カンパリ・レッド・ダイアリーズのレジェンド・オブ・レッド・ハンド:ゾーイ・サルダナがステファノ・ソッリマ監督の短編映画の主役に
カンパリ・レッド・ダイアリーズのレジェンド・オブ・レッド・ハンド:ゾーイ・サルダナがステファノ・ソッリマ監督の短編映画の主役に
AsiaNet 70733
ミラノ(イタリア)、2017年10月25日/PRニュースワイヤー/ --
2017年の国際的成功を受け、イタリアを象徴するアペリティフであるカンパリ(Campari)は、完璧なカクテルを探求する旅に観客を導く、魅惑に満ちたオールスターの短編映画でカンパリ・レッド・ダイアリーズ2018(Campari Red Diaries 2018)の復活を発表します。「どのカクテルにも物語がある」というカンパリの信念を進化させる今年の映画は、世界中のバーテンダーの才能、何よりも世界最高のカクテルの達人、レッド・ハンド(Red Hands)に対する賛美です。
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この短編映画は今年のキャンペーン最大の呼び物で、大ヒット映画「アバター(Avatar)」シリーズや「ガーディアンズ・オブ・ギャラクシー(Guardians of the Galaxy)」などで世界的に有名な女優ゾーイ・サルダナ、イタリア人俳優アドリアーノ・ジャンニーニが主演、「ゴモラ(Gomorrah)」や近日公開の映画「Soldado」で知られる著名なイタリア人監督のステファノ・ソッリマが監督しています。
「レジェンド・オブ・レッド・ハンド(The Legend of Red Hand)」と題する物語は、カンパリ誕生の地、ミラノから始まる、ゾーイ・サルダナ演じるミア・パルクの完璧なカクテル探求の旅を語るスリル満点のミステリーです。
監督のステファノ・ソッリマは、自身のストーリーテリングの才能をスリラー映画のジャンルに活かして、緊張感があり、人の心を捉える物語を作り出し、完璧を追及する不思議な世界の旅に観客を誘います。ミア・パルクが心を惹かれるイタリアスタイルの典型、ダビデ役のイタリア人主演男優アドリアーノ・ジャンニーニと共演するミア役のサルダナからは魅力と繊細さが滲み出ています。
映画の主人公ゾーイ・サルダナは、次のようにコメントしています:「カンパリ・レッド・ダイアリーズのキャンペーンには立派な遺産がありますから、レジェンド・オブ・レッド・ハンドでミア・パルク役を演じるのはとても嬉しかったです。ミアのキャラクターは魅力的で、完璧の域に達するという一途な決意を表現して、イタリアを象徴するアペリティフ、カンパリ誕生の地であるミラノでこれに命を吹き込むのは格別でした」
この短編映画の制作について、ステファノ・ソッリマは次のようにコメントしました:「短編映画のレジェンド・オブ・レッド・ハンドを監督し、このような才能ある人たちと仕事するのは光栄なことでした。イタリア人の私にとって、カンパリは人生にずっと存在している象徴的なブランドであり、カンパリとコラボするのは容易な選択でした。このキャンペーンと物語は観客を魅了し、もっと観たいという気にさせるミステリーの世界を作る創造性を発揮させてくれます」
ダビデの役について、アドリアーノ・ジャンニーニはこう語ります:「ゾーイ・サルダナやステファノ・ソッリマとレジェンド・オブ・レッド・ハンドの仕事するのは、とりわけこのように豊かなイタリアの伝統を持つブランドの短編映画ですので、大変な喜びでした。カンパリ創立者にちなんで名前を付けたダビデを演じるのは大変な重責でしたが、観客の皆さんが来年もっと発見してくれることを楽しみにしています」
カンパリ・グループ(Gruppo Campari)最高経営責任者のボブ・クンツェ=コンセウィッツは次のように述べました:「今年、カンパリ・レッド・ダイアリーズのキャンペーンは新たな興味深い展開を迎えます。世界中のバーテンディング技術の才能を称えつつ、完璧なカクテルを作るというカンパリの野望を形にしているのです。ゾーイ・サルダナ、ステファノ・ソッリマ、アドリアーノ・ジャンニーニを映画の中心に据えることができて興奮していますし、また全編を公開し、ジェンド・オブ・レッド・ハンドの先にあるものを発見する旅にファンの皆さんを連れて行くことを楽しみにしています」
ジェンド・オブ・レッド・ハンドは2018に年世界中でデジタル公開され、すべての始まりの地ミラノで記念のレッドカーペット・プレミアが行われます。この短編映画は、2018年にカンパリの公式YouTubeチャンネルでもご覧になれますので、詳細はカンパリのソーシャルメディア・チャンネルをフォローしてください。
ジェンド・オブ・レッド・ハンドの舞台裏は、こちらのYouTubeでティーザー動画をご覧ください:[https://youtu.be/h_OQQeRc7Tc]
カンパリ・レッド・ダイアリーズについて
2017年に始まったカンパリ・レッド・ダイアリーズは、カンパリ・カレンダー(Campari Calendar)の進化版です。短編映画を中心に据えた360度のホリスティックなキャンペーンであるカンパリ・レッド・ダイアリーズは「どのカクテルにも物語がある」というカンパリの信念に命を吹き込みます。カンパリ・レッド・ダイアリーズはデジタルで公開、YouTube のカンパリ公式ページには短編映画がアップされています。
カンパリについて
カンパリは現代的でカリスマ性のあるクラシックです。昔から変わらない秘密のレシピは、1860年にノヴァーラで考案され、世界中でいくつかの有名なカクテルのベースになっています。カンパリはビターハーブ、芳香植物、フルーツをアルコールと水の中で浸出させて作ったスピリッツです。鮮やかな赤色、強烈な香り、刺激的な風味を持つカンパリは、常にうっとりするような飲酒体験にまで広がる魅惑と喜びのシンボルでした。これが、カンパリブランドを情熱的なイタリアの様式と卓越性の象徴として世界的に有名にした価値観なのです。
カンパリ・グループについて
カンパリ・グループは世界のスピリッツ業界の主要プレーヤーであり、50を超えるプレミアム、スーパープレミアム・ブランドのポートフォリオで世界、地域 ローカルのプライオリティーに広がっています。グループが重点を置くグローバル・プライオリティーには、アペロール(Aperol)、アプルトンエステート(Appleton Estate)、カンパリ、SKYY、ワイルドターキー(Wild Turkey)、グランマルニエ(Grand Marnier)などがあります。グループは1860年創立、現在プレミアムスピリッツの業界で6番目に大きいプレーヤーです。世界を販売領域とし、世界190か国以上で取引、ヨーロッパと南北アメリカでは主導的地位にあります。グループの成長戦略は、強力なブランド構築による有機的成長とブランド・企業の選択的買収による外部的成長を結びつけることを目指しています。
イタリアのミラノを本拠とするカンパリには、世界に18のプラントがあり、20か国に独自の販売網を持っています。グループの従業員数は約4000人です。親会社の Davide Campari-Milano S.p.A. (Reuters CPRI.MI – Bloomberg CPR IM)の株式は2001年からイタリア証券取引所に上場しています。より詳しい情報は以下のサイトを参照:
http://www.camparigroup.com/en
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ソース: カンパリ(Campari)
(日本語リリース:クライアント提供)
Campari Red Diaries - The Legend of Red Hand: Zoe Saldana Announced as the Star of the Short Movie Directed by Stefano Sollima
PR70733
MILAN, Oct. 25, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Following the international success of the 2017 edition, Campari, the
iconic Italian aperitif, announces the return of Campari Red Diaries 2018 with
an all-star short movie steeped in intrigue, leading viewers in the journey of
pursuit of the perfect cocktail. Evolving Campari's ethos that 'every cocktail
tells a story', this year's film is a celebration of bartenders' talent around
the world and most importantly, the Red Hands, masters of the world's best
cocktails.
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/589302/Campari_1.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/589303/Campari_2.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/589304/Campari_3.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/589305/Campari_4.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/589306/Campari_5.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/589307/Campari_6.jpg )
The short movie acts as the centrepiece of this year's campaign, starring
globally renowned actress Zoe Saldana - star of blockbuster film franchises
Avatar and Guardians of the Galaxy - Italian actor Adriano Giannini and
directed by the famous Italian director Stefano Sollima, known for his work on
Gomorrah and upcoming movie, Soldado.
Entitled 'The Legend of Red Hand', the story is a thrilling mystery that
tells the journey of Mia Parc, played by an intrigued Zoe Saldana, in the
pursuit of the perfect cocktail starting in Milan, the birthplace of Campari.
Director, Stefano Sollima brings his storytelling expertise in the thriller
genre to create a tense and captivating story, taking viewers on an intriguing
journey around the world in the pursuit of perfection. Saldana exudes glamour
and finesse in her role as Mia Parc alongside Italian actor, Adriano Giannini,
as the male lead and Mia's love interest, Davide as the epitome of Italian
style.
Lead protagonist of the film Zoe Saldana comments: "The Campari Red Diaries
campaign has a great legacy, so I was delighted to play the role of Mia Parc in
The Legend of Red Hand. Mia's character was a fascinating one to play, to
portray her sheer determination to reach perfection and bringing this to life
in Milan as the birthplace of Campari, the iconic Italian aperitif was very
special."
On the creation of the short movie, Stefano Sollima comments: "Directing
the Legend of Red Hand short movie and working alongside such talent was a
pleasure. Being Italian, Campari is an iconic brand that has been present
throughout my life, making it an easy choice to collaborate with. The campaign
and the story allows such creativity to create a world of mystery that
captivates the viewer and leaves them wanting more."
On his role as Davide, Adriano Giannini says: "Working with Zoe Saldana and
Stefano Sollima on The Legend of Red Hand has been an absolute pleasure,
especially on a short movie for a brand with such rich Italian Heritage.
Playing Davide, a character named after the founder of Campari was a great
responsibility, and I am excited for viewers to find out more in next year."
Bob Kunze-Concewitz, Chief Executive Officer of Gruppo Campari: "This year,
The Campari Red Diaries campaign takes a new and interesting turn; we are
demonstrating Campari's ambition for creating the perfect cocktail whilst
continuing the celebration of talent in the art of bartending around the world.
We are thrilled to have both Zoe Saldana, Stefano Sollima and Adriano Giannini
at the heart of the movie and looking forward to launching the full film and
taking our fans on the journey to discover what lies beyond the Legend of Red
Hand."
The Legend of Red Hand will be digitally launched globally in 2018 and
celebrated with a red carpet premiere in the place it all began, Milan. The
short movie will also be available on Campari's official YouTube channel in
2018, please follow Campari's social media channels for further information.
To get a sneak peek behind the scenes of The Legend of Red Hand, view the
teaser video on YouTube here: https://youtu.be/h_OQQeRc7Tc
#Campari #RedDiaries
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NOTES TO EDITORS
For media enquiries, please use: International Press Contacts
[http:/www.camparigroup.com/en/media/contacts ]
ABOUT CAMPARI RED DIARIES
Launched in 2017, Campari Red Diaries is the evolution of the Campari
Calendar. A 360o holistic campaign, with a short movie at the heart, Campari
Red Diaries brings to life Campari's ethos that "every cocktail tells a story".
Campari Red Diaries is launched digitally, with the short movie hosted on
Campari's official YouTube page.
ABOUT CAMPARI
Campari is a contemporary and charismatic classic. The secret recipe, which
has remained unchanged, originated in Novara in 1860 and is the base for some
of the most famous cocktails around the world. Campari is an alcoholic spirit
obtained from the infusion of bitter herbs, aromatic plants and fruit in
alcohol and water. With its vibrant red colour, intense aroma and inspiring
flavour, Campari has always been a symbol of intrigue and pleasure, which
unfurls itself into a captivating drinking experience. These are the values
that have made the Campari brand famous throughout the world as an icon of
passionate Italian style and excellence.
ABOUT GRUPPO CAMPARI
Gruppo Campari is a major player in the global spirits industry, with a
portfolio of over 50 premium and super premium brands, spreading across Global,
Regional and Local priorities. Global Priorities, the Group's key focus,
include Aperol, Appleton Estate, Campari, SKYY, Wild Turkey and Grand Marnier.
The Group was founded in 1860 and today is the sixth-largest player worldwide
in the premium spirits industry. It has a global distribution reach, trading in
over 190 nations around the world with leading positions in Europe and the
Americas. The Group's growth strategy aims to combine organic growth through
strong brand building and external growth via selective acquisitions of brands
and businesses.
Headquartered in Milan, Italy, Campari owns 18 plants worldwide and has its
own distribution network in 20 countries. The Group employs approximately 4,000
people. The shares of the parent company Davide Campari-Milano S.p.A. (Reuters
CPRI.MI - Bloomberg CPR IM) have been listed on the Italian Stock Exchange
since 2001. For more information: http://www.camparigroup.com/en
Please enjoy our brands responsibly.
Source: Campari
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