銀聯国際がマーチャント戦略パートナーシッププログラムを立ち上げ

銀聯国際(UnionPay International)

銀聯国際がマーチャント戦略パートナーシッププログラムを立ち上げ

AsiaNet 71346 (1956)

【シンガポール2017年12月1日PR Newswire=共同通信JBN】

*銀聯国際(UnionPay International)が初のマーチャント会議を開催

広範で世界的な受け入れネットワークを構築した銀聯国際(UnionPay International)は、カード保有者の主要業者での体験を以前にもまして重要視している。銀聯国際は先日、初のマーチャント会議をシンガポールで開催した。会議にはシンガポール航空やWoolworths、King Power、ハーツ、エクスペディアなど有名企業20社以上の幹部が参加した。会議では「銀聯国際マーチャント戦略パートナーシッププログラム」(UnionPay International Merchant Strategic Partnership Program)が正式に発足した。

最新データによると、UnionPay(銀聯)カードは10月末時点で、中国本土外の2200万業者以上が受け入れている。業者の種類はさまざまで、免税店、ショッピングモール、ホテル、レストラン、交通・娯楽施設などだ。銀聯国際は利用者の支払い習慣の変化に対応し、世界中のこうした業者においてモバイル決済ソリューションの拡大を加速している。UnionPay(銀聯)モバイルQuickPassは現在、中国本土外の16カ国・地域にある60万台以上のPOS端末で受け入れている。さらにQuickPass受け入れPOS端末は今年末には100万台に達すると見込まれる。一方、UnionPay(銀聯)QRコード決済は香港、マカオ、シンガポールの店舗で受け入れている。

今年から銀聯国際はマーチャント戦略パートナーシッププログラムを立ち上げ、主要業者との戦略的協力、革新的決済ソリューションの提供、共同ブランドカードの発行、合同プロモーションの実行、経営戦略の共有、国境を超えたマーケティングプラットフォームU Planを通した特別恩典サービスの提供に着手する。既に20社以上の有力業者がプログラムに加入した。こうした業者は香港や日本、オーストラリア、イタリア、カナダなどを本拠にしている。

銀聯国際のマーチャント戦略パートナーシッププログラムの発足は意義深い。業者はUnionPayのリソースを利用してブランド認知度を高めつつ、UnionPay(銀聯)の革新的な決済ソリューションを受けられる。加入企業はそれぞれの店舗の忠誠度を高め、UnionPay(銀聯)カードの取引額を増やすことができる。カード保有者は参加店舗で便利な優待支払いサービスの享受が可能になる。

このマーチャント会議は、異なる国・地域、異なる業種の業者が意見を交換する場になる。この会議のテーマは「支払いのイノベーションを通した消費の向上」である。

ソース:UnionPay International

UnionPay International launches Merchant Strategic Partnership Program to enhance user experience overseas

PR71346

SINGAPORE, Dec. 1, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

UnionPay International held its first Merchant Conference

After building an extensive global acceptance network, UnionPay International

is now attaching greater significance to cardholders' experience at major

merchants. The other day, UnionPay International held its first Merchant

Conference in Singapore, which was attended by the senior management of over 20

renowned merchants, including Singapore Airlines, Woolworths, King Power, Hertz

and Expedia. At the Conference, UnionPay International Merchant Strategic

Partnership Program was officially launched.

According to the latest data, UnionPay cards are accepted at more than 22

million merchants outside mainland China as of the end of October. These

merchants cover various types, including duty-free stores, shopping malls,

hotels, restaurants, transportation and entertainment establishments. UnionPay

International is accelerating the expansion of its mobile payment solutions at

these merchants worldwide as a response to the change of customers' payment

habits. Today, UnionPay mobile QuickPass is accepted at over 600,000 POS

terminals across 16 countries and regions outside the Chinese Mainland. And

QuickPass-accepting POS terminals are expected to reach one million by the end

of this year. Meanwhile, UnionPay QR code payment is accepted at merchants in

Hong Kong, Macau and Singapore.

Since this year, UnionPay International has launched Merchant Strategic

Partnership Program to carry out strategic cooperation with major merchants,

offering innovative payment solutions, issuing co-branded cards, conducting

joint promotions, sharing business statistics, and providing tailored benefits

and services through its cross-border marketing platform U Plan. So far, more

than 20 key merchants have joined the Program. These merchants are based in

Hong Kong, Japan, Australia, Italy and Canada, etc.

The launch of UnionPay International Merchant Strategic Partnership Program is

significant: Merchants are able to accept various UnionPay innovative payment

solutions while leveraging UnionPay's resources to enhance brand awareness.

Acquirers are able to enhance the loyalty of their merchants, and increase the

transaction volume of UnionPay cards. Cardholders are able to enjoy more

convenient and preferential payment experiences at the participating merchants.

This Merchant Conference offers is a platform for merchants in different

countries and regions, and of different types, to exchange ideas. The theme of

this Conference is "Upgrade Consumption through Payment Innovation".

SOURCE: UnionPay International

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