2016年10月11日

PM-International AG

透明性が信用を生み出す: PM-Internationalは定期的に自社製品の品質をTUV SUD ELAB認証機関で検査

透明性が信用を生み出す: PM-Internationalは定期的に自社製品の品質をTUV SUD ELAB認証機関で検査

AsiaNet 66064(1284)

【シュパイアー(ドイツ)2016年10月7日PR Newswire=共同通信JBN】これは全食品業界の新たな基準になろうとしている。その理由は、PM-International AGの創立者でマネジングディレクターのロルフ・ゾーグ氏によって現在実施されている品質保証手続きが、消費者保護の新たな次元を切り開こうとしている。いまや、サプリメント(栄養補助食品)および美容製品(化粧品など)メーカーであるPMの選り抜きの製品は、TUEV SUED ELAB GmbH(テュフズード・エラブ)のウェブサイトと直接リンクするQRコードが与えられており、消費者は個々の製品がテストされた基準を明確に知ることができる。その結果、PMは顧客を満足させる面により一層重きを置くとともに、優れた同社製品の世界的な競争力をさらに拡大している。

▽無作為独立テスト
TUEV SUED ELAB GmbHは、選択された品質パラメーター(検体)の定期的な分析を行う独立の外部の試験機関である。同機関は、メーカーが実施している品質保証措置に加え、テストされた製品特性の適合性もチェックする。価値と品質を決定する重要な特性の例には、ビタミン、ミネラル、栄養成分、微生物学的状態などが含まれる。TUEV SUED ELAB GmbHは、事前に決定されたテスト計画に従って、シュパイアーにあるPM中央倉庫の製品について無作為抽出の原則のもとにすべての検査を実施する。これによりテスト検体の完全性とテストの独立性を確保している。製品のインターネット・リンク(QRコード)により顧客はTUEV SUED ELAB GmbHのウェブサイトにアクセスでき、そこで検査計画(テスト・パラメーター/頻度)(http://www.tuev-sued.de/elab/pm )の詳細な情報を得ることができる。

PM創立者のロルフ・ゾーグ・マネジングディレクターは「TUEV SUED ELAB GmbHによる外部検査は当社および当社製品の信用をさらに強化するだろう。なぜなら、特に体内に摂取する製品の場合には、消費者も消費者保護当局も最大限の透明性を要求することは極めて当然であるからだ」と述べた。

▽TUEV SUED ELAB GmbHについて
TUEV SUED ELAB GmbHは、TUEV SUED AG(テュフズード)の完全子会社で、食品分析、水質・環境分析分野におけるプロフェッショナルな試験サービスのプロバイダーとして、また医療検査サービス機関として長年にわたり実績を上げてきた。多様な試験サンプルの迅速で正確な分析と顧客へのプロフェッショナルなアドバイスの提供は、同社の最も重要な専門技術分野に含まれる。

TUEV SUED ELAB GmbHの検査機関は、DIN EN ISO/IEC 17025:2005の規定に準拠しており、ドイツの認証機関(German Accreditation Body (DAkkS))から取得番号D-PL-14390-01-00により認可を受けている。そのサービス領域はまた、認可を受けた提携検査機関によって補完されており、これらの機関は必要であれば一部のパラメーターの検査についてTUEV SUED ELAB GmbHから検査を委託されている。

▽PM-International AGについて
PM-International AGは、高品質で自社開発の、大半が特許を取得しているサプリメントおよび高級化粧品をFitLine(c) とBeautyLine(c)のブランド名で開発、販売している。同社の専門技術の主要領域は、栄養素輸送コンセプトである: 同社独自の栄養素輸送コンセプト(NTC)は、栄養素を必要な場所に、必要な時に、常に正確に送り込む。それはまさに細胞レベルにまで達し、しかも内部からも外部からもである。

既にこれまでに3億点を上回るFitLine(c)製品が世界中で販売された。多数のトップアスリートを含む多くの顧客がFitLine(c)を定期的に使用している。PM International Groupはまた、German Ice Hockey Federation(ドイツ・アイスホッケー連盟)やGerman Ski Association(ドイツ・スキー協会)、Austrian Sport Aidなど極めて多くのスポーツ団体へのサプライヤーでもある。

PM-Internationalは同社の高品質製品を世界35カ国以上に販売しており、2015年にはPM Groupの総売上高は3億5000万米ドルに達した。

さらに詳しい情報は、ウェブサイトhttp://www.pm-international.de 参照。

▽問い合わせ先
Angela Weber
pr@pm-international.de
+49-6232-296-404

ソース:PM-International AG


PR66064

Transparency Generates Trust: PM-International Regularly Has Its Product Quality Tested by the TUV SUD ELAB Certification Body – High Transparency in Quality Assurance Ensures Consumers Are Protected

SPEYER, Germany, Oct. 7, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

     It could become a new standard for the entire food industry. This is
because the quality assurance procedure currently being implemented by Rolf
Sorg, founder and Managing Director of PM-International AG, could open up a new
dimension in consumer protection. As of now, selected products from the food
supplements and beauty products manufacturer will be given a QR code that
provides a direct link to the TUEV SUED ELAB GmbH website, meaning that
consumers can clearly see the criteria against which individual products are
tested. As a result, PM is placing even greater emphasis on satisfying its
customers and increasing the worldwide competitiveness of its premium products.

    Random independent tests

    TUEV SUED ELAB GmbH is an independent external test laboratory that
conducts regular analyses of selected quality parameters. In addition to the
quality assurance measures implemented by the manufacturer, it also checks
compliance with the tested product characteristics. Examples of important
characteristics that determine value and quality include vitamin, mineral and
nutrient contents as well as microbiological status. TUEV SUED ELAB GmbH
carries out all the tests in line with the principle of random sampling on
products from the central PM warehouse in Speyer in accordance with a
predetermined test plan, thus ensuring the integrity of the test specimens and
the independence of the tests. An Internet link (QR code) on the product takes
customers to the TUEV SUED ELAB GmbH website, where they can find detailed
information on the test plan (test parameters/frequencies)
(http://www.tuev-sued.de/elab/pm).

    Rolf Sorg, founder and Managing Director of PM, states: "The external
testing by TUEV SUED ELAB GmbH will further strengthen the trust in us and our
products. Because, especially in the case of products intended for consumption,
customers and consumer protection agencies quite rightly demand maximum
transparency."

    About TUEV SUED ELAB GmbH

    TUEV SUED ELAB GmbH is a wholly-owned subsidiary of TUEV SUED AG and has
worked successfully for many years as a professional laboratory service
provider in the fields of food analysis, water and environmental analysis and
as a medical lab service. Fast and precise analysis of a wide variety of test
samples, as well as the provision of professional advice to customers, are
among its most important areas of expertise.

    The TUEV SUED ELAB GmbH laboratory complies with the requirements of DIN EN
ISO/IEC 17025:2005 and is accredited by the German Accreditation Body (DAkkS)
with the procedure number D-PL-14390-01-00. The range of services is also
complemented by accredited partner laboratories which, if required, are
entrusted by TUEV SUED ELAB GmbH with the testing of certain parameters.

    About PM-International AG

    PM-International AG develops and markets high-quality, self-developed and
mostly patented food supplements and cosmetics in the premium segment under the
own brands FitLine(c) and BeautyLine(c). The company’s core area of expertise
is the nutrient transport concept: the exclusive nutrient transport concept
(NTC) always takes the nutrients to exactly where they are needed, when they
are needed – right down to the cell level! From inside and from outside.

    Well over 300 million FitLine(c) products have so far been sold worldwide –
many customers use FitLine(c) regularly, including numerous top athletes. The
PM International Group is also a supplier to many large sporting associations
such as the German Ice Hockey Federation, the German Ski Association and
Austrian Sport Aid.

    PM-International markets its high-quality products in over 35 countries
around the world. In 2015, the PM Group’s total sales amounted to USD 350
million.

    Further information is available at http://www.pm-international.de

    Angela Weber
    pr@pm-international.de
    +49-6232-296-404

    Source: PM-International AG