世界最大規模のマーケティングテクノロジーを提供しているTUNEは、日本支社を設立したことをご報告いたします。
世界最大規模のマーケティングテクノロジーを提供しているTUNEは、日本支社を設立したことをご報告いたします。
AsiaNet 63727
日本支社は、世界のリーディングカンパニーが集まる丸の内にオフィスを構え始動いたします。グローバルで8社の支社があるTUNEですが、日本支社はAPAC地域では2か所目のオフィスとなります。
写真 - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160308/342107
弊社 CEO, Peter Hamiltonは次のように述べています。
「ローカルの言語でコミュニケーションを取ることももちろん大切ですが、日本のお客様と濃密なコミュニケーションを取り、関係を深めていきたいと弊社は考えております。このような関係を実現する為、市場に深い知識があり、モバイル計測市場の課題を把握している、素晴らしい人材をチームに迎え入れました。大手メディア、大手専業代理店、アドテクノロジー業界における経験など、モバイル広告業界で様々な経験を積んできた日本支社のメンバーは、日本のお客様をサポートするために必要な情報や高い問題解決能力を持ちあわせています。彼らの経験とTUNE社の企業ビジョンが交わることで、モバイル市場で成功を目指している企業の大きな助けとなると信じています。
採用にあたり、可能な限り日本の市場のことを知った上で、日本で大きな動きを決めたいと考えていました。結果、誠実で豊富な経験を持ちあわせている人材を採用することが理想であると考えました。弊社は日本のパートナーと働く中で、弊社と日本のパートナーのギャップを埋められる人材の理想像を掲げ、その人材を長期間にわたり探しつづけました。このように、日本の市場に対して、計画的なアプローチが必要と考えています。」
日本市場の最も興味深い点は、消費者一人当たりの平均課金額であると考えます。日本の国土の面積は広くありませんが、情報の伝播力や消費者のマーケットへの積極的な関与は、最も進んでいるのではないでしょうか。モバイルコマースやゲームなど、日本の消費者は極めて関心が高くアクティブです。マーケティングキャンペーンのROI測定やユーザーのエンゲージメントの計測は、まさにTUNEがお役に立てる部分です。
「急速に成長する市場にて、マーケッターをサポートする過程で直面するユニークなチャレンジを共に乗り越え、深い関係性を築き上げていけることを楽しみにしています。日本市場へ投資するとは、長期的な関係性の構築を目指しているということです。これはTUNEが実施すべきこととして、是非、成し遂げたいと考えています。」Peter Hamilton, CEO, TUNE
「日本は詳細なデータ分析を元にしたキャンペーンの計測やパフォーマンスの最適化に意欲的に取り組むマーケッターで溢れています。TUNE Marketing Consoleを活用頂き、ベストの結果を生み出していただくために、マーケッターや代理店の皆様の近くで、この東京オフィスからお手伝いさせていただくことを楽しみにしております。」佐々 直紀(Naoki Sassa), Japan Sales Director, TUNE
TUNEは、日本で活躍されているモバイルマーケッター向けのグローバルツアーを開催しています。マーケティング担当者同士の交流・情報交換が活発に行われるイベントを目指しています。
参加はこちらから - https://schoolofmobile2016-tokyo.splashthat.com/
TUNEについて
TUNE (http://www.tune.com)は、モバイル計測におけるマーケティング担当者と配信パートナーのためのエンタープライズSaaSのリーディングカンパニーです。業界標準のプロダクトであるTUNE Marketing Console(TMC)、HasOffersを提供するTUNEのテクノロジーは、全モバイル・プラットフォームにおけるトップ100のアプリで最も多く使われている計測テクノロジーです。
TUNE Marketing Console(TMC)は、ペイド、自然流入、その他マーケティングに関連するパフォーマンスを簡単に管理できる業界初の統合モバイル・マーケティング・コンソールです。
Attribution Analytics(モバイルアプリ計測)、App Store Analytics(ASOツール)、In-App Marketing(アプリ内プロモーション)、TUNE BI(ビジネス・インテリジェンス)といった複数の分析ツールが連携し、モバイルのオムニチャネル戦略を管理するマーケティング担当者にとって最高のツールとなります。TMCをご利用いただくことで、マーケティング担当者は、ユーザーが検索経由でアプリを発見するインサイトを深く把握できるとともに、流入元、エンゲージメント、継続率のアトリビューションを把握することができます。
TUNEはワシントン州シアトルに本社を置き、全世界に8ヶ所のオフィス、300人以上の従業員がいます。そのモバイルのマーケティング・パフォーマンスを計測するソリューションは、世界中で最も広く採用されており、Expedia, Sephora, Trulia, Alaska Airlines, EA, DraftKingsなどの有名企業から信頼されています。詳しくは、www.TUNE.com をご参照ください。
(日本語リリース:クライアント提供)
TUNE Expands Footprint in Asia Pacific, Opens New Office in Tokyo
PR63727
SEATTLE, Mar. 9, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Today TUNE, the world's' largest marketing technology provider for mobile,
announced the opening of their first Japanese office for TUNE in Tokyo!
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160308/342107
This is TUNE's second office in the APAC region and its eight global office.
The Tokyo office is located in the Marunouchi area, where the world's leading
companies are located in the city.
"Not only is it important to respond in the local language, but we want to
build rich relationships with our customers and partners in Japan. In order to
do that, we've hired some amazing people with deep knowledge of both the market
in Japan as well as the challenges of mobile measurement. With backgrounds like
Yahoo Japan, Cyber Agent, and Doubleclick, TUNE's employees in Japan bring the
experience they need to quickly solve issues and fully support our customers. I
believe that experience, combined with TUNE's signature human touch, will be a
huge help to marketers in the region who are working hard to drive success on
mobile. Before making a move, we wanted to learn as much as we could about the
market in Japan. In Japan in particular it is important to get it right and
build a team with experience and integrity. We took our time looking for the
best initial hires and worked closely with our partners to understand the most
important gaps we need to fill for marketers in Japan. I believe taking a
measured approach is extremely important in Japan," said Peter Hamilton, CEO,
TUNE.
Perhaps the most exciting thing about the Japanese market is the average
purchase behavior per consumer. Japan is not the largest country by square
kilometer, but both the influence and engagement of consumers in the Japanese
market are perhaps the most advanced. From mobile commerce to gaming, Japanese
people are highly engaged and extremely active. Measuring that engagement and
determining the return on marketing campaigns is what TUNE is all about.
"We look forward to both the unique challenges we'll find in helping service
marketers in this fast paced environment as well as experiencing the growth of
that engagement over time. Investing in the Japanese market today means
building long-term relationships. This is something we're committed to doing at
TUNE," said Hamilton.
"Japan is full of mobile marketers that appreciate the need to measure their
campaigns and optimize their performance based on data-driven metrics. With an
office in Tokyo, I'm looking forward to closely working with marketers and
agencies to help them drive the best results on mobile with the TUNE Marketing
Console." said Naoki Sassa, Japan Sales Director, TUNE.
If you're a mobile marketer in Tokyo, TUNE is hosting a global city tour,
bringing together marketers for a half day of actionable insights and
networking. Register here - https://schoolofmobile2016-tokyo.splashthat.com/.
About the TUNE
TUNE (http://www.tune.com) is the leading enterprise SaaS for marketers and
their partners to measure results on mobile. Driven by industry standard
products like the TUNE Marketing Console (TMC) and HasOffers, TUNE's technology
has become the most used measurement technology by the 100 top-grossing apps
across all platforms.
The TUNE Marketing Console (TMC) is an industry first - the only unified mobile
marketing console to bring paid, organic, and owned marketing performance into
one easy-to-manage, customizable dashboard.
Combining multiple best-in-class analytics tools like Attribution Analytics
(previously MobileAppTracking), App Store Analytics (previously MobileDevHQ),
and cross-promotion, the TMC acts as the mission control for marketers managing
an omni-channel strategy on mobile. Using the TMC, marketers can simultaneously
attribute user acquisition, engagement, and retention while generating deep
insight into the organic ways users discover apps.
Headquartered in Seattle, Washington with more than 300 employees in eight
offices worldwide, TUNE is the most widely adopted solution to measure mobile
marketing performance and is trusted by brands such as Expedia, Sephora,
Trulia, Alaska Airlines, EA, DraftKings, and more. Learn more at www.TUNE.com.
SOURCE: TUNE
CONTACT: Jennifer Wong, jennifer@tune.com
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。