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◎年間売上高30億ドル超す ニュートリライト |
PR30849 ☆共JBN 外0709(産業、健康)(08・6・25) 【産業担当デスク殿】30849 ◎年間売上高30億ドル超す ニュートリライト 【エーダ(米ミシガン州)24日PRN=共同JBN】ビタミン、ミネラル、栄養サプリメントの世界で有力なブランドがマイルストーンに到達:アムウェイ、クイックスター事業のオーナーは最適健康というメッセージで世界的に協調。 ビタミン、ミネラル、栄養サプリメントの有力世界ブランドであるニュートリライト(NUTRILITE)は、最適健康というアムウェイ、クイックスターのメッセージが世界中の消費者と共鳴しているなかで、過去12カ月に31億ドルという記録的な売上高を達成した。 アルティコア社(Alticor, Inc.)(本社・米ミシガン州エーダ)が所有しているニュートリライト(登録商標)ブランドはアムウェイ、クイックスターの独立ビジネスオーナー(IBO)が世界50カ国以上の数百万人の消費者に販売する200以上の栄養サプリメント(錠剤、カプセル、粉末飲料ミックス、栄養スナック、バーを含む)をそろえている。 アルティコアのダグ・デボス社長は「これはニュートリライトとアムウェイ、クイックスターのIBOにとってたいした業績だ。ニュートリライトは世界的に認められたブランドとなっており、IBOが健康意識の高い消費者により深く食い込んでいるので、今後も市場成長が続く道をたどっている」と語った。 アルティコアのキャンディス・マシューズ最高マーケティング責任者は「競争が極めて激しい世界市場ではこれは卓越した実績だ。ニュートリライトのビタミン、ミネラル、栄養サプリメントは現在の市場で最高のもののうちに入っていて、今後何年もそれが続くだろうというわれわれの判断の正しさを市場が実証しているのだ」と述べた。 ニュートリライトの創立者カール・F・レンボーグ氏の子息で、ニュートリライト健康研究所社長兼CEOのサム・レンボーグ博士は「父はこのビジネスに大きな夢を持っていた。このマイルストーンに達したことは、父が信じていたすべてのことの正しさを真に証明するものだ。世界中の人々は父と同様に、健康の達成、維持のためにサプリメントがいかに重要であるかに気づき始めている」とかたった。 父親のレンボーグ氏は、健康に対するバランスのとれた食事と適切な栄養の効果の研究に没頭した後、1934年にマルチビタミン、マルチミネラル食品サプリメントの販売を始めた。1972年に現在はアルコアの子会社であるアムウェイがニュートリライト・プロダクツ社の支配的多数持ち分を買い取り、現在は最適健康というメッセージを通じてその製品の重要性を強調している。アムウェイは1994年にニュートリライト・プロダクツの残りの株をレンボーグ家から買い取った。 ▽ニュートリライトについて 2006年の売上高を基準にすると、ニュートリライトはビタミン、ミネラル、栄養サプリメントの世界で有力なブランドである。ニュートリライト(www.nutrilite.com)は種子から最終製品の錠剤まで、同社工場の工程についてトータルな品質管理にコミットしている。カリフォルニア州、ワシントン州、メキシコ、ブラジルにある自社所有の認可有機農場で植物を栽培、収穫、加工している唯一の世界的ビタミン、ミネラル・ブランドである。 ニュートリライトの製品はwww.quixtar.com、北米のクイックスター独立ビジネスオーナー、国際的にはアムウェイ・ビジネスオーナーを通じてでなければ入手できない。ニュートリライトの製品、歴史、農場栽培、製造慣行についての詳しい情報はwww.Nutrilite.comへ。 ▽アルティコアについて アルティコア(www.alticor.com)はアムウェイ、クイックスター、アクセス・ビジネス・グループ、アルティコア・コーポレート・エンタプライジズの親会社。米ミシガン州エーダに本社を置くアルティコアとその子会社は世界の80以上の国・地域で製品、ビジネス機会、製品開発、製造・ロジスティックス・サービスを提供している。直近の会計年度で同社は71億ドルの世界売上高を計上した。詳しい情報はアルティコアのメディア情報ライン(電話616.787.7565)に問い合わせるか、mediainfo@alticor.comでアルティコアのメディア・リレーション・スタッフへEメールで問い合わせを。 (了) ▽問い合わせ先 Media Relations, Alticor, Inc., +1-616-787-7565, mediainfo@alticor.com Web site: http://www.alticor.com http://www.nutrilite.com http://www.quixtar.com |
NUTRILITE(TM) Passes $3 Billion Mark in Annual Sales |
PR30849 ADA, Mich., June 24 /PRN=KYODO JBN/ -- World's leading brand of vitamin, mineral and dietary supplements hits record milestone; Amway and Quixtar business owners connect globally with message of optimal health NUTRILITE, the world's leading brand of vitamin, mineral and dietary supplements, posted a record $3.1 billion in sales over the last 12 months as Amway/Quixtar's message of optimal health resonates with consumers around the world. Owned by Ada, Michigan-based Alticor, Inc., the NUTRILITE(R) brand has more than 200 nutritional supplements - including tablets, capsules, powder drink mixes, and nutritional snacks and bars - for sale to millions of consumers in more than 50 countries around the world by Amway and Quixtar independent business owners (IBOs). "This is quite an accomplishment for the NUTRILITE brand and the many thousands of Amway and Quixtar IBOs," said Alticor President Doug DeVos. "NUTRILITE has become a recognized brand globally and is on track for continued market growth in the years ahead as our IBOs continue to make deeper inroads with our health-conscious consumers." "This is a remarkable achievement within an extremely competitive global marketplace," said Candace Matthews, Alticor's chief marketing officer. "The market validates our findings that NUTRILITE's array of vitamins, minerals and dietary supplements are among the best in today's market and will remain so for years to come." Dr. Sam Rehnborg, president and CEO of the Nutrilite Health Institute and son of NUTRILITE founder Carl F. Rehnborg, said, "My father had such big dreams for this business. Hitting this milestone really justifies everything he believed in. People around the world are beginning to see, as he did, how important supplementation is to achieving and maintaining good health. And our multi-million sales network is carrying my father's message to ever more consumers around the world." The elder Rehnborg began marketing multivitamin and multi-mineral food supplements in 1934 after he dedicated himself to studying the effects of a balanced diet and proper nutrition on people's health. In 1972, Amway Corporation, now a subsidiary of Alticor, acquired a controlling interest in Nutrilite Products, Inc., and today emphasizes the importance of its products through its message of optimal health. Amway acquired the remaining shares in Nutrilite Products from the Rehnborg family in 1994. About NUTRILITE NUTRILITE is the world's leading brand of vitamin, mineral, and dietary supplements, based on 2006 sales. NUTRILITE ( www.nutrilite.com ) is committed to total quality control of its plant concentrates from seed to finished tablet. It's the only global vitamin and mineral brand to grow, harvest, and process plants on its own certified organic farms, located in California, Washington, Mexico, and Brazil. NUTRILITE products are available exclusively through www.quixtar.com , Quixtar Independent Business Owners (IBOs) in North America, and Amway business owners internationally. For more information on NUTRILITE products, history, farming and manufacturing practices, visit www.Nutrilite.com . About Alticor Alticor ( www.alticor.com ) is the parent company of Amway Corp., Quixtar Inc., Access Business Group LLC, and Alticor Corporate Enterprises. Headquartered in Ada, Michigan, USA, Alticor and its affiliates offer products, business opportunities, and product development, manufacturing and logistics services in more than 80 countries and territories worldwide. In its most recent fiscal year, the company reported worldwide sales of $7.1 billion. For further information, please contact Alticor's media information line at 616.787.7565 or e-mail Alticor's media relations staff at mediainfo@alticor.com. SOURCE Alticor, Inc. CONTACT: Media Relations, Alticor, Inc., +1-616-787-7565, mediainfo@alticor.com Web site: http://www.alticor.com http://www.nutrilite.com http://www.quixtar.com |