.digitalmeasures.com/activity-insight/why-activity-insight.html ),
Digital Measures faculty activity reporting software, enabling faculty profiles
to be updated in real time. The integration uses API calls into the Web of
Science content to keep faculty activity up-to-date and relevant.

Logo – http://photos.prnewswire.com/prnh/20170109/455613LOGO

Over a century of expansive coverage of the world’s most impactful research has
brought the Web of Science cited references to over 1 billion, and still
counting. This volume of references can be difficult for academic
administrators to manage.

"We’ve made it a top priority to make data entry easier for our Activity
Insight clients," said Matt Bartel, CEO and Founder, Digital Measures.
"Enabling faculty to integrate automatically with Web of Science, one of the
largest and most respected citation databases, is evidence of our commitment to
drive efficiency and save our clients considerable time. Faculty members are
doing remarkable work, and this is a critical step in helping them share the
stories of their accomplishments."  

With this partnership, current Web of Science subscribers have access to this
full list of integrated content:

    – Arts & Humanities Citation Index
    – Science Citation Index Expanded
    – Social Sciences Citation Index
    – Book Citation Index
    – Emerging Sources Citation Index
    – Conference Proceedings Citation Index – Science/Social Sciences and
      Humanities Edition
    – InCites

"This partnership allows us to continue expanding into the addressable
footprint of research workflow tools so existing and future customers can
maximize their use of Web of Science content," said Emmanuel Thiveaud, Head of
Research Analytics at Clarivate. "We’re excited to continue forging valuable
partnerships that enable mutual customers to effectively and efficiently meet
their faculty management and assessment needs with trusted data and indicators."

To find out more about how to directly import content and analytics from the
Web of Science into Activity Insight, please contact either Jim Samuel
(jim.samuel@clarivate.com) at Clarivate or Stacy Becker
(wos@digitalmeasures.com) at Digital Measures.

Clarivate Analytics

Clarivate(TM) Analytics accelerates the pace of innovation by providing trusted
insights and analytics to customers around the world, enabling them to
discover, protect and commercialize new ideas faster. Formerly the Intellectual
Property and Science business of Thomson Reuters, we own and operate a
collection of leading subscription-based businesses focused on scientific and
academic research, patent analytics and regulatory standards, pharmaceutical
and biotech intelligence, trademark protection, domain brand protection and
intellectual property management. Clarivate(TM) Analytics is now an independent
company with over 4,000 employees, operating in more than 100 countries and
owns well-known brands that include Web of Science(TM), Cortellis(TM), Thomson
Innovation(TM), Derwent World Patents Index(TM), CompuMark(TM), MarkMonitor(R)
and Techstreet(TM), among others. For more information, please visit
http://clarivate.com.

Digital Measures

Digital Measures (http://www.digitalmeasures.com/ ) focuses exclusively on
web-based data management, reporting and workflow for universities. More than
250,000 faculty members at 60% of the largest universities in the United States
and universities in more than 15 countries trust Activity Insight(TM) its
market-leading faculty activity reporting solution. The Milwaukee,
Wisconsin-based company was founded in 1999. Learn more at
http://digitalmeasures.com.

SOURCE: Clarivate Analytics

CONTACT: Media Contact: Heidi Siegel, Clarivate Analytics, Director, External
Relations, +1 215 823 5646 (o), +1 215 356 4504 (m), heidi.siegel@clarivate.com