MINISO名創優品の4製品が2018年iFデザイン賞を受賞
MINISO名創優品の4製品が2018年iFデザイン賞を受賞
AsiaNet 72420 (0350)
【ハノーバー(ドイツ)2018年2月26日PR Newswire=共同通信JBN】2018年iFデザイン賞(iF Design Award)の結果がこのほど、正式に発表された。今年のiFデザイン賞には世界の54カ国から2955の参加者が6401の製品を提出した。MINISO名創優品の4製品は厳しい検査と審査に合格し、6000超の製品の中で際立ち、最終的にiFデザイン賞を受賞した。
iFデザイン賞(「iF」)は「独立、厳格、信頼」をコンセプトに1953年に創設され、デザインに対する一般の認知度向上を目的としている。受賞した4製品はシンプルなデザインスタイルで、機能的な実用性と美的センスの完璧なコンビネーションを備えたカラフルで明るいものである。「Water Cube」シリーズは、印象的で強力なビジュアルインパクトがある。このシリーズはMINISO名創優品の売れ筋製品の1つで、2017年の発売以来、世界で900万個を超える販売があった。
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180223/2064096-2
写真説明:MINISO名創優品フィルターストレージ・ボックス デザイナー:マイ・ペイシャン
MINISO名創優品のグローバル共同創立者でチーフデザイナーの三宅順也氏は、MNISO名創優品はデザインの本質に回帰することにこだわり、シンプルかつナチュラルの実現に強く取り組んでいると述べた。同氏はMINISO名創優品のシンプルだが生き生きとしたデザインを通して消費者が健全な消費観を持つように導くことを望むと同時に、生活に向けた持続的発展の考え方を提唱している。
MINISO名創優品は単に消費者のニーズを満たすだけでなく、消費者の予想を常に超えており、これはデザインに対する同社の注目と注力に密接に関係している。MINISO名創優品がデザインにかける費用は年間1億人民元以上と伝えられている。デザインは製品の付加価値を向上させる。製品の価値がその製品自体の価格を大きく上回ると消費者が感じたときにのみ、彼らは喜んでそれを購入する。優れた製品は優れたデザインから生まれ、優れたデザインは優れたデザイナーからしか生まれない。MINISO名創優品は世界中の傑出した多くのデザイナーからの協力を得ている。彼らはデンマーク、スウェーデン、日本、韓国、中国といったさまざまな国の出身である。
国際市場での展開において、優れた製品はMINISO名創優品の最大の武器である。MINISO名創優品は2013年の創業以来、わずか4年間で62の国・地域に2600以上の店舗をオープンした。MINISO名創優品は全世界の消費者から好評を得ており、2017年には18億ドルの販売を記録している。
ソース:MINISO Japan
Four MINISO Products Won the 2018 iF Design Award
PR72420
HANNOVER, Germany, Feb. 26, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Recently, the results of the 2018 iF Design Award were officially announced.
This year's iF Design Award included 6,401 products submitted by 2,955
participants from 54 countries around the world. Four MINISO products had
passed rigorous examination and screening, standing out from more than 6,000
products, and won the iF design award eventually.
The iF Design Award ("iF") was founded in 1953 with the awards concept of
"independent, rigorous and reliable" and the aim to raise people's awareness of
design. The four award-winning products are of simple design styles, which are
colorful and lively, with a perfect combination of functional practicality and
aesthetic sense. The "Water Cube" series is impressive and with strong visual
impact. It is one of the hot sale products in MINISO, with more than 9 million
units sold worldwide since its launch in 2017.
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180223/2064096-2
Illustration| MINISO filter-storage box Designer: Mai Peishan
Mr. Miyake Junya, the global co-founder and chief designer of MINISO indicated
that, MINISO sticks at reverting to the nature of design, trying hard to
realize simple and natural. He hopes to lead consumers to build a sound
consumption outlook through MINISO's simple but lively aesthetics of design and
advocate the sustainable development attitude towards life at the same time.
What MINISO has been doing is not just to meet the needs of consumers but to
constantly exceed their expectations, which is closely related to their
attention and input to design. It is reported that the design cost of MINISO is
over RMB 100 million per year. Design improves the added value of products.
Only when consumers feel the value of the product is far beyond the price of
the product itself are they willing to pay for it. Good product comes from good
design, and good design must come from a good designer. MINISO has enlisted
many outstanding designers around the globe to help. They come from different
countries such as Denmark, Sweden, Norway, Japan, South Korea and China.
A good product is the strongest weapon for MINISO to explore in the
international market. Since its establishment in 2013, MINISO has opened more
than 2,600 stores in 62 countries and regions in merely four years. MINISO has
been favored by consumers all over the world, thus generating $1.8 billion in
sales in 2017.
Source: MINISO Japan
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