LenzingがTENCEL(TM) Luxe発売で欧州の気鋭ファッションデザイナー3人と提携、「エコクチュールの未来」

LENZING FIBERS (HONG KONG) LIMITED

LenzingがTENCEL(TM) Luxe発売で欧州の気鋭ファッションデザイナー3人と提携、「エコクチュールの未来」

AsiaNet 70540

【パリ2017年10月27日】見た目も良く地球に優しい高級なファブリックを求める顧客層が拡大し、ファッション界は、消費者のエコクチュールに対するニーズの増大に気付きつつある。これを踏まえてLenzingは、非常に複雑な細部を念頭に、高級市場向けに特化して開発した画期的で持続可能なセルロース系フィラメント糸(長繊維糸)であるTENCEL(TM) Luxeの発売を発表した。エコクチュールへのコミットメントを実現するため、Lenzingは3人の新進気鋭の若手デザイナーであるコイ・アレキサンダー(Quoi Alexander)、ピート・ダラート(Peet Dullaert)、フィオナ・フォンダドゥーズ(Fiona Fondadouze)の各氏とパートナーシップを結び、業界の新たな革命的繊維であるTENCEL(TM) Luxeを使って各氏がユニークなビジョンを表現するという任務を託した。3氏はこの新素材を使って合計6のシルエットを制作し、パリのPalais de Tokyoで開催されたTENCEL(TM) Luxeの特別な発表イベントで披露した。

▽フィオナ・フォンダドゥーズ氏:あらゆるシーンに対応するスタイル

22歳にして、フィオナ・フォンダドゥーズ氏はファッション界注目の新星の1人であり、細部へのこだわりと実験的なアプローチで知られる。ハイファッションとスポーツウェアという2つの世界を融合した、同氏のシグネチャーブランドであるAKENEは、快適さと主張のあるスタイルを組み合わせる。フィオナ氏はリヨセルフィラメント糸のブランド、TENCEL(TM) Luxeを使い、優美なドレープと動きやすさをかなえるスタイルを求める現代の女性を引き立たせるシルエットを生み出した。

「私の美学は、快適でありながら主張がありスタイリッシュで存在感を大切にしたいという現代女性の細やかなニーズに対応するファブリックが必要だということを意味する。Lenzingとの提携はこのニーズ探求への重要な一部でした。私の顧客層では環境への一層大きな影響力を持つファブリックを使うことのニーズも拡大しており、この持続可能なフィラメント糸はそれを実現するものです。」

▽ピート・ダラート氏:コンテンポラリーとエコクチュールが出会う場

ピート(ダラート氏)は23歳で自身の名を冠したレーベルを立ち上げ、クリエーティブ・ディレクターとして本質的にデザイン工程のすべての側面に関わっている。ピートは変容のトレンドを取り入れ、現代的でより自由度の高いドレープを生むTENCEL(TM) Luxeを使用して1つのシルエットを実現した。

「さらに持続可能な産業の実現に貢献するという私のブランドの全体目標の一環として、TENCEL(TM) Luxeを発売するLenzingとの提携を喜んでいる。われわれは責任のある生産サイクルを推進する方法を絶えず模索しており、持続可能性はブランドとしての私にとって必須である。さらに、私にとって、素材のスタイルや品質の面で決して妥協しないことが重要で、TENCEL(TM) Luxeはこのニーズを満たす大きな助けとなる」

▽コイ・アレキサンダー氏:緻密なフォルムと機能を結合

米カリフォルニア州出身の多分野にわたるファッションデザイナーであるコイ(アレクサンダー氏)の美学は、大胆なシルエット、裁断および色彩によって革新と現代性を取り入れる。コイは、シャネル、ソニア リキエル、アレキサンダー・マックイーンを含む多数のアイコニックなブランドでデザインを担当し、ビヨンセ、ナオミ・キャンベル、チルダ・スウィントンの衣装を依頼されてきた。コイはTENCEL(TM) Luxeを使用し、機能的かつ緻密な、本質的なリューシュ飾りの細部を持つシルエットを制作、これはVogue UK、i-DおよびDazed and Confusedなど影響力のあるファッションタイトルから既に認められた同氏の特徴的な表現の1つである。

「何にもまして、高級フィラメント糸で作られるファブリックの品質および最終製品の外観が、ビジュアル・ストーリーテラーとしての私にとって極めて重要である。私の美学とブランドビジョンは、美しいドレープを生み、色を保持する大胆なシルエットを作ることが可能なファブリックとフィラメント糸が必要だということを意味する。複雑な細部をそなえた強いフォルムを持つシルエットが明らかにしたように、LenzingのTENCEL(TM) Luxeはこうしたニーズのすべてに合致するもので、この特別なプロジェクトのためにLenzingと提携できてうれしい」

▽LENZING GROUP:持続可能なファッション革命を主導

TENCEL(TM) Luxeは、テキスタイル産業で既に定評がありサスティナブル素材と認知されているリヨセル繊維のブランドTENCEL(TM)が持つ自然な心地良さをも兼ね備えた素材です。TENCEL(TM) Luxeは、役に立ちかつ見栄えもする素材をファッション業界に提供する新時代の到来を告げる。Lenzingの革新力は、木材パルプの持続可能な原料調達から、体系的転換に向けたサプライチェーン全体との深い提携関係にいたるまで、木質セルロース繊維のグローバルスタンダードを設定した。クローズドループ(完全循環型)のリヨセル生産プロセスは、環境に責任を持つアプローチにより国際的に認められている。

Lenzing Groupの最高商務責任者(CCO)であるロバート・フェンデケアコフ氏は「ファッション界の注目株である3氏と、視覚的なストーリーテリングの旅を通じ、TENCEL(TM) Luxeを発売するための当プロジェクトで提携できてうれしい。デザイナー各氏はそれぞれの美学と創造性を発揮し、自身のブランドに忠実であると同時にTENCEL(TM) Luxeの利点を引き出すシルエットを制作した。今日は、環境を保護する一方で、極めて洗練された消費者を魅了するようデザインされた高級フィラメント製のファブリックを作るための、新たな「業界初」へのさらなる1歩だ」と語った。

画像ダウンロード:http://www.tencel-luxe.com/press/media/

ログイン名: press | パスワード: tencelluxe0610

  (日本語リリース:クライアント提供)

Lenzing partners with three of Europe's up-and-coming fashion designers to launch TENCEL(TM) Luxe: the future of eco-couture

PR70540

PARIS, Oct. 26,2017/PRNewswire=KYODO JBN/--

The fashion world is waking up to an increasing consumer desire for eco-couture

as a growing clientele wants premium fabrics that look good while doing good

for the planet. In light of this, Lenzing is proud to announce the launch of

TENCEL(TM) Luxe, a breakthrough sustainable cellulosic filament yarn designed

specifically for the luxury market with the most intricate details in mind. To

bring its promise of eco-couture to life, Lenzing has partnered with three

up-and-coming young designers and tasked them with interpreting their unique

visions using TENCEL(TM) Luxe, the industry's new revolutionary filament: Quoi

Alexander, Peet Dullaert and Fiona Fondadouze. Together they have created 6

silhouettes using the new material that they showed at an exclusive launch

event for TENCEL(TM) Luxe in Palais de Tokyo, Paris.

Fiona Fondadouze: styles that adapt to any situation

At the age of 22, Fiona Fondadouze is one of the fashion industry's rising

stars recognized for her attention to detail and experimental approach.

Bringing together the parallel universes of high-fashion and sportswear, her

signature brand AKENE combines comfort with an assertive style. Fiona has used

TENCEL(TM) Luxe branded lyocell filament to develop silhouettes that complement

the modern woman who is looking for styles that allow for gracious draping and

movement.

"My aesthetic means that I need fabrics that can relate to a modern woman and

her elaborate needs to be comfortable yet assertively stylish and present.

Partnering with Lenzing has been an important part of this journey, as I

recognize the growing need from my clientele to use fabrics that have a greater

environmental impact, made possible by this sustainable filament."

Peet Dullaert -- where contemporary meets eco-couture

Peet founded his eponymous label at the age of 23 and as creative director, he

is intrinsically linked to all aspects of the design process. Peet has embraced

the trend of metamorphosis to bring to life a silhouette using TENCEL(TM) Luxe

that drapes in a contemporary and empowered shape.

"I am thrilled to partner with Lenzing to launch TENCEL(TM) Luxe as part of my

brand's overall aim to contribute to a more sustainable industry.

Sustainability is key for me as a brand as we are constantly looking for ways

to further our responsible production cycle. Additionally, it is important for

me to ensure that we don't compromise on material style or quality and

TENCEL(TM) Luxe really helps meet this need."

Quoi Alexander: combining elaborate form and function

An interdisciplinary fashion designer originally from California, Quoi's

esthetic embraces innovation and modernity through bold silhouettes, cuts and

colors. Quoi has worked for a number of iconic brands including Chanel, Sonia

Rykiel and Alexander McQueen and has been commissioned to create looks for

Beyoncé, Naomi Campbell and Tilda Swinton. Quoi has used TENCEL™ Luxe to create

silhouettes with intrinsic ruching details that are both functional and

elaborate, one of his signature takes that has already been recognized by

influential fashion titles such as Vogue UK, i-D and Dazed and Confused.

"Above all else, the quality of fabrics made out of premium filament and the

way they look as the end-product are essential for me as a visual storyteller.

My esthetic and brand vision means that I need fabrics and filaments that are

able to form bold silhouettes, that drape beautifully and hold color.

TENCEL(TM) Luxe by Lenzing matches all of these needs as demonstrated through

the silhouettes that have strong form with intricate details and I'm delighted

to have partnered with Lenzing for this special project."

LENZING GROUP: leading the sustainable fashion revolution

TENCEL(TM) Luxe inherit the eco-friendly properties of TENCEL(TM)  branded

lyocell fibers, which are successful and sustainable fibers in the textile

industry to offer natural comfort to the consumer. TENCEL(TM)  Luxe signals a

new era of supplying the fashion industry with materials that both do good and

look good. Lenzing's innovative strength has set global standards for

wood-based cellulose fibers, from sustainable sourcing of wood pulp, through to

deep partnership with the entire supply chain for systemic change. Its

closed-loop lyocell production process has been internationally recognized for

its environmentally responsible approach.

"We are delighted to have partnered with three of fashion's rising stars for

this project to launch TENCEL(TM)  Luxe through a visual story-telling journey.

Each designer has applied their aesthetic and creativity to develop silhouettes

that are both true to their own brands while bringing TENCEL(TM)  Luxe's

benefits to life. Today is yet another step in setting industry firsts for the

protection of our environment while making fabrics made out of our premium

filament, that are designed to appeal to the most sophisticated consumers,"

explains Robert van der Kerkhof, Chief Commercial Officer, Lenzing Group.

For Image Download: www.tencel-luxe.com/press.html

SOURCE:  LENZING FIBERS (HONG KONG) LIMITED

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中