Honda Advanced DesignとTriggerがオートモビリティーLAデザイン&デベロッパー・チャレンジの審査員賞を獲得

ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show(R))

Honda Advanced DesignとTriggerがオートモビリティーLAデザイン&デベロッパー・チャレンジの審査員賞を獲得

AsiaNet 71312 (1942)

【ロサンゼルス2017年12月1日PR Newswire=共同通信JBN】

*両者の銀河系間のコンセプトは、ロサンゼルスのモビリティーを向上させる目的で開催されたクリエーティビティーを推進するコンペ「2017年デザイン&デベロッパー・チャレンジ」の審査委員に感銘を与えた

*「Industry Pick(業界賞)」と「People’s Pick(一般賞)」を巡って11チームが戦う

ロサンゼルス・オートショー(LA Auto Show(R))(https://laautoshow.com/ )とオートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))(https://automobilityla.com/ )の開催者は、Honda Advanced Design(http://world.honda.com/design/designstudio/studio8/ )とTrigger(http://www.triggerglobal.com/ )がマイクロソフト(http://microsoft.com/ )提供の今年のデザイン&デベロッパー・チャレンジ(Design & Developer Challenge)の「Judges’ Pick(審査員賞)」優勝者に選ばれたと発表した。車両デビューおよびデザインデー・プログラミングに続き、これらのコンセプトは11月29日のオートモビリティーLAで業界およびメディアの専門家にプレゼンテーションされた。

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世界の30社以上の企業が今年のデザイン&デベロッパー・チャレンジへの参加を申請した。このチャレンジは、2060年に重要な世界スポーツイベントの開催に名乗りを上げるロサンゼルス市の提案の一環として「スマート」なロサンゼルス市の新しいモビリティープランを参加企業が作成することを求めた。申請者の中から、自動車、テクノロジー、建築、デザインのセクターの11チームが参加し、コンセプトを提出した。慎重な検討プロセスを経て、5つのファイナリストが審査委員会によって選ばれ、オートモビリティーLAでモビリティープランをプレゼンテーションした。Honda Advanced DesignとTriggerは審査員によって1位に選ばれ、GK Design International Inc.(https://automobilityla.com/wp-content/uploads/2017/11/DDC-2017-Poster-GK-Design-International-Inc..jpg )、Launch Forth, Allianz、Ottobock、Red Bull and International Paralympic Committee(https://automobilityla.com/wp-content/uploads/2017/11/DDC-2017-Poster-Launch-Forth.png )、oiio(https://automobilityla.com/wp-content/uploads/2017/11/oiio-studio-LA-2060-Poster-11.16.jpg )、ZGF Architects(https://automobilityla.com/wp-content/uploads/2017/11/DDC-2017-Poster-ZGF-Architects.jpg )など、他のファイナリストに打ち勝った。

スコアの基礎となるコンセプトビデオで、参加企業は銀河系間のマルチモーダル・システム、大量および個人輸送の全く新しい考え方、家庭やスポーツ会場の観戦者向けのバーチャルリアリティー(VR)および拡張現実(AR)の観戦オプション、身体障害者のためのモビリティー・ソリューション、地上・空中・海上でのスポーツイベントなどを含むコンセプトを提案した。

Honda Advanced Designのクリエーティブディレクターであるリッキー・シュー氏は「モビリティーコンセプトをデザインする際、われわれはロサンゼルスの地元に適用可能なグローバルな取り組みを行った。われわれの目標は、人間の体験を考慮し、大量および個人輸送、ダイナミックな輸送を活用するスポーツ会場、パラリンピック・アスリートのための拡張人工装具などに対処できる多数のモビリティー・システムを構築することだった。この賞を受賞できたことを光栄に思うとともに、オートモビリティーLAのチャレンジで競い合うチャンスに恵まれたことを大変うれしく思う」と語った。

このチームは一連の独自のVRウィングを公開し、審査委員会と会場の観客の前で革新的なコンセプトを紹介した。このイベントに先立ち、このチームは、審査委員が「よりスマート」な車両および建造物の独創性、形式、機能に基づくコンセプト、住民の生活への影響、ロサンゼルス市のデータセットの利用、前提となる「Smarter L.A. 2060」の取り込みなどを検討する多数の資料を提出した。

マイクロソフトの製品マーケティング担当ディレクターであるマーク・ペンダーグラスト氏は「世界で最も技術的に進んだデバイスの幾つかは車両であり、Hondaのようなテクノロジーとデザインを重視する自動車メーカーが車両、会場、パーソナルなソリューションにおいて将来のモビリティーで重要な役割を果たすのは納得できる。われわれはHonda Advanced DesignとTriggerに大変感銘を受け、両者のデザインが未来をどのように規定するかを見るのが待ち遠しい」と語った。

今年のデザイン&デベロッパーの審査委員は次の通り。

*クリス・ダウン氏、マテルのホットウィール上級副社長&グローバルブランド・ゼネラルマネジャー

*クレイ・ディーン氏、Under Armour(アンダー・アーマー)最高イノベーション責任者

*ダニー・スティリオン氏、IDEOパートナー&エグゼクティブ・デザインディレクター

*ジェイミー・シチュッロ氏、Autodeskソリューション・エグゼクティブ

*リカード・ジラルディ氏、Microsoft NEXTのプリンシパル・クリエーティブ・ディレクター

*セレタ・レイノルズ氏、ロサンゼルス市交通局長

*スチュワート・リード氏、Art Center College of Design交通デザイン責任者

ConnectedTravelの創設者兼最高経営責任者(CEO)でオートモビリティーLAの諮問委員会メンバーであるブライアン・ビニアク氏は「今年のオートモビリティーLAのデザイン&デベロッパー・プログラムにこれまで以上に多く、かつ世界中から多様なチームが参加したことを誇りに思う。将来のモビリティーの向上に関して言えば、このプログラムとチャレンジは業界におけるデザイン、イノベーション、コラボレーションの重要性に根差している。参加チームはわれわれのショーの精神を代表するクリエーティビティー、タレント、ドライブを発揮し、われわれは大きな感銘を受けた」と語った。

11チームは全て、今年のコンペの残り2つの賞を獲得する機会がある。「Industry Pick(業界賞)」は、デザイナー、自動車メーカー、ジャーナリスト、その他の専門家がウェブサイトwww.automobilityla.com に掲載される全ての参加者のコンセプトを審査し、12月1日から好みのチームに投票する。また「Pople’s Pick(一般賞)」は、LAオートショーの訪問者と世界中の人がウェブサイトwww.laautoshow.com で最高と思うチームに投票するチャンスがある。両賞の入賞者は12月11日の週に発表される。

自動車デザイン・イノベーションの中心地ロサンゼルスで開催されるオートモビリティーLAのデザイン&デベロッパー・チャレンジは、自動車デザイン・コミュニティーとエンターテインメント、テクノロジー、建築、都市計画など多様な分野が融合する世界唯一の年次コンペである。今年のチャレンジは、マイクロソフト(http://microsoft.com/ )が提供し、Autodesk(https://www.autodesk.com/ )、Lacks Enterprises(http://www.lacksenterprises.com/ )がサポートし、ロサンゼルス市交通局がオフィシャルパートナーを務めた。

Design & Developer Programに関する詳細は次を参照:http://automobilityla.com/design-developer-program/

オートモビリティーLAおよびLAオートショーで起きるその他の体験の詳細は次を参照:https://automobilityla.com/https://laautoshow.com/

▽ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)およびオートモビリティーLA(AutoMobility LA)について

1907年創設のロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show、LA Auto Show(R))は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2016年LAオートショーのプレス&トレード・デー(Press & Trade Days)はコネクテッドカー・エキスポ(CCE)と統合され、オートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))となって登場した。オートモビリティーLAはテクノロジー業界と自動車業界を統合し、新製品と新技術を発表し、交通とモビリティーの将来を取り巻く喫緊の問題を討議する業界初のトレードショーである。2017年のオートモビリティーLAは11月27-30日にLos Angeles Convention Centerで開催され、併せてメーカーの新車も披露される。2017年LAオートショーは12月1-10日に一般公開される。オートモビリティーLAは新興自動車企業がビジネスを行い、画期的な新製品を公開し、世界中から集まるメディアと業界の専門家の前で新戦略を発表する場でもある。LAオートショーはロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)New Car Dealer Associationの後援を得てANSA Productionsが運営する。最新のショー関連ニュースや情報はLAオートショーのTwitter(www.twitter.com/LAAutoShow )、Facebook(www.facebook.com/LAAutoShow )またはInstagram(https://www.instagram.com/laautoshow/ )をフォローし、アラート(http://www.laautoshow.com/ )に登録を。オートモビリティーLAの詳細はウェブサイトhttp://www.automobilityla.com/ を参照。

▽報道関係問い合わせ先

Brian Alexander/Amanda Niklowitz

JMPR Public Relations, Inc.

+1-(818)992-4353

balexander@jmprpublicrelations.com

aniklowitz@jmprpublicrelations.com

ソース:Los Angeles Auto Show

Honda Advanced Design & Trigger Win Judges' Pick Award At Automobility LA Design & Developer Challenge Presented By Microsoft

PR71312

LOS ANGELES, Dec. 1, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Their Intergalactic Concepts Impressed Judges at the 2017 Design & Developer

Challenge, a Creativity-Forward Competition Aimed at Improving Mobility for Los

Angeles and Beyond

-- Eleven Teams Will Battle for the "Industry Pick" and "People's Pick" Awards,

Respectively

Organizers of the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) (

http://laautoshow.com/ ) and AutoMobility LA ( https://automobilityla.com/ )

announced that Honda Advanced Design (

http://world.honda.com/design/designstudio/studio8/ ) and Trigger (

http://www.triggerglobal.com/ ) were chosen as the winner of the "Judges' Pick"

award at this year's Design & Developer Challenge presented by Microsoft (

http://microsoft.com/ ). Following a day of vehicle debuts and design

programing, their concept was presented to industry and media professionals at

AutoMobility LA on Wednesday, Nov. 29.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/613174/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg

More than 30 companies from around the world applied to participate in this

year's Design & Developer Challenge, which asked competitors to create a new

mobility plan for a "smarter" Los Angeles as part of the city's bid to host a

major global sporting event in the year 2060. Of them, 11 teams from the

automotive, technology, architecture and design sectors participated and

submitted concepts. After a careful review process, five finalists were chosen

by the judging committee to present their mobility plan at AutoMobility LA.

Honda Advanced Design and Trigger were the judges' top pick, beating the other

finalists, which included GK Design International Inc. (

https://automobilityla.com/wp-content/uploads/2017/11/DDC-2017-Poster-GK-Design-International-Inc..jpg

), Launch Forth, Allianz, Ottobock, Red Bull and International Paralympic

Committee  (

https://automobilityla.com/wp-content/uploads/2017/11/DDC-2017-Poster-Launch-Forth.png

), oiio (

https://automobilityla.com/wp-content/uploads/2017/11/oiio-studio-LA-2060-Poster-11.16.jpg

) and ZGF Architects. (

https://automobilityla.com/wp-content/uploads/2017/11/DDC-2017-Poster-ZGF-Architects.jpg

).

In their concept video, which was set to an original score, they presented

concepts that included intergalactic multi-modal systems, completely new

versions of mass and personal transit, virtual reality (VR) and augmented

reality (AR) viewing options for those at home or at sports venues, mobility

solutions for those with disabilities and even novel land-, air- and sea-based

sporting events.

"When designing our new mobility concepts, we took a global approach that can

be applied locally here in Los Angeles. Our goal was to create multiple

mobility systems, taking into account the human experience, that address mass

and personal transit, dynamic transportation-based sports venues and augmented

prosthetics for para-athletes," said Ricky Hsu, Creative Director of Honda

Advanced Design. "We are honored to accept this award and are so grateful that

we had the chance to compete in AutoMobility LA's Challenge."

After unveiling a unique set of VR wings, the team presented an innovative

concept film in front of the judging committee and a live audience. In advance

of the event, they submitted numerous materials for the judges to review; they

evaluated the concept based on creativity, form and function of "smarter"

vehicles and buildings, impact on people's lives, use of Los Angeles' data sets

and the incorporation of the "Smarter L.A. 2060" premise.

"Some of the most technologically advanced devices in the world are vehicles,

so it makes sense that tech- and design-focused automakers like Honda will play

an important role in the future of mobility, whether it be vehicles, venues or

personal solutions," said Mark Pendergrast, Director of Product Marketing at

Microsoft. "We were thoroughly impressed by Honda Advanced Design and Trigger,

and can't wait to see how their designs will shape our future."

This year's esteemed panel of Design & Developer judges included:

   -- Chris Down, Hot Wheels at Mattel, Inc., Senior Vice President & Global

      Brand General Manager

   -- Clay Dean, Under Armour, Chief Innovation Officer

   -- Danny Stillion, IDEO, Partner & Executive Design Director

   -- Jamie Sciturro, Autodesk, Solution Executive

   -- Riccardo Giraldi, Microsoft NEXT, Principal Creative Director

   -- Seleta Reynolds, City of Los Angeles Department of Transportation,

      General Manager

   -- Stewart Reed, Art Center College of Design, Head of Transportation Design

"We are proud to share that AutoMobility LA had more teams participate in this

year's Design & Developer Program than ever before, as well as the most

globally represented and diverse," said Bryan Biniak, Founder and CEO of

ConnectedTravel and AutoMobility LA Advisory Board member. "This Program and

Challenge is grounded in the importance of design, innovation and collaboration

across industries when it comes to improving the future of mobility. These

teams harnessed the creativity, talent and drive that represent the spirit of

our show and we couldn't be more impressed."

All 11 teams have the opportunity to win two remaining awards in this year's

competition. The "Industry Pick" award gives designers, automakers, journalists

and other professionals the opportunity to screen all participant's concepts on

www.automobilityla.com and vote for their favorite team starting Dec. 1.

Meanwhile the "People's Pick" award will allow LA Auto Show attendees and the

entire world the chance to vote for their top team on www.laautoshow.com.

Winners of both of these awards will be announced the week of Dec. 11.

Hosted in Los Angeles, the epicenter of automotive design and innovation,

AutoMobility LA's Design & Developer Challenge is the world's only annual

competition that blends the automotive design community with creatives from

multiple disciplines, including entertainment, technology, architecture and

urban planning. This year's challenge was presented by Microsoft, (

http://microsoft.com/ ) supported by Autodesk ( https://www.autodesk.com/ ) and

Lacks Enterprises ( http://www.lacksenterprises.com/ ) with the Los Angeles

Department of Transportation ( http://ladot.lacity.org/ ) as the official

partner.

For more information about the Design & Developer Program, visit:

http://automobilityla.com/design-developer-program/.

For more information about AutoMobility LA and LA Auto Show, visit:

http://www.automobilityla.com/ and http://laautoshow.com/.

About the Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major

North American auto show of the season each year.  In 2016, the show's Press &

Trade Days merged with the Connected Car Expo (CCE) to become AutoMobility

LATM, the industry's first trade show converging the technology and automotive

industries to launch new products and technologies and to discuss the most

pressing issues surrounding the future of transportation and mobility.  

AutoMobility LA 2017 will take place at the Los Angeles Convention Center Nov.

27-30, with manufacturer vehicle debuts intermixed.  LA Auto Show 2017 will be

open to the public Dec. 1-10.  AutoMobility LA is where the new auto industry

gets business done, unveils groundbreaking new products and makes strategic

announcements in front of media and industry professionals from around the

globe.  LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New Car Dealer Association

and is operated by ANSA Productions.  To receive the latest show news and

information, follow LA Auto Show on Twitter at www.twitter.com/LAAutoShow, via

Facebook at www.facebook.com/LAAutoShow or on Instagram at

https://www.instagram.com/laautoshow/ and sign up for alerts at

http://www.laautoshow.com/. For more information about AutoMobility LA, please

visit https://www.automobilityla.com/.

Media Contacts:

Brian Alexander/Amanda Niklowitz

JMPR Public Relations, Inc.

+1(818) 992-4353

balexander@jmprpublicrelations.com  

aniklowitz@jmprpublicrelations.com

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