◎初の発売前NPPのROI研究  ユーラリスが発表

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☆共JBN 外1005(産業、医薬)(08・9・17)
【産業担当デスク殿】31842

◎初の発売前NPPのROI研究  ユーラリスが発表

 【ニューヨーク、ロンドン17日PRN=共同JBN】ユーラリス(Eularis)は17日、コンパッショネート・ユース(未承認薬の特別使用)としても知られている患者指定プログラム(NPP)の投資利益(ROI)に関する初の研究のリリースを発表した。「発売前患者指定プログラムの実行-市場シェア増大の証拠」と題するこの研究は現金市場シェアに対する知見と数学的な裏付け、発売前NPPがブランドに与える売上高の影響を医薬品会社に提供し、それがつくり出す利点と問題を概観している。
 NPPは承認された市場以外の国々で発売前医薬品を処方せんによって提供する手段を医薬品会社、バイオテクノロジー会社に提供する。こうしたプログラムを通じて治療上の必要が真に満たされていない患者は生命を救う可能性のある医薬品が認可され、母国で商業的に入手できるようになる前にその医薬品にアクセスできる。NPPを実行することによって、医薬品会社側は新しい治療オプションへの患者のアクセスを増やし、それと引き換えに追加的な売上高を手にする機会をつくり出すことになる。
 多くの医薬品会社は患者のアクセスを管理し、市場シェアを最大化し、利益を最適化する努力のなかでNPPを利用してきたが、こうしたプログラムの効果について報告する研究はこれまで行われていなかった。効果的な発売で医薬品の成功、失敗が決まるような市場環境では、成功する製品の発売、維持には証拠に基づく戦略が不可欠である。この研究は、発売前のNPP利用によって達成できる好ましいROI、発売市場シェアの増大について報告している。研究ではNPPを利用しなかったブランドを対比グループとして、多くの国、治療カテゴリーで利用したブランドと比較した。この研究は製品の目立ち方、医師の教化、関係の開発など非財政的な追加的利点についても報告している。
 この研究の執筆者であるユーラリスのアンドレ・K・ベーツ社長は「医薬品業界はすでにNPPを多くの製品発売戦略に広く組み込んでいる。こうしたプログラムの実際の頻度、利用度、臨床的成功、製品発売への最終的な影響についての入手できるデータはこれまで限られていた。この研究はこうしたプログラムが及ぼす売上高への好ましい影響を定量化できる初めての研究である」と語っている。
 この研究(「ジャーナル・オブ・メディカル・マーケティング2008年9月号に掲載)は、規制による制約、国によって異なるガイドラインを含め、欧州全域でNPPを実行する際の規制上、実際上の困難についても説明している。NPPを非認可国で促進できないために医薬品会社が直面する困難、患者や医師がNPPについて学ぶことを難しくしている困難についてもこの研究は対応している。
 ベーツ社長は2008年10月に米メリーランド州ボルティモアで開かれるバイオ/医薬品業界のための承認前アクセスに関するCBIのプレミア・フォーラムで、NPPについて講演する。同社長はマーケティングの利益分析に関する専門知識によって国際医薬品業界で広く認められており、同じテーマで10月に東京、シドニーでも公演する予定である。この研究や審査の厳しい定期刊行物に掲載されたその他の論文のほか、ベーツ社長は医薬品業界のマーケティング担当者向けに数冊の必携リポートを執筆し、医薬品業界分析に関する書物にもいくつかの章を執筆している。
 ベーツ社長とのインタビューの手配はキャサリン・アレン(Catherine Allen、電話+1.617.779.1879またはCAllen@Eularis.com)に問い合わせを。
 この研究「発売前患者指定プログラムの実行-市場シェア増大の証拠」を読むにはhttp://www.palgrave-journals.com/jmm/参照。
 ▽ユーラリスについて
 ユーラリス(http://www.eularis.com)は企業の意思決定、マーケティングの意思決定の財政的影響に対するデータ主導の知見を提供する程度の高い医薬品業界分析を提供している。長いうえに過去のデータ、類似のデータに頼って正確性が低下する伝統的な分析アプローチと異なり、ユーラリス独自の「94・8アナリティクス・プロセス」は現在の市場の状況に基づいている。この実証ずみのアプローチは医薬品業界のマーケティングチームの敏速な計画立案、測定、評価、販売・マーケティング実績の最大化を助ける。同社は発売前分析、マーケティング・ミックス・モデリング(専門家向けと消費者向け)、ポートフォリオ最適化、販売要員の有効性、管理介護分析、患者の服用順守ソリューションを提供している。ロンドン、ニューヨークに共同本社を置く同社は、アストラゼネカ、グラクソスミスクライン、メルク、ファイザーなどとの顧客契約を通じて、世界の医薬品市場で重要な経験を積んだ。
 このプレスリリースは上記企業のためにネオトロープ(Neotrope =登録商標)の一部門であるセンドツープレス(Send2Press=登録商標)が発表した。http://Send2Press.com
(了)

▽問い合わせ先   
Catherine Allen of Eularis,
           +1-617-779-1827
Web site:  http://www.eularis.com


Eularis Releases First-Ever Study on ROI of Pre-Launch Named Patient Programmes

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NEW YORK and LONDON, Sept. 17 /PRN=KYODO JBN/ --

  Named Patient Programmes Yield ROI, Additional Benefits for Pharmaceutical
                                Organizations
     
    Eularis today announced the release of a first-ever study on the ROI of
named patient programmes (NPP), also known as compassionate use programs. The
paper, "Implementing a  pre-launch named patient programme -- evidence of
increased market share," provides pharmaceutical companies with insight and
mathematical justification into the cash market share and revenue impact of
pre-launch NPPs on brands, while outlining the benefits and challenges that
they create.

    NPPs provide pharmaceutical and biotechnology companies with a way to
ethically provide pre-launch medicines available in countries outside of the
approved markets. Through these programmes, patients with a genuine unmet
medical need are able to access the potentially live-saving medicines before
those medicines are licensed and commercially available in their home country.
By implementing an NPP, companies increase patient access to new treatment
options and in turn create additional revenue opportunities.   

    While many companies have employed NPPs in an effort to manage patient
access, maximize market share and optimize profits, until now, no studies have
been conducted reporting on the efficacy of these programmes.  In a market
environment where an effective launch can result in success or failure of a
pharmaceutical, evidence-based strategy is essential to launching and
maintaining a successful product. The study reports on the positive ROI and
increased launch market share that can be achieved by using NPP programmes
pre-launch. The study used a control group of brands that had not used NPP,
and matched these with brands that had, across multiple countries and
therapeutic categories. The paper also reports on additional non-financial
benefits such as product visibility and physician cultivation and relationship
development.  

    "The pharmaceutical industry has already widely-adopted named patient
programmes into many product launch strategies," said the author of the paper,
Dr. Andree K. Bates, president of Eularis. "To date, there has been limited
data available on the actual frequency, usage and clinical success of these
programmes, and their ultimate impact on a product launch. This study is the
first to be able to quantify the positive revenue impact that these programmes
wield."

    The paper (published in the Journal of Medical Marketing, September 2008
issue) also explains the regulatory and practical challenges of implementing
NPPs across Europe, including regulatory constraints and inconsistent
guidelines between countries. The paper addresses the difficulties that
pharmaceuticals companies face by not being able to actively promote an NPP of
an unlicensed pharmaceutical, which makes it difficult for patients and
physicians to learn of NPPs.  

    Dr. Andree K. Bates, president of Eularis, will be speaking about NPPs at
CBI's Premier Forum on Pre-Approval Access for the Bio/Pharmaceutical Industry
conference in Baltimore, MD in October 2008. Bates has gained wide recognition
within the international pharmaceutical industry for her expertise in
marketing return analysis and is speaking in Tokyo and Sydney in October on
this topic also. In addition to this paper and other articles in peer-reviewed
journals, she has also authored several must-have reports for pharmaceutical
industry marketers, and several chapters in books on pharmaceutical analytics.
To arrange an interview with Dr. Bates, contact Catherine Allen at
+1.617.779.1879 or CAllen@Eularis.com.
    To read the paper, "Implementing a pre-launch named patient programme -
evidence of increased market share," visit:  
http://www.palgrave-journals.com/jmm/

    About Eularis
    Eularis (http://www.eularis.com) provides sophisticated pharmaceutical
analytics that provide data-driven insight into the financial impact of
corporate and marketing decisions. Unlike traditional analytics approaches
which are lengthy and whose reliance on historical or analogue data reduces
their accuracy, Eularis' proprietary 94.8 Analytics Process is based on the
current market situation. This proven approach helps pharmaceutical marketing
teams to quickly plan, measure, validate, and optimize their sales and
marketing performance. Eularis offers pre-launch analytics, marketing mix
modeling (both professional and consumer), portfolio optimization, sales force
effectiveness, managed care analytics, and patient compliance solutions.  
Co-headquartered in London and New York City, the company has developed
significant experience in the global pharmaceutical market through client
engagements with AstraZeneca, GlaxoSmithKline, Merck, Pfizer and many others.

    This release was issued on behalf of the above organization by
Send2Press(R), a unit of Neotrope(R). http://www.Send2Press.com

SOURCE:  Eularis

        CONTACT:  Catherine Allen of Eularis
                 +1-617-779-1827

       Web site:  http://www.eularis.com