2015年10月21日

Tealium

Tealium (ティーリアム) が日本の拠点を強化し、グローバル展開を推進

Tealium (ティーリアム) が日本の拠点を強化し、グローバル展開を推進

AsiaNet 62259

主要製品の日本語化、日本法人の責任者任命、営業拠点の強化により、リアルタイム顧客データプラットフォームの市場を拡大

報道関係 各位

東京、カリフォルニア州サンディエゴ (2015年10月21日) /PRNewswire/– エンタープライズタグマネジメントとリアルタイム統合顧客データソリューションのリーダーである米Tealium Inc.(http://tealium.com/ ) (本社: 米国カリフォルニア州、CEO: Jeff Lunsford) は今日、急速に発展する日本市場において新しい営業拠点の設立と責任者の任命を発表しました。さらに、日本国内からの、より洗練された顧客データソリューションを求める声に応えて主要製品 (Tealium iQ(http://tealium.com/ja/products/tealium-iq-tag-management-system/ )、Tealium AudienceStream(http://tealium.com/ja/products/audiencestream/ )、Tealium DataAccess(http://tealium.com/ja/products/tealium-dataaccess/ )) の日本語化を行うことを発表しました。

ロゴ- http://photos.prnewswire.com/prnh/20141023/153880LOGO

調査会社のフォレスターリサーチによると、日本のテクノロジー市場は2015年に1790億ドルに達するということです。* この成長についてフォレスターリサーチは「デジタルマーケティングプロジェクトは、テクノロジーコンサルティングとソフトウェアへの要求を拡大させています。フォレスターでは、特に日本のマーケティング担当者が、異なるデジタルタッチポイントを横断して顧客とフロントオフィスのチームが繋がることのできる方法を統合するためのデジタルエクスペリエンスプラットフォームに移行するだろうと考えています。このプロジェクトへの障害も存在しますが、明確なデジタルビジョンを持ち、複雑化したバックエンドシステムを認識できる企業が成功するでしょう。」

Tealium CEOのJeff Lunsfordは「クラス最高のリアルタイム顧客データプラットフォームへの要望が非常に強かったため、日本に新たな拠点を設けることにしました。」と述べています。「Tealiumは、幅広い問題を解決します。孤立したマーケティングアプリケーションやデータソースを繋ぎ合わせて遅滞なくデータを取得し、アクションに結びつけることのできるデータを提供します。私達は、日本の組織が顧客データに関する課題を解決し、まったく新しい方法で顧客との関係構築を行う事ができるよう、サポートして参ります。」

Tealiumは、日本のIT業界で豊富な経験を持つAndy Clarkを、アジア太平洋地域ゼネラルマネージャ兼日本法人代表取締役に任命し、地域内のビジネスを加速させます。Clarkはデジタルテクノロジー分野で豊富な経験を持ち、アジア太平洋地域で20年にわたり、ダイナミックで成長の著しいテクノロジー企業を育て、率いてきました。Tealium以前には、Limelight Networksのグループバイスプレジデント、Crossbeam Systems、RightNow Technologies及びIBMの幹部を歴任しました。

Clarkは「今は、Tealiumのソリューションを日本市場に紹介するのに最適なタイミングです。」と述べています。「私は、日本の組織が顧客データを統合するという大きな問題を解決し、ビジネスの進め方を根本から変えることをお手伝いできることを、楽しみにしています。」

日本国内では株式会社イー・エージェンシー、デジタル・アドバタイジング・コンソーシアム株式会社 (DAC)、株式会社オプトと協力してソリューションの販売を行って参ります。

Tealiumのカスタマーデータプラットフォームは、マーケティングアプリケーションと断片化したデータをシームレスに繋ぎ合わせます。詳しい情報はtealium.com(http://www.tealium.com/ ) or tealium.com/ja(http://www.tealium.com/ja ) をご覧ください。

Tealiumについて
Tealiumは、エンタープライズタグマネジメント及び顧客データソリューションのリーダーで、リアルタイムエンタープライズを実現します。Tealiumの顧客データプラットフォームは、タグマネジメント、プロフィールマネジメント、エンタープライズデータサービスを含んでおり、全てのマーケティングアプリケーションと断片化したデータをシームレスに繋ぎ合わせて管理できます。Tealiumのオープンなプラットフォームを活用して、マーケティング担当者はリアルタイムに顧客の360°全方位プロフィールを構築でき、より収益性の高いオムニチャネルインタラクションを実現できます。さらに、収集した高品質な自社保有データをビジネスインテリジェンスやデータウェアハウスで活用できます。

(C)2015 Tealium Inc. All rights reserved.
Tealium, Tealium iQ, AudienceStream, その他のTealiumの表記はTealiumの商標または登録商標です。その他の会社名、サービス名、製品名は一般に各社の登録商標または商標です。

お問合せ:
Becki Leonard
Director of Public Relations, Tealium
T: 858.228.1954
E: becki.leonard@tealium.com


(日本語リリース:クライアント提供)



Tealium Expands Global Footprint with Established Presence in Japan

PR62259

TOKYO and SAN DIEGO, Oct. 21, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

   – New flagship office, leadership appointments, and availability of local
language platform empower a new market with real-time customer data

Tealium [ http://tealium.com/ ], the leader in enterprise tag management and
real-time unified customer data solutions, today announced the company has
extended its rapidly growing global presence with the establishment of a new
flagship office and executive leadership appointment in Japan.  In addition, to
meet the growing demand for more sophisticated customer data solutions across
the region, Tealium highlighted the availability of a local language version of
the company’s leading customer data platform, comprised of Tealium iQ [
http://tealium.com/products/tealium-iq-tag-management-system/ ], Tealium
AudienceStream [ http://tealium.com/products/audiencestream/ ], and Tealium
DataAccess [ http://tealium.com/products/tealium-dataaccess/ ].     

Logo – http://photos.prnewswire.com/prnh/20141023/153880LOGO

According to Forrester Research, the Japanese tech market is expected to reach
US$179 billion in 2015.1 To further clarify that growth, Forrester Research
states: "Digital marketing projects will drive tech consulting and software
demand…In particular, Forrester expects Japanese marketers to push for digital
experience platforms that integrate the ways front-office teams engage with
their customers across different digital touchpoints. Barriers to these
projects exist, though, and only enterprises with a clear digital vision and
the appetite to reorganize their highly complex back-end systems will succeed."2

"Our establishment of a formal presence in Japan is a direct reaction to the
market’s demand for best-in-class, real-time customer data solutions," said
Jeff Lunsford, CEO of Tealium.  "The problem that Tealium solves is universal:
we provide actionable data in real time, and eliminate the latency that results
from trying to stitch together disconnected marketing applications and data
sources. We look forward to supporting organizations across Japan in addressing
their customer data challenges, and engaging with their customers in an
entirely new way."  

Tealium has appointed industry veteran, Andy Clark, as General Manger of Asia
Pacific and Representative Director of Tealium Japan, responsible for driving
all aspects of Tealium’s business across the region.  Clark is a digital
technology veteran, with nearly 20 years of building and leading teams in Asia
Pacific for dynamic, growth-oriented technology companies. Prior to Tealium, he
served as Group Vice President, Asia Pacific for Limelight Networks, and has
held senior positions at Crossbeam Systems, RightNow Technologies, and IBM.   

"This is a pivotal time for Tealium’s solutions to come to market in Japan,"
said Clark.  "I’m excited to help Japanese organizations tackle the significant
issue of unifying their customer data, and ultimately transform the way they do
business."

To bring the company’s solutions to market, Tealium is collaborating with
digital agencies and system integrators, including eAgency Co. Ltd, D.A.
Consortium Inc., and OPT, Inc.

Tealium’s customer data platform enables organizations to seamlessly connect
and manage all of their marketing applications and fragmented data sources. For
more information, visit tealium.com [ http://tealium.com/ ] or tealium.co.jp [
http://10.86.178.122:2011/www.tealium.co.jp ].

(C)2015 Tealium Inc. All rights reserved. Tealium, Tealium iQ, AudienceStream,
and all other Tealium marks contained herein are trademarks or service marks of
Tealium. All other marks are the property of their respective owners.

[1] 2015 To 2016 Tech Market Outlook For Leading Asia Pacific Countries,
Forrester Research, Inc., May 1, 2015.
[2] 2015 To 2016 Tech Market Outlook For Leading Asia Pacific Countries,
Forrester Research, Inc., May 1, 2015.

SOURCE: Tealium


CONTACT: Becki Leonard, Director of Public Relations, Tealium, T: 858.228.1954,
E: becki.leonard@tealium.com