Tiensグループが中国のNational Brand Publicity Projectに選ばれる

Tiens Group

Tiensグループが中国のNational Brand Publicity Projectに選ばれる

AsiaNet 70892 (1755)

【北京(中国)2017年11月6日新華社=共同通信JBN】天津を本拠とするが世界的に事業展開しているTiensグループが北京で10月31日、新華社のNational Brand Publicity Project(ナショナルブランド宣伝プロジェクト)に選ばれた。

Tiensは、中国内外で有名中国ブランドを確立することを通じて国の経済競争力を強化する中国国営通信社の新華社が始めたプロジェクトの17番目の企業会員である。

新華社のLiu Zhengrong副社長兼総書記とTiensの李金元会長(董事長)兼社長が10月31日、両社間の調印式に出席した。

Tiensは1995年に李金元氏によって沿岸部の天津に創設されてわずか2年後、国際市場に参入した。バイオテクノロジー、健康管理、接客サービス業、観光、教育、eコマース、金融投資の幅広い分野に関係する工業、商業、金融資本を擁する国際複合企業で、110カ国・地域に支社・支店を持ち、190カ国以上で事業展開している。

中国の自力経営の民間国際企業は世界のトップ企業との提携により、主として中国外でヘルスケア、スキンケア、化粧品、日用品の多様な創造的商品を基盤とする企業帝国を構築してきた。

Tiensによると、同社は世界中で4000万世帯の安定した顧客基盤を誇っている。

「握りこぶし」のように団結し「両腕を広げれば全世界を抱擁」できるものに会社をなぞらえ、Tiensの李金元氏はどの国も排除しない世界的な事業ネットワークを狙い、最優先課題はグローバル化、より強固な事業プラットフォーム、さらに広範な成長機会の3つにあると指摘する。

Tiensは重点の一部を中国に戻すとみられ、北京にすぐ近い天津に総合大学を創設する。

ニュース関係の出先が中国と世界の180カ国超に広がる新華社と提携することで、Tiensは国内、国外両方で均衡のとれた影響力を獲得するかもしれない。

ソース:Tiens Group

画像リンク:http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=300064

Tiens Group selected into China's National Brand Publicity Project

PR70892

BEIJING, China, Nov. 6, 2017 /Xinhua=KYODO JBN/--

Tianjin-headquartered but globally active Tiens Group was selected into

National Brand Publicity Project of Xinhua News Agency on October 31 in Beijing.

  

Tiens is the 17th corporate member of the project, launched by China's state

Xinhua News Agency to strengthen the country's economic competitiveness through

building famous Chinese brands both at home and overseas.   

Liu Zhengrong, vice president and secretary general of Xinhua News Agency, and

Li Jinyuan, chairman and president of Tiens, attended the signing ceremony

between the two parties on October 31.

Tiens entered international markets only two years after its founding in

coastal Tianjin by Mr. Li Jinyuan in 1995. An international conglomerate

boasting industrial, commercial and financial capital with stakes in fields

spanning biological technology, health management, hospitality industry,

tourism, education, e-commerce and financial investment, Tiens has branches in

110 countries and regions with business influences in more than 190 countries.

The Chinese self-made private international company, by partnering up with

world's top enterprises, has built a business empire, mainly outside China,

based on a great variety of creative products on healthcare and skincare,

cosmetics and household items.

According to Tiens, it boasts a stable consumer base of 40 million families

around the world.

Comparing the company to be one as united as a "clenched fist" and able to

"embrace the whole world when its arms are opened", Tiens' Mr. Li Jinyuan eyes

a global business network excluding no country, pointing out high on the

company's agenda lie three tasks, namely, further globalization, more solid

business platforms, and broader growth room.

Tiens seems to be shifting part of its focus back into China, erecting a

comprehensive university in Tianjin, close neighbor to Beijing.

By partnering up with Xinhua, whose news outlets are scattered across China and

over 180 countries of the world, Tiens might achieve balanced influences both

at home and abroad.

Source: Tiens Group

Image Attachments Links:

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=300064

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中