ハイセンスが東芝のテレビ事業を買収

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ハイセンスが東芝のテレビ事業を買収

AsiaNet 71042 (1826)

【東京2017年11月14日PR Newswire=共同通信JBN】ハイセンスグループの上場関連会社である海信電器(Hisense Electric Co., Ltd)は2017年11月14日、東芝のテレビ製品、ブランド、研究開発と運営サービスを買収したと発表した。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20171114/1992120-1

写真説明: ハイセンスが東芝のテレビ事業を買収

142年の豊かな歴史を持つ東芝は日本において優れたディスプレー技術を持つとともに、そのブランドはグローバルな技術ブランドとして世界的に高く評価されている。

東芝(Toshiba Corporation)の完全子会社である東芝映像ソリューション(Toshiba Visual Solution Corporation、TVS)の発行済株式の95%が129億円でハイセンスに譲渡され、残り5%の株式は東芝が引き続き保有する。ハイセンスが譲渡されるTVSの事業は生産、研究開発、営業機能、そして欧州、東南アジア、その他市場で展開する映像ソリューション提携先向けに東芝ブランドを40年間使用できるライセンスを含んでいる。

TVSは主に、業務用ディスプレーと広告ディスプレー製品を含むテレビとその周辺機器を販売している。また、TVSを買収したことで日本の2工場、何百人もの東芝の研究開発担当従業員、映像品質と音響のテレビ技術事業の特許に関する有意義なIPポートフォリオを入手する。

ハイセンスグループ総裁の劉洪新氏は、ハイセンスはTVSの研究開発、サプライチェーンあるいは世界的な販売チャンネルを最適化し、ディスプレー技術でお互いに協力、支援し、世界の市場におけるスマートテレビ向けの競争力のあるコンテンツ運用サービスを提供、日本市場で迅速な成長を達成すると述べた。

IHSによると、2016年の日本市場での東芝のテレビ販売は第3位で、日本のテレビ市場でのハイセンスのシェアはすべての海外ブランドの中でトップである。今回のトランザクションの後、トータルとして両社の累計市場シェアは20%以上に達する。ハイセンスの2016年のテレビ事業は世界第3位(IHS)で、中国での市場シェアは13年連続でトップである。

ハイセンスは2018年FIFAワールドカップ・ロシア大会の公式テレビスポンサー(Official Television Sponsor)として、そのグローバルブランド・ビジョンと戦略の拡大と実行を続ける。ハイセンスは今回の買収の利益を利用して、複数のブランドの下での運営を通し、研究開発におけるテレビ事業の国際戦略、ブランディング、マーケティングを開発、拡大する。ハイセンスと東芝の協力はテレビ事業の新しいイメージへと変化を推進するだろう。

ソース:Hisense

Hisense Purchases Toshiba Television Business

PR71042

TOKYO, Nov. 14, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/--

Hisense Electric Co., Ltd, a publicly listed subsidiary of Hisense Group,

announced the purchase of Toshiba TV production, brand, R&D & operation service

on November 14, 2017.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20171114/1992120-1

Hisense Purchases Toshiba Television Business

With its 142-year rich history, Toshiba has a leading display technology in

Japan with the brand ranked highly international global technology brand list's.

Hisense will purchase 95% stock shares of Toshiba Visual Solutions Corporation

("TVS"), a wholly owned subsidiary of Toshiba Corporation for 12.9 billion

Japanese Yen with Toshiba retaining 5% stock holding. Hisense will obtain the

TVS businesses including production, research and development, and sales

functions as well as license to use the Toshiba brand for a period of 40 years

for visual solution partners operating in Europe, South East Asia and other

markets.

TVS primarily operates in TV and variety of ancillary products, including

commercial and advertisement display products. The TVS purchase also secures

two factories in Japan and hundreds of talented Toshiba R&D employees as well

as a significant IP portfolio relating to TV technology business patents for

image quality and acoustics.

Mr. Liu Hongxin, the CEO of Hisense Group, said that Hisense would optimize

TVS's resources on R&D, supply chain or global sales channels, cooperate with

and support each other in display technology, provide competitive content

operation services for smart TVs for the global market and accomplish fast

growth in Japanese market.

According to the IHS, sales of Toshiba TV ranked No.3 in Japanese market in

2016 with the Hisense TV market share in Japan the highest among all

non-Japanese brands. Collectively both brands' cumulative market share reaches

over 20% after the transaction. Hisense's TV business in 2016 ranked third in

the world (IHS) and has held NO.1 market share in China for 13 consecutive

years.

As the Official Television Sponsor of the FIFA World Cup Russia 2018, Hisense

is poised to continue to expand and implement its global brand vision and

strategy. With the benefit of this acquisition, Hisense will develop and

enlarge its international strategy of TV business in R&D, branding and

marketing by operating under multiple brands. The cooperation between Hisense

and Toshiba will drive changes to the new picture of TV business.

SOURCE  Hisense

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