タイヤ空気圧監視システムで年間CO2排出量を1450万トン削減し、多くの人命を救う

NIRA Dynamics AB

タイヤ空気圧監視システムで年間CO2排出量を1450万トン削減し、多くの人命を救う

AsiaNet 71633 (2093)

【リンシェーピング(スウェーデン)2017年12月21日PR Newswire=共同通信JBN】

*EU内の最新OICA研究によると、TPMS装備の全車義務化は効果的

欧州連合(EU)の新車は2014年以降、タイヤ空気圧監視システム(TPMS)の装備が必要になった。このシステムには2つのタイプ-ハードウエアベースのdTPMSとソフトウエアベースのiTPMS-がある。研究の狙いは、TPMSの両タイプが目的にかなっているかどうか調査することにある。すなわち、適切な空気圧のタイヤをもたらし、今後CO2排出量を減らして交通安全の向上につながるかということである。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121012/567527

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/621816/NIRA_Dynamics_OICA.jpg

NIRA Dynamicsは国際自動車工業連合会(OICA)と協力して2016年12月から2017年8月にかけて、Dunlop Tech、TÜV Nord、TÜV Südとともにスウェーデン、ドイツ、スペインの自動車約1500台をチェックした。ガソリンスタンドとショッピングモールで自動車を無作為に選択し、そのタイヤ空気圧やサイズ、温度、道路状況、TPMS装備の情報を収集した。

NIRA Dynamicsのイェルク・ストルムホベル氏は「dTPMS、iTPMS装備の車両とTPMSのない車両を対象にするこのような研究は初めてである。iTPMSはdTPMSより劣っていると主張する強力なロビーがある。ハードウエアベース・システムの利益率が高いためだろうが、事実に基づく証拠は示されていない。われわれはOICAとともに、本当の事実を解明し、この論争に決着をつけたいと願っていただけである。だから、われわれは実世界のデータ収集を開始し、ほかの関係者もボートに乗せて、全てが正確かつ適切になされているか確かめてもらいたかったのである」と語った。

主な結果は、TPMS装備車が技術と関わりなく、TPMSのない車より平均タイヤ空気圧が3%高かったことである。適切な空気圧のタイヤは軽く回転するため、約0.3%の燃料消費節約をもたらした。それは多くには見えないが、EUの乗用車全体ではCO2排出量の削減幅を毎年1450万トン拡大する。

安全に関して、TPMS装備は空気圧が大きく減っているタイヤの数を50%以上減らしている。今回の研究で空気圧がかなり低いタイヤは全て、TPMSを装備していないか、車内TPMSがすでに検知したものの運転者が警告を無視した車に見いだされた。一部運転者はタイヤ整備の重要性を理解していないが、TPMSはEU内で毎年、少なくとも60人の死者と3000人以上の負傷者を救うことになる。

詳しい情報、背景についてはhttps://itpmsadvantage.com/ を参照。

▽NIRAについて

2001年創設されスウェーデンに本社を構えるNIRA Dynamicsは、センサーフュージョンで世界をリードしており、安全、先進運転支援、自律機能を含むコスト効率に優れた付加価値サービスを世界中の自動車産業に提供している。顧客には、アウディ、フォルクスワーゲン、Seat、Skoda、ボルボ、フィアット、ルノーなど世界をリードするさまざまな自動車メーカーがある。

▽問い合わせ先

Johan Hägg

Head of Marketing and Sales

Phone: +46-700-454056

E-mail: johan.hagg@niradynamics.se

ソース:NIRA Dynamics AB

TPMS Will Save 14,5 Million Tons of CO2 Annually - and Many Lives

PR71633

LINKÖPING, Sweden, Dec. 21, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- The mandatory fitment of all cars with TPMS is effective, as a new EU-wide

OICA study shows.

Since 2014, new cars in the EU need to be equipped with Tire Pressure

Monitoring Systems (TPMS). There are two types of systems, hardware based dTPMS

and software based iTPMS.  Purpose of the study was to investigate whether both

types of TPMS serve their purpose, i.e., lead to properly inflated tyres, hence

reducing CO2-emission and increasing traffic safety.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121012/567527 )

     (Photo: http://mma.prnewswire.com/media/621816/NIRA_Dynamics_OICA.jpg )

In co-operation with OICA, NIRA Dynamics together with Dunlop Tech, TÜV Nord

and TÜV Süd have checked nearly 1500 cars in Sweden, Germany and Spain between

December 2016 and August 2017. Inflation pressures, tire dimensions and

temperatures, load states and TPMS fitment of randomly chosen cars at filling

stations and shopping malls were collected.

"This is the first time that such a study covers vehicles with dTPMS, iTPMS and

vehicles without TPMS. There is a strong lobby claiming iTPMS were inferior to

dTPMS, probably because of the higher profit margin on the hardware-based

system, but without stating factual evidence. Together with OICA, we simply

wanted to find out the real facts and end this discussion once and for all. So

we started collecting data from the real world and got the other partners in

the boat to ensure that everything is done accurately and properly" says Jörg

Sturmhoebel from NIRA Dynamics.

The key result is that TPMS-equipped cars, independent of technology, have a 3%

higher average tire inflation pressure than those without TPMS. With properly

inflated tires rolling lighter, this leads to a reduction in fuel consumption

of about 0,3%. That does not seem much, but for all the passenger cars in the

EU, this will add up to about 14,5 million tons less CO2 emission every year.

In terms of safety, the fitment of TPMS reduces the number of tires that are

severely underinflated by more than 50%. The severely underinflated tires found

in the study either were all on cars without TPMS or already detected by the

TPMS in the car, but the driver chose to ignore the warning. Even though some

drivers do not understand the importance of tire maintenance, TPMS will save at

least 60 lives and more than 3000 injured annually in the EU.

More information and backgrounds available at https://itpmsadvantage.com/

ABOUT NIRA: Founded in 2001 and headquartered in Sweden, NIRA Dynamics is at

the forefront of sensor fusion, providing cost-efficient, value-adding services

for safety, advanced driver assistance and autonomy functions in the global

vehicle industry. Customers include some of the world's leading car

manufacturers, such as Audi, Volkswagen, Seat, Skoda, Volvo, Fiat and Renault.

For further information, please contact:

Johan Hägg, Head of Marketing and Sales

Phone: +46-700-454056

E-mail: johan.hagg@niradynamics.se

SOURCE: NIRA Dynamics AB

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