ハイセンスが世界初の4K広角レーザーテレビをパリで初公開

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ハイセンスが世界初の4K広角レーザーテレビをパリで初公開

AsiaNet 65069(0852)

【パリ2016年7月12日PRNewswire=共同通信JBN】

各家庭で大型スクリーンテレビを持つことを可能にする費用優位性を再現

「世界は私を見ている」。世界中で多くの関心を引き付けている欧州サッカー連盟(UEFA)主催の欧州選手権、UEFA Euro 2016 の決勝戦を前に、そのスポンサーであり、売上高で中国最大のテレビメーカーであるハイセンス(Hisense)は、パリで世界初の4K広角レーザーシネマテレビを初公開するという約束を果たし、大きな関心を集めた。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160711/388173

大きくかつ明らかに高価なスクリーンを備えたLEDバックライトLCD(液晶ディスプレイ)テレビは現在、市場を支配している。100インチの4K LCDテレビは通常、1台当たり60万元(約9万米ドル)に価格設定されている。ハイセンスが発表したレーザーテレビは、217の特許取得済み技術、傑出した光学エンジン、高解像度レンズ、高精度の製造工程により、世界が実現していないものを実現しており、LCD TVと同等またはそれ以上の明度と彩度を実現している。さらに衝撃的なことに、ハイセンスのテレビは1台当たりわずか1万米ドル余りに価格設定されている。同じ大きさのスクリーンを持つLCD TVの販売価格の10分の1である。日本を拠点とするソニーが先に発表した4K LCOSレーザー・プロジェクターは1台当たり5万米ドルに価格設定されている。

ハイセンス・グループのグローバル担当副社長、リン・ラン氏はスピーチで「技術の究極の目標は費用優位性を再現することである」と意気込んで語った。各家庭がホームシネマを買えるようにすることは同社の夢であり、ハイセンスがテレビメーカーの中で主導的立場を担うための戦略である。その夢が実現すれば、ハイセンスは世界のカラーTV市場で誰もが認めるリーダーになると期待している。

Jiang Shan

+86-532-8087-8024

jiangshan5@hisense.com

ソース:Hisense

Hisense Debuts World's First 4k Wide-angle Laser Television In Paris

PR65069

PARIS, July 12, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Recreating cost advantages that make it possible to have a large screen TV in

every home

"The world is looking at me." On the eve of the UEFA Euro 2016 Final, an event

that has attracted much attention worldwide, its sponsor Hisense, China's

largest TV manufacturer in terms of sales volume, fulfilled its promise to

debut the world's first 4K wide-angle laser cinema television in Paris,

garnering a huge amount of attention.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160711/388173

LED backlight LCD televisions now dominate the market, with their larger,

decidedly more expensive screens. 100-inch 4K LCD televisions are typically

priced at 600,000 yuan (approx. US$90,000) per unit. The laser television

launched by Hisense, achieving what the world hasn't achieved with 217 patented

technologies, outstanding optical engines, high-resolution lens and

high-precision manufacturing processes, delivers lightness and color saturation

achieving or surpassing those of LCD TVs. More shockingly, the Hisense

television is priced at just over US$10,000 per unit, 1/10 the sales price of

LCD TVs with same size screens. The 4K LCOS laser projector rolled out earlier

by Japan-based Sony are priced at US$50,000 per unit.

Hisense Group global vice president Lin Lan said excitedly in a speech that

"the ultimate goal of technologies is to recreate cost advantages." Making it

possible for every family to afford a home cinema is the company's dream and

strategy for Hisense to take a leading position among television makers. Once

the dream is achieved, Hisense expects to become the undisputed leader in the

world's color TV market.

Jiang Shan

+86-532-8087-8024

jiangshan5@hisense.com

SOURCE:  Hisense

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