アブダビ・ヤス島の個人向けデジタルビジター体験に道を開くミラル

Miral Asset Management

アブダビ・ヤス島の個人向けデジタルビジター体験に道を開くミラル

AsiaNet 71072 (1834)

【アブダビ(アラブ首長国連邦)2017年11月16日PR Newswire=共同通信JBN】

*このプラットフォームはエンターテインメントとレジャーの国際的な観光目的地を目指すヤス島の熱望を後押しして、世界一流のアトラクションをシームレスに結びつけ、壁のない観光体験を提供

アブダビを本拠にするデベロッパーのミラル(Miral)が大規模なデジタル変革プロジェクトに乗り出した。ヤス島の世界一流テーマパークとアトラクションをシームレスにつなぐ観光目的地の創設である。ユニークでイマーシブな体験を生み出すミラルのビジョンを推進するこのプロジェクトは、ビジターを高度に個人化されたデジタルの旅に誘い、世界のレジャー、ビジネス旅行客に対するヤス島の観光地としてのアピールを強化する。

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(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/605004/Miral_Cognizant_SapientRazorfish.jpg

アブダビ・ヤス島のテーマパーク全体に及ぶプラットフォームのデジタル資産を立ち上げ、壁のないリゾートビジョンを提供するインフラは今年初めに開発された。デジタル変革プロジェクトは、国内、地域、国際的ビジターを引き付けるため、ユニークなアトラクションのポートフォリオを比類ないビジター体験と結びつけるミラルの広範な計画の次章を代表している。

プロジェクトの第1段階は2018年前半に公開され、ビジターはアイコニックなテーマパークのフェラーリ・ワールド・アブダビ(Ferrari World Abu Dhabi)、ヤス・ウォーターワールド(YasWaterworld)、ヤス島観光地、来年計画されている新しいテーマパーク、アトラクションとオンラインおよびモバイルでつながれることになる。

ミラルのモハメド・アブドゥラ・アル・ザアビ最高経営責任者(CEO)は「ゲストにイマーシブで壁のない体験を提供することは、常にヤス島のビジョンの中心にあった」とコメントし、「このプロジェクトはパートナーの支援を得て、世界的なエンターテインメントとレジャーの目的地に選択されるヤス島の地位強化に大きな役割を果たし、われわれのアトラクションを使用可能な個別化テクノロジーと一体化させ、ゲストにユニークで忘れがたい体験を提供する」と付け加えた。

ゲストはヤス島の旅を始めるとすぐに個人用IDを受け取る。それは彼らのニーズに合わせたコネクテッドで「壁のない」観光体験の扉を開くデジタル「キー」になる。

ビジターは壁のない体験によって、ヤス島滞在中の家族とのやり取りを個人化するスマートフォンやデジタルデバイスで多様なイマーシブな体験を楽しむことができる。

デジタル変革プロジェクトは統合型クラウドベース・プラットフォームにサポートされ、ミラルは顧客体験管理ツールを通じて、ヤス島のビジターとビジネスパートナーのニーズをよりよく理解し対応することが可能になる。

ミラルはデジタルトランスフォーメーションおよび顧客体験管理の世界一流専門家と提携して16日、ヤス島の現場に展開した開発チームに協力してプロジェクトの骨格を構築したPublicis.Sapient傘下のSapientRazorfish、Cognizant両社との戦略提携を発表した。

Publicis.Sapient Internationalのナイジェル・バズCEOは「SapientRazorfishはデジタル変革の旅でミラルと手を組むことをうれしく思う。それはヤス島観光と世界のビジターに価値を生み出し提供する」と語った。

バズCEOは「テクノロジーが飛躍的に進歩し顧客の期待が変化しつつある世界で、ミラルは世界一流の未来のテーマパーク体験を考え直す熱望と能力を示してきた。ビジネスコンサルティング、創造性、テクノロジー、データ科学におけるわれわれの専門能力をもたらすことによって、コネクテッドでイマーシブな体験を通じた類のないアトラクションにビジター体験を本格的に変革するミラルの役に立ちたいと願っている」と付け加えた

Cognizantでアジア太平洋・中東・インドを担当するナラヤン・アイヤー副社長は「われわれは一緒に、ミラルが各チャンネルに及ぶレジャー、エンターテインメント提供の現実、仮想両面を結合して、スマートで個人化され、イマーシブな体験を先導できるようなデジタルプラットフォームをつくり出した。われわれの分析、クラウド、機敏な開発能力を駆使してミラルがテクノロジー環境と力を生かし、優れた知見と喜ぶビジターに基づく市場の多様化を推進する手助けをしたい」と語った。

ミラルはアブダビ首長国での未来の観光地創造を目指しており、このプラットフォームは顧客・ゲスト体験をさらに進化、拡大させる限りない機会をミラルに与える。

これはヤス島のビジター体験、成長するテーマパークのポートフォリオを豊かにするミラルの新たな主要プロジェクトである。ヤス島にはフェラーリ・ワールド・アブダビ、ヤス・ウォーターワールドがあり、2018年にはワーナーブラザーズ・ワールド・アブダビ(Warner Bros. World Abu Dhabi)、クライム(CLYMB)が、また2022年までに次世代マリーンテーマパークであるシーワールド・アブダビ(SeaWorld Abu Dhabi)がオープンする予定。ヤス島はまた、ヤス・マリーナ・サーキット(Yas Marina Circuit)はじめ各種のスポーツ、エンターテインメント体験、7つのホテル、通年イベント、ライブ公演・コンサートアリーナ、18ホールのチャンピオンシップ・ゴルフコース、マリーナ、ビーチ、さらに人気が高まっているショッピングモールのヤス・モール(Yas Mall)、最近発表された複合用途開発のヤス・ベイ(Yas Bay)も提供している。

▽ミラルについて

ミラルは、ユニークでイマーシブかつエキサイティングな体験を通して人と場所をつなぐアブダビの観光地クリエイターである。ヤス島の開発と運営を担うミラルの資産は、エンターテインメント、ホスピタビリティー、レジャー、スポーツ、ダイニング、リテール、不動産など多岐にわたっている。ヤス島には現在、フェラーリ・ワールド・アブダビ、ヤス・ウォーターワールド、ヤス・リンクス・ゴルフコース(Yas Links Golf Course)、ヤス・モール、ヤス・マリーナ・サーキット、ヤス・マリーナ(Yas Marina)のほか、フラッグシップホテルのヤス・ヴァイスロイ(Yas Viceroy)など7つのホテルがある。詳細はhttp://www.miral.aを参照。

ソース:Miral Asset Management

Miral Paves the Way for Personalized Digital Visitor Experiences on Yas Island, Abu Dhabi

PR71072

ABU DHABI, UAE, Nov. 16, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

      Boosting Yas Island's ambition to become a global destination for

entertainment and  leisure, the platform will seamlessly connect world-class

attractions and offer a wall less destination experience

    Abu Dhabi-based developer, Miral, has embarked on a major digital

transformation project to create a seamlessly connected destination of

world-class theme parks and attractions on Yas Island. Advancing Miral's vision

to create unique and immersive experiences, the project will take visitors on a

highly personalized digital journey, enhancing Yas Island's destination appeal

to global leisure and business travellers.

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/605003/Miral_Logo.jpg )

(Photo:     

http://mma.prnewswire.com/media/605004/Miral_Cognizant_SapientRazorfish.jpg )

    The infrastructure was developed earlier this year to enable the launch of

the platform's digital assets across its theme parks on Yas Island, Abu Dhabi

and to deliver a wall-less resort vision. The digital transformation project

represents the next chapter in Miral's wider plans to combine its portfolio of

unique attractions with unrivalled visitor experiences as it seeks to attract

domestic, regional and international visitors

    The first phase of the project will roll out during the first half of 2018,

and will transform online and mobile visitor engagement with the iconic Ferrari

World Abu Dhabi theme park, Yas Waterworld, the Yas Island destination and the

new theme park and attractions planned for next year

    "Providing guests with immersive wall-less experiences has always been at

the heart of Yas Island vision," commented Mohamed Abdalla Al Zaabi, CEO of

Miral. "With the support of our partners, this project will play a major role

in reinforcing Yas Island's position as a global entertainment and leisure

destination of choice, and will allow us to combine our attractions with

personalized technology enabled that will provide guests with unique and

memorable experiences," added Al Zaabi.

    As soon as the guests' journey starts with Yas Island, they will receive a

personal ID that becomes their digital 'key' to open a connected 'wall-less'

destination experience tailored to their needs.

    The wall-less experience will allow visitors to enjoy multiple immersive

experiences seamlessly on their smartphone or digital device, with the

opportunity to personalize their interaction with the family during their stay

on Yas Island.

    The digital transformation project is supported by an integrated

cloud-based platform allowing Miral to better understand and meet the needs of

Yas Island's visitors and business partners through customer experience

management tools.

    Miral has partnered world leading specialists in digital transformation as

well as customer experience management, and today announces its strategic

partnerships with SapientRazorfish, part of Publicis.Sapient and Cognizant who

together have forged the backbone of the project with development teams

deployed on-site at Yas Island.

    "SapientRazorfish is excited to partner with Miral on its digital

transformation journey, which will create and deliver value for the Yas Island

destination and its global visitors," said Nigel Vaz, CEO of Publicis.Sapient

International.

    "In a world driven by the exponential pace of technology advancement and

changing customer expectations, Miral has demonstrated the ambition and ability

to reimagine the world-class theme park experience of the future. By bringing

our expert capabilities in business consulting, creativity, technology and data

science, we look forward to helping Miral truly transform the visitor

experience to its unrivalled attractions through connected and immersive

experiences ," added Vaz.

    "Together, we have created a digital platform that enables Miral to lead

the way in smart, personalized and immersive experiences by uniting the

physical and virtual aspects of its leisure and entertainment offerings across

channels. We are pleased to leverage our analytics, cloud and agile development

capabilities to help Miral unlock the power of its technology environment and

drive market differentiation based on superior insights and delighted

visitors," said Narayan Iyer, Vice President, Asia-Pacific, Middle East and

India, Cognizant.

    The platform provides Miral with a limitless opportunity to further evolve

and expand its customer and guest experiences as it focuses on creating

tomorrow's destinations in the emirate of Abu Dhabi.

    This is another key project by Miral to enrich visitors' experiences on Yas

Island and its growing portfolio of theme parks which includes Ferrari World

Abu Dhabi, Yas Waterworld and upcoming 2018 attractions Warner Bros. World Abu

Dhabi, and CLYMB, as well as, the next-generation marine themed park, SeaWorld

Abu Dhabi set to open by 2022.  Yas Island also offers a range of sporting and

entertainment experiences such as Yas Marina Circuit, seven hotels, year-round

events, a live performance and concert arena, an 18-hole championship golf

course, a marina, a beach, and the increasingly popular shopping destination,

Yas Mall, and the recently announced mixed-use development, Yas Bay.

    About Miral

    Miral is Abu Dhabi's creator of destinations, uniting people and places

through unique,  immersive and exciting experiences. Responsible for the

development and management of Yas Island, Miral's assets encompass

entertainment, hospitality, leisure, sport, dining, retail, and real estate

destinations. Today, Yas Island is home to Ferrari World Abu Dhabi,  Yas

Waterworld, Yas Links Golf Course, Yas Mall, Yas Marina Circuit, Yas Marina and

seven hotels, including the flagship Yas Viceroy. For more information, visit

http://www.miral.ae.

SOURCE: Miral Asset Management

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