MINISO名創優品がコロンビアに進出、国際化のプロセスを加速

MINISO名創優品

MINISO名創優品がコロンビアに進出、国際化のプロセスを加速

AsiaNet 72217 (0271)

【広州(中国)2018年2月8日PR Newswire=共同通信JBN】日本のデザイナーブランド、MINISO名創優品(MINISO)は2018年1月30日、MINISO Industrial ParkのMiniso Colombia SASとの戦略的協定を正式に締結した。調印式にはMINISO名創優品のグローバル共同創業者兼最高経営責任者 (CEO) の葉国富氏とコロンビア側パートナー代表のエドゥアルド・ティシュマン、エンリケ・スモレンスキー両氏が出席した。

Miniso Colombia SASとの協力は、MINISO名創優品にとってブラジル、メキシコなど他の中南米諸国への進出の後を受け、グローバルに展開するための重要なステップである。葉国富氏は調印式で、MINISO名創優品は5カ年計画に従って成長と拡大を加速し、2022年までに「数百の協力国、数千億の売上高、数千の店舗」というブランドの展開目標の達成を目指すと表明した。2018年に入ってMINISO名創優品が進出した最初の国としてコロンビアは同ブランドにとって極めて重要な意味を持っている。MINISO名創優品は、高品質でインテリジェントな消費者製品をコロンビアの地元消費者に提供したいと望んでいる。それはまた、MINISO名創優品が南米市場でさらに展開するための良い基盤を築くことになる。

コロンビアは南米の北西部に位置している。コロンビアは長期にわたるマクロ経済的安定と良好な成長見通し、多様な経済、中南米4位という中程度の経済力を有しており、世界の新興市場の1つとなっている。MINISO名創優品のコロンビアへの進出は、双方にとって大きなチャンスとなる。

「高品質かつ手頃な価格」の原則によりMINISO名創優品は、世界中の消費者にストレスのない快適なショッピング体験を提供することを心掛けている。MINISO名創優品は、インテリジェントでシンプル、快適な製品を生産する独自のビジョンとモードを持っている。このブランドは、協力サプライヤー、厳選された高品質サプライヤー、および世界の適切で高品質の原材料のための厳格な選別モードを採用しており、大規模な調達により製品価格をコントロールしている。この他にも、MINISO名創優品は消費者にシンプルでナチュラル、高品質の製品を提供するため「German Red Dot Designer Award」を受賞したチームを含め、日本と北欧から多数のデザイナーを集めている。

これまでに60以上の国と地域がMINISO名創優品と連携している。また、アジア、北米、南米、オセアニア、欧州、アフリカで2600以上の店舗を成功裏に開設してきた。MINISO名創優品は今後「製品のローカリゼーションと人材のローカリゼーション」のコンセプトでさらに多くの諸国に展開し、高品質の商品をより多くの消費者に提供していく。

ソース:MINISO Japan

MINISO to Launch in Colombia, Speeding up the Process of Internationalization

PR72217

GUANGZHOU, China, Feb. 7, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On January 30, 2018, Japanese designer brand MINISO formally reached a

strategic agreement with Miniso Colombia SAS in MINISO Industrial Park. Mr. Ye

Guofu, global co-founder and CEO of MINISO, and Eduardo Tishman and Enrique

Smolensky, the representatives from Colombian partner, were present at the

signing ceremony.

The cooperation with Miniso Colombia SAS is an important step for MINISO to

explore globally after entering other Latin American countries such as Brazil

and Mexico. Mr. Ye indicated at the signing ceremony that MINISO will step up

its growth and expansion in accordance with the five-year plan, aiming to

achieve the brand development goal of "hundreds of cooperating countries,

hundreds of billions of sales and thousands of stores" by 2022. As the first

country MINISO has expanded into in 2018, Colombia is of great significance to

the brand. MINISO wishes to bring high-quality and intelligent consumer

products to local consumers in Colombia . It will also lay a good foundation

for MINISO to further develop in the South American market.

Colombia is located in the northwest of South America. It has long-term

macroeconomic stability and good growth prospects, a diversified economy, and a

medium-ranking power as Latin America's fourth-largest economy, which is one of

the emerging markets in the world. The expansion of MINISO into Colombia is a

huge opportunity for both sides.

With the principle of "high quality and affordability", MINISO devotes itself

to providing a stress-free and comfortable shopping experience for global

consumers. MINISO has its unique vision and mode in producing intelligent,

simple and comfortable products. The brand has adopted a strict selection mode

for cooperating suppliers, selected high-quality suppliers and suitable and

high-quality raw materials in the world, and controls product prices with

large-scale procurement. Besides that, MINISO has also brought together a

number of designers from Japan and northern Europe, including a team that has

won the "German Red Dot Designer Award," so as to provide simple, natural and

quality products for consumers.

So far, over 60 countries and regions have worked with MINISO. It has

successfully opened more than 2,600 stores throughout Asia, North America,

South America, Oceania, Europe and Africa. In the future, MINISO will develop

in more countries with the concept of "product localization and talent

localization", and bring high-quality goods to more consumers.

Source: MINISO Japan

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