Telepizzaがロシアでプレゼンス強化、サンクトペテルブルクの15店舗転換、北西部の市場リーダーに

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Telepizzaがロシアでプレゼンス強化、サンクトペテルブルクの15店舗転換、北西部の市場リーダーに

AsiaNet 70639 (1647)

【マドリード2017年10月19日PR Newswire=共同通信JBN】

*TelepizzaがWWPとのマスターフランチャイズ契約によりサンクトペテルブルクの15店舗転換を完了、同地域で市場リーダーに

*Telepizzaのマスターフランチャイジーでロシア最大級のQSR事業者であるWWPは、ロシア北西部市場に投資を集中し今後3年間に16店舗開設を目指す野心的な計画

Telepizzaは、今回はロシア市場で、同国最大級のQSR(クイック・サービス・レストラン)事業者で国際的ブランド展開の幅広い経験を持つWorldWide Pizzas Plc(WWP)とのマスターフランチャイズ契約により、その国際戦略を前進させる。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a

最大の非米国系ピザ配送会社とその提携事業者の計画は、野心的で長期的な見通しを持ち、サンクトペテルブルクと北西連邦管区への投資に集中している。急速な拡大計画は、サンクトペテルブルクの米国ピザブランドの15店舗をTelepizzaに転換することで始まった。サンクトペテルブルクの最初の15店舗を開店、3年でさらに16店舗を開設することで完結し、これによりTelepizzaは同管区での地歩を固めて2019年には30店舗体制で北西部市場をリードすることが可能となる。

この事業は、現在展開中の市場における成長と、有機的手法、地元企業の合併、またはマスターフランチャイズ経由のいずれかによる新市場参入とに集中するTelepizzaの国際戦略を強化する。

▽柔軟性と地元の知識は国際的成長のカギ

Telepizzaはフランチャイジーに対する高度な柔軟性を備え、さまざまな市場に拡張可能な強固なモデルと認知され確立されたブランドを持つ。

Telepizza国際部門のジョルジョ・ミナルディ社長は「われわれの野心的な国際成長計画の達成を、この重要な市場における豊富な地元の知識と専門的知識によって助けてくれたWWPとの関係を継続することを楽しみにしている。この新規開店は、当社の成功のカギであるさまざまな市場の地元消費者に適応し対応する能力を示すものだ」とコメントした。

ダリン・J・ストック最高経営責任者(CEO)は「レスポンス能力、経験豊かなチームのサポートと高品質のサービスを備えたフランチャイズモデルの柔軟性は、成長潜在力を持つ市場でTelepizzaと共に成長することに関心がある投資家にとって重要な要素である。地中海スタイルの新鮮で高品質な手作りピザ、という傑出したブランドコンセプトと高水準の製品イノベーションは、新しいパートナーを選択するのに必須である」と語った。

ロシアはQSR部門、とりわけこの数年間に国際的なブランドのプレゼンスが大幅に増加しているピザ消費者フードサービスで目覚ましい成長を遂げており、Telepizzaにとって戦略的な市場である。

▽Telepizza Groupについて

Telepizza Groupは、店舗数では米国外で世界最大のピザ宅配会社。本社はスペインのマドリードにあり、直営店、フランチャイズ店、マスターフランチャイズ店のネットワークを通じ20カ国超で営業している。全世界の店舗数は2017年6月30日現在、1440店で、うち直営店は469店(33%)、フランチャイズ店とマスターフランチャイズ店は971店(67%)。

米国を本拠とする競争相手各社を含めると、ピザ配達分野の店舗数では世界4位。当社の中核市場では店舗数でマーケットリーダーである(スペイン、ポルトガル、チリ、コロンビアで1位、ポーランドで2位)。

2017年6月30日まで12カ月間の直営店、フランチャイズ店、マスターフランチャイズ店を含むネットワークのチェーン店総売上高は5億4120万ユーロだった。

Telepizzaはバルセロナ、ビルバオ、マドリード、バレンシアの各証券取引所に2016年4月27日に上場され、取引が開始された。発行株式数は1億72万679株。

ソース:Telepizza

Telepizza Strengthens its Presence in Russia: Converts 15 Stores in Saint Petersburg and Becomes The Market Leader in the Northwest of the Country

PR70639

MADRID, Oct. 19 /PRNewswire=KYODO JBN/ -

- Telepizza has completed the conversion of 15 stores in Saint Petersburg

through a Master Franchise agreement with WWP, becoming the market leader in

the region  

- Telepizza's Master Franchisee WWP, one of the largest QSR operators in the

country, has ambitious plans to open another 16 stores within the next three

years focusing their investments in the North West of the Russian Market  

Telepizza pushes ahead in its international strategy, this time in the Russian

market, with the master franchise agreement with WorldWide Pizzas Plc (WWP),

one of the largest Quick Services Restaurant (QSR) operators in the country,

with an extensive experience in international brands development.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a )

The plans of the largest non-USA pizza delivery company, together with its

partner, are ambitious and with long-term prospects, focusing the investments

in Saint Petersburg and the Northwest federal district. The rapid expansion

programme began with the conversion of 15 stores from an US pizza brand to

Telepizza in Saint Petersburg. The opening of the first 15 stores in Saint

Petersburg will complete with the opening of 16 more in three years, which will

allow Telepizza to consolidate in the region and lead the Northwest market with

30 stores in 2019.

The operation strengthens Telepizza's international strategy, which is focused

on the growth in markets where it is currently operating and entering new

markets, either organically, through acquisitions of local companies or via

master franchises.

Flexibility and local knowledge, keys for international growth

Telepizza has a solid model and a recognized and consolidated brand, scalable

to different markets with a wide degree of flexibility for the franchisee.

President of International at Telepizza, Giorgio Minardi, comments: "We look

forward to continuing our relationship with WWP, who have helped us achieve our

ambitious global growth plans through their extensive local knowledge and

expertise in this key market. This new opening shows our ability to adapt and

respond accordingly to local consumers in various markets, which is key to our

success."

"The flexibility of its franchising model, with its response capacity, the

support of an experienced team and the quality service, are key elements

investors that are interested in growing along with Telepizza in markets with

growth potential. Its distinguished brand concept and the high degree of

product innovation -freshly quality handmade pizzas in a Mediterranean style -,

have been crucial when selecting a new partner," says Darrin J. Stock (CEO)

Russia is a strategic market for Telepizza due to the remarkable growth of the

QSR category and more specifically in pizza consumer foodservice, where the

presence of international brands has substantially increased in the last years.

Telepizza Group:

We are the largest non-U.S.-based pizza delivery company in the world by number

of stores. Headquartered in Madrid, Spain, Telepizza operates in more than 20

countries through a network of own stores, franchisees and master franchisees,

with 1,440 stores globally, including 469 own stores (33%) and 971 franchised

and master franchised stores (67%) as of 30 June, 2017.

Including our U.S.-based competitors, we are the fourth largest global player

in pizza delivery in terms of number of stores. We are the market leader in our

core markets by number of stores (number one in Spain, Portugal, Chile and

Colombia and number two in Poland).

The total sales within our network, including own stores, franchisees and

master franchisees, are recorded as chain sales, which amounted to €541.2

million in the twelve months ended 30 June 2017.

Telepizza listed on the Barcelona, Bilbao, Madrid and Valencia stock exchanges

with its shares starting trading on 27 April 2016. The total number of shares

is 100,720,679.

SOURCE: Telepizza  

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