「欧州にとってC-V2XとITS-G5技術の平和共存が最大の純便益をもたらす」

5GAA - 5G Automotive

「欧州にとってC-V2XとITS-G5技術の平和共存が最大の純便益をもたらす」

AsiaNet 71528 (2038)

【ブリュッセル2017年12月13日PR Newswire=共同通信JBN】

*5GAAと欧州政策決定者がコネクテッドおよび自動運転車両向けの5Gの将来について話し合う

通信と自動車業界の業界間団体である5G Automotive Association (5GAA、5Gオートモーティブ・アソシエーション)は12月5日、ブリュッセルで政策協議を行い、欧州で5Gコネクテッドおよび自動運転の車両を推進するために必要な具体策を議論した。5日の協議のテーマは、自動車が携帯電話網を通じて他のコネクテッド車両と通信するだけでなく、携帯電話網の関与がなくても(例えば、電波が弱いとき)アドホック通信を可能にするcellular "vehicle to everything"(C-V2X)技術の共同の開発と推進だった。政策決定者と業界は、民間セクターのイノベーションを実現する一方、安全で採算の合う新規技術の展開を実現する密着した枠組みを開発する課題に直面している。

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参加者は、欧州委員会Smart Mobility and Livingユニット長のエディー・ハートグ氏、アッティラ・ベネデック氏(イシュトバン・ウーイファル欧州議会議員顧問、欧州C-ITS戦略の報告者)、スペイン交通局のジェイム・モレノ・ガルシア-カノ氏、欧州委員会Spectrum Policyユニット長のアンドレア・ゲイス氏ら欧州の広範な政界および行政代表から講演を聴いた。5GAAはファーウェイ取締役で5GAAセクレタリーのマーカス・デリンジャー氏、Vodafoneのルーク・イベットソン氏、BMWのヨアヒム・ゲテル氏、ダイムラーのライナー・クルムライン氏、エリクソンのフリードヘルム・ランメ氏が代表出席した。

今回の討議は、委員会が2018年1月5日まで開催している協調型高度道路交通システム(C-ITS)に関する欧州戦略についての公開意見聴取と同じ時期に開催された。C-V2X技術は、欧州で路上の安全性を大幅に向上させ交通流量を促進させる。この技術がEU全域にもたらすメリットは、交通事故や混雑した車道に毎年費やす数十億ユーロを軽減できる可能性がある。

5GAAのセクレタリーで実行委員会委員のマーカス・デリンジャー氏は「5GAAは道路をより安全かつスマートにする技術開発の緊急性を強調するために創設された。この日の討議は公共および民間セクターの関係者が集まり、この技術の能力をはじめ業界が参加できる規制枠組み創設の加速について議論した」と語った。

このイベントでは、Analysys MasonとSBD AutomotiveのアナリストがC-V2X技術の推進によってもたらされる費用便益の研究成果をプレゼンテーションした。C-ITSシステム開発が社会経済にもたらす便益は、C-V2XとWi-Fi標準規格IEEE 802.11pの両方が5.9GHzスペクトラムバンドで共存できるならば、欧州で2035年までに430億ユーロに達するという。5GAAは欧州におけるLTE-V2X(PC-5)とIEEE 802.11pの交通安全便益を評価する研究も紹介し、死亡および重傷を軽減するうえでLTE-V2X(PC5)が802.11pを上回ることを示した。さらに、この研究は諸技術の相互運用性が欠如すれば、短期・中期で交通事故を軽減する現実的なバリアーを提供することはできないことも実証した。5GAAのテストおよびトライアルの報告者であるビル・マッキンリー氏とダイムラーのライナー・クルムライン氏はC-V2X性能および将来の能力に関する5GAAの見解を紹介した。

このイベントは、欧州全域にC-ITSの展開を加速する適切な枠組みについて話し合うパネルディスカッションで終わった。特に注目されたのは、5.9GHzバンドにおける短距離通信と、(1)複数の技術実装の場合のすべてのユーザーに対する妥協のない安全性サービス(2)技術中立なスペクトラム規制(3)協調的でコネクテッド、かつ自動運転のモビリティーの将来開発のためのより長期的な5Gの効率的なスペクトラム利用と導入-など、欧州委員会が決めた4つの政策指針である。

Vodafone Groupの研究開発ディレクターで5GAAメンバーのルーク・イベットソン氏は「C-V2XおよびITS-G5両技術は5.9GHzバンドで平和共存すべきである。今回のイベントで提出された社会経済・道路安全性に関する研究は、この共存が2035年までに430億ユーロに達する最大の純便益を欧州経済にもたらすことを指摘している」と語った。

BMWのプロジェクト5Gアライアンス上級マネジャーで5GAAメンバーのヨアヒム・ゲテル氏は「C-V2Xは5Gの強力な発展過程を提供し、これは将来の完全コネクテッド・自動運転を実現するために絶対不可欠であるとともに、短期間に多数の機能性の迅速展開を実現し既存の携帯電話網を活用する」と語った。

▽5GAAについて

5GAAは、通信ソリューションを開発・テスト・推進し、標準規格化を進め、商業的入手性と世界市場進出を加速する携帯電話と自動車業界の枠組みを超えた団体であり、自動運転、サービスへのユビキタスなアクセス、スマートシティーとインテリジェント交通への統合などアプリケーションによって、社会のコネクテッド・モビリティーと交通安全の必要性に対処している。

▽報道関係問い合わせ先

Robbe Libbrecht

Robbe.libbrecht@finnpr.com

+32-49723-3038

ソース:5GAA - 5G Automotive

'Peaceful Coexistence of C-V2X and ITS-G5 Technology Offers the Highest Net Benefits for Europe'

PR71528

BRUSSELS, December 13, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

5GAA and EU policymakers discuss future of 5G for connected and automated

vehicles

The 5G Automotive Association (5GAA), a cross-industry association of the

telecoms and automotive industry, held a policy debate on Tuesday 5 December in

Brussels to discuss the concrete actions necessary to implement 5G connected

and automated vehicles in Europe. A recurring theme in Tuesday's debate was the

cohesive development and implementation of cellular "vehicle to everything"

(C-V2X) technology, the technology that will enable automobiles to communicate

via cellular networks to other connected devices but also the possibility of

ad-hoc communication without any cellular network involvement (e.g. in case of

weak coverage). Policymakers and industry face the ongoing challenge of

creating a cohesive framework that enables private sector innovation while

ensuring a safe and economically viable rollout of new technologies.

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     (Photo: http://mma.prnewswire.com/media/618816/Markus_Dillinger.jpg )

Attendees heard from a wide range from various European political and

administrative representatives, including Eddy Hartog, EC Head of Unit Smart

Mobility and Living, Attila Benedek (Adviser to István Ujhelyi MEP, rapporteur

on European C-ITS Strategy), Jaime Moreno García-Cano of the Spanish traffic

authority or Andreas Geiss, EC Head of Unit for Spectrum Policy. 5GAA was

represented by its Secretary, Markus Dillinger of Huawei and board members,

Luke Ibbetson of Vodafone, Joachim Göthel of BMW, Rainer Krumrein of Daimler,

and Friedhelm Ramme of Ericsson.

The debate coincides with the Commission's ongoing public consultation on its

European Strategy on Cooperative Intelligent Transport Systems (C-ITS), which

runs through January 5, 2018. C-V2X technology stands to significantly improve

road safety and facilitate traffic flows in the EU. Ultimately, the benefits of

this technology across the EU could save the several billion euros that are

lost every year to traffic accidents and congested roadways.

Markus Dillinger, 5GAA Secretary and Member of the Executive Committee: "5GAA

was founded to underscore the urgency in developing technology that makes our

roads safer and smarter. Today's debate brought together public and private

sector stakeholders to discuss the capabilities of such technology as well as

the acceleration of creating a regulatory framework in which the industry can

work."

During the event, analysts from Analysys Mason and SBD Automotive presented the

findings of a cost-benefit analysis of implementing C-V2X technology. The

socio-economic returns of deployment of C-ITS systems may amount to EUR 43

billion by 2035 in Europe, if both C-V2X and the Wi-Fi Standard IEEE 802.11p

are able to co-exist in the 5.9GHz spectrum band. The 5GAA also presented a

study assessing the road safety benefits of LTE-V2X (PC-5) and IEEE 802.11p in

the EU, which indicates that LTE-V2X (PC5) outperforms 802.11p in reducing

fatalities and serious injuries. In addition, it demonstrates that the absence

of interoperability between technologies is unlikely to present a substantive

barrier to the reduction of road accidents in the short to medium term. Bill

McKinley, 5GAA rapporteur on tests and trials, and Rainer Krumrein of Daimler

also presented 5GAA's perspective on C-V2X performance and future capabilities.

The event culminated in a panel discussion to discuss the right framework to

accelerate the deployment of the C-ITS across Europe. Particular attention was

given to short range communications in the 5.9 GHz band and the four guiding

policy principles established by the European Commission: uncompromised safety

services for all users in case of multiple technologies implementation,

technology neutrality of spectrum regulation, efficient spectrum use and

introduction in the longer-term of 5G for the further development of

cooperative, connected and automated mobility.

Luke Ibbetson, R&D Director Vodafone Group and member of 5GAA: "Both C-V2X and

ITS-G5 technologies should peacefully co-exist in the 5.9 GHz band. The

socio-economic and road safety studies presented at this event indicate that

co-existence offers the highest net benefits for the European economy,

amounting to EUR 43 billion by 2035."

Joachim Göthel, Senior Manager Project 5G-Alliance of BMW and member of 5GAA:

"C-V2X offers a strong evolution path to 5G which is absolutely essential to

enable full connected and automated driving in the future, while enabling a

fast roll-out for many functionalities in the very short-term, utilizing

existing cellular networks."

About 5GAA

The 5GAA is a cross-industry association between the cellular and automotive

industries to develop, test and promote communications solutions, initiate

their standardisation and accelerate their commercial availability and global

market penetration, to address society's connected mobility and road safety

needs with applications such as automated driving, ubiquitous access to

services and integration into smart city and intelligent transportation.

Press contact :Robbe Libbrecht, Robbe.libbrecht@finnpr.com,+32-49723-3038

SOURCE:5GAA - 5G Automotive  

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