ジョセフアブードの2018年秋物ランウェイショー

Tailored Brands, Inc.

ジョセフアブードの2018年秋物ランウェイショー

AsiaNet 72221(0270)

【ニューヨーク2018年2月8日PR Newswire=共同通信JBN】

*American Bespokeを再定義

ジョセフ・アブード氏は2018年秋物コレクションのため、米国のメンズウエアが最もエレガントだった時代-かつてのハリウッドに注目し「American Bespoke」を立ち上げ、その魅力を21世紀にもたらした。ハリウッドアイコンの楽々とこなしているように見える仕立ての洗練性を導くことによって、43のスタイルで構成されるこの新製品は、ドラマチックな赤い炎をあしらった黒とグレーの色合いを見せ、仕立ての芸術性とドレスアップ志向のエッセンスをたたえている。

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ショーの画像:

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ビデオ映像:

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Tailored Brands, Inc.のチーフ・クリエーティブディレクター、ジョセフ・アブード氏は「今シーズン、私はBespokeを開始して米国のメンズウエアを再建したかった。過去30年ずっと技巧がわれわれの強みになってきたが、今やオーダーメードの米国スタイルを再定義し、次のレベルに引き上げた」と語った。ハリウッドの大物は最高のカスタムスーツを好んでいたため、今年の秋物にふさわしく、彼は注文服の職人技とバランスの豪華さに注目した。ニューベッドフォードのジョセフアブード製造施設で作られるこの注文服は、手縫いの袖ぐりなど225の工程の手作りで仕上げられ、柔らかいショルダー、プリーツ加工したズボンのウエストバンドカーテン、本物の角製ボタン装着、額縁縫い作業ボタン付き袖を可能にする。

手仕上げの米国産製品提供に引き続き専念するジョセフ・アブード氏は、革靴コレクションで米国の靴の老舗アレンエドモンズと再び手を結び、靴は1足ごとにウィスコンシン州ポートワシントンで手作りされる。アレンエドモンズは名高い212の工程によって細部に細心の注意を払いながら製造している。

2018年秋物ショーの会場である歴史的なウオルコットホテルのボールルームは、この地区のもの思わしげなエレガンス、由緒あるハリウッドの魅力、アールデコ調の色合いを反映している。この空間の壮大な建築とジャズクラブの雰囲気は、コレクションの豊かな質感、ダークパレット、華美な構造を引き出す一助になる。衣服それ自体と同じように、この歴史的な会場は過ぎ去った男性の自信と洗練の時代を思い起こさせるとともに、現代のぜいたくのプラットフォームとして利用できる方法を示している。

▽ショーに関連する要望の連絡先

Account Director – Purple

Gregory Werbowsky

Gregory.Werbowsky@purplepr.com

▽ジョセフアブードについて

ジョセフ・アブード氏は16歳の頃からファッションに強い関心を持っていた。ルイス・オブ・ボストンでメンズウエアの世界に入り、次にポロラルフローレンで働いた。1987年に自分の名前を冠したブランドを立ち上げ、すぐに多くの賞を受賞した。その中には、垂ぜんの的であるアメリカファッション協議会(CFDA)のMenswear Designer of the Year賞を1989年、1990年と2年続けて受賞した唯一のデザイナーという栄誉も含まれている。他にも1989年の「最も有望なメンズウエア・デザイナーに対するカティサーク賞(CuttySark Award for the Most Promising Menswear Designer)」や1988年と1993年3月の「優秀ファッションに対するウールマーク賞(Woolmark Award for Distinguished Fashion)」などがある。

アブード氏は2012年12月、Tailored Brands, Inc.(NYSE: TLRD)にチーフ・クリエーティブディレクターとして参加した。2013年8月、Tailored Brandsが有名な米衣料品ブランド、ジョセフアブードの親会社JA Holding Inc.を買収すると、アブードは自分の名を冠したブランドと再会することになった。アブードはブランドを再スタートさせ、洗練された現代米国のライフスタイル・コレクションとして確立した。ジョセフアブード・デザイナーコレクションは2014年10月、ウェブサイトJosephAbboud.com で開始、現在はニューヨーク市のジョセフアブード・フラッグシップストアでも販売されている。

ジョセフアブードについての詳しい情報はwww.josephabboud.com を参照。

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▽報道関係問い合わせ先

Director of Public Relations, Tailored Brands, Inc.

Diego Louro

Diego.Louro@tailoredbrands.com

Public Relations Marketing Manager, Joseph Abboud

Caroline Smith Passe

Caroline.Passe@tailoredbrands.com

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ソース:Tailored Brands, Inc.

Joseph Abboud Fall 2018 Runway Show

PR72221

NEW YORK, Feb. 8, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Redefining American Bespoke

For his Fall 2018 collection, Joseph Abboud looked to Hollywood's past—American

menswear's most elegant era—and ushered its glamour into the 21st century with

the launch of American Bespoke. Channeling the effortless sartorial refinement

of Hollywood's icons, this new offering, comprised of 43 looks, was shown in

shades of black and grey with dramatic blazes of red—celebrating the artistry

of tailoring and the aspirational essence of dressing up.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/639334/Joseph_Abboud_menswear.jpg  

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"This season I wanted to reconstruct American menswear with the launch of

Bespoke. For the last 30 years, our strength has always been the art of

tailoring and now we've taken it to the next level by redefining bespoke,

American style," said Joseph Abboud, Chief Creative Director of Tailored

Brands, Inc. Those kings of Hollywood favored the finest custom suits so it's

fitting that this Fall, he dedicated his attention to the handcraftsmanship of

bespoke and the luxury of proportion. Crafted in the Joseph Abboud

Manufacturing facility in New Bedford factory, these bespoke garments are

finished by hand with over 225 steps, such as hand-sewn armholes, which allow

for a softer shoulder; pleated waistband curtains on trousers; the use of real

horn buttons; and prepared sleeves with hand-mitered working buttonholes.

Continuing with his commitment to providing hand-finished, made-in-America

products, Joseph Abboud has once again partnered with American heritage

shoemaker Allen Edmonds on the collection's leather footwear – each pair

handmade in Port Washington, Wisconsin. Founded in 1922, Allen Edmonds crafts

its shoes with a storied 212-step manufacturing process and the utmost

attention to detail.

Fall 2018's venue —the ballroom at the historic Wolcott Hotel—echoes the

range's brooding elegance, vintage Hollywood allure, and Art Deco undertones.

The space's grand architecture and jazz-club feel help bring out the

collection's rich textures, dark palette, and ornate construction. Like the

clothes themselves, this historic venue reminds us of that bygone era of

masculine confidence and sophistication, while demonstrating how it can be used

as a platform for contemporary luxury.

For requests related to the show, please contact:

     Account Director – Purple

     Gregory Werbowsky, Gregory.Werbowsky@purplepr.com

About Joseph Abboud

Since the age of sixteen, Joseph Abboud has been passionate about fashion. He

started his career in menswear at Louis of Boston and later Polo Ralph Lauren.

In 1987, Joseph Abboud launched his own eponymous label. Shortly after its

debut, Abboud was accorded numerous honors including the distinction of being

the only designer to have received the coveted Menswear Designer of the Year

twice in a row (1989 & 1990) from the Council of Fashion Designers of America.

Other awards and honors include The Cutty Sark Award for Most Promising

Menswear Designer in 1988, the first Woolmark Award for Distinguished Fashion

in 1989 and again in March of 1993. Numerous other prestigious awards have

followed including Person of the Year from the American Apparel & Footwear

Association and the Lifetime Achievement Award from MR magazine in 2016.

Abboud began working with Tailored Brands, Inc. (NYSE: TLRD) as Chief Creative

Director in December 2012. Abboud was reunited with his namesake brand in

August 2013 when Tailored Brands, Inc. acquired JA Holding Inc., the parent

company of the celebrated American clothing brand, Joseph Abboud. The Abboud

label was re-launched, reestablishing the brand as a sophisticated

modern-American lifestyle collection. The Joseph Abboud designer collection

launched in October 2014 on JosephAbboud.com and is now available at the Joseph

Abboud Flagship Store in New York City.

For more information on Joseph Abboud, please visit www.josephabboud.com.

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Joseph Abboud Press Contacts:

     Director of Public Relations, Tailored Brands, Inc.

     Diego Louro, Diego.Louro@tailoredbrands.com

     Public Relations Marketing Manager, Joseph Abboud

     Caroline Smith Passe, Caroline.Passe@tailoredbrands.com

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/639372/Joseph_Abboud_Logo.jpg

SOURCE Tailored Brands, Inc.  

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