テキスタイル旗艦ブランドTENCEL(TM)、テンセル(TM)、の始動でLenzingは新局面に突入

Lenzingグループ(レンチング)

テキスタイル旗艦ブランドTENCEL(TM)、テンセル(TM)、の始動でLenzingは新局面に突入

AsiaNet 72398

・テンセル(TM)の新ブランドアーキテクチャーによって、テキスタイル業界のパートナー、リテーラー、消費者はテンセル(TM)アパレルそしてホーム製品の「Feel so right(ぴったり合う感じ)」を獲得

・消費者重視のテンセル(TM)ブランドポートフォリオ-テンセル(TM)アクティブ、テンセル(TM)デニム、テンセル(TM)ホーム、テンセル(TM)インティメイト、テンセル(TM)リュクス -は繊維を超えて日常的利用や適用に対応

パリ2018年2月27日 PR Newswire– Lenzingグループ(レンチング)はPremiere Vision Paris(プルミエール・ビジョン・パリ=国際テキスタイル見本市)で、テンセル(TM)を高級テキスタイルブランドとして再定義した。テンセル(TM)ブランドの再定義は製品ブランド提供を強化して顧客、消費者との関係を発展させ、消費者の需要を促すレンチング新ブランド戦略の重要な節目である。テンセル(TM)はテキスタイル部門成長の大きな原動力になろうとしており、そのブランドポートフォリオ―テンセル(TM)アクティブ、テンセル(TM)デニム、テンセル(TM)ホーム、テンセル(TM)インティメイト、テンセル(TM)リュクス―は独特の利用に応じている。いずれも用途が広く互換性の高い2種の繊維、テンセル(TM)モダールとテンセル(TM)リヨセルで製造されている。

広範な市場調査の結果や識見に基づいて設計されたブランドアーキテクチャーは、レンチングが企業間(B2B)繊維メーカーから、消費者を視野に入れた企業間取引(B2B2C)ブランドに転換するための重要なステップである。このブランドアーキテクチャーは、自分自身がよく見えて心地よい製品を求めるリテールブランドと消費者のトレンド増進に取り組むだけでなく、テンセル(TM)モダールやテンセル(TM)リヨセル繊維を製造する工程のように、持続可能で透明な製造工程を通じて役立ってもいる。調査結果によると、レンチング(TM)モダールは高品質で長持ちする絶妙な柔軟性のある繊維として知られる一方、テンセル(TM)はレンチングの主要対象地域のステークホルダー(利害関係者)、顧客、消費者によく認知され、評価の高いブランド名になっている。このため、テンセル(TM)はレンチングのアパレル、ホーム製品向け特殊テキスタイルブランドに採用され、モダールとリヨセル繊維市場における類のない差別化ブランド創造の支援を目指している。再定義されたテンセル(TM)製品ブランドは「Feels so right」(自分らしさが心地いい、ぴったり合う感じ)のキャッチフレーズとともに、繊維の型や特徴からブランドと消費者が評価する日常的な利用・便益に発展させるレンチングのメッセージ発信を可能にする。

Lenzing グループの最高コマーシャル責任者(CCO)であるロバート・フェンデケアコフ氏は「顧客、消費者との結びつきを強化する長期戦略によって、2018年はレンチングにとって大変革の年になる。レンチングは2015年にsCore TEN(スコアテン)事業戦略を開始してから、革新、品質、持続可能性に焦点を絞って特殊繊維事業に移行している。再定義されたテンセルブランドは信頼性、透明性、確実性、友好性のコア原則を強調しており、われわれは引き続きテキスタイル部門の先導的な技術革新で、業界パートナーも、そして消費者も、自身がよく見えて、心地よく、役立つようにするつもりである」と語った。

新ブランド戦略の下、テンセル(TM)モダールおよびテンセル(TM)リヨセル繊維はテンセル(TM)ブランド製品ポートフォリオの主原料になる。認定され管理された木材から作られるテンセル(TM)モダール、テンセル(TM)リヨセルのスタンダード繊維は、信頼できる製造工程で製造され、産業、家庭、土壌、海洋条件で堆肥化、生分解が可能である。更に、REFIBRA(TM) リフィブラ(TM)技術やエコソフト技術、エコフィラメント技術、マイクロ技術などの産業イノベーションにより、テンセル(TM)ブランド名で製造されたテキスタイルは持続可能性で自然の快適性をもつなどの高度な基準を提供し、進化する消費者需要に対応する。

グローバルブランドマネジメント長のハロルド・ウェグホルスト氏は「われわれは、製品ポートフォリオを簡素化してブランド価値を高め、消費者と業界パートナーに、より多くの価値をもたらす大胆な新路線を計画している。レンチングのテキスタイル部門旗艦ブランドとして、テンセル(TM)は繊維の型や機能性を超えて成長し、機能性と感性の付加を約束する本物の消費者重視ブランドになる。テンセル(TM)をバリューチェーン向けの製品メッセージというより消費者に対する約束に引き上げることによって、われわれは植物繊維の総合的利益に関して消費者、リテーラー、ブランドに刺激を与え始めることができる。『Feels so right』というブランドプロミスに導かれて、テンセル(TM)は消費者が選択することで気分をよくする一方、彼らにかなりの快適性と高機能をもたらす。持続可能性、とりわけテンセル(TM)モダール(TM)繊維とテンセル(TM)リヨセル繊維に関するわれわれの専門知識を通じて、業界バリューチェーン、消費者と強力な結合をつくりたい。われわれは長期的に、テンセル(TM)を信頼できるB2Bブランドだけでなく、愛される消費者ブランドに構築する計画である。それはB2B顧客が容易にマーケティング効果を最大化でき、サスティナブルな材料で作られた『feel-good ,快適』製品を消費者が特定できるようにするものである」と語った。

繊維を超えて独特の日常的利用や適用に応じる消費者重視ブランドの製品、テンセル(TM)アクティブ、テンセル(TM)デニム、テンセル(TM)ホーム、テンセル(TM)インティメイト、テンセル(TM)リュクスは、テンセル(TM)ポートフォリオの下で生み出された。新しいメリットタグとマーケティング素材は小売・リテール段階で導入され、テンセル(TM)ブランド繊維に含まれる明確な製品メリット説明を提供する。ブランドメリットタグはB2B、B2C利用の詳しいガイドラインとともに、レンチングの新しいeブランドプラットフォームから入手できる。システムはB2B顧客とリテールパートナーに応じて、より速くて持続的で、使いやすい認証、ライセンス供与ソリューションを提供する。

テキスタイルのグローバルビジネスマネジメントを担当するアミット・ガウタム副社長は「われわれは新ブランド戦略の採用で、より個人化され的を絞った手法をとり、B2B顧客、リテールパートナー、消費者とテンセル(TM)ブランドのエッセンスである『ソフトで柔らか』『自然の肌触りの快適性』を反映する。われわれは業界バリューチェーン、リテールブランドと緊密に協力して、製品の品質、機能上の利点、持続可能性などテンセル™が持つ価値命題について消費者に伝えたい。メリットタグやパッケージングなどのブランド提携プログラム、リテールブランドとのマーケティング提携キャンペーンで、われわれは消費者と直接接触できる。より多くのブランド露出と今年から進行中の消費者教育によって、消費者はアパレル・ホームテキスタイルのテンセル(TM)ブランドを通じて、あるいは各国、各地の提携リテール店舗でもっとわれわれを目にすることになる」と語った。

レンチングのテキスタイル旗艦ブランドとしてのテンセル(TM)再定義はレンチングの新たなブランド展開の第1段階で、不織布や産業資材用途にも同じ手法をとるが、それは今後発表される。

新テンセル(TM)ブランド×広末涼子 in東京メトロ「表参道」駅

レンチング社は新しいテンセル(TM)ブランドの立ち上げを記念して、2月26日(月)~3月4日(日)の期間限定で広末涼子さんをモデルに「テンセル(TM) ~自分らしさが心地いい~」プロモーションを東京メトロ表参道駅構内にてポスター展開いたします。

テンセル(TM)デニムでは海外セレブやファッショニスタから絶大な支持を集めるLAブランド「AG」のデニム、テンセル(TM)アクティブウェアはNYのスポーツライフウェアブランド「ダンスキン」のヨガウェア、テンセル(TM)インティメイトではインナーウェアブランド「ワコール」の人気アイテム「ナイトアップブラ」を、それぞれ女優・広末涼子さんが身にまとい、`Feels so Right` な生活シーンとして紹介しています。

生まれ変わったテンセル(TM)ブランドのナチュラルで心地よい空気感を、ぜひご覧ください。

※本プロモーションに関する駅へのお問い合わせはご遠慮下さい。

新テンセル(TM)ブランド×広末涼子 webにて特設サイトも掲載中

特設サイト (2018年2月26日(月)~5月25日(金))

テンセル™セルロース繊維でかなえる広末涼子さんの「Feels So Right」な毎日!

https://www.enjoytokyo.jp/style/109420/

Premiere Vision ParisにおけるTENCEL(TM)始動イベントの写真は以下参照。

TENCEL(TM) Launch (https://urldefense.proofpoint.com/v2/url?u=https-3A__mediadb.lenzing.com_pinaccess_showpin.do-3FpinCode-3DHLREfyamS7H7&d=DwMGaQ&c=qwStF0e4-YFyvjCeML3ehA&r=O0-lGGIP5C_YyoViP9yt1_gONik6dKLNzhlBMvNYs4M&m=k3Ey-aLaHXXjy620QBwhsVrSrhB8ORDAfRqtAq9nQLs&s=KWwBBJdaG1JB65fgbhYe-Q91iKWXD8elGa8vcgBUlaU&e= )(PIN: HLREfyamS7H7)

TENCEL(TM)、TENCEL(TM) Active、TENCEL(TM) Denim、TENCEL(TM) Home、TENCEL(TM) Intimate、TENCEL(TM) Luxeに関する詳細はwww.tencel.comを参照。

TENCEL(TM) テンセル(TM)について

テンセル(TM) は、アパレルおよびホームテキスタイル向けの特殊テキスタイル製品を提供するLenzing Groupの特殊テキスタイルブランドである。テンセル(TM) 製品ブランドポートフォリオは、持続可能性、機能上の利点、自然の快適性の点で新たな進化段階を特徴づけ、独特の日常的利用や適用に応じている。テンセル(TM) ブランドで使われる繊維は、レンチング木材・パルプ方針の厳しいガイドラインの下で管理された木材から抽出される。テンセル(TM)モダールとテンセル(TM)リヨセルは米農務省(USDA)のBioPreferred(R) Programで指定されている。

   

(日本語リリース:クライアント提供)

Lenzing enters new phase with launch of TENCEL(TM) as Lenzing's flagship brand for textile

PR72398

PARIS, Feb. 27, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- New TENCEL(TM) brand architecture enables textile industry partners,

retailers and consumers to "Feel so right" with TENCEL(TM) apparel and home

offerings

- Consumer-focused TENCEL(TM) brand portfolio moves beyond fiber to everyday

use or application - TENCEL(TM) Active, TENCEL(TM) Denim, TENCEL(TM) Home,

TENCEL(TM) Intimate and TENCEL(TM) Luxe

The Lenzing Group (Lenzing) redefined TENCEL(TM), as its textile premium brand

at Premiere Vision Paris. The redefining of the TENCEL(TM) brand is a key

milestone of Lenzing's new brand strategy to enhance product brand offerings,

foster connection with customers and consumers, and drive consumer demand.

TENCEL(TM) is well positioned to be a major growth engine in the textile

sector, with a brand portfolio that caters for distinctive usage -- TENCEL(TM)

Active, TENCEL(TM) Denim, TENCEL(TM) Home, TENCEL(TM) Intimate, and TENCEL(TM)

Luxe, all enabled by two versatile and highly compatible fibers, TENCEL(TM)

Modal and TENCEL(TM) Lyocell.

Designed and based on the findings and insights of an extensive market

research, the brand architecture is an important step for Lenzing to transform

from a business-to-business (B2B) fiber producer to a

business-to-business-to-consumer (B2B2C) brand. The brand architecture not only

addresses the growing trend amongst retail brands and consumers to seek out for

products that make them look good and feel good, but also do good via

sustainable and transparent production processes, like the processes used for

producing TENCEL(TM) Modal and TENCEL(TM) Lyocell fibers. According to research

findings, while LENZING(TM) Modal is known as a fiber with good quality and

long-lasting exquisite softness, TENCEL(TM) is a well-recognized and

appreciated brand name among stakeholders, customers and consumers in key

target regions of Lenzing. Hence, TENCEL(TM) is adopted as Lenzing's textile

specialty brand for apparel and home applications, and is aimed to help create

a unique and differentiating brand in the Modal and Lyocell fiber markets. The

redefined TENCEL(TM) product brand, along with the tagline "Feels so right",

will enable Lenzing to embark on communication around messages that move beyond

fiber types and characteristics towards everyday use and benefits that brands

and consumers value.

"With a longer-term strategy to enhance connection with customers and

consumers, 2018 will be a game changer year for Lenzing," said Robert van de

Kerkhof, Chief Commercial Officer of Lenzing Group. "Since rolling out our

sCore TEN business strategy in 2015, Lenzing has been migrating into a

specialty fiber business with a strong focus on innovation, quality and

sustainability. The redefined TENCELTM brand underlines our core principles of

trust, transparency, reliability and amicability, and by leading technology

innovation in the textile sector, we will continue to enable our industry

partners and consumers to feel good, look good and do good."

Under the new brand strategy, TENCEL(TM) Modal and TENCEL(TM) Lyocell fibers

will be key ingredients in the TENCEL(TM) branded product portfolio. Derived

from certified and controlled wood sources, both TENCEL(TM) Modal and

TENCEL(TM) Lyocell standard fibers are produced via responsible production

processes and are compostable and biodegradable under industrial, home, soil

and marine conditions. Enabled by industry innovations, including REFIBRA(TM)

technology, Eco Soft technology, Eco filament technology and Micro technology,

textiles produced under the TENCEL(TM) brand offer premium standards of

sustainability and natural comfort to meet evolving consumer demand.

"We are charting a bold new course to simplify our product portfolio and

elevate our brand to bring more value to consumers and industry partners," said

Harold Weghorst, director of Global Brand Management. "As Lenzing's flagship

brand in the textile sector, TENCEL(TM) will grow beyond fiber types and

functional characteristics, it will become a true consumer-focused brand with a

promise of something more functional and emotional. By elevating TENCEL(TM) to

a promise to the consumer rather than a product message to the value chain, we

can start to excite consumers, retailers and brands about the holistic benefits

of botanic fibers. Guided by the brand promise of 'Feels so right', TENCEL(TM)

brings greater degree of comfort and higher performance to consumers while

making them feel good about the choices they make. We hope to create a stronger

connection with the industry value chain and consumers through our expertise

around sustainability, especially in TENCEL(TM) Modal and TENCEL(TM) Lyocell

fibers. In the long run, we plan to build TENCEL(TM) not only into a trusted

B2B brand, but also a preferred consumer brand, which provides B2B customers

with ease to maximize marketing effectiveness and enables consumers to identify

'feel-good' products made with sustainable materials."

Moving beyond fiber to distinctive everyday usage or application in

consumer-focused-branded offer, TENCEL(TM) Active, TENCEL(TM) Denim, TENCEL(TM)

Home, TENCEL(TM) Intimate and TENCEL(TM) Luxe have been created under the

TENCEL(TM) portfolio. New swing tags and marketing materials will be launched

on a retail level to provide clarity on product benefit claims containing

TENCEL(TM) branded fibers. The swing tags, along with more detailed guidelines

on B2B and B2C usage, are now available on Lenzing's new e-branding service

platform, which caters to B2B customers and retail partners, offering faster,

more sustainable and more user-friendly solutions for certification and

licensing.

"By applying the new brand strategy, we will take a more personalized and

targeted approach to reflect the TENCEL(TM) brand essence of 'softness' and

'feeling good with a natural touch' with B2B customers, retail partners and

consumers," added Amit Gautam, vice president of Global Business Management in

Textile. "We will work closely with the industry value chain and retail brands

to educate consumers about TENCEL(TM) featured value propositions like product

quality, functional benefits and sustainability. Co-branding programs such as

swing tags or packaging, and co-marketing campaigns with retail brands will

enable us to reach out to consumers directly. With more brand exposure and

ongoing consumer education from this year onwards, consumers will see more of

us through the TENCEL(TM) brand in apparel and home textiles and/or in our

partners' retail outlets in different regions."

The redefining of TENCEL(TM) as Lenzing's textile flagship brand is the first

step of Lenzing's new brand exercise, where the same approach will also apply

to nonwoven and industrial applications, which will be announced at a later

stage.

Images from the Tencel launch event at Premiere Vision Paris can be downloaded

from: TENCEL(TM) Launch (

https://urldefense.proofpoint.com/v2/url?u=https-3A__mediadb.lenzing.com_pinaccess_showpin.do-3FpinCode-3DHLREfyamS7H7&d=DwMGaQ&c=qwStF0e4-YFyvjCeML3ehA&r=O0-lGGIP5C_YyoViP9yt1_gONik6dKLNzhlBMvNYs4M&m=k3Ey-aLaHXXjy620QBwhsVrSrhB8ORDAfRqtAq9nQLs&s=KWwBBJdaG1JB65fgbhYe-Q91iKWXD8elGa8vcgBUlaU&e=

)  (PIN: HLREfyamS7H7).

For more details about TENCEL(TM), TENCEL(TM) Active, TENCEL(TM) Denim,

TENCEL(TM) Home, TENCEL(TM) Intimate and TENCEL(TM) Luxe please visit

www.tencel.com.

About TENCEL(TM)

TENCEL(TM) is the textile specialty brand under The Lenzing Group that covers

textile specialty product offerings for apparel and home. The TENCEL(TM)

product brand portfolio defines a new evolutionary step in terms of

sustainability, functional benefits, natural comfort and caters for distinctive

everyday usage or application. Fibers used under the TENCEL(TM) brand are

derived from certified and controlled sources following the stringent

guidelines of the Lenzing Wood and Pulp Policy. TENCEL(TM) Modal and TENCEL(TM)

Lyocell are designated by the USDA (U.S. Department of Agriculture)

BioPreferred(R) Program.

SOURCE  Lenzing Group

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