Targetがハンターとの限定版コラボを発表

Target Corporation

Targetがハンターとの限定版コラボを発表

AsiaNet 72506 (0397)

【ミネアポリス2018年3月1日PR Newswire=共同通信JBN】

*スプリング・ライフスタイル・コレクションはほとんどのアイテムが30ドル以下、家族、楽しさ、アウトドアをたたえる

Target Corporation(NYSE:TGT)は1日、1856年創業の英国老舗ブランドでアイコニックなオリジナル・ウェリントンブーツ、保護用アウターウェア、バッグおよびアクセサリーで知られるハンター(Hunter)と限定版スプリングコラボを発表した。このコレクションには300を超すアイテムが含まれる。レディース、メンズ、女児、男児および乳幼児向けのアパレルとアクセサリーのほか、家庭およびアウトドア向け商品を揃え、このうちハンモック、日よけおよびクーラーなど多数はハンターが初めて取り扱う商品である。

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/648179/Target_Hunter_Collaboration.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/648180/Target_Hunter_Logo.jpg

Targetのマーク・トリットン執行副社長兼最高チーフ・マーチャンダイジング・オフィサーは「ハンターは、非の打ちどころのないデザインの美しさ、豊かな伝統および遊び心で長年にわたって高く評価されており、われわれの調査によれば、ハンターは当社の顧客が認知し愛するブランドである。われわれの2つのブランドが手を組むことは実に理にかなっている。われわれはハンターが優れたデザインで手の届くコレクションを開発する最初の段階から協力したが、このコレクションは家族全員の楽しさ、楽観主義および身近な冒険のためのものである。この趣旨に沿ったカラフルであらゆる天候に適応するアイテムが、晴雨にかかわらず、どのような予算であれアウトドアを楽しめるように作られた」と語った。

「Hunter for Target」は2018年4月14日から特定のTarget店舗およびTarget.comで入手可能となる。コレクションは両方のブランドが持つ革新的な精神、共有する遊び心と楽観主義のセンスおよび魅力ある体験を創出することへのコミットメントを反映している。5ドルから80ドルの価格展開で、ほとんどのアイテムが30ドル以下のこのコレクションは、家族や友人が一緒にアウトドアを楽しめるようデザインされている。また、Targetのデザイン提携では初めて、2018年4月7日よりREDcardホルダーはTarget.comで特定のスタイルの限定カラーを注文する早期アクセスが与えられる。

ハンターのクリエーティブ・ディレクターであるアラスディア・ウィリス氏は「Targetとのパートナーシップは、米国でハンターのストーリーを共有し極めて幅広いオーディエンスに関わるユニークで非常に強力な機会をわれわれに与える。われわれは同様の精神とブランド価値を共有している。とりわけ、家族全体へのアピールと、楽しさ、楽観主義および日々の冒険という精神において。今回のパートナーシップは、この事ならびに祭典やアウトドアとのわれわれのつながりを称えるものだ」と述べた。

「Hunter for Target」を活気づけ、パートナーシップを祝福するため、Targetとハンターは家族向けのアクティビティーと音楽演奏を含む祭典を主催する。3月下旬にロサンゼルス地域で開催予定のこの祭典は、一般に開放され、顧客がコレクションを購入できる最初の機会となる。祭典の詳細およびチケットに関する情報について、Targetは数週間後に追加の発表を行う予定である。

1856年、スコットランドで米国の起業家が創業したハンター(創業時:North British Rubber Company)は、革新的な英国老舗ブランドでシンボルであるオリジナル・ウェリントンブーツで知られている。2013年、アラスディア・ウィリス氏がクリエーティブ・ディレクターとしてブランドに加わり、ハンターの新時代をもたらした。ウィリス氏の任命以来、このレーベルは、そのオリジナルブーツでほぼ独占的な知名度を持つ単一製品事業からマルチカテゴリー事業に変化し、既製服、フットウェアおよびアクセサリーの各カテゴリーに及ぶ全天候対応のアイテムに拡大している。同ブランドの製品は祭典の参加者に人気があり、ハンター製品は現在、英国および世界中の祭典の場ですぐにそれと認識される。

「Hunter for Target」の詳細についてはABullseyeView.comを参照。

ゲストは #HunterxTargetでソーシャルメディアの会話に参加を。

▽Targetについて

ミネアポリスを本拠とするTarget Corporation(NYSE:TGT)は、1822の店舗とTarget.comで顧客にサービスを提供している。1946年よりTargetは利益の5%を地域に還元しており、現在その額は週当たり数百万ドル以上に相当する。詳しくはTarget.com/Pressroom(http://pressroom.target.com/pr/news/news.aspx )を参照。Targetの舞台裏についてはTarget.com/abullseyeview(http://www.target.com/abullseyeview )を参照するか、Twitterで@TargetNews(https://twitter.com/targetnews )をフォロー。

▽ハンターについて

ハンターは英国老舗ブランドでアイコニックなオリジナルブーツで知られる。1856年にスコットランドで創業の同ブランドは革新と先駆的なデザインの歴史を持つ。同ブランドはおよそ160年の伝統を継承し、過酷な天候から保護しどのような環境にも適したフットウェアおよびアウターウェアを生みだしてきた。ハンターは英国女王およびエディンバラ公より王室御用達として指定されている。

ソース:Target Corporation

▽問い合わせ先

Courtney Foster

Target Communications

+1 (612) 761-6713

Target Media Hotline

+1 (612) 696-3400

Target Announces Limited-Edition Collaboration with Hunter

PR72506

MINNEAPOLIS, March 1, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Spring lifestyle collection celebrates families, fun and the outdoors, with

most pieces under $30

Target Corporation (NYSE: TGT) today announced a limited-edition spring

collaboration with Hunter, a British heritage brand founded in 1856 that is

known for its iconic Original Wellington boot, protective outerwear, bags and

accessories. The collection includes more than 300 items. It spans apparel and

accessories for women, men, girls, boys and toddlers, as well as products for

the home and outdoors - a number of which are a first for Hunter, such as

hammocks, sunshades and coolers.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/648179/Target_Hunter_Collaboration.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/648180/Target_Hunter_Logo.jpg

"Hunter has long been regarded for its impeccable design aesthetic, rich

heritage and playful spirit, and based on our research, it's a brand our guests

know and love. So a pairing between our two brands made perfect sense," said

Mark Tritton, executive vice president and chief merchandising officer at

Target. "From the very beginning, we worked with Hunter to develop a

well-designed, affordable collection that's all about fun, optimism and

accessible adventure for the entire family. The colorful, all-weather pieces

found in this line are made for enjoying the outdoors - rain or shine - on any

budget."

Hunter for Target will be available Saturday, April 14, 2018, at select Target

stores and Target.com. The collection reflects both brands' innovative spirit,

shared sense of joy and optimism, and commitment to creating engaging

experiences. Ranging in price from $5-$80, with most items under $30, the

collection was designed to bring families and friends together to enjoy the

outdoors. Also, in a first for Target's design partnerships, REDcard holders

will receive early access to order exclusive colors in select styles on

Target.com beginning Saturday, April 7, 2018.

"Our partnership with Target provides a unique and very powerful opportunity

for us to share the Hunter story and engage with a very broad audience in the

U.S.," said Alasdhair Willis, creative director at Hunter. "We share a similar

spirit and brand values. In particular, our appeal to the entire family, and a

spirit of joy, optimism and daily adventure. The partnership celebrates this

and our connection to festivals and the outdoors."

To bring Hunter for Target to life and celebrate the partnership, Target and

Hunter will host a festival that will include family-friendly activities and

music performances. The festival, which is planned for late March in the Los

Angeles area, will be open to the public and will be the first time guests can

shop the collection. Target will release additional festival details and

ticketing information in the coming weeks.

Founded in 1856 by an American entrepreneur in Scotland, Hunter (originally

named North British Rubber Company) is a progressive British heritage brand

renowned for its iconic Original Wellington boot. In 2013, Alasdhair Willis

joined the brand as creative director, introducing a new era of Hunter. Since

Willis's appointment, the label has transitioned from a single product

business, known almost exclusively for its Original boots, to become a

multi-category business, expanding into all-weather pieces across the

ready-to-wear, footwear and accessories categories. The brand's products are

popular with festival-goers and today, Hunter is instantly recognizable on the

festival fields of Britain and across the globe.

More information about Hunter for Target is available on ABullseyeView.com.

Guests are invited to join the conversation on social media using

#HunterxTarget.

About Target

Minneapolis-based Target Corporation (NYSE: TGT) serves guests at 1,822

stores and at Target.com. Since 1946, Target has given 5 percent of its profit

to communities, which today equals millions of dollars a week. For more

information, visit Target.com/Pressroom

(http://pressroom.target.com/pr/news/news.aspx ). For a behind-the-scenes look

at Target, visit Target.com/abullseyeview (http://www.target.com/abullseyeview

) or follow @TargetNews (https://twitter.com/targetnews ) on Twitter.

About Hunter

Hunter is a British heritage brand renowned for its iconic Original boot.

Founded in Scotland in 1856, the brand has a history of innovation and

pioneering design. The brand has built on this heritage of almost 160 years,

creating footwear and outerwear to protect from the weather and perform across

all terrains. Hunter holds two Royal Warrants by Appointment to HM The Queen

and HRH The Duke of Edinburgh.

SOURCE  Target Corporation

CONTACT: Courtney Foster, Target Communications, +1 (612) 761-6713; Target

Media Hotline,+1 (612) 696-3400

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