LAオートショーの国際デザインコンペでSystematicaとZGF Architectsの未来像に栄冠

ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show(R))

LAオートショーの国際デザインコンペでSystematicaとZGF Architectsの未来像に栄冠

AsiaNet 71580 (2071)

【ロサンゼルス2017年12月16日PR Newswire=共同通信JBN】ロサンゼルス・オートショー(LA Auto Show(R))(https://laautoshow.com/ )とオートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))(https://automobilityla.com/ )の開催者は16日、マイクロソフト提供の2017年デザイン&デベロッパー・チャレンジ(Design & Developer Challenge)で、Systematica(http://www.systematica.net )のコネクテッド・スマート輸送ネットワーク・コンセプトが「Industry Pick(業界賞)」、ZGF Architects(https://www.zgf.com )のレベル8自動運転、形を変える車両、磁気浮揚レーンの輸送計画が「People’s Pick(一般賞)」のそれぞれ優勝者に選ばれたと発表した。

デザイン&デベロッパー・チャレンジは今年初め、ロサンゼルス市が2060年の主要国際スポーツイベント開催に名乗りを上げるという前提で「よりスマート」なモビリティープランの作成を参加企業に求めて開始された。専門家は、先進的な人工知能(AI)、仮想現実(VR)、クラウドコンピューティング、eモビリティー、垂直輸送などで可能になる未来都市、モビリティーソリューション、人間体験を概念化した。世界の11チームが「Industry Pick」「People's Pick」「Judges' Pick(審査員賞)」の栄えある3つの賞を目指してモビリティープランを提出した。

11チームは以下の通り(コンセプト全容はhttps://automobilityla.com/design-developer-teams を参照)。

*BYTON Design

*Cunningham Concept Design

*GK Design International Inc.

*ハーマンミラー

*Honda Advanced DesignおよびTrigger

*Launch Forth、アリアンツ、Ottobock、レッドブルおよび国際パラリンピック委員会(IPC)

*oiio

*Qoros Design

*Systematica

*URB-E

*ZGF Architects

デザイナー、自動車メーカー、ジャーナリスト、その他の業界専門家がhttp://automobilityla.com で好みのコンセプトに投票し、2017年「Industry Pick」の優勝者にSystematicaを選出した。このミラノを本拠とする輸送計画モビリティーエンジニアリング・コンサルタント会社のチームは、アナヒータ・レザーラ、フェデリコ・メッサ、フィリッポ・バゾーニ、ラワド・チョウバシの各氏で構成され、彼らの計画は全面的な分散化と水平・垂直輸送の効率的なハイパーコネクテッド・ネットワークによって、国際イベント期間中の運転者、同乗者、歩行者のモビリティーを容易にする。SystematicaのLA 2060ウェブサイト(http://losangeles2060.systematica.net )は、ロサンゼルスについてオンデマンド・オートドローンフリートを利用する自動運転の大量公共輸送機関のシームレスな高速ネットワークによって、住民とビジターの便宜を図るスマート・グローバルシティーとして描いている。

LAオートショーの参加者と世界中のファンには、http://laautoshow.com で好みのコンセプトに投票するチャンスが与えられた。国際的な建築、設計、計画企業のZGF Architectsが磁気浮揚レーン、レベル8の自動運転車両、変形構造を活用する多層階輸送システムで最多得票し「People's Pick」賞を獲得した。そのモビリティープランは、ベゼレル・ホー、ブリタニー・マザー、ジョナサン・シャープ、ケルシー・ルー、リウ・コーケット、マリサ・ケケイセン、オスカー・ラモス、サラ・ウィンターズ、スージン・パク各氏のZGFロサンゼルスチームが考案した。彼らのLA 2060ウェブサイト(https://www.la2060-zgf.com/smart-mobility )は、新しい車両、空想的スポーツ、LAコロシアムなどスマート会場の詳細を提供している。

マイクロソフトのAzure IoT製品マーケティング担当ディレクターであるマーク・ペンダーグラスト氏は「SystematicaとZGF Architectsの優勝コンセプトにお祝いを申し上げる。彼らのデザインは革新的思考の具現化であり、最先端技術が都市のモビリティーに及ぼす好影響を明確に示している」と語った。

「Industry Pick」「People's Pick」両賞の投票に先立ち、Honda Advanced Design(http://world.honda.com/design/designstudio/studio8 )とTrigger(http://www.triggerglobal.com )が「Judges' Pick」賞を獲得した。彼らの銀河系間コンセプトは新しい大量および個人輸送、家庭や会場におけるスポーツファンの仮想現実(VR)および拡張現実(AR)体験、身体障害者向けモビリティーソリューション、地上・空中・海上のスポーツイベントを含んでいる。ArtCenter College of Design、Autodesk、ロサンゼルス市交通局、マテルのホットウィール、IDEO、Microsoft NEXT、Under Armour(アンダーアーマー)のデザイン、イノベーション、輸送、ユーザー体験の専門家委員会は、11月29日のオートモビリティーLAにおける印象的なプレゼンテーションを受け、Honda Advanced DesignとTriggerを2017年の「Judges' Pick」賞受賞者に選定した。

十数年にわたり自動車デザイン・イノベーションの中心地で開催されてきたデザイン&デベロッパー・チャレンジは、自動車デザインコミュニティーとエンターテインメント、技術、建築、都市計画など多分野のクリエーターを融合する世界唯一の年次コンペである。

2017年デザイン&デベロッパー・チャレンジは、マイクロソフト(http://microsoft.com )が提供、Autodesk(https://www.autodesk.com )、Lacks Enterprises(http://www.lacksenterprises.com )が後援し、ロサンゼルス市交通局(http://ladot.lacity.org )が公式パートナーを務めた。

デザイン&デベロッパー・チャレンジに関する詳細はhttp://automobilityla.com/design-developer-program/ を参照。

オートモビリティーLAとLAオートショーに関する詳細はhttp://www.automobilityla.com/ およびhttp://laautoshow.com/ を参照。

▽ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)およびオートモビリティーLA(AutoMobility LA)について

1907年創設のロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show、LA Auto Show(R))は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2016年LAオートショーのプレス&トレード・デー(Press & Trade Days)はコネクテッドカー・エキスポ(CCE)と統合され、オートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))となって登場した。オートモビリティーLAはテクノロジー業界と自動車業界を統合し、新製品と新技術を発表し、交通とモビリティーの将来を取り巻く喫緊の問題を討議する業界初のトレードショーである。2018年のオートモビリティーLAは11月26-29日にLos Angeles Convention Centerで開催され、併せてメーカーの新車も披露される。2018年LAオートショーは11月30日-12月9日に一般公開される。オートモビリティーLAは、新興自動車企業がビジネスを行い、画期的な新製品を公開し、世界中から集まるメディアと業界の専門家の前で新戦略を発表する場でもある。LAオートショーはロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)New Car Dealer Associationの後援を得て、ANSA Productionsが運営する。最新のショー関連ニュースや情報はLAオートショーのTwitter(www.twitter.com/LAAutoShow )、Facebook(www.facebook.com/LAAutoShow )またはInstagram(https://www.instagram.com/laautoshow/ )をフォローし、アラート(http://www.laautoshow.com/ )に登録を。オートモビリティーLAの詳細はhttp://www.automobilityla.com/ を参照。

▽報道関係問い合わせ先

Brian Alexander/Amanda Niklowitz

JMPR Public Relations, Inc.

+1-(818)992-4353

balexander@jmprpublicrelations.com

aniklowitz@jmprpublicrelations.com

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/479829/LAAS___Logo.jpg

ソース:Los Angeles Auto Show

Futuristic Visions By Systematica And ZGF Architects Triumph In LA Auto Show(R)'s Global Design Competition

PR71580

LOS ANGELES, Dec. 16, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Organizers of the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R))

[http://laautoshow.com ] and AutoMobility LA(TM) [https://automobilityla.com ]

today revealed that Systematica's [http://www.systematica.net ] connected and

smart transport network concept won them the Industry Pick award and ZGF

Architects' [https://www.zgf.com ] transportation plan around Level 8 autonomy,

shape-shifting vehicles and mag-lev lanes earned them the People's Pick award

in the 2017 Design & Developer Challenge presented by Microsoft.

The Design & Developer Challenge began earlier this year when participants were

asked to come up with a "smarter" mobility plan around the premise that the

city of Los Angeles would include in its bid to host a major international

sporting event in the year 2060. Experts conceptualized future cities, mobility

solutions and human experiences made possible with advanced artificial

intelligence, virtual reality, cloud computing, e-mobility, vertical

transportation and more.  Eleven teams from around the world submitted their

mobility plans for a chance at three distinct honors – Industry Pick, People's

Pick and Judges' Pick awards.

The 11 Teams – click here to view all the concepts [

https://automobilityla.com/design-developer-teams ]

    - BYTON Design

    - Cunningham Concept Design

    - GK Design International Inc.

    - Herman Miller

    - Honda Advanced Design and Trigger

    - Launch Forth, Allianz, Ottobock, Red Bull and International Paralympic

      Committee

    - oiio

    - Qoros Design

    - Systematica

    - URB-E

    - ZGF Architects

Designers, automakers, journalists and other industry professionals voted for

their favorite concept at http://automobilityla.com and chose Systematica as

the 2017 Industry Pick award winner. The Milan-based transport planning and

mobility engineering consultancy's team was comprised of Anahita Rezaallah,

Federico Messa, Filippo Bazzoni and Rawad Choubassi; their plan would make

mobility easier for drivers, passengers and pedestrians during global events

via full decentralization and an efficient hyper-connected network of vertical

and horizontal transportation. Systematica's LA 2060 website

[http://losangeles2060.systematica.net ] depicts Los Angeles as a smart global

city that is able to accommodate residents and visitors through a seamless,

high-speed network of autonomous mass public transportation via an on-demand

auto-drone fleet.

LA Auto Show attendees and fans from around the world also had the opportunity

to vote for their favorite concept on http://laautoshow.com.  ZGF Architects,

an international architecture, design and planning practice received the most

votes to earn the 2017 People's Pick award for their multi-story transportation

system that would utilize magnetic-levitation lanes, Level 8 autonomy vehicles

and transmuting structures; the mobility plan was imagined by ZGF's Los Angeles

team, which included Bezalel Ho, Brittany Mather, Jonathan Sharp, Kelsey Lew,

Liz Corkett, Marisa Keckeisen, Oscar Ramos, Sarah Winters and Suejin Park.  

Their LA 2060 website [ https://www.la2060-zgf.com/smart-mobility ] provides a

deeper look at new vehicles, fantastical sports and smarter venues, including

the L.A. Coliseum.

"We congratulate the winning concepts from Systematica and ZGF Architects,"

said Mark Pendergrast, Director Product Marketing for Azure IoT at Microsoft.

"Their designs are the embodiment of innovative thinking and clearly

demonstrate the positive impact that cutting technology can have on urban

mobility."

Before online voting began for the Industry Pick and People's Pick awards, the

Honda Advanced Design [http://world.honda.com/design/designstudio/studio8 ] and

Trigger [http://www.triggerglobal.com ]  team took home the Judges' Pick award;

their intergalactic concept included new mass and personal transit options,

virtual reality and augmented reality experiences for sports fans at home or at

venues, mobility solutions for those with disabilities and new land-, air- and

sea-based sporting events.  A panel of design, innovation, transportation and

user experience experts from ArtCenter College of Design, Autodesk, City of Los

Angeles Department of Transportation, Hot Wheels at Mattel, IDEO, Microsoft

NEXT and Under Armour selected Honda Advanced Design and Trigger as the 2017

Judges' Pick award winner following their impressive presentation at

AutoMobility LA on Nov. 29.

Hosted within the epicenter of automotive design and innovation for more than a

dozen years, the Design & Developer Challenge is the world's only annual

competition that blends the automotive design community with creatives from

multiple disciplines, including entertainment, technology, architecture and

urban planning.

The 2017 Design & Developer Challenge was presented by Microsoft

[http://microsoft.com ], supported by Autodesk [https://www.autodesk.com ] and

Lacks Enterprises [http://www.lacksenterprises.com ] with the Los Angeles

Department of Transportation [http://ladot.lacity.org ] as its official

partner.  

For more information about the Design & Developer Program, visit:

http://automobilityla.com/design-developer-program/

For more information about AutoMobility LA and LA Auto Show, visit:

http://www.automobilityla.com/ and http://laautoshow.com/

About the Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major

North American auto show of the season each year.  In 2016, the show's Press &

Trade Days merged with the Connected Car Expo (CCE) to become AutoMobility

LATM, the industry's first trade show converging the technology and automotive

industries to launch new products and technologies and to discuss the most

pressing issues surrounding the future of transportation and mobility.  

AutoMobility LA 2018 will take place at the Los Angeles Convention Center Nov.

26-29, with manufacturer vehicle debuts intermixed.  LA Auto Show 2018 will be

open to the public Nov. 30–Dec. 9.  AutoMobility LA is where the new auto

industry gets business done, unveils groundbreaking new products and makes

strategic announcements in front of media and industry professionals from

around the globe.  LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New Car Dealer

Association and is operated by ANSA Productions.  To receive the latest show

news and information, follow LA Auto Show on Twitter at

http://twitter.com/LAAutoShow, via Facebook at http://facebook.com/LAAutoShow

or on Instagram at https://www.instagram.com/laautoshow/ and sign up for alerts

at http://www.laautoshow.com/. For more information about AutoMobility LA,

please visit https://www.automobilityla.com/.

Media Contacts:

Brian Alexander/Amanda Niklowitz

JMPR Public Relations, Inc.

+1 (818) 992-4353

balexander@jmprpublicrelations.com

aniklowitz@jmprpublicrelations.com

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SOURCE  Los Angeles Auto Show

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