Airborne Wireless NetworkはHybrid Radio and Laser Communications Flight Test向けのMynaric飛行レーザーターミナル出荷を発表

Airborne Wireless Network

Airborne Wireless NetworkはHybrid Radio and Laser Communications Flight Test向けのMynaric飛行レーザーターミナル出荷を発表

AsiaNet 71393 (1969)

【シミバレー(米カリフォルニア州)2017年12月6日PR Newswire=共同通信JBN】Airborne Wireless Network(OTC QB: ABWN)は6日、次回のHybrid Radio and Laser Communications Flight Test(ハイブリッド無線・レーザー通信飛行テスト)に備え、Mynaric(旧称Vialight Communications)が2017年8月11日発効のデザイン&製造サービス合意に基づき、ABWN向けの飛行レーザーターミナル(Flight Laser Terminal)とその関連コンポーネント2組の出荷の準備を整えたと発表した。

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ABWNは出荷が確定したことで、次のテスト段階を実行し、2機のセスナ機ないしは同等の航空機を使った2機の航空機によるテスト(Cessna Tests)を行うことができる。このCessna Testsは、ABWNが2017年5月にニューメキシコ州ロズウェルで行った飛行コンセプトテストの成功を踏まえて実施される。コンセプトテストは2機のボーイング767を使い、Infinitus Super Highway(TM)を装備した航空機が空中リピーター/ルーターとして機能し、航空機間でブロードバンド・シグナルを送受信する能力を実証することに成功した。また飛行コンセプトテストの証明は、航空機-地上間の通信、地上-航空機間への通信、航空機-航空機-地上間の折り返し通信も実証することに成功した。

ABWNのマイケル・ウォレン最高経営責任者(CEO)は「次回のCessna Testsにおける当社とMynaricの提携は、当社が独自のHybrid Radio and Laser Communications Systemを開始する重要なステップの1つを提供するとともに、当社がInfinitus Super Highway(TM)の商用化実現に近づくことを可能にする。われわれは今回の実証テストがこれまで技術的に不可能だった2つの空中プラットフォーム間のデータレートを確認できると期待している」と語った。

Mynaricのマーカス・ナペック取締役は「Airborne Wireless NetworkのInfinitus Super Highway(TM)全面稼働状態の最終的な実現を目指す今回の重要な節目で同社と協力できることを光栄に思う」と語った。

ABWNは2017年7月25日の特許申請を通じて、同社独自のInfinitus Super Highway(TM)テクノロジーを使用して飛行中の航空機間でレーザーリンクを同期させる方式の独占権を求めた。ABWNはロードマップとしてこの方式を採用し、計画中のInfinitus Super Highway(TM)のデータ転送スピードを飛躍的に高めることを試す。

ABWNのCessna Testsに使用されているMynaric飛行レーザーターミナルは、レーザーリンクの中断をテストし、ABWNのHybrid Radio and Laser Communications Systemを実証する。Cessna Testsの目的は、「自己同期」および「自己修復」の空中レーザーリンクが実現可能であり実用的であることを証明することである。ABWNは現時点で、2018年中に最大20機の民間機が関わるCessna Testsとより大規模な空中テストを実施できると期待している。成功すれば、ABWNはInfinitus Super Highway(TM)を開始するためにハードウエアおよびソフトウエアの開発完了を目指す。

▽Mynaricについて

Mynaric(旧称Vialight Communications)は空中および宇宙でダイナミックな通信ネットワークを構築するために利用するレーザー通信テクノロジー・メーカーである。同社の無線データ転送製品には、地上局、レーザーターミナルが含まれ、これらは大容量データを高速で長距離無線送信することを可能にする。

Mynaricは最近、新規株式公開を完了し、2700万ユーロ(3000万米ドル)を調達した。Mynaricはフランクフルト証券取引所でISIN DE000A0JCY11 | シンボルM0Yの下で取引されている。

詳細はウェブサイトwww.mynaric.comを参照。

▽Airborne Wireless Networkについて

Airborne Wireless Networkは飛行中の民間航空機をつなぐ高速ブロードバンド航空無線ネットワークの構築を目的とする。このネットワークに参加する各航空機は、次から次へとブロードバンド信号を送受信する空中のリピーターまたはルーターの役割を果たし、空のデジタル・スーパーハイウエーを形成する計画である。同社の目的は、コネクティビティーのカバー範囲を向上させるための高速ブロードバンド・インターネットのパイプラインとなることである。同社はエンドユーザーへのリテール顧客カバーを提供することを目的としているのではなく、インターネット・サービス・プロバイダーや電話会社などのターゲット顧客のホールセールキャリアとして活動することを目指している。

現在、世界のコネクティビティーは海底ケーブル、地上ベースのファイバー、人工衛星の利用によって達成されている。Airborne Wireless Networkは当社の航空デジタルハイウエーが世界のコネクティビティーの空白を埋めるソリューションであると信じている。このネットワークが開発され、完全に実施に移されれば、その利用は事実上無限だろう。Airborne Wireless Networkは、開発されれば、飛行中の民間・自家用の航空機に加え、非都市部地域、島しょ諸国、海上の船舶、石油掘削プラットフォームへの低コストで高速のコネクティビティーを提供できることになる。

詳細はwww.airbornewirelessnetwork.com を参照。

▽問い合わせ先

info@airbornewirelessnetwork.com

+1-805-583-4302

ソース:Airborne Wireless Network

Airborne Wireless Network Announces Shipment of Mynaric's Flight Laser Terminals for Upcoming Hybrid Radio and Laser Communications Flight Test

PR71393

SIMI VALLEY, California, Dec. 6, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Airborne Wireless Network (OTC QB: ABWN) announced today that, in preparation

of its upcoming Hybrid Radio and Laser Communications Flight Test, Mynaric

(formerly Vialight Communications), has arranged for the shipment of two flight

laser terminals and associated components to ABWN pursuant to the Design and

Manufacturing Services Agreement effective August 11, 2017.

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The confirmed shipment will allow ABWN to execute its next phase of testing, to

conduct a two-plane test utilizing two Cessnas or equivalent planes (the Cessna

Tests).  The Cessna Tests build upon ABWN's successful May 2017 proof of flight

concept test performed in Roswell, New Mexico, which utilized two Boeing 767s

and successfully demonstrated the ability of aircraft equipped with Infinitus

Super Highway(TM) to act as airborne repeaters / routers to send and receive

broadband signals from one aircraft to another.  The proof of flight concept

test also successfully demonstrated aircraft-to-ground communication,

ground-to-aircraft communication, and aircraft-to-aircraft-to-ground-and-back

communication.

Michael Warren, CEO of ABWN, said, "Our collaboration with Mynaric in our

upcoming Cessna Tests provides an important step in initiating our proprietary

Hybrid Radio and Laser Communications System and moves us closer towards

achieving the commercialization of our Infinitus Super Highway(TM).  We expect

this demonstration will confirm data rates between two airborne platforms that

was not previously technologically possible."  

"We are proud to work with Airborne Wireless Network in this significant

milestone in the eventual realization of full operational status of its

Infinitus Super Highway(TM)," said Dr. Markus Knapek, Board Member of Mynaric.

Through its July 25, 2017 patent application, ABWN is seeking exclusive rights

in the method of synchronizing laser links between aircraft in flight for use

in its proprietary Infinitus Super Highway(TM) technology.  ABWN will be using

this method as a roadmap to attempt to exponentially increase data transfer

speeds for the ABWN's contemplated Infinitus Super Highway(TM).

The Mynaric Flight Laser Terminals being used for ABWN's Cessna Tests will test

the interruption of the laser link to further validate ABWN's Hybrid Radio and

Laser Communications System.  The Cessna Tests are being designed to prove that

"self-synchronizing" and "self-restoring" airborne laser links are feasible and

practical.  ABWN presently anticipates that it will be able to conduct the

Cessna Tests and a larger airborne test involving up to 20 commercial aircraft

during the 2018 calendar year.  If successful, ABWN would seek to complete the

hardware and software development in order to launch Infinitus Super

Highway(TM).

About Mynaric

Mynaric (formerly Vialight Communications) is a manufacturer of laser

communication technologies used to establish dynamic communication networks in

the air and in space.  Its wireless data transmission products include ground

stations and laser terminals, which allow very large quantities of data to be

sent wirelessly over long distances at high speeds.

Mynaric recently completed its IPO raising over € 27 (USD 30) Million. Mynaric

trades on the Frankfurt Stock Exchange under ISIN DE000A0JCY11 | symbol M0Y

For more information see: www.mynaric.com

About Airborne Wireless Network

The Company intends to create a high-speed broadband airborne wireless network

by linking aircraft in flight, called the Infinitus Super Highway(TM).  The

Company expects that each aircraft participating in the Infinitus Super

Highway(TM) network will act as an airborne repeater or router, sending and

receiving broadband signals from in-flight and ground stations, creating a

digital information superhighway in the sky.  The Company intends the Infinitus

Super Highway(TM) network to be a high-speed broadband internet pipeline to

improve coverage and connectivity.  The Company does not intend to provide

retail customer coverage to end users, but, instead, act as a wholesale carrier

with target customers, such as internet service and telecommunication

providers.

Currently, the world's connectivity is achieved by use of satellites, undersea

cables and ground based fiber, among other sources.  The Company believes that

the Company's Infinitus Super Highway(TM) may be a solution to fill the world's

connectivity void and enhance the world's connectivity.  Once the Infinitus

Super Highway(TM) network is developed and fully implemented, it may provide

low cost, high-speed connectivity to rural areas, island nations, ships at sea,

oil platforms, commercial and private aircraft in flight, in addition to

internet service providers and telecommunication providers.

For further information see: www.airbornewirelessnetwork.com

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identified by terms such as "may," "will," "should," "expect," "plan,"

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inaccurate or risks or uncertainties materialize, actual results may differ

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Such risks and uncertainties include, but are not limited to, our financial

performance, including our history of operating losses; our ability to obtain

additional funding to continue our operations; our ability to successfully

develop and commercialize Infinitus; our ability to enter into agreements with

commercial airlines that permit us to install our equipment on their aircraft;

changes in the regulatory environments of the United States and other countries

in which we intend to operate; our ability to attract and retain key management

and other personnel; competition from new market entrants; our ability to

identify and pursue development of appropriate products; and risks,

uncertainties and assumptions described in the filings we make with the

Securities and Exchange Commission..  These forward-looking statements speak

only as of the date of this release and we do not plan to publicly update or

revise any forward-looking statements contained herein, whether as a result of

any new information, future events, changed circumstances or otherwise.

Contact:

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SOURCE  Airborne Wireless Network

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