トレセメがニューヨーク・ファッションウィークで華々しく創業70年を祝う
トレセメがニューヨーク・ファッションウィークで華々しく創業70年を祝う
AsiaNet 72237 (0281)
【ニューヨーク2018年2月9日PR Newswire=共同通信JBN】今回のファッションウィークで、トレセメ(TRESemme)は20シーズン連続の公式ヘアケア・スポンサーとして堂々とランウェイに帰還し創業70周年の祝賀を開始している。
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/639532/TRESemme_Logo.jpg
今シーズン、トレセメは再び著名なスタイリストのチームと手を組む。トレセメのグローバル・ヘアスタイリスト、ジャスティン・マージャン氏、業界のエキスパートであるオディール・ジルベール、ホリー・スミス両氏らのチームである。この3人はバックステージへの女性のインサイダーアクセスを提供しランウェイ上の個々の作品に注がれる制作作業および創造性を紹介する。ジャスティン・マージャン氏はブランド70周年の内輪の祝賀会のホスト役も務める予定で、そこではトレセメのゲストが同社の女性創業者のエドナ・エメ氏および過去70年にわたる彼女の遺産に祝杯を捧げる機会を持つ。
トレセメのグローバル・ヘアスタイリスト、ジャスティン・マージャン氏は「今シーズンにこのような特別な記念の年をトレセメと共に祝うことができて大変嬉しい。トレセメは女性が美しいヘアスタイルを実現できるよう70年にわたって支援し続けており、彼らと共にこの旅を続けられることは光栄だ。トレセメは女性が最高の自分を感じられるよう助けたいと望んでおり、ジルベールおよびスミス両氏と共に、われわれは世界中の女性がスタイルを美しく決めるのを助ける」と述べた。
またトレセメは流行のスタイルをつくり出すためにウィーク期間中、Alice + Olivia(アリスアンドオリビア)、Carolina Herrera、Creatures of Comfort、Cushnie et Ochs、Jason Wu、Jill Stuart、Jonathan Simkhai、Naeem Khan、Sally La Pointeの 9人のデザイナーと協力する。
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▽ユニリーバについて
ユニリーバ(Unilever)は190カ国以上で食品、ホーム・パーソナルケア製品を提供する世界的な大手サプライヤーの1社である。同社は2013年の時点で世界に17万4000人の従業員を擁し、年間498億ユーロを販売している。同社の活動地域の半分以上(2013年57%)は発展途上および新興市場である。ユニリーバは毎日、より良い未来の創造に努め、人々が気分良く、きれいに見えて、人生からより多くを得るよう支援している。ポートフォリオは世界有数の有名ブランドを含んでおり、そのうち14社-「Knorr(クノール)」「Persil / Omo(パーシル/オモ)」「Dove(ダヴ)」「Sunsilk(サンシルク)」「Hellmann’s(ヘルマン)」「Surf(サーフ)」「Lipton(リプトン)」「Rexona / Sure(レセナ/シュア)」「Wall’s(ウォールズ)」アイスクリーム、「Lux(ラックス)」「Flora / Becel(フローラ/ビーセル)」「Rama / Blue Band(ラマ/ブルーバンド)」「Magnum(マグナム)」「Axe / Lynx(アックス/リンクス)」-は10億ユーロ以上の売上を生み出した。
ユニリーバの願望は事業規模を倍増させる一方で、調達、消費者の使用、廃棄を含む全体的な環境負荷を減らし、有益な社会的影響を増大させることである。同社は10億人以上の人々が健康と生活改善のために行動することを支援し、2020年までに農業原料を全て持続的に調達し、環境影響から自社の成長を切り離すことにコミットしている。同社は3つの大きなゴールをサポートするため、社会、環境、経済分野の目標に裏打ちされた9項目のコミットメントを定めた。ユニリーバのSustainable Living Plan(持続的な生活計画)の詳細はwww.unilever.com/sustainable-living/ を参照(新ウィンドーでリンク)。
ユニリーバは14年連続で、ダウ・ジョーンズ持続性索引データにランクされた。FTSE4Goodインデックスでは最も高い環境スコア「5」を獲得し、FTSE4Good欧州環境リーダー40のインデックスに入った。ユニリーバは3年連続でCDP Forests programmeの部門リーダーに選定され、2014年にはGlobeScan/SustainAbilityの年度調査で4年連続して「Global Corporate Sustainability Leaders」リストの首位を飾った。ユニリーバは2013年、LindedInで世界で最も人気のある雇用主の3位に選ばれた。
ユニリーバとブランドの詳しい情報はwww.unilever.com を参照。
ソース:Unilever
TRESemme Celebrates Its 70th Year in Style at New York Fashion Week
PR72237
NEW YORK, Feb. 9, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
This Fashion Week, TRESemme is kicking-off its 70th anniversary celebrations by
proudly returning to the runways as official haircare sponsor for its 20th
consecutive season.
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/639532/TRESemme_Logo.jpg
This season, TRESemme is once again partnering with a team of powerhouse
stylists, including TRESemme Global Hairstylist, Justine Marjan, along with
leading industry experts Odile Gilbert and Holli Smith. The trio will give
women insider access backstage, showcasing the work and creativity that goes
into each style on the runway. Justine will also be on-hand to host an intimate
celebration for the brand's 70th anniversary, where TRESemme guests will have
the opportunity to toast our female founder, Edna Emme and her legacy over the
past seven decades.
"I am excited to celebrate such a special anniversary with TRESemme this
season. They have been helping women achieve beautiful hairstyles for 70 years
and I'm honored to continue on this journey with them," said Justine Marjan,
TRESemme Global Hairstylist. "TRESemme wants to help women feel their best, and
together with Odile and Holli, we will help women around the world nail their
look."
TRESemme will also collaborate with nine designers throughout the week to
create fashion-forward looks, including: Alice + Olivia, Carolina Herrera,
Creatures of Comfort, Cushnie et Ochs, Jason Wu, Jill Stuart, Jonathan Simkhai,
Naeem Khan and Sally La Pointe.
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About Unilever
Unilever is one of the world's leading suppliers of Food, Home and Personal
Care products with sales in over 190 countries. We work with 174,000 colleagues
around the world and generated annual sales of 49.8 billion euro in 2013. Over
half of our company's footprint is in the faster growing developing and
emerging markets (57% in 2013). Working to create a better future every day, we
help people feel good, look good and get more out of life. Our portfolio
includes some of the world's best known brands, 14 of which - Knorr, Persil /
Omo, Dove, Sunsilk, Hellmann's, Surf, Lipton, Rexona / Sure, Wall's ice cream,
Lux, Flora / Becel, Rama / Blue Band, Magnum and Axe / Lynx - now generate a
turnover of 1 billion euro or more.
Our ambition is to double the size of our business, whilst reducing our overall
environmental footprint (including sourcing, consumer use and disposal) and
increasing our positive social impact. We are committed to helping more than a
billion people take action to improve their health and well-being, sourcing all
our agricultural raw materials sustainably by 2020, and decoupling our growth
from our environmental impact. Supporting our three big goals, we have defined
nine commitments, underpinned by targets encompassing social, environmental and
economic areas. See more on the Unilever Sustainable Living Plan at
www.unilever.com/sustainable-living/(Link opens in a new window).
Unilever has been recognised in the Dow Jones Sustainability World Indexes for
14 consecutive years. We are included in the FTSE4Good Index Series and
attained a top environmental score of 5, leading to inclusion in the FTSE4Good
Environmental Leaders Europe 40 Index. Unilever has been named sector leader of
the CDP's Forests programme for three consecutive years, and in 2014 led the
list of Global Corporate Sustainability Leaders in the GlobeScan/SustainAbility
annual survey - for the fourth year running. Unilever was named LinkedIn's
third most sought-after employer worldwide in 2013.
For more information about Unilever and its brands, please visit
www.unilever.com
SOURCE: Unilever
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