健康とウエルネスの問題で地元社会と協力する日用消費財企業が増える:新調査

The Consumer Goods Forum

健康とウエルネスの問題で地元社会と協力する日用消費財企業が増える:新調査

AsiaNet 72481 (0380)

【パリ2018年2月28日PR Newswire=共同通信JBN】

*ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラムによると、健康問題で地域社会と協力する企業が増加

*地域社会利害関係者と提携したと消費財企業の85%が回答

*58%がフードバンク・プログラムに参加し、1億8000万食を提供、7万7400トン以上を寄贈

*従業員160万人以上が健康ウエルネス・プログラムに参加

ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラム(The Consumer Goods Forum、CGF)は地元地域社会と協力して健康問題に取り組む企業が増えているとの新たな報告を公表した。年次のHealth & Wellness Pillar Progress Report(https://www.theconsumergoodsforum.com/wp-content/uploads/2018/02/2018-CGF-Health-Wellness-Progress-Report-1.pdf )は、健康関係プログラムに参加したCGF会員が昨年、26%増加したことを強調している。報告は、合わせて2兆9700億米ドルの売上高を計上するCGF会員83社の調査に基づく。

Logo: http://mma.prnewswire.com/media/556222/The_Consumer_Goods_Forum_Logo.jpg

地域社会への関与が昨年の日用消費財(FMCG)部門の重点活動で、消費財企業の85%が地元利害関係者との協力関係を構築した。

160万人以上の従業員が健康ウエルネス・プログラムに参加した。従業員らが地元社会内の主要グループを形成し、職場での健康増進も健全な社会実現への重要手段とみられている。

さらに、10社に6社近く(58%)はフードバンク・プログラムに参加したとし、1億8000万食が提供され、7万7400トンを超える食品が寄贈された。

CGFの「より健康な生活への協調(CHL)」(https://www.theconsumergoodsforum.com/initiatives/health-wellness/key-projects/collaboration-for-healthier-lives/?utm_source=TCGF+News+Release&utm_campaign=7a2d7a48e7-2018-H%26W-Progress-Report_PR_2018_02_27&utm_medium=email&utm_term=0_0efe68d81b-7a2d7a48e7- )イニシアチブは地域社会の健康プログラムを推進し、地元保健当局との協力を役員会の重要議題にさせた。世界中の地域社会での積極的な行動の促進を目指すこのプロジェクトは、FMGC各社の地域社会への関与と健康ウエルネスの積極的な増進を奨励してきた。

CHLイニシアチブは2017年、コロンビア、日本、米国で実施され、今年はコスタリカ、メキシコ、英国で始まる予定だ。活動は、店舗での教材配布、地元教育機関との協力、健康フェアを通じたより健康な選択と習慣的な運動の利益の宣伝、店舗での無料健康チェックを含む。これらのイニシアチブの結果として、地元への関与は今年のHealth & Wellness Pillar(健康ウエルネス部門)報告の主要テーマとなり、小売業とメーカーの協調の利益を強調している。

Health & Wellness報告は、商品の改良が昨年を通じて引き続き重視されたことも明示した。10社に9社近く(88%)がより健康な食事や生活様式を支援するために開発し、改良した商品を導入したと回答した。商品の塩分や糖分を減らしている企業も12%増えた。

CGF理事会共同スポンサーのマーク・シュナイダー・ネスレS.A.最高経営責任者(CEO)とディック・ブールAhold Delhaize社長兼CEOは報告の序文に「消費者により健康な生活を送ってもらうというわれわれの念願は、持続的な取り組みを要する重要な長期的目的である。われわれは奉仕する社会の健康の増進を手助けしているが、ともにやれることがもっと多くあることを知っている。2013年から5年間の最初の計画をさらに拡大し、次の5年間とそれ以降のこの分野での指導力を強化していくつもりである」と書いた。

CGFのシャロン・ブライHealth & Wellnessディレクターは「今年の年次報告は地域社会レベルでなされた進展を強調している。小売業と消費財メーカー双方を網羅する唯一のこのような世界的調査にデータを提供し、健康ウエルネスの課題を意味あるものにするために継続的に取り組んでいるすべてのCGF会員各社に感謝したい。Measurement & Reportingワークストリームの責任者として指導力を発揮したユニリーバのメアリ・カーニーNutrition & Health Operationsシニアマネジャーにも感謝したい。会員らのプロジェクトがこのように多数の従業員や地域社会に及んでいることを喜んでいる」とコメントした。

2018 Health & Wellness Progress Reportのダウンロードは次へ:https://www.theconsumergoodsforum.com/wp-content/uploads/2018/02/2018-CGF-Health-Wellness-Progress-Report-1.pdf

▽ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラムについて

ザ・コンシューマー・グッズ・フォーラム(CGF)(http://www.theconsumergoodsforum.com )は、世界中の消費財業界に役に立つ実践や基準の世界規模での採用を奨励するため、加盟企業により運営されるパリティベースの世界的な業界ネットワークである。70カ国の約400の小売業者、メーカー、サービスプロバイダー、およびその他の利害関係者の最高経営責任者(CEO)や上級管理職が参加し、地域、規模、製品分野や形態で業界の多様性を反映している。加盟企業は売上高が総額で3.5兆ユーロ、直接雇用の従業員は約1000万人、バリューチェーンでさらに9000万の就業者がいると推定されている。CGFは、メーカーと小売業者の50人超のCEOからなる取締役会により運営されている。詳細はhttp://www.theconsumergoodsforum.comhttps://www.theconsumergoodsforum.com )を参照。

ソース:The Consumer Goods Forum

New Report Shows More FMCG Companies Partnering With Communities to Address Local Health and Wellness Challenges

PR72481

PARIS, Feb. 28, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     - The Consumer Goods Forum reveals more companies are engaging with

communities on health;

     - 85% of consumer goods companies say they have formed partnerships with

community stakeholders;

     - 58% have participated in food bank programmes, distributing 180 million

meals and donating over 77,400 tonnes of food;

     - Over 1.6 million employees participated in health and wellness

programmes.

    The Consumer Goods Forum (CGF) has published a new report showing that more

companies are engaging with their communities on health topics. The annual

Health & Wellness Pillar Progress Report

[https://www.theconsumergoodsforum.com/wp-content/uploads/2018/02/2018-CGF-Health-Wellness-Progress-Report-1.pdf] highlights that last year there was a 26%

rise in participation in health-related programmes amongst CGF members. The

report is based on a survey of 83 CGF members, who generate a combined US$2.97

trillion in revenues.

Logo: http://mma.prnewswire.com/media/556222/The_Consumer_Goods_Forum_Logo.jpg

    Community engagement has been a major focus for the FMCG sector over the

last year, as 85% of consumer goods companies have formed partnerships with

community stakeholders.

    Over 1.6 million employees participated in health and wellness programmes.

Employees form key groups within local communities and improving health in the

workplace is also seen as a key step towards healthier communities.

    Furthermore, nearly six in ten companies (58%) said they had been involved

in food bank programmes, with 180 million meals distributed and in excess of

77,400 tonnes of food donated.

    The Consumer Goods Forum's 'Collaboration for Healthier Lives

[https://www.theconsumergoodsforum.com/initiatives/health-wellness/key-projects/collaboration-for-healthier-lives/?utm_source=TCGF+News+Release&utm_campaign=7a2d7a48e7-2018-H%26W-Progress-Report_PR_2018_02_27&utm_medium=email&utm_term=0_0efe68d81b-7a2d7a48e7- ] ' (CHL) initiative has pushed the issue of community

health programmes and working with local public health authorities to the top

of the agenda in the boardroom. The project, which aims to drive positive

action within communities around the world, has encouraged FMCG companies to go

out into communities and actively promote health and wellness.

    In 2017, CHL initiatives have taken place in Colombia, Japan and the United

States, and more are planned to be rolled-out this year in Costa Rica, Mexico

and the United Kingdom. Activities have included distributing educational

material in stores, engaging with local educational institutions, promoting the

benefits of healthier choices and regular exercise through health fairs and

free in-store health checks. As a result of these initiatives, local engagement

is the major theme of this year's Health & Wellness Pillar report, emphasising

the benefits of retailer and manufacturer collaboration.

    The Health & Wellness report also demonstrated that product reformulation

has been a continued focus over the last year. Just under nine in ten (88%) of

companies said they had introduced products that had been formulated or

reformulated to support healthier diets and lifestyles. There was also a 12%

rise in the number of businesses that are cutting salt and sugar in their

products.

    The CGF Board Co-Sponsors Mark Schneider, CEO of Nestle S.A and Dick Boer,

Ahold Delhaize President and CEO wrote in the foreword to the report: "Our

ambition to empower consumers to lead healthier lives is an important long-term

objective that requires sustained effort. We are helping to improve the health

of the communities we serve, but we know that there is so much more we can do

together. Building upon our initial five-year plan from 2013, we now intend to

strengthen our leadership in this area for the next five years and beyond."

    The Consumer Goods Forum's Director of Health & Wellness, Sharon Bligh,

commented: "This year's annual report highlights the progress that's being made

on a community level. I would like to thank all the CGF member companies, who

have shared their data in the only such global survey covering both retailers

and consumer goods manufacturers, for their continuous efforts to make the

health and wellness agenda relevant. I also would like to thank Mary Kearney,

Senior Manager - Nutrition & Health Operations at Unilever, for her leadership

as Chair for the Measurement & Reporting work stream. We are delighted to see

our members' projects reach such a large number of employees and communities".

Download 2018 Health & Wellness Progress Report

[https://www.theconsumergoodsforum.com/wp-content/uploads/2018/02/2018-CGF-Health-Wellness-Progress-Report-1.pdf ]

    About The Consumer Goods Forum

    The Consumer Goods Forum ("CGF [https://www.theconsumergoodsforum.com ]")

is a global, parity-based industry network that is driven by its members to

encourage the global adoption of practices and standards that serves the

consumer goods industry worldwide. It brings together the CEOs and senior

management of some 400 retailers, manufacturers, service providers, and other

stakeholders across 70 countries, and it reflects the diversity of the industry

in geography, size, product category and format. Its member companies have

combined sales of EUR 3.5 trillion and directly employ nearly 10 million

people, with a further 90 million related jobs estimated along the value chain.

It is governed by its Board of Directors, which comprises more than 50

manufacturer and retailer CEOs. For more information, please visit:

http://www.theconsumergoodsforum.com [https://www.theconsumergoodsforum.com ].

SOURCE:  The Consumer Goods Forum

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中