コイーバ・ロブストス・レゼルバ・コセチャ2014に捧げる夜で第20回ハバノス・フェスティバルが開幕

ハバノス(Habanos, S.A)

コイーバ・ロブストス・レゼルバ・コセチャ2014に捧げる夜で第20回ハバノス・フェスティバルが開幕

AsiaNet 72444

ハバナ(キューバ)、2018年2月27日/PRニュースワイヤー/ --

         ・コイーバからレゼルバ・ロブストス・コセチャ2014

         (Reserva Robustos Cosecha 2014)新発売

         ・ハバノス・グループ(Grupo Habanos)の売上高は2017年に5億ドルを達成、

         固定為替相場で前年より12%の増加

世界最高のタバコの愛好家を集めて2月26日から3月2日にハバナで開催される20回記念のハバノス・フェスティバル(Habanos Festival)が本日開幕、ハバノス・ブランドの新発売を楽しみます。

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記者会見でハバノス(Habanos, S.A)販売担当副社長のレオポルド・シントラ・ゴンザレスとハバノス開発担当副社長のホセ・マリア・ロペス・インチャウルベは、コイーバのロブストス・レゼルバ・コセチャ2014(50 x 124 mm)を中心とする主な新商品を紹介しました。生産に使用されている葉(フィラーとバインダー)は、3年間もの熟成工程を経てきたものです。今回の新セリエは、高級なコイーバらしくわずか5千個の番号入りボックスという数量限定で作られました。この発売は、今夜プラヤのサロン・デ・プロトコロ・エル・ラギート(Salón de Protocolo El Laguito)で行われるフェスティバルのウェルカムナイトの目玉となります。

さらにパルタガス・リニア・マデュロ(Partagás Línea Maduro)からはマデュロのラッパーを使ったマデュロNo.2(Maduro No 2、55 x 120 mm)とマデュロNo.3(Maduro No 3、50 x 145 mm)という2種のビトラを新発売、ブランドの通常のポートフォリオとしてマデュロNo.1(Maduro No 1、52 x 130 mm)のビトラに加わります。

オヨ・デ・モンテレイ(Hoyo de Monterrey)から新発売されるビトラ、レ・オヨ・リオ・セコ(Le Hoyo Río Seco、56 x 140 mm)はセリエ・レ・オヨ(Serie Le Hoyo)に加わり、ヘビーリングゲージの葉巻の幅を広げます。また、ベゲロス(Vegueros)ブランドから発売される新しいヘビーリングゲージ・ビトラのセントロフィノス(Centrofinos、50 x 130 mm)も現ポートフォリオに加わります。

ハバノスとゼニス(Zenith)のコラボにより実現した腕時計、パイロット・タイプ20(Pilot Type 20)も発表されます。

2017年のハバノス・グループ

ハバノスの27ブランドで世界の高級品マーケティングに貢献するハバノス・グループは2017年に売上5億ドルを達成、固定為替相場で前年比12%の増加となりました。

フェスティバルのプログラムには引き続き、ブエルタアバホ(*)のプランテーションや工場の見学、見本市、国際セミナー、テイスティングとペアリング、インターナショナル・ハバノソムリエ・コンテスト(International Habanosommelier Contest)などの活動が含まれ、初めてのハバノス・ワールド・チャレンジ(Habanos World Challenge)も行われます。ハバノスの特別テイスティングは、トーレス・ブランデー(Torres Brandy)と共に提供されます。

Carla Lladó

電話: +34-669-54-69-09           

press.habanos@yr.com

     (写真: https://mma.prnewswire.com/media/645477/XX_Habanos_Festival.jpg )

(日本語リリース:クライアント提供)

The XX Habanos Festival Kicks Off With an Evening Dedicated to Cohiba Robustos Reserva Cosecha 2014

PR72444

HAVANA, Feb. 27, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Cohiba launches the new Reserva Robustos Cosecha 2014   

- The turnover of Grupo Habanos reached 500 million dollars in 2017,

representing a 12% growth at fixed exchange rate compared to the previous year

The Habanos Festival begins today celebrating its 20th anniversary bringing the

lovers of the world's best tobacco together in Havana from 26th of February to

2nd of March, when they would enjoy new launches of Habanos brands.

To view the Multimedia News Release, please click:

https://www.multivu.com/players/uk/8279251-habanos-cohiba-robustos-reserve-cosecha/

In the press conference Leopoldo Cintra González, Vice-President of Sales at

Habanos, S.A. and Jose Maria López Inchaurbe, Vice-President of Development at

Habanos, S.A., presented the main launches, featuring Cohiba's Robustos Reserva

Cosecha 2014 (50 x 124 mm). All the leaves used in its production (filler and

binder) have been subjected to a long three years aging process. This new serie

has been produced in very limited quantities, only 5,000 numbered boxes

embodying the exclusivity of Cohiba. This launch will be the star of the

Festival's Welcome Night this evening in the Salón de Protocolo El Laguito, in

Playa.

Furthermore Partagás Línea Maduro launches two new vitolas with maduro

wrappers, Maduro No 2 (55 x 120 mm long) and Maduro No 3 (50 x 145 mm long)

that join the vitola Maduro No 1 (52 x 130 mm long), being part of the brand's

regular portfolio.

The new vitola Le Hoyo Río Seco (56 x 140 mm long) from Hoyo de Monterrey joins

the Serie Le Hoyo increasing the range of heavy ring gauge cigars. And the new

heavy ring gauge vitola Centrofinos (50 x 130 mm long) from Vegueros brand also

joins its current portfolio.

The watches Pilot Type 20 will also be presented - a result of the

collaboration between Habanos, S.A and Zenith.

Grupo Habanos in 2017

In the year 2017 the Grupo Habanos, which is responsible for the exclusive

world marketing of 27 brands of Habanos, achieved a turnover of 500 million

dollars, with 12% growth at fixed exchange rate, compared to the previous year.

The programme of the Festival maintains its activities including visits to

plantations and factories in Vuelta Abajo*, the Commercial Fair, the

International Seminar, tastings and pairings, the International Habanosommelier

Contest and, for the first time, the Habanos World Challenge. The special

tasting from Habanos will be with Torres Brandy.

Carla Lladó: Tel: +34-669-54-69-09, press.habanos@yr.com

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/645477/XX_Habanos_Festival.jpg )

Source: HABANOS SA

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