2016年11月30日

GroupM

グループエムが[m]PLATFORMを発表:最強のデータ、テクノロジー、エクスパタイズの集積

グループエムが[m]PLATFORMを発表:最強のデータ、テクノロジー、エクスパタイズの集積

AsiaNet 66695(1543)

【ニューヨーク2016年11月29日PR Newswire=共同通信JBN】
*グループエム(GroupM)のエージェンシーはプランニング履行とレポーティングにおいて顧客インサイトを接続する

*ブライアン・グリースン氏が[m]PLATFORMのグローバル最高経営責任者(CEO)に

WPPのメディア投資グループであるグループエム(http://www.groupm.com/ )は29日、柔軟なメディアプランニング・アプリケーション、データ分析、デジタルサービスの高度テクノロジー・スイートである[m]PLATFORMを世界で立ち上げると発表した。このプラットフォームは、数百のデータソースからオーディエンスディファイニング・インサイトを使う広告主の能力を高め、すべてのメディアにおいて広告主にとっての消費者を見つけ出し、コミュニケートできるようにする。[m]PLATFORMはグループエム・エージェンシーのメディアプランナーが最も詳細な消費者データを活用し、クライアント向けに結果を生み出すことを可能にする。これは、グループエムのスペシャリスト企業およびXaxisから集まったデータサイエンティスト、テクノロジスト、デジタル専門家のチームによってサポートされている。[m]PLATFORMは、検索、ソーシャル、モバイル、デジタル広告運営およびプログラマティックを含むデータ分析とデジタルサービスを統合し、完全にオープンで完全に透明なデータおよびテクノロジー・アーキテクチャーを提供する1つのチームに統合している。

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XaxisのグローバルCEOに最近任命されたブライアン・グリースン氏がグループエムの中にある製品・サービス組織[m]PLATFORMのCEOに任命された。同氏は市場をリードするテクノロジーの継続的な開発を率い、クライアントのオーディエンスと、あらゆるプラットフォーム上でオーディエンスと効果的にエンゲージできるアプリケーションを特定するために重要なあらゆるデータを取り入れる。クライアントには、[m]PLATFORMはグループエム・エージェンシーの業務範囲におけるデータ、テクノロジー、主要なパフォーマンス指標に関する客観的なインサイトと選択肢を提供する。

グループエム・グローバル(GroupM Global)のケリー・クラークCEOは「マーケターは、メディア投資によって成果を上げなければならないという極めて大きなプレッシャーを受けている。この柔軟なプラットフォーム・アプローチによって、われわれはマーケターが市場で優位性を確立することを支援するために、10年以上にわたりデータおよびテクノロジーに投じてきた70億ドル相当の投資を注ぎ込むことが可能になる。われわれのエージェンシーは今後、市場におけるより深い消費者インサイトと最も堅ろうなテクノロジーを保有することになる」と語った。

[m]PLATFORMは、KantarやWundermann、サードパーティー・データプロバイダー、世界のメディアパートナーとの独自合意によるグループエムのデータ、さらにクライアントが選択すればクライアント独自のデータにおいて、広範なWPPデータとコネクトする。これはブランドのターゲットオーディエンスにおける豊富なデモグラフィック、テクノロジー利用、行動インサイト、購買履歴、位置データ(地方条例に従って地域によって異なる)など、最も完全な消費者プロファイルの作成を可能にする。コネクテッド・プラットフォームによって、このインサイトはコミュニケーション・プロセス全体を通じ有効となる。

*[m]Coreは単一の消費者識別子[m]IDのためにクロスプラットフォーム・データ(ディスプレー、モバイル、ビデオ、オフラインCRM、アプリなど)を統合した初のフルスタック・オーディエンス・インテリジェンス・プラットフォームである。
*[m]Insightsはクロスチャンネル・プランニング、クリエーティブなワークフロー管理、統合オーディエンス・フリクエンシーキャッピング、ロケーションベースかつインデモ・リーチ管理を備えた最大のオーディエンス優先メディアプランニング・ツールである。
*[m]Analyticsはオンラインとオフラインのキャンペーンレベル・データを[m]IDに統合し、分析、アトリビュ―ション、最適化を可能にする。
*[m]Reportはデータを単一の直感的な視覚化ダッシュボードに実行可能なインテリジェンスを統合する。

グループエムは、[m]PLATFORMをサポートする世界規模の組織を構築している。4人のリージョナル・プレジデントはグリースン氏に直属する。北米のプラットフォームサービス・プレジデントに最近任命されたフィル・コーデル氏は現在、北米担当の[m]PLATFORMプレジデントである。ルーカス・メンタスティ氏は中南米担当の[m]PLATFORMプレジデントに任命された。欧州中東アフリカとアジア太平洋担当のプレジデントは近日中に任命される。また[m]PLATFORMのグローバル首脳部には、ニコール・パンジス最高執行責任者(COO)、ジャック・スミス最高戦略責任者(CSO)、ボブ・ハモンド最高技術責任者(CTO)が就任している。地域間のコラボレーションは世界のクライアントに対して一貫した情報および経験を保証するが、クライアントが選択したグループエムのエージェンシー独自の戦略的視点が取り込まれている。

グリースン氏は「デジタルおよびモバイル・テクノロジーの台頭、メディアのフラグメンテーション、eコマースの拡大はマーケティングに転機もたらし、データをメディア戦略に科学的に提供することが不可欠となっている。現在、マーケターはこれまでよりも詳細に顧客を知る必要がある。さもなければマーケターは顧客にリーチできない。[m]PLATFORMはオーディエンスを優先したアプローチであり、当社のエージェンシーが個別化された顧客インサイトとテクノロジーを使って制約なくオーディエンスにリーチすることを可能にする」と語った。

クラーク氏は「グリースン氏直属のテクノロジー開発チームは、クライアント向けの魅力的なソリューションを開発し続ける能力を実証した。現在、われわれの最高のテクノロジーは、それが開発したものであれ、取得したものであれ、提携したものであっても、グリースン氏の下で統合され、われわれのエージェンシーが比類ない能力を発揮してオーディエンスにリーチし、その結果をクライアントのために提供することを可能にする」と語った。

▽グループエム(GroupM)について
グループエムは世界をリードするメディア投資マネジメント企業で、Mindshare、MEC、MediaCom、Maxus、Essence、m/SIXをはじめプログラマティック・デジタルメディア・プラットフォームXaxisなどWPPメディアエージェンシーの親会社として事業展開している。これらのエージェンシーはそれぞれが独自に世界展開し、市場をリードする地位を占めている。グループエムの主要目標は、トレーディング、コンテンツ作成、スポーツ、デジタル、ファイナンス、独自ツール開発、その他のビジネスクリティカル機能におけるリーダーおよびコラボレーターとして事業展開することによって、WPPメディアエージェンシーのパフォーマンスを最大化することである。グループエムは、クライアント、株主、人々に他の追随を許さない市場の優位性を提供することに重点を置き、クライアントの利益のためにWPPのデータ投資管理グループのKantarと協力を緊密にしている。グループエムとKantarは両社で、WPPグループの売上高200億ドル余のうちの50%以上を占めている。

グループエムに関する詳細はウェブサイトhttp://www.groupm.com を参照。
Twitter(@GroupMWorldwide)、LinkedIn(https://www.linkedin.com/company/groupm )でグループエムのフォローを。

▽メディア問い合わせ先
David.Grabert@GroupM.com
+1 212.297.8092 (U.S.)

Samantha.Kops@GroupM.com
+1 917.421.3019 (U.S.)

ソース:GroupM


GroupM Announces [m]PLATFORM: The Most Powerful Collection Of Data, Technology And Expertise For Audience Addressability Across All Media

PR66695

NEW YORK, Nov. 29, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

— GroupM Agencies Connect Consumer Insights Throughout Planning,
Implementation and Reporting

— Brian Gleason Named Global CEO of [m]PLATFORM

GroupM (http://www.groupm.com/ ), the media investment management group of WPP,
today announced the global launch of [m]PLATFORM, an advanced technology suite
of flexible media planning applications, data analytics and digital services.
The platform will improve advertisers’ ability to use audience-defining
insights from hundreds of data sources to find and communicate with their
consumers across all media. [m]PLATFORM makes it possible for media planners at
GroupM agencies to use the most detailed consumer data to achieve results for
their clients. It is supported by a team of data scientists, technologists and
digital practitioners from across GroupM specialist companies and Xaxis.  
[m]PLATFORM unifies data analytics and digital services including search,
social, mobile, digital ad operations and programmatic into one team delivering
a completely open and fully transparent data and technology architecture.

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Brian Gleason, most recently Global CEO of Xaxis, is named CEO of [m]PLATFORM,
a products and service organization within GroupM. He will lead the continuous
development of market-leading technology to ingest any data important to
identifying a client’s audiences and applications that efficiently engage them
on any platform. For clients, [m]PLATFORM delivers objective insights and the
power of choice across data, technologies and key performance indicators in
their GroupM agency’s scope of work.  

"Marketers are under tremendous pressure to deliver results from media
investments. This flexible platform approach enables us to focus $7 billion
worth of investments we’ve made in data and technology over 10 years to help
them realize a marketplace advantage," said Kelly Clark, CEO GroupM Global.  
"Our agencies will now have deeper consumer insights and the most robust
technology in the market."

[m]PLATFORM connects wide-ranging WPP data sources across Kantar and Wunderman;
third-party data providers; GroupM’s data from unique agreements with global
media partners; and clients’ own data when they choose. This allows the
creation of the most complete consumer profiles within a brand’s target
audience, including rich demographics, technology usage, behavioral insights,
purchase history, location data and more (varies by region according to local
regulations). The connected platform ensures insights carry through the whole
communications process:

    — [m]Core is the first full-stack audience intelligence platform
       combining cross-platform data (display, mobile, video, offline CRM,
       apps, etc.) for a singular consumer identifier, [m]ID.
    — [m]Insights is the largest audience-centric media planning tool with
       cross-channel planning, creative workflow management, unified audience
       frequency capping and location-based and in-demo reach management.
    — [m]Analytics marries online and offline campaign-level data to [m]ID
       to enable analytics, attribution and optimization
    — [m]Report merges data into a single, intuitive visualization dashboard
       with actionable intelligence.

GroupM is building a global organization to support [m]PLATFORM. Four regional
Presidents will report to Gleason. Recently named President of Platform
Services in North America, Phil Cowdell is now President [m]PLATFORM, NA. Lucas
Mentasti is named President, [m]PLATFORM, LATAM.  Presidents in EMEA and APAC
will be named shortly. Also on the [m]PLATFORM global leadership team is
Nicolle Pangis, Chief Operating Officer; Jack Smith, Chief Strategy Officer and
Bob Hammond, Chief Technology Officer. Pan-regional collaboration will ensure
consistent information and experience to global clients, but with the bespoke
strategic point of view of their selected GroupM agency.

"The rise of digital and mobile technologies, media fragmentation and expanding
ecommerce create a pivot point in marketing where the scientific application of
data to media strategies is essential. Today, marketers have to know their
customers in richer detail than ever before, or else they won’t reach them.  
[m]PLATFORM is an audience-centric approach enabling our agencies with
individualized consumer insights and technologies to reach audiences without
boundaries," said Gleason.

"The technology development teams reporting to Brian demonstrate his ability to
continuously innovate winning solutions for clients," said Clark. "Now, the
best of our technologies, whether built, acquired or partnered are consolidated
under his remit to enable our agencies with an unparalleled ability to reach
audiences and deliver outcomes for their clients."   

About GroupM

GroupM is the leading global media investment management group serving as the
parent to WPP media agencies including Mindshare, MEC, MediaCom, Maxus, Essence
and m/SIX, as well as the programmatic digital media platform, Xaxis, each
global operations in their own right with leading market positions. GroupM’s
primary purpose is to maximize the performance of WPP’s media agencies by
operating as leader and collaborator in trading, content creation, sports,
digital, finance, and proprietary tool development. GroupM’s focus is to
deliver unrivaled marketplace advantage to its clients, stakeholders and
people, and is increasingly working closely for the benefit of clients with
WPP’s data investment management group, Kantar.  Together GroupM and Kantar
account for over 50% of WPP’s group revenues of more than $20 billion.

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