メンズファッションの世界大手MR PORTERが限定的な新ブランド「Mr P.」を発表

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メンズファッションの世界大手MR PORTERが限定的な新ブランド「Mr P.」を発表

AsiaNet 70876 (1747)

【ロンドン2017年11月7日PR Newswire=共同通信JBN】受賞歴のあるメンズファッションの世界的なオンラインショップMR PORTERは、11月7日にMR PORTER限定デビューの専用ブランド「Mr P.」を発売すると発表した。

Photo - http://mma.prnewswire.com/media/596881/MrP_Label_launch_creative_A4_6.jpg

社内のデザイナーチームが創作したMr P.は、未来のクラシック、定番のエッセンシャル類を中心とする通年コレクションである。また毎年、5種類の限定版カプセルが登場する。それぞれはトレンドを先取りした季節ごとのもので、過去と現在のファッションアイコンにヒントを得ている。11月のカプセル第1弾のミューズは、1960年代にロンドンのソーホーで全盛期を迎えた戦後の「スクール・オブ・ロンドン」である。

Mr P.の創作は、7年間にわたる顧客60万人以上の見識、極めて有益なフィードバック、2011年2月の創業から顧客ベースを観察した買い物パターンによってもたらされた。衣服それぞれのデザインプロセスは同社の指針-心地よい作品、スマートなディテール、長続きするスタイル-に導かれている。

Mr P.が発売するコレクションは、デビューカプセル内の通年販売エッセンシャルスタイル24品目とシーズンスタイル29品目の計53品目に及ぶ。際立つスタイルは15ゲージのカシミアニットウエア、現代的なオックスフォードシャツ、日本製セルビッジのデニム、バージンウールとカシミア混紡のシングル/ダブルブレストオーバーなどである。コレクションの大半はイタリア製で、一部アイテムはポルトガル製、デニムは日本製である。価格は中心のTシャツ55ポンドからカプセルの革製パイロットジャケットの875ポンドまで。

MR PORTERのマネジングディレクターであるトビー・ベイトマン氏は次のように語った。

「MR PORTERでわれわれは、真っ先に何よりもまず、作る人々である。品質、独自性、スタイル、多用途性に対するこの情熱は過去7年、当社の事業を発展させる支柱になってきた。したがって、Mr P.の発売はわれわれにとって極めて本質的なものである。われわれの400余りのブランド編成には、ワードローブクラシックに独特の解釈を施すとともに、年間を通じてよりトレンドとシーズンに沿う作品のレギュラーカプセルも提供できるスペースがあると感じていた。われわれはメンスワードローブに比類のない考えを持って、バイヤーとエディターの総合知識を集積していると思いたい。Mr P.は結局のところ、スマートなディテール、心地よい作品、長続きするスタイル-の結果である」

限定版Mr P.カプセルの第2弾は来年2月、第3弾は4月に発売される。Mr P.は2018年秋冬用のシューズ、アクセサリーも発売する。

MR PORTERは10月17日、Mr P.コレクションの最初の画像と詳細を専用のInstagramページ(@mrp)とwww.mrporter.com/mrp のリンクを通じて公表した。11月7日の発売まではこれらを参照されたい。

ソース:MRPORTER.COM

▽問い合わせ先

Mark Blundell

mark.blundell@mrporter.com

MR PORTER Presents Mr P. – A Definitive New Brand from the World's Leading Destination for Men's Style

PR70876

LONDON, Nov. 7, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

MR PORTER, the award-winning online destination for men's style, is pleased to

present the launch of Mr P. – our very own label, debuting exclusively on MR

PORTER on 7th November.

Photo -

http://mma.prnewswire.com/media/596881/MrP_Label_launch_creative_A4_6.jpg

Created by a team of in-house designers, Mr P. is a year-round collection of

future classics, centring on an Essentials range of core staples. In addition,

there will be five limited-edition capsules every year – each trend-driven,

seasonal and inspired by a style icon past or present. Our muses for the

November launch capsule are the postwar 'School of London' artists, during

their prime in 1960s Soho, London.

The creation of Mr P.  has been informed by seven years of customer insight

(with more than 600,000 shoppers to date!) and the invaluable feedback and

shopping patterns we've observed from our customer base since launch in

February 2011. The design process for each garment is led by our guiding maxim:

Easy pieces. Smart details. Enduring style.

The Mr P. launch collection spans 53 items across ready-to-wear, including 24

Essential styles available year-round and 29 seasonal styles within the debut

capsule. Standout styles include: 15-gauge cashmere knitwear; modernised Oxford

shirts; Japanese selvedge denim; and single- and double-breasted overcoats in

virgin wool and cashmere blends. The majority of the collection is made in

Italy, with select items made in Portugal, and the denim in Japan. Pricing will

range from 55 pounds for the core T-shirts, through to 875 pounds for the

capsule's leather aviator jacket.

"At MR PORTER, we are – first and foremost – product people. This passion for

quality, uniqueness, style and versatility has been the backbone to developing

our business for the past seven years. The launch of Mr P. has therefore been

quite organic for us; we felt there was a space in our mix of 400-plus brands

for something that could present a unique take on wardrobe classics and also

present regular capsules of more trend- and seasonal-driven pieces throughout

the year. We like to think we have an unparalleled view of the male wardrobe,

garnering the combined knowledge of our buyers and editors, and Mr P. is

ultimately the result of that: smart details, easy pieces and enduring style."

Mr Toby Bateman, Managing Director, MR PORTER

The second limited-edition Mr P. capsule will launch in February, followed by a

third in April. Mr P. will introduce shoes and accessories for AW18.

On 17th October, MR PORTER revealed first images and details about the Mr P.

collection via a dedicated Instagram handle (@mrp) and at the following link:

www.mrporter.com/mrp.

Follow and visit both in the lead-up to the 7th November launch.

SOURCE: MRPORTER.COM

CONTACT: Mark Blundell

         mark.blundell@mrporter.com

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