オートモビリティーLAが2017 Design & Developer Programの審査員と講演者を発表

ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show(R))

オートモビリティーLAが2017 Design & Developer Programの審査員と講演者を発表

AsiaNet 70957 (1782)

【ロサンゼルス2017年11月10日PR Newswire=共同通信JBN】

*ロサンゼルス市交通局、マテル、マイクロソフト、Under Armourなどの専門家が未来の都市とモビリティーを形成するデザインの力を話し合い、評価するために選ばれた

ロサンゼルス・オートショー(https://laautoshow.com/ )(LA Auto Show(R))とオートモビリティーLA(https://automobilityla.com/ )(AutoMobility LA(TM))は10日、2017 Design & Developer Program(2017年デザイン&デベロッパー・プログラム)に参加する有名組織のラインアップを発表した。世界の自動車デザインの中心で開催されるこのショーのDesign & Developer Programは業界およびメディアのプロフェッショナルが参加する審査員会、コンペ、レセプション、アフターパーティーで構成され、オートモビリティーLA期間中の11月29日に行われる。

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マイクロソフトが提供する毎年恒例のDesign & Developer ChallengeはオートモビリティーLAのデザイン・プログラムの中核で、参加者がJudges’(審査員)、Industry(業界)、People’s(一般)が選ぶ3つの特賞を獲得するために競い合う。ショーの開催者が選んだ専門家から成る委員会は、それぞれの参加者を審査し、オートモビリティーLAでそれぞれのコンセプトをライブプレゼンテーションする5つのファイナリストを選抜する。2017年のJudges’ Pickは11月29日、ファイナリストによるプレゼンテーションの後すぐに発表される。

このチャレンジで競争するチームは短編映像と、審査員が審査する際に参考にする資料を提出する。審査委員会は、全体にわたる創造性、「スマート」車両および構造の形式と機能、人々の生活に与える影響、ロサンゼルスのデータセットの活用、今年のテーマ「Smarter L.A. 2060」の取り込みなどを含む基準に従って、それぞれのコンセプトを評価する。

今年のDesign & Developer Challengeの審査員でもあるロサンゼルス市交通局のセレタ・レイノルズ局長は「自動車によって基本的に形成されている都市で、われわれはチャレンジャーがわれわれのデータを活用して、2060年に向けたモビリティーおよびインフラストラクチャー・ソリューションをどのように描くかを見てみたい。各チームは、完全にドライバーなしの自動車が登場し、交通が立体的になるとき、テクノロジーがロサンゼルス市にどのように役立つかをわれわれが想像できるようにしてもらいたい」と語った。

Design & Developer Challenge審査委員会

*クレイ・ディーン氏、Under Armour(アンダー・アーマー)最高イノベーション責任者

*クリス・ダウン氏、マテルのホットウィール上級副社長&グローバルブランド・ゼネラルマネジャー

*リカード・ジラルディ氏、Microsoft NEXTプリンシパル・クリエーティブ・ディレクター

*スチュワート・リード氏、Art Center College of Design交通デザイン責任者

*セレタ・レイノルズ氏、ロサンゼルス市交通局長

*ジェイミー・シチュッロ氏、Autodeskソリューション・エグゼクティブ

*ダニー・スティリオン氏、IDEOパートナー&エグゼクティブ・デザインディレクター

11月29日水曜のファナリストによるプレゼンテーションの前に、オートモビリティーLAのDesign & Developer Programは、自動車デザイン、UXデザイン、都市化、アート、カルチャーが未来のモビリティーで果たす役割についての刺激的な座談会でスタートする。

「Design's Power to Shape the Future(デザイナの力が未来を規定する)」座談会には以下のパネリストが参加する。

*マイク・ミレー氏、BMWグループの1企業DesignworksのForesight + Innovation Director

*リカード・ジラルディ氏、Microsoft NEXTプリンシパル・クリエーティブ・ディレクター

*セレタ・レイノルズ氏、ロサンゼルス市交通局長

*司会:フランス・アンダートン氏、KCRW's DnA「Design and Architecture」ポッドキャストのホスト&プロデューサー

拡大し続ける交通セクターを反映して、オートモビリティーLA開催者はDesign & Developer Programに参加する多様な講演者と審査員を選び出した。さらに、ショーは著名なグラフィックデザイナーのオスバルド・カサノバ氏に、2017 Design & Developer Challengeのテーマである「Smarter L.A. 2060」のエッセンスを描くように依頼した。「L.A. 2060」のロゴとともに、Design & Developer Challengeの公式ポスターは空中を跳ぶハイジャンプのアスリートを描き、ロサンゼルス市がこの数十年直面してきた障害を乗り越え、都市計画と交通問題の苦闘を超えて前進する様子を表現している。このチャレンジで競争するチームが生み出す視覚的な資産とともに、カサノバ氏の記念バッジとイラストデザインは、2060年に世界規模のスポーツイベントを開催するというロサンゼルスの仮想未来への取り組みを活気づけることに一役買っている。

12月1日から業界プロフェッショナルと一般の人々は今年の参加申請のすべてを審査し、それぞれautomobilityla.com と、laautoshow.com で好みのコンセプトに投票する機会がある。Industry PickとPeople’s Pickの両賞は12月11日にともに発表される。

オートモビリティーLAに登録した業界およびメディアのプロフェッショナル、政府当局者、デザイン学会が招待され、11月29日に行われる今年のDesign & Developer Programに立ち会い、祝福できる。このプログラムは、丸1日かかる自動車デビューに続き、午後3時50分に始まる。審査委員会、ファイナリストによるプレゼンテーション、ネットワーキング・レセプション、アフターパーティーはLos Angeles Convention CenterのTechnology Pavilionの中で行われる。

Design & Developer Programに関する詳細は次を参照:http://automobilityla.com/design-developer-program/

オートモビリティーLAおよびLAオートショーで起きるその他の体験の詳細は次を参照:https://automobilityla.com/https://laautoshow.com/

▽ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)およびオートモビリティーLA(AutoMobility LA)について

1907年創設のロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show、LA Auto Show(R))は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2016年LAオートショーのプレス&トレード・デー(Press & Trade Days)はコネクテッドカー・エキスポ(CCE)と統合され、オートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))となって登場した。オートモビリティーLAはテクノロジー業界と自動車業界を統合し、新製品と新技術を発表し、交通とモビリティーの将来を取り巻く喫緊の問題を討議する業界初のトレードショーである。2017年のオートモビリティーLAは11月27-30日にLos Angeles Convention Centerで開催され、併せてメーカーの新車も披露される。2017年LAオートショーは12月1-10日に一般公開される。オートモビリティーLAは新興自動車企業がビジネスを行い、画期的な新製品を公開し、世界中から集まるメディアと業界の専門家の前で新戦略を発表する場でもある。LAオートショーはロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)New Car Dealer Associationの後援を得てANSA Productionsが運営する。最新のショー関連ニュースや情報はLAオートショーのTwitter(www.twitter.com/LAAutoShow )、Facebook(www.facebook.com/LAAutoShow )またはInstagram(https://www.instagram.com/laautoshow/ )をフォローし、アラート(http://www.laautoshow.com/ )に登録を。オートモビリティーLAの詳細はウェブサイトhttp://www.automobilityla.com/ を参照。

▽報道関係問い合わせ先

Brian Alexander/Amanda Niklowitz

JMPR Public Relations, Inc.

+1-(818)992-4353

balexander@jmprpublicrelations.com

aniklowitz@jmprpublicrelations.com

ソース:Los Angeles Auto Show

Automobility LA(TM) Announces Panel Of Judges And Speakers For Its 2017 Design & Developer Program

PR70957

LOS ANGELES, Nov. 10, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/--

-- Experts from the City of Los Angeles' Department of Transportation, Mattel,

Microsoft, Under Armour & Others Tapped to Discuss & Evaluate Design's Power to

Shape Future Cities & Mobility

The Los Angeles Auto Show (https://laautoshow.com/ ) (LA Auto Show(R)) and

AutoMobility LA(TM) (https://automobilityla.com/ ) today revealed their lineup

of luminaries participating in the 2017 Design & Developer Program. Hosted in

the global epicenter for automotive design, the show's Design & Developer

Program will feature a panel, competition, reception and afterparty for

industry and media professionals to attend during AutoMobility LA on Wednesday,

Nov. 29, 2017.

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/600627/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg

At the core of AutoMobility LA's design program is the annual Design &

Developer Challenge presented by Microsoft where participants compete to win

three distinct honors -- the Judges', Industry and People's Pick awards,

respectively.  Tapped by show organizers, a committee of experts will review

each entry before selecting five finalists to present their concepts live at

AutoMobility LA; the winner of the 2017 Judges' Pick award will be announced on

Nov. 29 immediately following the finalists' presentations.  

Teams competing in the challenge will submit a short film and supporting

materials for judges to review; the judging committee will evaluate each

concept according to criteria including overall creativity, form and function

of "smarter" vehicles and buildings, impact on people's lives, use of Los

Angeles' data sets and the incorporation of this year's "Smarter L.A. 2060"

theme.

"In a city so fundamentally shaped by the car, we are eager to see how the

challengers will use our data to envision mobility and infrastructure solutions

for 2060," expressed Seleta Reynolds, General Manager of Los Angeles'

Department of Transportation and judge for this year's Design & Developer

Challenge. "We hope the teams will inspire us to dream how technology can serve

the city as fully driverless cars arrive and transportation goes vertical."

Design & Developer Challenge Judging Committee:

    -- Clay Dean, Under Armour, Chief Innovation Officer

    -- Chris Down, Hot Wheels at Mattel, Inc., Senior Vice President &

       Global Brand General Manager

    -- Riccardo Giraldi, Microsoft NEXT, Principal Creative Director

    -- Stewart Reed, Art Center College of Design, Head of Transportation

       Design

    -- Seleta Reynolds, City of Los Angeles Department of Transportation,

       General Manager

    -- Jamie Sciturro, Autodesk, Solution Executive

    -- Danny Stillion, IDEO, Partner & Executive Design Director

Prior to the finalists' presentations on Wednesday, Nov. 29, AutoMobility LA's

Design & Developer Program will kick off with a provocative conversation about

what role automotive design, UX design, urbanism, arts and culture will play in

the future of mobility.

"Design's Power to Shape the Future" talk will feature:

Panelists:

    -- Mike Milley, Designworks, A BMW Group Company, Foresight +

       Innovation Director

    -- Riccardo Giraldi, Microsoft NEXT, Principal Creative Director

    -- Seleta Reynolds, City of Los Angeles Department of Transportation,

       General Manager

Moderator:

    -- Frances Anderton, KCRW's DnA: 'Design and Architecture' podcast, Host

       and Producer

To reflect the ever-broadening transportation sector, AutoMobility LA

organizers hand-picked a diverse mix of speakers and judges to participate in

the Design & Developer Program.  In addition, the show commissioned renowned

graphic designer Osvaldo Casanova to capture the essence of "Smarter L.A. 2060"

-- the theme for the 2017 Design & Developer Challenge.  Along with the "L.A.

2060" logo, the official poster of the Design & Developer Challenge depicts an

athlete in the midst of a high jump, overcoming hurdles and progressing above

and beyond urban planning and transportation struggles that the City of Los

Angeles has faced for decades.  Along with the visual assets created by teams

competing in the challenge, Casanova's commemorative pin and illustration

designs help bring Los Angeles' fictitious future bid to host a global sporting

event in the year 2060 to life.

Starting Dec. 1, industry professionals and the general public will also have

the opportunity to review all of this year's entries and vote for their

favorite concept on automobilityla.com and laautoshow.com, respectively; the

winner of the Industry Pick and People's Pick awards will both be announced the

week of Dec. 11.

Industry and media professionals, government officials and the academic design

community registered for AutoMobility LA are all invited to witness and

celebrate this year's Design & Developer Programs taking place on Wednesday,

November 29.  The program begins at 3:50 pm, following a full day of vehicle

debuts.  The panel, finalist presentations, networking reception and afterparty

will all take place inside the Technology Pavilion at the Los Angeles

Convention Center.

For additional information on the Design & Developer Program, please visit:

http://automobilityla.com/design-developer-program/

For more information on AutoMobility LA and the LA Auto Show, please visit:

http://www.automobilityla.com/ and http://laautoshow.com/.

About the Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major

North American auto show of the season each year.  In 2016, the show's Press &

Trade Days merged with the Connected Car Expo (CCE) to become AutoMobility

LA(TM), the industry's first trade show converging the technology and

automotive industries to launch new products and technologies and to discuss

the most pressing issues surrounding the future of transportation and

mobility.  AutoMobility LA 2017 will take place at the Los Angeles Convention

Center Nov. 27-30, with manufacturer vehicle debuts intermixed.  LA Auto Show

2017 will be open to the public Dec. 1-10.  AutoMobility LA is where the new

auto industry gets business done, unveils groundbreaking new products and makes

strategic announcements in front of media and industry professionals from

around the globe.  LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New Car Dealer

Association and is operated by ANSA Productions.  To receive the latest show

news and information, follow LA Auto Show on Twitter at twitter.com/LAAutoShow

(https://twitter.com/LAAutoShow ), via Facebook at facebook.com/LAAutoShow

(http://www.facebook.com/LAAutoShow/ ) or on Instagram at

https://www.instagram.com/laautoshow/ and sign up for alerts at

http://www.laautoshow.com/. For more information about AutoMobility LA, please

visit http://www.automobilityla.com/.

Media Contacts:

Brian Alexander/Amanda Niklowitz

JMPR Public Relations, Inc.

+1 (818) 992-4353

balexander@jmprpublicrelations.com

aniklowitz@jmprpublicrelations.com

SOURCE Los Angeles Auto Show

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