◎北米フリトレイCEOにケアリー氏  ペプシコが任命

PR22835
JBN 外0757(産業、食品)(06.6・27)
【産業担当デスク殿】22853
◎北米フリトレイCEOにケアリー氏  ペプシコが任命

 【パーチャス(米ニューヨーク州)26日PRN=共同JBN】ペプシコ社は26日、傘下の北米フリトレイ(FLNA)の社長兼最高経営責任者(CEO)にアルバート・P・ケアリー氏を任命したと発表した。
 ケアリー氏は直ちに就任し、100億ドルのスナック・コンビニ食品事業を統括することになる。直属の上司はペプシコ社のスティーブ・レーンムンド会長兼CEO。フリトレイはペプシコグループの中で最高の収益を上げている事業部門で、グループ内では北米における最大の企業。ケアリー氏は別の職務に就くため辞任したアイリーン・ローゼンフェルド氏の後任になる。
 ケアリー氏は54歳。同氏はFLNAでの約20年間を含めペプシコで25年勤務した経験豊富なベテラン。ごく最近まで顧客担当役員としてペプシコ・セールス社の社長を務めていた。このポジションに在職中、同氏は事業部門横断的な「パワー・オブ・ワン」戦略を立案、成功させ、全事業部門の力と能力を結集し顧客に対する統一的なアプローチを強化した。ペプシコ・セールス社長だったケアリー氏の後任は近く任命される。
 スティーブ・レーンムンド会長兼CEOは「ケアリー氏はペプシコの多様な事業と市場重視の能力を掌握しているだけでなく、当社の顧客や顧客がサービスを提供する消費者、また毎日ペプシコ製品を彼らに届けている何千という仲間に対する情熱的な献身で業界全体に知られている」と語った。
 ケアリー氏はごく最近の職務に加えて、約30年のペプシコ勤務の間に数多くの重要な仕事で十分な試練を受けてきた。これまでの経歴にはフリトレイでの広範囲な職位と最高執行責任者(COO)、ペプシコ・ビバレッジ&フーズのCOO、ペプシコの販売・小売店戦略担当上級副社長、北米ペプシコーラ販売担当上級副社長が含まれる。
 ケアリー氏はペプシコの人材育成者として知られる。同氏はペプシコの幹部から一連のなじみ深いブランドを製造、輸送、販売する現場の人々に至るまで、本気で仲間を励まし育成する。同氏は「リング・オブ・オナー」と呼ばれるペプシコ最大の表彰プログラムを導入、維持している。このプログラムでは毎年ニューヨークのペプシコ国際本部で行われる特別賞の授賞式で、世界で最優秀のペプシコ販売員を表彰する。
 レーンムンド氏は「その経歴全体を通じて、ケアリー氏の指導力は当社の北米事業部門のそれぞれに、ペプシコ全体に、また多くのリーダーや仲間に個人的に影響を与えてきた。今回の同氏の任命はペプシコの事業ポートフォリオがうまく機能し弾みをつけているときになされた。彼のすべての同僚のために、ケアリー氏がフリトレイの事業や組織、そこで働く人々のためにこれから作ろうとする『違い』に期待したい」と語った。
 ケアリー氏は「世界でも有数の刺激的な事業を統括するために任命されたことは大きな光栄である。私は故郷であるフリトレイに戻る。そこで再び優秀な人々と一緒に働きペプシコの目覚しい発展のストーリーに新たな章を加えることは名誉なことだ」と語った。
 ペプシコでの職務に加えて、ケアリー氏は出身校であるメリーランド大学評議会の委員であり、同大学のスミス・ビジネススクールの学長諮問評議会の理事も務めている。業界関係では、共通データ同期化のための米保存食品製造業者協会のイニシアチブである「ワンシンク(One Sync)」審議会の理事であり、ポートランド州立大学食品工業リーダーシッププログラム諮問委員会のメンバーでもある。同氏は既婚で4人の子供がいる。
 ▽ペプシコについて
 ペプシコは年間売上高が320億ドルを超える世界最大級の食品・飲料会社である。その主要事業部門はスナックのフリトレイ、飲料のペプシコーラ、スポーツドリンクのゲータレード、トロピカーナ・ジュースとクエーカー・フーズなど。商品ポートフォリオは17ブランドを数え、それぞれが年間小売販売で10億ドルを超える。
(了)

▽問い合わせ先
Mark D. Dollins,
Senior Vice President, Public Relations,
+1-914-253-3249, or
Jamie Caulfield,
Vice President, Investor Relations,
+1-914-253-3035,
both of PepsiCo
Web site:  http://www.pepsico.com




PepsiCo Selects Albert P. Carey as President & CEO of Frito-Lay North America

PURCHASE, N.Y., June 26 /PRN=KYODO JBN/ --


     Highly Experienced, 25-Year PepsiCo Executive To Lead Company's Most
                Profitable and Largest North American Business

    PepsiCo announced today that Albert (Al) P. Carey has been named President
& Chief Executive Officer of the company's Frito-Lay North America (FLNA)
division.     

    Carey will lead the $10 billion snack and convenient foods business
effective immediately, reporting to PepsiCo Chairman & CEO Steve Reinemund.  
Frito-Lay is PepsiCo's most profitable operating division and the company's
largest North American business.  Carey succeeds Irene Rosenfeld, who resigned
for another opportunity.

    Carey, 54, is a highly experienced, 25-year veteran of PepsiCo with nearly
20 years at FLNA. He most recently served as the President of PepsiCo Sales,
the corporation's chief customer officer. In this role he was the architect of
PepsiCo's successful "Power of One" cross-divisional strategy, leveraging the
combined strengths and capabilities of all its businesses under a unified
approach to customers. Carey's replacement as President of PepsiCo sales will
be named soon.  

    "Al Carey is recognized industry-wide for his command not only of
PepsiCo's businesses and our strong go-to-market capabilities, but for his
passionate commitment to our customers and the consumers they serve, and the
thousands of associates who bring PepsiCo to them every day," said Steve
Reinemund.   

    In addition to this most recent assignment, Carey has been well tested in
a number of key jobs during nearly three decades with the company. Previous
roles include: a broad range of positions at Frito-Lay, where he ultimately
rose to become Chief Operating Officer; Chief Operating Officer for PepsiCo
Beverages & Foods; Senior Vice President of Sales & Retailer Strategies for
PepsiCo; and Senior Vice President of Sales for Pepsi-Cola North America.

    Carey is an acknowledged developer of talent at PepsiCo. His commitment to
encouraging and nurturing associates extends from executives to PepsiCo's
frontline, the people who make, move and sell its array of well-known brands.  
He instituted and continues to champion PepsiCo's largest recognition program,
called the "Ring of Honor," which salutes the company's top frontline
salespeople around the world during an annual special awards ceremony at
PepsiCo's global headquarters in New York.

    "Throughout his career, Al's leadership has impacted each of our North
American divisions individually, PepsiCo collectively and countless leaders
and associates personally. His appointment takes place at a time when
PepsiCo's portfolio of businesses is performing well and has strong momentum.  
On behalf of all his colleagues, we look forward to the difference Al will now
make in Frito-Lay's business, and on the organization and the people working
there," Reinemund continued.

    "It is a tremendous honor to be selected to lead one of the most exciting
businesses in the world," said Carey. "I'm returning home to Frito-Lay, and it
will be a privilege to work again with the amazing talent there to deliver the
next chapter in the company's impressive growth story."

    In addition to his PepsiCo duties, Carey is a member of the Board of
Trustees at his alma mater, the University of Maryland, and is also on the
Dean's Advisory Council for the Smith School of Business at the University.  
His industry affiliations include serving on the board of One Sync, the
Grocery Manufacturer's Association initiative for common data synchronization,
and on the Advisory Council of Portland State University's Food Industry
Leadership Program.  He is married and has four children.

    About PepsiCo
    PepsiCo is one of the world's largest food and beverage companies, with
2005 annual revenues of more than $32 billion. Its principal businesses
include Frito-Lay snacks, Pepsi-Cola beverages, Gatorade sports drinks,
Tropicana juices and Quaker Foods. Its portfolio includes 17 brands that
generate $1 billion or more each in annual retail sales.

    SOURCE:  PepsiCo

   CONTACT:  Mark D. Dollins,
             Senior Vice President, Public Relations,  
             +1-914-253-3249, or

             Jamie Caulfield,
             Vice President, Investor Relations,  
             +1-914-253-3035,
             both of PepsiCo

  Web site:  http://www.pepsico.com