ジェームズ・マースデン、シャニーナ・シェイク、スキ・ウォーターハウスが2年目のインターナショナル・スコッチ・デーを世界中で祝賀

ディアジオ(Diageo)

ジェームズ・マースデン、シャニーナ・シェイク、スキ・ウォーターハウスが2年目のインターナショナル・スコッチ・デーを世界中で祝賀

AsiaNet 72197

エディンバラ(英国)、2018年2月6日/PRニュースワイヤー/ --

世界で最も愛されるウィスキーであるスコッチ(Scotch)が2月8日木曜、世界中で行われるスター勢揃いのディアジオ主導によるインターナショナル・スコッチ・デー(International Scotch Day)の特別イベントで祝賀されます。

     (写真:

https://mma.prnewswire.com/media/638368/Diageo_International_Scotch_Day.jpg )

インターナショナル・スコッチ・デーは、世界で最も愛される酒にキャラクター、風味、個性を与えるすべてのものの祝賀であり、この日を祝ってスコッチのグラスを傾けるよう各地の大人たちを招きます。インターナショナル・スコッチ・デーは、世界で最も影響力のあるマスターブレンダーの一人であり、スコッチを世界に知らしめたジョン“ジョニー”ウォーカーの息子でもあるアレグザンダー・ウォーカーの誕生日の週に開催されます。

今年の祝賀会はことのほか盛大で、世界70か国以上で開催、昨年の第1回祝賀会の2倍近い規模となり、まさに世界中がスコッチを語り、考え、楽しむのです。インド、メキシコ、フィリピン、南アフリカではテントでの大規模なイベントが開催され、昼間は大勢の消費者やメディアが参加、スター勢揃いの贅沢なパーティーは夜まで行われます。イベント、PR、ソーシャルメディア、放送、eコマース、サンプリング、店内・バーでの活動が予定されており、そのどれもがスコッチに対する興奮をかき立てるよう工夫されています。

お気に入りのバーに行って友人たちとスコッチを楽しむか、#lovescotchでソーシャルメディアに投稿すれば、誰でも参加できます。スコットランドに行くのなら、ディアジオ(Diageo)の12の蒸留所ビジターセンターが2月8日、10日、11日に無料開放され、ジョニーウォーカー・ブレンデッドスコッチ(Johnnie Walker Blended Scotch)、グレンキンチー(Glenkinchie)、タリスカー(Talisker)、オーバン(Oban)、ダルウィニー(Dalwhinnie)、カーデュ(Cardhu)のシングルモルトなど、世界有数のアイコニックなスコッチウイスキー・ブランドの裏側を探検することができます。無料のスタンダードツアー登録はこちら (http://www.diageo.com )から。

紛れもなく時代に左右されないスタイルと堂々とした姿で、スコッチはずっと昔から格好いい飲み物であり、俳優のジェームズ・マースデン、スーパーモデルのシャニーナ・シェイク、女優のスキ・ウォーターハウスが2018年インターナショナル・スコッチ・デーの特別祝賀会の案内役をするよう招かれたのは、この精神でした。

シェイクはヨハネスブルクでインターナショナル・スコッチ・デーを祝い、マースデンはマニラとデリに旅し、ウォーターハウスは当日メキシコシティーに滞在します。

ウォーターハウスは、「インターナショナル・スコッチ・デーの日に滞在するのに、メキシコシティー以上の場所は思いつきません。スコッチは私のお気に入りの飲み物で、その歴史と複雑さをとても尊重しています」と語りました。

マースデンは、次のように述べました。「僕は2月6日にマニラ、2月8日にはデリと、2つの楽しい場所で2回祝います。スコッチはずっと僕のお気に入りの飲み物の一つだったので、この素晴らしい2つの都市に旅行してスコッチ愛好家の皆さんと共にインターナショナル・スコッチ・デーを体験するのを楽しみにしています」

スコッチの好きな点について尋ねられたシャニーナは、「時を経て生き続ける飲み物だから好きです。クラシックな飲み物から、ミクソロジストが美味しい材料で現代的にアレンジできる飲み物になりました」と答えています。

ディアジオのグローバル・ブランド・マーケティング・ディレクター、ローナン・バーンは、「昨年のインターナショナル・スコッチ・デーは大成功だったので、今年は規模を大きくして、より多くの市場で3人のグローバルアンバサダーやイベントで祝いたいと考えました」

そしてバーンは、次のように続けました。「キャンペーンの作品はキャンバス・クーパレッジ(Cambus Cooperage)で数世紀の時代をさかのぼる職人技の伝統を象徴するカスクを背景にして、共にスコッチを楽しむお洒落な3人と一緒に撮影することにしました。スコッチが格好良くていつでもどこでも楽しめることを示す完璧な方法です」

ラブスコッチ(LoveScotch)キャンペーンは、飲酒する人々が責任を持って飲むよう促します。

#LoveScotch、#InternationalScotchDay

ディアジオについて: ディアジオは、飲料用アルコール・ブランドの際立つコレクションで世界の高級飲料ビジネスをリードしています。ジョニー・ウォーカー(Johnnie Walker)、クラウン・ローヤル(Crown Royal)、J&B、ブキャナン(Buchanan)、ウィンザー(Windsor)のウィスキー、スミノフ(Smirnoff)、Ciroc、ケテルワン(Ketel One)ウォッカ、キャプテン・モルガン(Captain Morgan)、ベイリーズ(Baileys)、ドン・フリオ(Don Julio)、タンカレー(Tanqueray)、ギネス(Guinness)などのブランドです。

ディアジオは、ニューヨーク証券取引所(DEO)とロンドン証券取引所(DGE)に上場しており、世界180か国以上で製品を販売するグローバル企業です。ディアジオ、従業員、ブランド、業績などについての詳細はhttp://www.diageo.com からどうぞ。ベストプラクティスのツール、情報、取り組みなどで責任ある飲酒を推進する当社のグローバルリソースについては、http://www.DRINKiQ.com にアクセスしてください。

人生を楽しもう、いつでも、どこででも。

詳しくは、ディアジオまでお問い合わせください:

LoveScotch Brand Communications: Gillian Cook、

Gillian.cook@diageo.com

ディアジオ企業広報: Michelle Lavipour、Michelle.Lavipour@diageo.com

ソース: ディアジオ

(日本語リリース:クライアント提供)

James Marsden, Shanina Shaik and Suki Waterhouse Lead Global Celebrations for Second Annual International Scotch Day

PR72197

EDINBURGH, February 6 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Scotch, the world's favourite whisky, will be celebrated across the globe on

Thursday February 8th with a series of red carpet, star-studded events to mark

International Scotch Day, led by Diageo.

     (Photo:

https://mma.prnewswire.com/media/638368/Diageo_International_Scotch_Day.jpg )

International Scotch Day is a celebration of everything that gives the world's

favourite dram its unique character, flavour and personality - and invites

adults everywhere to raise a glass of Scotch in celebration on the day.  

International Scotch Day is held during the week of the birthday of one of the

world's most influential Master Blenders - Alexander Walker the son of John

'Johnnie' Walker who brought Scotch to the world.

This year's celebrations will be bigger than ever, taking place in over 70

countries worldwide, almost doubling the volume of last year's inaugural

celebrations and truly getting the world talking, thinking and enjoying Scotch.

Large-scale marquee events will take place in India, Mexico, The Philippines

and South Africa involving consumer and media engagements throughout the day

and red carpet star-studded parties by evening. Events, PR, social media,

broadcast, e-commerce, sampling, in-store and in-bar activity are planned, and

all designed to drive excitement about Scotch.  

People can participate by visiting their favourite bar and enjoying a Scotch

with friends, or posting on social media using #lovescotch. For those

Scotland-bound, Diageo's 12 distillery visitor centres will open their doors

free of charge on 8th, 10th and 11th February to explore behind the scenes of

some of the world's most iconic Scotch whisky brands such as Johnnie Walker

Blended Scotch and Glenkinchie, Talisker, Oban, Dalwhinnie and Cardhu Single

Malts. To sign up for a free standard tour, visit http://www.diageo.com

Scotch is a drink that's been cool since forever, with a timeless style and

swagger that's unmistakable and it was in this spirit that actor James Marsden,

supermodel Shanina Shaik and actress Suki Waterhouse were invited to lead a

series of special celebrations to celebrate 2018 International Scotch Day.  

Shaik will celebrate International Scotch Day in Johannesburg, Marsden will

travel to Manila and Delhi, and Waterhouse will be in Mexico City to celebrate

the day.  

"I can't think of a better place to be than in Mexico City for International

Scotch Day," said Waterhouse. "Scotch has always been my go-to drink and I have

such an appreciation for its history and complexities."

Marsden said, "I'll be celebrating twice, in two exciting locations, Manila on

February 6th and Delhi on February 8th. Scotch has always been one of my

favourite drinks and I'm excited to travel to these two incredible cities to

experience International Scotch Day with my fellow Scotch enthusiasts."

When asked to describe her favourite thing about Scotch, Shanina Shaik said, "I

love that it's a drink that's withstood time. It's gone from a classic drink to

one that mixologists can modernize with delicious ingredients."

Ronan Beirne, Global Brand Marketing Director at Diageo, said, "Last year's

International Scotch Day was a huge success and this year, we wanted to turn up

the volume and make it even more of a celebration with our three global

ambassadors and events in many more markets."

Beirne continued, "We chose to shoot the campaign creative at the iconic Cambus

Cooperage against a backdrop of casks representing a tradition of craftsmanship

that dates back centuries, alongside these three stylish personalities enjoying

a Scotch together. A perfect way to show that Scotch is cool, and made to be

enjoyed whenever and wherever."

The LoveScotch campaign encourages those who choose to drink, to do so

responsibly.  

#LoveScotch and #InternationalScotchDay.   

About Diageo:

Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding collection of

brands including Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's and Windsor

whiskies, Smirnoff, Ciroc and Ketel One vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don

Julio, Tanqueray and Guinness. Diageo is listed on both the London Stock

Exchange (DGE) and the New York Stock Exchange (DEO) and our products are sold

in more than 180 countries around the world. For more information about Diageo,

our people, our brands, and performance, visit us at http://www.diageo.com.

Visit Diageo's global responsible drinking resource, http://www.DRINKiQ.com,

for information, initiatives, and ways to share best practice.

Celebrating life, every day, everywhere.

For further information, please contact Diageo:

LoveScotch Brand Communications:

Gillian Cook

Gillian.cook@diageo.com

Diageo Corporate Communications:

Michelle Lavipour

Michelle.Lavipour@diageo.com

Source: Diageo

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