香港航空の最初のロサンゼルス便が離陸、新たな食器を披露

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香港航空の最初のロサンゼルス便が離陸、新たな食器を披露

AsiaNet 71612 (2084)

【香港2017年12月19日PR Newswire=共同通信JBN】香港航空(Hong Kong Airlines)は12月18日、ロサンゼルスへの第1便を就航させ、今年開設した毎日1便のバンクーバー線に続き、拡大しつつある北米でのプレゼンスをさらに強化した。ロサンゼルスは同社の米国本土で最初の就航地となり、2018年にはサンフランシスコおよびニューヨークへの就航を予定している。

満席のHX068便の出発に先立ち、香港航空は新路線の正式就航を記念する祝賀イベントを香港国際空港で開催し、チャン・ファン香港特別行政区運輸・住宅局局長が司会を務めた。

香港航空の新路線は、乗客体験を向上するためにデザインされたさまざまな現代的アメニティを備えたエアバスA350型機で運航する。このアメニティには、最初の15分間が全乗客に無料で提供される機内Wifi、最新の映画やテレビ番組を含む100以上のエンターテインメント・コンテンツを収める拡張カタログを誇る新しい機内エンターテインメントシステム、およびCNN、BBC World Newsならびに Sport24のライブ放送が含まれる。

HX068便の開設は、米国都市へのA350型機の導入を記念するものでもある。A350型機は既に3機が納入済みでさらに18機が発注済みであり、香港航空の長距離用フリートの主力機となる。

香港航空のタン・キン・シン副会長は「ロサンゼルスへの新路線の開設は、地域航空会社から世界的航空会社への当社の転換における新たな1歩を象徴する。レジャーおよびビジネス旅行のいずれにも人気の目的地であるロサンゼルスは、米国で最も重要な経済的原動力の1つでもある。ロサンゼルスへの飛行でさらに多くの旅行選択肢を顧客に提供することができて嬉しい」と語った。

一方、香港航空の最初の香港-ロサンゼルス便の乗客は、陶器・グラスウェアおよびカトラリーから成る新たなデザインの食器シリーズで食事をする最初の乗客でもある。

香港航空は、香港独特の伝統と文化を表現するビジネスクラス専用食器の新たなセレクションを開発するため、受賞歴を持つ地元の家庭用品デザインブランドJIA Inc.(以下「JIA」)および機内体験に関する専門企業CLIPと提携した。

複数の国際的デザイナーと協力し、JIAは伝統的な中国の食習慣に現代的な利用しやすさを取り入れようとしている。その中で東洋と西洋の両要素の融合であるデザインを通じて新たな解釈を創りだしている。

JIAの創業者であるクリストファーとケイ・リン夫妻は「香港航空の新しい食器は、香港航空のロゴに使用され香港区章の花でもあるバウヒニア・ブラケアナ(バウヒニアの花)にインスピレーションを得たものだ」とし、「たとえば、ボウルとアペタイザー皿はバウヒニアの花びらをかたどったもので、赤いバター皿のデザインは種の形に着想を得た」と述べた。

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ソース:Hong Kong Airlines Limited

Hong Kong Airlines' first flight to Los Angeles takes off; debuts new tableware

PR71612

HONG KONG, Dec. 19, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Hong Kong Airlines commenced its new service to Los Angeles on December 18,

further cementing its growing presence in North America, following the launch

of a daily service to Vancouver earlier this year. Los Angeles also becomes the

carrier's first destination in the Continental United States, with San

Francisco and New York to follow in 2018.

Prior to the departure of the fully booked HX068 flight, Hong Kong Airlines

held a celebratory event at Hong Kong International Airport to commemorate the

official launch of the new route, which was officiated by Mr Chan Fan, JP,

Secretary for Transport and Housing of HKSAR.

Hong Kong Airlines' new service is operated by the Airbus A350, which is

equipped with various modern amenities designed to enhance the passenger

experience. This includes inflight WiFi -- of which the first 15 minutes are

available free to all passengers -- as well as a brand new inflight

entertainment system, which boasts an expanded catalogue of over 100

entertainment content including the latest movies and TV programmes, as well as

live broadcasts of CNN, BBC World News and Sport24.  

The launch of HX068 also marks the introduction of the A350 in the US city.

With three already delivered and a further 18 on order, the A350 is poised to

become the backbone of Hong Kong Airlines' long-haul fleet.

"The launch of our new service to Los Angeles represents another step of our

transition from a regional carrier to a global airline," said Mr Tang King

Shing, Vice Chairman of Hong Kong Airlines. "As a popular destination for both

leisure and business travel, Los Angeles is also one of the most substantial

economic engines within the United States. We are delighted to offer our

customers more travel options for flights into Los Angeles."

Meanwhile, passengers travelling on Hong Kong Airlines' inaugural Hong Kong to

Los Angeles flight will also be the first to dine from a series of newly

designed tableware, consisting of chinaware, glassware, and cutlery.

Hong Kong Airlines has partnered with award-winning, local homeware design

brand JIA Inc. ("JIA") and inflight experience specialists CLIP to develop a

new selection of exclusive Business Class tableware that showcases the city's

unique heritage and culture.

Working with international designers, JIA looks to infuse traditional Chinese

dining habits with modern accessibility -- in doing so, creating new

interpretations through design that are a marriage of Eastern and Western

elements.

"The design of Hong Kong Airlines' new tableware are inspired by the Bauhinia x

blakeana (Bauhinia flower) -- seen on Hong Kong Airlines' logo and also the

flora emblem of Hong Kong," said JIA founders Mr and Mrs Christopher and Kay

Lin.  

"For example, the bowl and appetiser plate resemble the shape of the Bauhinia

flower's petal, while the design of the red butter dish was inspired by the

shape of seeds."

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SOURCE  Hong Kong Airlines Limited

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