GBTA Foundationの最新リポートは企業が出張者の安全サービスと出張計画の可視性に欠如していると指摘

コンカー(Concur)

GBTA Foundationの最新リポートは企業が出張者の安全サービスと出張計画の可視性に欠如していると指摘

AsiaNet 71203 (1887)

【フランクフルト2017年11月29日PR Newswire=共同通信JBN】

*リポートは出張者の予約行動が安全性に及ぼす影響を指摘

29日発表されたGlobal Business Travel Association(GBTA)Foundation(グローバルビジネストラベル協会財団)(http://www.gbta.org/foundation/Pages/default.aspx ) の最新リポートで、英国、ドイツ、フランスの出張者の4分の3以上が会社は出張中の社員の安全を気に掛けているということを承知していることが明らかになった。コンカーと提携して実施されたこの「How Traveller Booking Behaviour Impacts Safety」(https://www.concur.com/en-us/resources/how-safe-are-your-business-travellers )リポートは、出張者を支援するリスク管理サービスは依然として包括的かつ普遍的なものからはかけ離れた状態にあるとも指摘した。

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コンカーのスコット・トーリー最高収益責任者は「このように世界的に不確実な時代に、ビジネスリーダーは社員がどこにいるかを知り、彼らを安全に保ち、十分な情報を与える責任がある。このリポートの最も驚くべき結果の1つは、出張者の半数以上が、 会社のチャンネルを通じて予約を行わなければ自分の安全性に影響が出る可能性があることを知っているにもかかわらず、過半数が未だに社外で予約をしているということである。これは、企業が安全をより注意を払う必要があることを意味している。注意義務は企業が社員のために行うことができる最も重要なことの1つであると固く信じている」と語った。

英国、ドイツ、フランスの出張者は、会社が社員の安全を気に掛けていることに同意する。 事実、GBTA Foundationのリポートによると、緊急事態や治安事件発生時には、出張者は会社が自分と積極的に連絡を取ることを全面的に期待しており、少なくとも3分の2は2時間以内に会社がそうすることを期待している。

しかし、出張者の3分の2は、会社のチャンネルを通じて予約しない場合には、緊急時に会社やTMCが出張者を見つけて連絡することがより困難となるため、自分たちの安全に影響を及ぼすことを認識している。皮肉なことに、TMCを持っていたり、OBTへのアクセスがある場合であっても、出張者10人のうち約7人が過去1年間に少なくとも1回は社内チャンネルの以外で予約を入れていることである。

このことは、会社がリスク管理サービスおよびテクノロジーを使用し、同サービスおよびポリシーに関する教育を実施して出張者をサポートすることにより、社員を守るための措置をとる余地がまだある可能性を示している。

このリポートは、英国、ドイツ、フランスの出張者の間にある他のいくつかの出張リスク管理に関するトレンドを明らかにした。

*ダイレクトな予約。昨年、出張者のほぼ半数が企業のオンライン予約ツール(OBT)を使用した。 しかし、TMCを使う企業の出張者の70%近くが、昨年、出張のうち少なくとも1回はサプライヤーに直接予約したと回答した。サプライヤーに直接予約した旅行計画や旅程を把握するためのシステムが会社に整っていると答えたのは40%未満だった。

*出張者の居場所確認。出張者は会社が緊急時や治安事件発生中に、出張日程表(53%)、雇用主が提供するスマートフォンアプリのGPS情報(44%)、経費報告情報(32%)などの、さまざまな情報を使い出張者の居場所を迅速に確認することを期待している。

*出張者サービス。ドイツの出張者のほぼ半数(49%)は、緊急時に会社から支援ホットラインが提供されると答える一方、英国(57%)とフランス(65%)の出張者は会社から提供される緊急ホットラインへのアクセスがあると回答。

*訓練とリソース。出張者の半数以上は、会社が出張安全訓練を提供していると回答しているが、訓練回数が増えるほど役に立つというのが一致した意見だ。出張者の約61%がグループ訓練と1対1の訓練に関心を示し、過半数(約65%)は毎年数回のトレーニングを受けるのが良いと回答。

GBTA Foundationの調査担当ディレクター、モニカ・サンチェス氏は「3年間にわたり予約データを追跡すると、OBTに一貫してアクセスした出張者の過半数は、過去1年間にサプライヤーまたはOTAに直接予約したと回答した。つまり、会社は彼らの旅行データにアクセスできなかった可能性がある。行方不明ないし不完全な予約データは、出張者をケアする企業の能力を大きく阻害する可能性がある。予約データが、企業が行っている事実上すべてのリスク管理機能を可能にする注意義務において重要な役割を果たすからだ」と述べた。

コンカーは、増大する旅行リスク管理上の課題への対応として、今年に入ってConcur Locate (https://www.concur.com/en-us/concur-locate ) およびActive Monitoringを導入した。Healixにより強化された、Active Monitoringを搭載したConcur Locateは、旅行・経費データ、TripLinkとTripItを介して直接予約された旅程、およびサプライヤーの電子領収書を含む、業界で最も包括的なデータセットから導かれた最初の統合出張者リスク管理ソリューションである。あらゆる規模のビジネスは、世界規模のセキュリティー・オペレーションセンターに関連するインフラや人員を必要とせずに、24時間365日の監視、通信サポート、出張者サポートを提供できるこのソリューションから利益を受けることができる。

このリポートはフランクフルトで開催されるGBTA Conference 2017で29日発表された。会議出席者は中央欧州時間(CET)30日午前9時のカンファレンスでリポートの詳細を知ることができる。(https://gbtaeurope17.mapyourshow.com/7_0/sessions/session-grid.cfm?grid-eventsby=EventType&grid-eventtypeid=2&grid-pageload=sessions%252Fsession-details.cfm%253FScheduleID%253D25&CFID=14735483&CFTOKEN=c281e53124ea5e33-2CA1887D-A33E-A1C7-177ED9FC3E )。会議出席者はブース#28でConcur LocateおよびActive Monitoringについてより詳しい情報を得ることができる。

この「How Traveller Booking Behaviour Impacts Safety」リポートは2017年9、10月に英国、ドイツ、フランスにおける735人の出張者を対象に行われた。内容や方法論に関するより詳細な情報についてはhttps://www.concur.com/en-us/resources/how-safe-are-your-business-travellers からダウンロードできる。

▽コンカー(Concur)について

SAP傘下の企業、コンカーは20年以上にわたり、出張、経費、請求書、コンプライアンス、リスクを網羅し、自動化を超越した完全コネクテッドの出費管理ソリューションを、あらゆる規模および段階にある企業に提供してきた。コンカーの世界規模の専門知識と業界をリードするイノベーションによって、さまざまなパートナーとアプリケーションから成るダイナミックなエコシステムに属する同社の顧客は、時間を節約できるツール、最先端技術、コネクテッド・データを使って1歩先を行くことができる。ユーザーフレンドリーですぐにビジネスで使用でき、コンカーは強力なインサイトを明らかにし、企業が複雑性を解消し、出費を明確に理解することを支援、これによって企業は出費を主体的に管理することが可能となる。詳細はhttp://www.concur.com ないしはコンカーのブログ(https://www.concur.com/blog )を参照。

▽問い合わせ先

Katharine Kemp

Katharine.Kemp@concur.com

+1.425.590.5377

Laurel Cifala

Laurel.Cifala@Edelman.com

+1.206.268.2229

ソース:Concur

New GBTA Foundation Report Reveals Companies May Lack Safety Services and Visibility into Business Travel Plans

PR71203

FRANKFURT, Germany, Nov. 29, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Latest Study Uncovers the Impact Business Traveller Booking Behaviour has on

Safety

A new Global Business Travel Association (GBTA) Foundation

(http://www.gbta.org/foundation/Pages/default.aspx ) report released today

found that more than three-quarters of business travellers in the U.K., Germany

and France agree that their organisations care about their safety while

travelling for work. Conducted in partnership with Concur, the How Traveller

Booking Behaviour Impacts Safety (

https://www.concur.com/en-us/resources/how-safe-are-your-business-travellers )

study, also found risk management services supporting business travellers are

still far from comprehensive and universal.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/609695/Concur_Logo.jpg

"During these times of global uncertainty, business leaders have a

responsibility to know where employees are and keep them safe and informed,"

said Scott Torrey, Chief Revenue Officer, Concur. "One of the most surprising

results of the study is that more than half of business travellers know that

not booking through company channels can affect their safety but a majority

still book outside. This means that companies need to put a stronger focus on

safety, and I firmly believe duty of care is one of the most important things a

business can do for its employees."

Business travellers in the U.K., Germany and France agree organisations care

about their safety. In fact, the GBTA Foundation found that in an emergency or

security event, business travellers overwhelmingly expect their company to

proactively contact them, with at least two-thirds expecting their company to

do so within two hours.

However, two-thirds of business travellers acknowledge that not booking through

company channels can affect their safety by making it more difficult for their

company or TMC to locate and contact them in an emergency. The irony is that

roughly seven out of 10 travellers booked outside of company channels at least

once in the past year, even when they had a TMC or access to an OBT.

This suggests organisations could be doing more to protect employees with risk

management services and technologies and better educating on the services and

policies in place to support employees travelling on business.

The report uncovered several other travel risk management trends among U.K.,

German and French business travellers.

    -- Direct bookings. In the last year, nearly half of business travellers

       used a corporate online booking tool (OBT). However, nearly 70 percent

       of business travellers whose company uses a TMC say they booked at

       least one business trip directly with a supplier in the last year.

       Fewer than 40 percent say their organisation has a system in place to

       capture travel plans and itineraries booked directly with suppliers.

    -- Traveller locating. Travellers expect their companies to use a range of

       information to quickly locate them during an emergency or security

       event including travel itineraries (53 percent), GPS information from

       employer-provided smartphone apps (44 percent) and expense report

       information (32 percent).

    -- Traveller services: Less than half of German business travellers

       (49 percent) say that their organisation provides them with an

       assistance hotline in case of an emergency while there are more

       business travellers in the U.K. (57 percent) and France (65 percent)

       that have access to an emergency hotline provided by their company.

    -- Training and resources. More than one-half of business travellers

       report their organisations provide travel safety trainings, but there's

       a consensus that more would be helpful. Some 61 percent of travellers

       expressed interest in group and one-on-one trainings, and the

       majority – approximately 65 percent – would prefer to receive several

       trainings each year.

"Over three years of tracking booking data, a majority of business travellers

who had access to an OBT consistently say they booked directly with a supplier

or with an OTA in the past year, meaning their company may not have had access

to their travel data," said Monica Sanchez, director of research for the GBTA

Foundation. "Missing or incomplete booking data can greatly hinder a company's

ability to care for their travellers as it plays a key role in duty of care –

enabling virtually every risk management function that companies perform."

In response to growing travel risk management challenges, Concur introduced

Concur Locate (https://www.concur.com/en-us/concur-locate ) and Active

Monitoring earlier this year. Concur Locate with Active Monitoring, powered by

Healix, is the first integrated traveller risk management solution drawing from

the industry's most comprehensive data set including travel and expense data,

itineraries booked direct captured through TripLink and TripIt, and supplier

e-receipts. Businesses of all sizes can benefit from 24/7 monitoring,

communications support and traveller assistance, without the infrastructure or

headcount associated with a global security operations centre.

Today's announcement took place at the GBTA Conference 2017 in Frankfurt.

Attendees can learn more about the study findings at the conference on

Thursday, November 30 at 9:00 a.m. CET (

https://gbtaeurope17.mapyourshow.com/7_0/sessions/session-grid.cfm?grid-eventsby=EventType&grid-eventtypeid=2&grid-pageload=sessions%252Fsession-details.cfm%253FScheduleID%253D25&CFID=14735483&CFTOKEN=c281e53124ea5e33-2CA1887D-A33E-A1C7-177ED9FC3E

). Attendees can also hear more about Concur Locate and Active Monitoring at

booth #28.

The How Traveller Booking Behaviour Impacts Safety study surveyed 735 business

travellers in the U.K., Germany and France over September and October 2017. For

more information about findings and methodology, the report is available for

download here (

https://www.concur.com/en-us/resources/how-safe-are-your-business-travellers ).

About Concur

For more than two decades, Concur, an SAP company, has taken companies of all

sizes and stages beyond automation to a completely connected spend management

solution encompassing travel, expense, invoice, compliance and risk. Concur's

global expertise and industry-leading innovation keep its customers a step

ahead with time-saving tools, leading-edge technology and connected data, in a

dynamic ecosystem of diverse partners and applications. User-friendly and

business-ready, Concur unlocks powerful insights that help businesses reduce

complexity and see spending clearly, so they can manage it proactively. Learn

more at http://www.concur.com or the Concur blog (https://www.concur.com/blog ).

Contact:

Katharine Kemp

Katharine.Kemp@concur.com

+1.425.590.5377

Laurel Cifala

Laurel.Cifala@Edelman.com

+1.206.268.2229

SOURCE:  Concur

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