Axis BankとWorkFusionが金融自動化で優秀賞を受賞

WorkFusion

Axis BankとWorkFusionが金融自動化で優秀賞を受賞

AsiaNet 71526(2032)

【ニューヨーク2017年12月13日PR Newswire=共同通信JBN】インテリジェントオートメーション・ソフトウエアの大手プロバイダー、WorkFusionは13日、Axis Bankがシンガポールで開かれた第6回CFO Innovation Awards(CFOイノベーション・アワード)でEditor's Choice Award for Excellence in Finance Automationを受賞したと発表した。同賞は、Axis Bankの重要な顧客向け業務のうち貿易金融と顧客口座開設という2つの分野で優れた自動化を行ったとしてAxis BankとWorkFusionに授与された。

Axis Bankのエグゼクティブディレクター、ラジブ・アナンド氏は「われわれの見解では、このプロセスから人との触れ合いを排除するのではなく、マッチングを行うのにかかる時間を短縮したいと考えた。RPA(ロボティック・プロセス・オートメーション)を経ることにより、これまでは15分かかっていたものが現在はわずか2-3分で済む」と語った。Axis Bankは、わずか60日間で70%のプロセス自動化率を実現し、精度と処理時間を大幅に改善した。この結果を達成するため、Axis Bankはボストンコンサルティンググループ(BCG)のアドバイザリー・サービスを利用し、ソフトウエア・ソリューションとしてWorkFusion Smart Process Automation(SPA)を選んだ。

WorkFusionのアレックス・リャショク社長は「Axis Bankの印象的な成果は、WorkFusion SPAがどのように卓越した運用を推進するかを示す優れた例である。Axis Bankは、RPA、コグニティブオートメーション、OCR、ヒューマン・イン・ザ・ループ(人間参加型)の例外処理を組み合わせた単一のプラットフォームが必要であることを当初から認識した。この迅速な結果は、ポイントツール統合プロジェクトに時間を費やすことではなく、これらの機能を1つの製品に組み込むことが重要であることを確認するものだ」と述べた。

▽CFO Innovation Awards(CFOイノベーション・アワード)について

2012年に発足したCFO Innovation Awardsは、財務管理のあらゆる分野でアジアのリーダーを表彰している。CFO Innovationの読者による候補指名と投票で選ばれるこの賞は、何百人もの主要な最高財務責任者(CFO)とそのパートナー・サプライヤーとの卓越性とネットワークを祝う機会を提供する。年次授賞式では、最高財務責任者およびそのチームだけでなく、彼らの成功を可能にするサービス、サポート、およびテクノロジーを提供する企業も表彰する。

▽WorkFusionについて

WorkFusionのインテリジェントオートメーション・ソフトウエアは、エンタープライズ業務のデジタル化を可能にする。WorkFusionは、世界中の企業が運用専門家専用に構築されたエンタープライズ・グレードの製品へとデジタル化する必要のあるRPAおよびAI(人工知能)によるすべての自動化機能を統合する。グローバルバンキング・金融サービス会社、医療・保険プロバイダー、BPO企業などのデータ集約型組織の運用チームは、より効率的で生産性が高く、機敏になるため、WorkFusion Intelligent Automationを使用する。WorkFusionはニューヨークに本社を置き、米国、欧州・中東・アフリカ、アジア太平洋にオフィスを構える。WorkFusionの詳細についてはwww.workfusion.com を参照。

▽問い合わせ先  

Michele Nerio

+1 646-652-7336

ソース:WorkFusion

Axis Bank and WorkFusion win CFO Innovation Award for Excellence in Finance Automation

PR71526

NEW YORK, Dec. 13, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

WorkFusion, the leading Intelligent Automation software provider, today

announced that Axis Bank won the Editor's Choice Award for Excellence in

Finance Automation at the 6th annual CFO Innovation Awards in Singapore. The

award was given to Axis Bank and WorkFusion for the outstanding automation of

two of the bank's critical customer journeys: trade finance and customer

account opening.

"Our view is that rather than eliminate the human touch from this process, we

wanted to reduce the time taken to do the matching," said Rajiv Anand,

Executive Director at Axis Bank. "After RPA, what used to take 15 minutes now

takes only 2-3 minutes." In only 60 days, Axis Bank achieved a 70% process

automation rate and significantly improved accuracy and turnaround time. To

achieve these results, Axis Bank tapped the advisory services of The Boston

Consulting Group (BCG) and chose WorkFusion Smart Process Automation (SPA) as

its software solution.

"Axis Bank's impressive achievement is an excellent example of how WorkFusion

SPA drives operational excellence," said WorkFusion president Alex Lyashok.

"Axis Bank recognized from day one the need for a single platform that combines

RPA, cognitive automation, OCR, and human-in-the-loop exceptions handling. The

rapid results affirm the importance of having these capabilities in one product

rather than burning time with point tool integration projects."

About CFO Innovation Awards

The CFO Innovation Awards, inaugurated in 2012, recognize Asia's leaders in all

aspects of financial management. Nominated and voted on by the readers of CFO

Innovation, the awards provide an opportunity to celebrate excellence and

network with hundreds of leading CFOs and their partner suppliers. The annual

awards ceremony acknowledges not only chief financial officers and their teams,

but also the firms that provide them with the services, support, and

technologies that enable their success.

About WorkFusion

WorkFusion's Intelligent Automation software empowers enterprise operations to

digitize. WorkFusion combines all of RPA and AI-powered automation capabilities

that global businesses need to digitize into enterprise-grade products

purpose-built for operations professionals. Operations teams at data-intensive

organizations, such as global banking and financial services companies,

healthcare and insurance providers, and BPO firms use WorkFusion Intelligent

Automation to become leaner, more productive and agile. WorkFusion is

headquartered in New York City with offices throughout the US, EMEA and APAC.

For more information about WorkFusion, please visit www.workfusion.com.

Contact:

Michele Nerio

+1 646-652-7336

SOURCE:  WorkFusion

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中