独身の日ショッピング祭典は中国の興隆する家電産業を反映

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独身の日ショッピング祭典は中国の興隆する家電産業を反映

AsiaNet 71343 (1953)

【上海2017年12月1日PR Newswire=共同通信JBN】これまでのショッピングの祭典「独身の日」には家電ブランドが大ヒットし、中国の興隆する家電市場とその将来性が浮き彫りになった。China Household Electrical Appliances Association(中国家電協会)が主催するAppliance & Electronics World Expo(AWE)は、家電業界の高級製品と最先端技術を披露する大舞台と認められている。2018年のAWEは10カ所の展示ホールに広がる13万平方メートル以上という過去最高の展示エリアになる。

毎年開かれる独身の日は、中国内外の企業が長くしのぎを削ってきた。今年の独身の日の総売上高に関するJD.comの最新リポートによると、美的とハイアール、Greeの中国3大家電メーカーが全ての分野でトップ3を占めた。

美的が公表した統計では、11月11日だけのインターネットでの同ブランド売上高は45億人民元で、前年からの伸び率は70%となった。11月11日の最初の1時間に美的はネットで前年比117%増の17億3700万元の注文を記録し、前年同日の1日分を抜いた。シャープも全ての販路での黒物家電の売上高が10億元を突破したと発表した。JD.comのベストセラーリストでのトップはテレビで、シャープの後にはハイセンス、TCL、Mi、Skyworthが続いた。

中国がグローバルな家庭電器・消費者家電産業の主要市場に成長する中で、この分野で中国を代表する見本市のAWEは、新興中国市場の巨大な可能性を発見して利用する勢力には避けて通れない大掛かりな産業イベントになっている。

ハイアールや美的、Gree、ハイセンス、Skyworth、TCLを含む中国企業と、ボッシュ、シーメンス、サムスン、GE、パナソニック、LG、シャープなど大手国際企業はAWE 2018に参加を予定し、そろって出店の準備に力を入れている。AWE 2018はビジターへの対応を重視している。同博覧会は、ビジターにはスマートトラベルや人工知能(AI)、スマートエンターテイメント、スマートライフに関する直接的な知識や体験、製品を提供する。

関心のある人はAWEの公式ウェブサイトhttp://en.awe.com.cn/ にアクセスし、詳しい情報を入手できる。今後2カ月間はビジター事前登録が無料でできる。

AWE 2018は中国の上海で2018年3月8-11日に開かれる。

▽問い合わせ先

Thomas Wang

+86-10-6709-3609

info@cheea.com

ソース:AWE

Singles' Day Shopping Spree Reflects China's Booming Home Appliance Industry

PR71343

SHANGHAI, Dec. 1, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The success of home appliance brands in the past Singles' Day shopping spree

suggested a booming home appliance market in China and the opportunities it

presents. Organized by the China Household Electrical Appliances Association,

Appliance & Electronics World Expo (AWE) is recognized as a major platform for

exhibiting high-end products and cutting-edge technologies in the home

appliance industry. Its 2018 edition will see an unprecedented exhibition area

of over 130,000 square meters spanning ten exhibition halls.

The annual Singles' Day has long become a battlefield of both domestic and

foreign enterprises. According to JD.com's latest report on the aggregate sales

revenue generated on this year's Singles' Day, Chinese major appliance

manufacturers Midea, Haier and Gree took the top three spots across all

categories.

Statistics released by Midea showed that the brand generated a total of RMB 4.5

billion sales on Nov. 11 alone from all of its online channels, representing a

year-on-year growth of 70%. Within the first hour of Nov. 11, Midea already

logged RMB 1.737 billion in online sales, surpassing the whole-day sales value

of last year and representing a year-on-year growth of 117%. Sharp also

reported over RMB 1 billion in sales from its brown goods on all channels, with

TVs topping JD.com's bestseller list, followed by Hisense, TCL, Mi and Skyworth.

As China grows to be a key market for the global home appliance and consumer

electronics industry, AWE, the most representative show of this field in China,

has become an industry gala and a must-attend event for those looking to

discover and untap the huge potential in the emerging Chinese market.

Domestic enterprises including Haier, Midea, Gree, Hisense, Skyworth and TCL,

and global heavyweights such as Bosch, Siemens, Samsung, GE, Panasonic, LG and

Sharp will be in attendance and are all gearing up to flex their muscles at AWE

2018.  

AWE 2018 attaches great importance to visitor experience. The show will offer

visitors first hand knowledge and experience of cutting edge technologies and

products covering smart travel, artificial intelligence, smart entertainment

and smart life.

Interested parties can visit AWE's official website http://en.awe.com.cn/ for

more information of the show. Visitor pre-registration is open and free for the

next two months.  

AWE 2018 will take place from March 8-11, 2018 in Shanghai, China.

Contact:

Thomas Wang

+86-10-6709-3609

info@cheea.com

SOURCE: AWE

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