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◎ベッカム選手登場のテレビCM 新しいシャーピー・マーカーでサイン |
PR30948 ☆共JBN 外0736(産業、コマーシャル)(08・7・8) 【産業担当デスク殿】30948 ◎ベッカム選手登場のテレビCM 新しいシャーピー・マーカーでサイン 【オークブルック(米イリノイ州)7日PRN=共同JBN】油性マーカーのシャーピー(登録商標)はサッカーの国際的スター、デビッド・ベッカム選手を起用したグローバルなキャンペーン・テレビコマーシャルを放映する。今年初めベッカム選手とのグローバルな2年契約を発表した人気のサイン用ブランドは、新しい広告で大きな市場獲得を期待している。 マルチメディアの報道発表を見るためにはhttp://www.prnewswire.com/mnr/sharpie/32858/へ。 このテレビスポット広告は7月から世界の選定された市場で放映される。同スポットはいろいろなシャーピー・マーカーを使ってファンのため一風変わった品物にサインするベッカム選手を見せる。同選手はサインが終わってもシャーピーを持ち主に返そうとしない。最後には彼の早い動きと賢い判断でみんなハッピーエンドになるが、視聴者はこの動きの中で大いに笑い、彼の素晴らしい動きを見ることになる。 放映地域と時間は以下の通り。 オーストラリア :6月22日 MTV、ペイTV 英国 :7月1日 プログラムTBC ニュージーランド:7月6日 TV1、TV2、TV3、TV4 米国 :7月7日 Bravo、TBS、TLC、HGTV、USA、 TNT、ABCファミリー カナダ :8月18日 MuchMoreMusic、W、HGTV、TSN Canal Vie Musimax 中南米 :まもなく詳細発表 このCMはサイモン・コール監督でニューヨークのヤング・アンド・ルビカム社のブランド・バズ代理店が制作した。 ベッカム選手は「パートナーとしてシャーピーと仕事が出来てうれしい。サインするのにシャーピーのマーカーを使っているのでごく自然だ。このCM制作をとても楽しんだので誰もが楽しめると思う」と語った。 シャービー世界販売ユニットのハワード・ヘックス社長は「シャーピー・ブランドは米国では極めてよく知られている。ベッカム選手との提携によって当社ブランドは世界でもっと広く行き渡るようになる。提携関係を発表しているので、こんどは世界中のシャーピー・ファンが共鳴すると考えるテレビ広告を披露する番だ」と述べた。 ▽シャーピーが世界的販促、ウェブサイト、その他を開始 ベッカム選手とのシャーピー・ブランド契約は北米、中南米、欧州、アジア太平洋を含む世界主要各地域での包括的なグローバル・マーケティング・キャンペーンが含まれている。このキャンペーンには宣伝、店内ディスプレー、パッケージング(特定地域)、改良されたウェブサイトが含まれる。またベッカム選手に会えるチャンスのある「ライト・アウト・ラウド(Write Out Loud、登録商標)ウィズ・シャーピー&ウィン」コンテストに参加するよう呼びかける消費者向け販促も含まれている。 市場によってスケジュールは異なるが、今後2年間にわたって消費者はwww.sharpie.comを訪れて「ライト・アウト・ラウド・ウィズ・シャーピー&ウィン」コンテストに参加できる。そのサイトでシャーピーを使って日常的なものから風変わりなものまで自分がデザインしたり飾り付けたりしたもののイメージを送る。スニーカー、バックパック、Tシャツ、サッカーボールはシャーピーの太字を待ち受けているキャンバスになる手始めである(もちろん安全で法に触れないもの)。参加者はベッカム選手に直接会える費用がすべて賄われる旅行を勝ち取るため「ベッカム選手を思い、大胆に行く」よう奨励されている。このコンテストの詳細はwww.sharpie.comを参照。 シャーピー・ブランドは広い層のファンに人気があり米国ではスポーツの後援で長い歴史を持っている。シャーピーがこれまで提携した有名スポーツ選手にはNASCARドライバーのデイル・アーンハート・ジュニア、プロフットボールのWRテレル・オーウェンス、NFL殿堂入りのスティーブ・ヤング、ハウイー・ロング、伝説的プロゴルファーのアーノルド・パーマー、ゲーリー・プレーヤー各氏が含まれる。多くのアスリートが肉太で長持ちするサインを残すのでサインの際にシャーピーを使用している。 シャーピーとベッカム選手の提携についてはwww.sharpie.comを参照。 ▽シャーピー(登録商標)について シャーピーは40年以上にわたってサインの場と関連して人気のある油性マーカー・ブランド品である。シャーピー(登録商標)マーカーを製造しているニューウェル・ラバーメイド・オフィス・プロダクツ・グループは筆記具、美術用品、オフィス用品、オフィス用技術製品の製造販売の世界的リーダーである。これらの製品には、ペーパーメイト(Paper Mate登録商標)、シャーピー(Sharpie同)、ダイモ(DYMO同)、パーカー (Parker同)、ウォーターマン(Waterman同)、EXPO(同)、ユニボール(uni-ball同)、ローロデックス(Rolodex同)などの有名ブランドがある。詳細はhttp://www.sharpie.comを参照。 詳細は以下へ。 Susan Wassel, Sharpie Ph: 630.481.2018 Mobile: 630.290.0025 susan.wassel@sanford.com Agatha Thaller, Weber Shandwick Ph: 314.552.6785 Mobile: 314.607.0059 athaller@webershandwick.com ▽シャーピー・マーカーは日常の書き物に新しいペンを必要としている消費者向け シャーピーは北米限定でシャーピー・マーカーを初めて発売する。このペンはシャーピーだけが可能な太字であり、紙に滲まない。シャーピー・マーカーはスムースで高品質の日常の書き物を提供し、かすれ、水、染みに強く太字で生き生きとした色を提供する特別調合のパーマネント・インクが付いている。シャーピー・マーカーはオフィス用品売り場ならどこでも手に入り、家庭、職場、学校での礼状、誕生日カード、日記付け、メモに最適である。インクの色は黒、青、赤、緑。詳細はwww.sharpie.comで。 (了) ▽問い合わせ先 Susan Wassel of Sharpie, +1-630-481-2018, Mobile, +1-630-290-0025, susan.wassel@sanford.com; or Agatha Thaller of Weber Shandwick, +1-314-552-6785, Mobile, +1-314-607-0059, athaller@webershandwick.com Web site: http://www.sharpie.com Video: http://www.prnewswire.com/mnr/sharpie/32858 |
Video: David Beckham Trades Autographs with Fans in New Sharpie(R) Marker Ads |
PR30948 OAK BROOK, Ill., July 7 /PRN=KYODO JBN/ -- International Football Star Drives Global Marketing Campaign for Sharpie as New Advertising Kicks into Gear Sharpie(R) markers debuts its global TV ads featuring football superstar David Beckham. The popular autograph brand, which earlier this year announced a two-year global partnership with Beckham, expects to score big with the new ads. To view the Multimedia News Release, go to: http://www.prnewswire.com/mnr/sharpie/32858/ The TV spot, set to air in select markets around the world starting in July, shows Beckham using various Sharpie markers to autograph a variety of unusual items for fans. When the time comes to return the Sharpie marker to its owner, Beckham resists. Ultimately, his quick moves and clever thinking lead to a happy ending for all, but in the process, viewers get a good laugh -- and a good look -- at Beckham. Following are the regional ad launch dates along with select networks it will air on: -- Australia - June 22; MTV, Pay TV -- United Kingdom - July 1; Programme TBC -- New Zealand - July 6; TV1, TV2, TV3, TV4 -- United States - July 7; Bravo, TBS, TLC, HGTV, USA, TNT, ABC Family -- Canada - August 18; MuchMoreMusic, W, HGTV, TSN, Canal Vie Musimax -- Latin America - details coming soon It was directed by Simon Cole and developed by Young & Rubicam's Brand Buzz agency based in New York. "I'm pleased to work with Sharpie as a partner," said Beckham. "It seems natural as I use their markers regularly to sign autographs. I had great fun doing this advert and I hope everyone enjoys it." "The Sharpie brand has strong awareness in the United States, and our partnership with Beckham elevates our brand for a more global footprint around the world," said Howard Heckes, Sharpie Global Business Unit President. "Now that we've introduced the partnership, we're ready to unveil the TV ad that makes light of the Beckham autograph experience in a way we think will resonate with Sharpie marker fans everywhere." Sharpie Kicks Off Global Promotion, Web Site and More The Sharpie brand partnership with Beckham includes a fully integrated global marketing campaign in key regions around the world, including North America, Latin America, Europe and Asia Pacific. The campaign includes advertising, in-store displays, packaging (in select markets), and a revamped global Web site. It also includes a consumer promotion encouraging people to "Write Out Loud(R) with Sharpie & Win" for a chance to meet David Beckham in person. Over the next two years with schedules varying per market, consumers can enter the "Write Out Loud with Sharpie & Win" promotion by visiting www.sharpie.com and submitting images of everyday items -- from the mundane to the outlandish -- that they've designed, decorated and decked out using Sharpie markers. Sneakers, backpacks, t-shirts, and soccer balls are just the start of the many canvases (safe and legal, of course) awaiting the bold mark of a Sharpie marker. Entrants are encouraged to "think Beckham and be bold" for a chance to win an all-expense paid trip to meet David Beckham in person. Go to www.sharpie.com for complete contest details. The Sharpie brand appeals to a wide variety of fans and has a long history of sports sponsorships in the United States. Among the top-name athletes who have previously partnered with the Sharpie brand are NASCAR's Dale Earnhardt Jr., Pro Football wide receiver Terrell Owens, Pro Football Hall of Famers Steve Young and Howie Long, and legendary golfers Arnold Palmer and Gary Player. Many athletes use Sharpie markers to sign autographs because they leave a bold mark. For more information on the Sharpie Beckham partnership, go to www.sharpie.com. About Sharpie(R) For more than 40 years, Sharpie has been the popular brand of permanent marker associated with the autograph experience. Newell Rubbermaid Office Products Group, maker of Sharpie(R) markers, is a worldwide leader in the manufacturing and marketing of writing instruments, art products and office organization and technology products, including such well known brands as Paper Mate(R), Sharpie(R), DYMO(R) Parker(R), Waterman(R), EXPO(R), uni-ball(R), and Rolodex(R), among others. Visit www.sharpie.com for more information. FOR MORE INFORMATION: Susan Wassel, Sharpie Ph: 630.481.2018 Mobile: 630.290.0025 susan.wassel@sanford.com Agatha Thaller, Weber Shandwick Ph: 314.552.6785 Mobile: 314.607.0059 athaller@webershandwick.com Sharpie Addresses Consumer Needs with New Pen for Everyday Writing Launching exclusively in North America, Sharpie is proud to introduce the first-ever Sharpie Pen -- which makes a bold mark like only a Sharpie can, but doesn't bleed through paper. Offering a smooth, high-quality everyday writing experience, Sharpie Pen features a specially formulated permanent ink that delivers bold and vivid colors while also being fade-, water- and smear-resistant. Available wherever office products are sold, the Sharpie Pen is perfect for thank-you notes, birthday cards, journaling, and note-taking at home, work and school. It is available in black, blue, red and green. Go to www.sharpie.com for more information. SOURCE Sharpie CONTACT: Susan Wassel of Sharpie, +1-630-481-2018, Mobile, +1-630-290-0025, susan.wassel@sanford.com; or Agatha Thaller of Weber Shandwick, +1-314-552-6785, Mobile, +1-314-607-0059, athaller@webershandwick.com Web site: http://www.sharpie.com Video: http://www.prnewswire.com/mnr/sharpie/32858 |