Mahindra Comvivaが2年連続でガートナーのMagic Quadrant for IRCM for CSPsに

Mahindra Comviva

Mahindra Comvivaが2年連続でガートナーのMagic Quadrant for IRCM for CSPsに

AsiaNet 70942 (1772)

【ケープタウン(南アフリカ)2017年11月8日PR Newswire=共同通信JBN】

*2年連続でBilling and Customer Analytics Suite of Solutionsの認定受ける

モビリティー・ソリューションの提供で世界をリードするMahindra Comvivaは14日、ガートナー(Gartner)のMagic Quadrant for Integrated Revenue and Customer Management (IRCM) for CSPs, 2017の認定を2年連続で受けたと発表した(注)。同社は、同社のビリング・ソリューション(iPACS(http://blog.mahindracomviva.com/what-is-ipacs/ )、mBAS(https://www.mahindracomviva.com/wp-content/uploads/2017/05/mBAS-Direct-Carrier-Billing-Solution.pdf ))と顧客分析スイートMobilytix(TM)(https://www.mahindracomviva.com/products/customer-value-management/mobilytix-suite.htm )によりニッチプレーヤーと認定された。

Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127

ガートナーのMagic Quadrant for IRCM marketは、ビジネスで極めて重要な収益や顧客管理ビジネスプロセスに対処する市販のソフトウエア・パッケージを求めるコミュニケーション・サービス・プロバイダー(CSPs)で構成されている。これには、顧客の獲得、保持、および収益化機能をサポートする、統合された顧客対応ソリューションとネットワーク対応ソリューションが含まれている(注)。このドキュメントは、請求書作成、顧客ケア、格付け、請求、価格設定、パートナー関係管理、ポリシー管理、仲介、セルフサービス、分析、その他の機能を提供するソリューション一式を評価する。

Mahindra Comvivaのマノランジャン・モハパトラ最高経営責任者(CEO)は「Mahindra Comvivaの認定は、スケーラブルで構成と導入が容易で、総所有コスト(TCO)を低く抑えることができる総合的なIRCM製品ポートフォリオによるものとわれわれは考えている。当社は、大規模なデータ、分析、デジタルサービス、クラウドデリバリーを提供するソリューションと組み合わせたR&Dと定時制のデリバリーに徹底的に注力し、テレコム業界の変化する要請に対応する準備ができている」とコメントした。

Mahindra Comvivaのクラウド対応ビリング・ソリューション(iPACSとmBAS)は、世界中で65以上のデプロイメントを持つ。iPACSは、顧客インタラクション管理、ビリング、プロビジョニング、コンバージド・リポーティングおよび分析を通じた意思決定支援などの主要なビジネスプロセスにわたり統一性を保証する。mBASプラットフォームは、使用者が第3者セールスを簡素化し、顧客支払いとプロビジョニング・ソリューションをリアルタイムで管理することを可能にする。

Mahindra Comvivaの分析スイートMobilytix(TM)は世界25カ国で40以上のデプロイメントを持ち、5億以上の顧客に利用されている。Mobilytixは販売担当者にデータドリブンのマーケティングツールを提供。このツールは彼らがリアルタイムのコンテクスチュアルなマーケティングオファーを多様なチャンネルにわたり、効果的なアップセルおよびクロスセル提案のためのいかなるデバイスにも提供するよう支援する。このソリューションは1日当たり8億のデジタル・マーケティング・メッセージを提供、チャーン予測精度60%、最高5%の収益を上げている。

(注)ソース:Gartner, Magic Quadrant for Integrated Revenue and Customer Management for CSPs 17 October 2017 Norbert J. Scholz, Jouni Forsman, Amresh Nandan

免責条項

ガートナーはその調査出版物に記載されたいかなるベンダー、製品、サービスも支持することはなく、最高の評価を受けたベンダーのみを選択するよう技術ユーザーに助言することもない。ガートナーの調査出版物はガートナーの調査組織の意見で構成されており、事実の記述として解釈されるべきではない。ガートナーは商品性または特定目的のための適合性の保証を含め、明示的であれ暗示的であれ、この調査に関するすべての保証を拒否する。

▽メディア問い合わせ先

Sundeep Mehta

Contact: +91-124-481-9000

Email: pr@mahindracomviva.com

ソース:Mahindra Comviva

Mahindra Comviva Recognized for Second Consecutive Year in Gartner Magic Quadrant for Integrated Revenue and Customer Management (IRCM) for CSPs

PR70942

CAPE TOWN, South Africa, Nov. 8, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Receives recognition for Billing and Customer Analytics Suite of Solutions for

second year in a row

Mahindra Comviva, the global leader in providing mobility solutions, today

announced that for the second consecutive year it has been positioned by

Gartner in the Magic Quadrant for Integrated Revenue and Customer Management

(IRCM) for CSPs, 2017(*). The company has been recognized as a niche player for

its billing solutions (iPACS (http://blog.mahindracomviva.com/what-is-ipacs/),

mBAS (

https://www.mahindracomviva.com/wp-content/uploads/2017/05/mBAS-Direct-Carrier-Billing-Solution.pdf)),

and customer analytics suite - Mobilytix[TM] (

https://www.mahindracomviva.com/products/customer-value-management/mobilytix-suite.htm).

Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127

Gartner's Magic Quadrant for IRCM market is composed of communications service

providers (CSPs) looking for commercial off-the-shelf software packages that

address business-critical revenue and customer management business processes.

IRCM meets all transaction-charging processing requirements, regardless of

product, service, delivery network, customer type or payment method for a

particular CSP. It includes a set of integrated customer and network facing

solutions that support customer acquisition, retention and monetization

functions. (*) The document rates solution suites that provide billing,

customer care, rating, charging, pricing, partner relationship management,

policy management, mediation, self-service, analytics and other functions.

Manoranjan Mohapatra, Chief Executive Officer, Mahindra Comviva, commented, "We

attribute Mahindra Comviva's recognition to a comprehensive IRCM product

portfolio, that are scalable, easy to configure and implement, and provide a

low total cost of ownership (TCO). With our unwavering focus on R&D and on-time

delivery, combined with solutions catering to big data, analytics, digital

services and cloud delivery, we are poised to cater to the changing

requirements of the industry."

Mahindra Comviva's cloud-ready billing solutions (iPACS and mBAS) have over 65

deployments globally. iPACS ensures uniformity across major business processes

such as customer interaction management, billing, provisioning and aids

decision-making via converged reporting and analysis. The mBAS platform enables

the operator to streamline third party sales and manage customer payment and

provisioning solutions in real time.

Mahindra Comviva's analytics suite, Mobilytix[TM], has over 40 deployments in

25 countries globally, and empowers over 500 million customers. It provides

marketers with data-driven marketing tool that helps them to deliver real time

and contextual marketing offers across multiple channels and on any device for

effective upsell, cross-sell propositions. The solution delivers 800 million

digital marketing messages per day, 60% accuracy for churn prediction and upto

5% of revenue gain.

Source (*) Gartner, Magic Quadrant for Integrated Revenue and Customer

Management for CSPs 17 October 2017 Norbert J. Scholz, Jouni Forsman, Amresh

Nandan

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Source: Mahindra Comviva

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